Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez dobrzyn22 » 11 sty 2013, 21:31

LEM napisał(a):co bardzo wpływa na światło ksenona ;)

i halogenu też ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Kaśka » 15 sty 2013, 13:19

Kaśka napisał(a):Witam, nigdzie na forum nie znalazlam podobnego przypadku, więc zakladam nowy wątek:
Podczas hamowania gasną mi przednie lampy xenony. Wygląda to tak, że wciskam hamulec lampa rozbłyska i gaśnie lewa zawsze naomiast prawa czasami. Byłam u dwóch elektryków i rozkładają ręce. Masy sprawdziłam, przeczyściłam, żarniki nowe Osram (tak twierdzi elektryk, który je zakładał). niewiem już kończą mi się pomysły.... <co?> Zapomniałam dodać, że zaczeło się od poziomowania lamp, podnosiły się ustawiały i po około 1 minucie opadały tak, że świeciły przed sam zderzak. Elektryk zrobił je na "sztywno" ale przecież to nie jest zadne rozwiązanie.

Wątek o ksenonach istnieje, więc przenoszę(tym razem)...



<spoko> Problem rozwiązany!! Uszkodzona przetwornica, i wypalone żarniki! Teraz wszystko OK <jupi>
"Historia jest najlepszym nauczycielem, ale ma najgorszych uczniów"
Początkujący
 
Od: 21 lip 2011, 14:28
Posty: 16
Skąd: Kamienica Szlachecka, Kaszuby
Auto: Mazda 6 2002r. 2,0 136KM MZR-CD (CiTD), BŁEKITNA HHHMMMM....

Postprzez Jacku6 » 27 sty 2013, 23:47

Wczoraj zaraz po odpaleniu mojej Madzi zaczął mi mrugac lewy ksenon po przejechaniu 500m zgasł i dopiero zapalił po wyłączeniu i włączeniu świateł, dziś miałem to samo po odpaleniu mrugał mrugał i później świecił normalnie stąd moje pytanie:
1. czy to oznacza że żarnik mi się kończy?
2. czy jaki grzyb??? <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 18:44
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 3.0 USA 2007r LPG

Postprzez Hubix » 27 sty 2013, 23:53

Żarnik/Przetwornica ze wskazaniem na to pierwsze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Jacku6 » 27 sty 2013, 23:59

A jakiej firmy kupic ewentualnie dobry żarnik i ile może kosztowac, bo chce oswoic się z kosztami jak już zdechnie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 gru 2012, 18:44
Posty: 24
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 3.0 USA 2007r LPG

Postprzez Mandey » 4 lut 2013, 01:54

Mam do Was jedno pytanie. Wczoraj zauważyłem, że nie świeci mi prawy xenon. Sprawdziłem bezpieczniki i żarówkę, wszystko w porządku. Później jakoś tata włączył światła i zauważyłem, że za każdym razem podczas włączania niedziałający żarnik mignie raz bądź dwa i koniec, nie świeci. Nie zamieniłem jeszcze miejscami żarówek, bo trochę zabawy z tym jest, a zimno na dworze. Nowy komplet jest już zamówiony.
Czy ktoś tak "na sucho" wie może, czy to żarnik, czy padła przetwornica?

By Tapatalk 2
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez LEM » 4 lut 2013, 11:12

Ja tak miałem z żarnikiem. Tzn wyglądało tak, że bardzo chciał się zapalić (zapłonnik podawał napięcie) ale nie odpalał. Przetwornica wykrywała, że coś jest nie halo i odcinała dalsze "próby". Z żarnika po prostu uciekł gaz (chyba ze starości – pęknięta ta mała bańka wewnątrz żarnika) i nie było co się świecić.

Nowy żarnik i świeci(ł) aż miło (przez całe 2 dni – gdyby nie fakt, że został niepoprawnie wpięty i się stopiła wtyczka zapłonnika i wtyk nowego żarnika <cisza> w efekcie musiałem kupić kolejny żarnik oraz dodatkowo zapłonnik i rozklejać lampę <oczy>. Niektóre serwisy naprawdę nie powinny zabierać się nawet za naprawę cepa, a co dopiero samochodów)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 00:41
Posty: 68
Skąd: Koszalin / Poznań
Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM

Postprzez Mandey » 4 lut 2013, 12:06

Dzięki za odpowiedź, na moim żarniku zauważyłem taki jakby delikatny nalot (taki pierścień tworzy) od środka na szkle, także może to będzie coś podobnego. Mam nadzieję... <nie powiem>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Pawko_6 » 5 lut 2013, 08:59

Mandey napisał(a): na moim żarniku zauważyłem taki jakby delikatny nalot (taki pierścień tworzy) od środka na szkle, także może to będzie coś podobnego. Mam nadzieję... <nie powiem>

Nalot nie przeszkadza, najczęściej wypalają się elektrody. A masę pod obudową filtra powietrza sprawdzałeś?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Mandey » 5 lut 2013, 10:31

Pawko_6 napisał(a):A masę pod obudową filtra powietrza sprawdzałeś?

Przed chwilą. Wszystko z nią ok.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Mandey » 10 lut 2013, 22:04

OK, nowe przyszły, wymienione. Przetwornica była ok – winny był żarnik. Jednak pojawił się inny problem. Oba xenony mają taki efekt drżenia. Zauważyłem to wczoraj w nocy, za dnia po wymianie nie było widać. Dzisiaj wieczorem dalej taki efekt. Macie może jakieś propozycje?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez lukasrap » 14 lut 2013, 22:15

Wracajac do mojego problemu, nie bede sie znowu rozpisywal ale mam jedno pytanie.. Czy przyczyna tego, ze lampa nie zapala sie za pierwszym razem, czasami za 3, czasami za 5, czasami za pierwszym (chyba zalezy od wilgotnosci powietrza) moze byc uszkodzony starter / zapłonnik? Podmienialem przetwornice, zarowki, czyscilem masy i nic nie pomoglo... Kiedys wymontowalem wyciagnalem z niej wszystko ale bez rozklejania, zlozylem i bylo ok przez okolo 6 miesiecy... potem jesien i znowu te same problemy. Znalazlem na allegro taki zaplonnik w cenie 200 zl, lampe mozna rozkleic, wymienic starter, tylko czy to pomoze.. Czy jakby starter byl uszkodzony to czy lampa w ten sposob by sie zachowywala czy wogole by sie nie zapalala? Bede wdzieczny za odp.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Mandey » 15 lut 2013, 13:26

A sprawdzałeś, czy w momencie gdy żarówka powinna zaświecić, a nie świeci, to czy jest napięcie przed albo za przetwornicą?
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez mulder » 15 lut 2013, 21:56

Obstawiam że napięcie jest skoro raz na jakiś czas zaskakuje. Jezeli nic nie było kombinowane z przewodami. Za przetwornicą to ciężko sprawdzić bo jest tam jakieś 14kV. Jeżeli palnik zaskakuje raz na 3-5 razy to na bank zapłonnik. Dwie stówy to trochę dużo za zapłonnik, za tyle można wyrwać przetwornicę albo całą lampę. Ja za swoją dałem 160 bez wkładu przeciwmgielnego i bez klapek plastikowych ale ze sprawnym zapłonnikiem.Co trzeba było, to sobie przełożyłem ze swojej. I nie musiałem lampy rozklejać.
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2008, 10:42
Posty: 49
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2,0 CiTD 136 KM '03

Postprzez Mandey » 16 lut 2013, 00:18

mulder napisał(a):Za przetwornicą to ciężko sprawdzić bo jest tam jakieś 14kV.
Dochodzi nawet do 25k przy zapłonie, ale to tylko chwilowo. Po stabilizacji nie wiem ile jest dokładnie, ale schodzi jakoś od ok 250-300V do ok. 70-80V.

mulder napisał(a):Ja za swoją dałem 160 bez wkładu przeciwmgielnego i bez klapek plastikowych

Do swoich reflektorów kupowałem jedno i drugie. Klapke na długie, postojówki i halogeny dorwałem za 20 zł. Wkłady na kierunki były bodajże za 30, a klapki na krótkie po 15. Na allegro znalazłem zeszłego lata. Używane wszystkie. Moja była w stanie idealnym. Wkłady na przeciwmgielne nie wiem, czy łatwo dostać i za ile, ale zamiast tego już wolałbym poszukać soczewek i je za dzienne zrobić.
Soczewki można dostać nawet za 5 dyszek.

Dopisano 15 lut 2013, 23:29:

Ja mam znów inny problem. Po zakupie nowych żarników jest taki efekt:



Pytałem sprzedawcę założonych żarników twierdzi, że to przetwornice, że niby mam analogowe. Sprzedawca przetwornic twierdzi, że jego przetwornice są cyfrowe i to wina gówn****ch żarników. Jesteście mi w stanie jakoś z tym pomóc? Wkurzające to trochę jest, a szkoda żarników i przetwornic.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez LEM » 19 lut 2013, 01:14

Czy ten żarnik drga tak przy obu przetwornicach oraz czy to tak drga w nieskończoność? Ja miałem takie drganie ksenonu, które po jakimś czasie kończyło się tym, że lampa gasła. Przyczyną był brak takiej małej gumeczki, która siedzi w tej czerwonej wtyczce od żarnika. Wypadła chyba gdzieś podczas wymiany żarnika, efektem czego wtyczka mimo, że zablokowana zatrzaskami nie siedziała dość ciasno i było mrużenie oraz gaśnięcie lampy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 00:41
Posty: 68
Skąd: Koszalin / Poznań
Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM

Postprzez Mandey » 19 lut 2013, 09:53

Tak, żarniki drgają oba. Jeden tak odrobinę, a drugi dosyć mocno. I drgają w nieskończoność. Zaraz po odpaleniu nie ma tego efektu, dopiero jak się rozgrzeją.

P.S. co do drgania, to na pewno nie źle osadzony żarnik, bo tak się dzieje nawet na wyłączonym silniku.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez lukasrap » 20 lut 2013, 19:04

A wymienial z Was ktos zaplonnik / starter poprzez rozklejenie lampy?
Jest filmik pokazujacy w jaki sposob to zrobic, wiec moze warto by bylo samemu sprobowac wymienic. Ta sama firma ktora wstawila filmik wymienia zaplonniki za 180 zl... No i niesety trzeba dojechac za Poznań. Wiec zawsze te pare zlotych w kieszeni zostaje przy wymianie samemu.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Hubix » 20 lut 2013, 23:04

Sprawdź czy żarówki od podświetlenia w kabinie też Ci minimalnie wtedy nie pulsują. Przyjrzyj się dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez Mandey » 21 lut 2013, 00:29

Jutro wieczorem na pewno to zrobię. A możesz zdradzić do czego dążysz?

By Tapatalk 2

Dopisano 21 lut 2013, 21:33:

Hubix napisał(a):Sprawdź czy żarówki od podświetlenia w kabinie też Ci minimalnie wtedy nie pulsują. Przyjrzyj się dobrze.

Jedna żarówka drży. Nie wiem czy ma to związek z tym, że to LEDy. Jest to żarówka od pasażera z przodu. Właśnie prawy xenon mocno drży, lewy mniej.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6