Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dobrzyn22 » 15 wrz 2012, 10:52

A czy udalo sie komus wkoncu dojsc co ten kod oznacza bo przewertowalem forum i rozne pomysly byly.


kolego- najpierw zakładasz osobny wątek, a kiedy zostajesz już "naprowadzony" jak i gdzie szukać, to dalej idziesz w zaparte...
Proszę Cię, przeczytaj chociaż ten wątek dokładnie...ze wskazaniem na wyszukiwanie na Twój błąd(P2009)...wszystko masz, jak na dłoni-trochę wysiłku <czytaj>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sowikPL » 18 wrz 2012, 19:11

Witam
No i u mnie choinka na cyferblacie i oczywiscie bład o kodzie P2145
Jak by mi ktos mógł rozszyfrował ten bład i co z tym fantem zrobic to będe bardzo wdzieczny.
z gory dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez Wojtek » 18 wrz 2012, 19:31

sowikPL napisał(a):bład o kodzie P2145
Jak by mi ktos mógł rozszyfrował ten bład

Exhaust Gas Recirculation Vent Ctrl Circ Hi
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sowikPL » 18 wrz 2012, 20:29

Dzieki Wojtek
Exhaust Gas Recirculation tą część rozumię ale tej Vent Ctrl Circ Hi już nie prosilbym o jakies tłumaczenie i ewentualne rady co robić z tym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez Wojtek » 18 wrz 2012, 20:40

powiedz to swojemu mechanikowi... ;)
EGR –> zarzadzanie otwieraniem zaworu
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sowikPL » 19 wrz 2012, 20:54

przez Wojtek » 18 wrz 2012 wczoraj 20:40

powiedz to swojemu mechanikowi...


To są niezłe cwaniaki nie chca mi powiedziec co nawala ale oni mi to naprawią tylko zostawic auto na pare godzin, a to pewnie jakas pierdoła ktorą sam dam rade wymienic lub naprawic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez smile » 19 wrz 2012, 21:44

Albo mechanik albo cwaniak... może sam to "popsuł" aby teraz naprawić... to dopiero by był cfffaniak...
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez sowikPL » 20 wrz 2012, 16:52

nie patrzyłem mu na ręce :>
moze jakies sugestje co z tym robic jak naprawic lub co wymienic
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 19:41
Posty: 82
Skąd: Holandia/Lublin
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD 121KM

Postprzez sawik881 » 20 wrz 2012, 22:07

Kolego mialem ten sam problem z kontrolkami silnika i trakcji.Kontrolki wyskoczyly mi przy stanie licznika 270 tys. poczytalem na forum i mialem w przyszlym tygodniu jechac z tym na komputer. Wczoraj odpalilem auto i kontrolki same normalnie zniknely :) mysle ze jakis czujnik mogl byc brudny albo cos. puki co jest dobrze po 90 km i nic sie nie zapala :) a palily sie przez jakies 700 km.Pojezdzij jakis czas jezeli nie znikna to zajmiesz sie problemem. Pozdrowionka :)
sawik881
 

Postprzez Michnik29 » 12 paź 2012, 18:44

Witam,
podepne sie w watek ponownie bo walcze juz z EGR-em jakis czas. Jednakze ostanio nastapil przelom gdyz odkrylem pewna nieprawidlowosc. Mianowicie opornosc czujnika polozenia EGR jest wyjatkowo niska. Ohmomierz wskazuje opornosc pomiedzy 0.6-0.7 Kiloohma. Mam wydruki z MESI i ten czujnik powinien miec okolo 5Kiloohmow. Majac nadzieje ze znalazlem winowajce zaczalem sie rozgladac za uzywanymi EGR-ami, aby potwierdzic ze to napewno to. Dostalem juz 2 EGR-y i czujnik kazdego z nich nie mial 5-ciu Kiloohmow. Zaczalem wiec sie zastanawiac czy dane w MESI sa prawidlowe.
Mam tym samym prosbe to ludzi ktorzy maja Mazdy 6 2.0 TD gdzie EGR wystepuje z czujnikiem....moglibyscie sprawdzic u siebie uzywajac ohmomierza jak jest opornosc? Bylbym bardzo wdzieczny jakby kilka osob odpowiedzialo na ten post.
Zalaczylem rowniez instrukcje ( ANG.) jak to zmierzyc.
Przepraszam za brak polskich znakow.
Z gory dziekuje.
Załączniki
id0140f1807600.pdf
(9.62 KiB) Pobrane 123 razy
Początkujący
 
Od: 22 mar 2012, 23:54
Posty: 6
Skąd: Dublin IRL
Auto: Mazda 6 TS Sport Wagon
2.0 MZR-CD (CiTD)
136KM

Postprzez Maniek_Kutno » 30 lis 2012, 22:49

Panowie może, ktoś pomoże... szukałem ale nie widziałem żeby ktoś miał podobny problem.
Odebrałem w czwartek samochód z serwisu. Miałem naprawiane webasto i dzisiaj zaświeciła mi się kontrolka check engine. Wczesniej nie miałem z tym problemu a i zaraz po naprawie też było ok. Czy może to być spowodowane naprawą webasto?
Jutro koleś ma przyjechać i podpiąć komputer. Ale może ktoś miał podobną awarie?
Maniek_Kutno
 

Postprzez dobrzyn22 » 1 gru 2012, 09:52

Maniek_Kutno napisał(a):Czy może to być spowodowane naprawą webasto?

raczej nie, chyba, że coś pokręcili w elektryce i błąd wyskoczył...jak będziesz znał kod błędu to wtedy napisz i będziemy myśleć
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Maniek_Kutno » 1 gru 2012, 22:42

no może i coś pokręcili albo kiepsko zrobili webasto bo jak dymił tak dymi i załącza się nawet w garażu (temp 18 stopni) a chyba nie powinien.
A kod błędu to PO342
Maniek_Kutno
 

Postprzez bieski » 1 gru 2012, 22:57

Maniek_Kutno napisał(a):A kod błędu to PO342

Coś z czujnikiem położenia wałka rozrządu. Może ci tam czegoś nie podłączyli
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Maniek_Kutno » 2 gru 2012, 17:33

A nic się nie stanie jeśli pojadę do nich by naprawili to co popsuli? 50km drogi...
Maniek_Kutno
 

Postprzez balonik56 » 8 sty 2013, 11:11

Koledzy i ja się dołaczam do problemu, z egr już tez troche walczę , najpierw blad p0404 potem p2009.
Wymieniłem kilka zaworów vtsc. Bład w koncu p2009 sie uspokoił ale p0404 dalej nie daje spokoju.
Wymienilem wszystkie przeody gumowe od egr, prawie wszytskie dwa bodajze mi zostały te trudnodostępne, wyczyscilem egr w aktywnej pianie bo podobno tak najlepiej , egr czysciutki i standardowo co 2-3 miesiace blad powraca.

Macie jeszcze jakieś pomysły? czy jest mozliwe zeby ktorys z tych zaworków z przdu zielony i czerwony albo te dwa na dole byly uszkodzone ?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 8 wrz 2011, 21:17
Posty: 7
Skąd: Nowy Sącz / Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CD 2004 rok kombi

Postprzez rdy » 8 sty 2013, 19:36

jak wszystkie zabiegi z egrem nic nie dały na p0404 to może być uwalony komputer, tak jak było u mnie.
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez mick » 18 sty 2013, 12:39

Witam a ja miałem dokładnie te same objawy Bajbus z pierwszej strony 3 post od góry raz na kilka odpaleń zapala się chek , raz na jakiś czas na chwilę opada licznik obrotościomierza a wczoraj auto normalnie jechało ale wydawało mi się że na chwilę musiał być jakiś zanik prądu bo nawet zapalił sie na 2-3 sekundy ten czerwony samochodzik z kluczykiem w środku (immobilizer) . Macie może jakieś sugestie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2011, 15:43
Posty: 295 (2/0)
Skąd: Wyszków
Auto: Mazda 6 2,2 185Hp, 2009r.
Mazda 6 2,3 166Hp, 2003r.

Postprzez dobrzyn22 » 18 sty 2013, 20:50

mick napisał(a):Macie może jakieś sugestie ?

podłącz pod kompa -jakieś błędy powinny być tam zapisane
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez stromba » 27 sty 2013, 14:03

witam, od kiedy ziminiej sie zrobiło, od listopada tak raz na miesiąc zapala mi się kontrolka check engine, błąd p0172 czyli za bogata mieszanka ?czym może to być spowodowane, może od lpg?jak temu zaradzić ?
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2012, 22:15
Posty: 41
Skąd: Bydgoszcz
Auto: M6 GG 2.0 BEN +lpg, 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron