Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym
Koledzy, nie załącza mi się dogrzewacz w M6. Byłem w serwisie i wpieli się kompem pod kierownicę i stwierdzili, ze jest uszkodzony sterownik, bo nie ma komunikacji z komputerem. Czy pod dobre gniazdo się w ogóle wpieli?
Odświeżę moje pytanie i dodam jeszcze drugie. Czy jak kupię webasto z pompką obiegu cieczy to będzie działało bez przeróbek jak obecny dogrzewacz bez pompki?
Nie widział, bo mieli coś nie tak z programem czy nie widział, bo padł mój sterownik?
Tym programem była komunikacja z np. airbagami, a z webasto brak.
Zastanawiam się właśnie, czy będę miał kłopot z przełożeniem webasto jeśli kupię takie z pompką wody, jeśli teraz mam bez?
Tym programem była komunikacja z np. airbagami, a z webasto brak.
Zastanawiam się właśnie, czy będę miał kłopot z przełożeniem webasto jeśli kupię takie z pompką wody, jeśli teraz mam bez?
Witam,
Podłączam się do wątku również z problemem webasto. U mnie zaczęło się od wielkiej ilości białego dymu podczas pracy. Diagnoza przez serwis webasto to zużyty palnik. Palnik, sztyft żarowy został wymieniony ale problem białego dymu pozostał. Ponowna wizyta w serwisie i diagnoza, że silnik dmuchawy nie utrzymuje obrotów. Wymieniony na b. dobrą używkę i całość pochodziła 3 dni i znowu problem. Nie słychać w ogóle piecyka i spod samochodu słychać jakby "wybuchy". Czy to normalne po takich naprawach? Czy po tych naprawach Webasto powinno jeszcze dymić? (leciał jeszcze delikatny dymek z tłumika webasto) Zaczynam wątpić w profesjonalizm serwisu, w którym dokonałem naprawy...
Podłączam się do wątku również z problemem webasto. U mnie zaczęło się od wielkiej ilości białego dymu podczas pracy. Diagnoza przez serwis webasto to zużyty palnik. Palnik, sztyft żarowy został wymieniony ale problem białego dymu pozostał. Ponowna wizyta w serwisie i diagnoza, że silnik dmuchawy nie utrzymuje obrotów. Wymieniony na b. dobrą używkę i całość pochodziła 3 dni i znowu problem. Nie słychać w ogóle piecyka i spod samochodu słychać jakby "wybuchy". Czy to normalne po takich naprawach? Czy po tych naprawach Webasto powinno jeszcze dymić? (leciał jeszcze delikatny dymek z tłumika webasto) Zaczynam wątpić w profesjonalizm serwisu, w którym dokonałem naprawy...
Ok, ale pompka wody oprócz wymuszania obiegu płynu podczas ogrzewania postojowego, ma również za zadanie wymusić jego cyrkulację po zgaszeniu silnika dopóki żarnik nie schłodzi się dostatecznie, żeby płyn się nie "zagotował"Koniu25 napisał(a):Mam thermo top Z, które nie posiada pompki wody. Działa jak silnik chodzi. To dogrzewacz.
bieski napisał(a):Dogrzewacz nie ma pomki....
Jeśli mowa o dogrzewacz spalinowy silnika w naszych mazdach typu mokrego który dogrzewa płyn chłodniczy obiegu silnika, to w mojej starej GY czy teraz w GH ktoś musiał dołożyć pompkę wymuszającą obieg wody, bo przecież jej nie powinno być tak dziwne
A tego to ja już tobie nie powiem.
Logicznie to wiedz ze musi być pompka wymuszajaca obieg cieczy, inaczej komora uleglaby uszkodzeniu.
Może pompka do rozbudowy jest inna niżeli ta w standardzie.
Logicznie to wiedz ze musi być pompka wymuszajaca obieg cieczy, inaczej komora uleglaby uszkodzeniu.
Może pompka do rozbudowy jest inna niżeli ta w standardzie.
lipek65 napisał(a):Witam Dzisiaj rano odpaliłem moją mazde z nawiewu wydobył się zapach palonych kabli, podniosłem maskę a tam kłęby dymu wydobywające się z miejsca które na zdjęciu zaznaczyłem kolorem zielonym, W programie forscan
mam taki błąd:
,, Kod: B2454 – Przerwa w obwodzie wentylatora dmuchawy dodatkowej nagrzewnicy.
Moduł: Modul zasilanego paliwem ukladu ogrzewania plynu chlodzacego===END DTC B2454-FF===,,
dodatkowo zauważyłem ze miejsce na zdjęciu zaznaczone na czerwono jest wilgotne moje pytanie co z tym zrobić jak się za to zabrac, i czy mimo niedziałającego webasto można się normalnie poruszać autem??
I u mnie wystąpił dokładnie ten sam objaw, po nagrzaniu się silnika do jakiś 50 stopni spod paski kłęby dymu. Wymontowałem dzisiaj webasto, rozebrałem, przeczyściłem komorę spalania. I dalej to samo. Webasto normalnie się załącza, pracuje, dym leci z rury jak powinien, czyli niezbyt intensywnie, i nagle kłęby z tego czarnego elementu którym zasysa wg mnie powietrze do spalania wewnętrzna pompka.
Uszczelka ta papierowa była popękana, ale jak pisał w poradzie xANDy nie powinno to mieć wpływu. Czy czeka mnie wymiana palnika? Te kłeby to jest chwila, jakby się spaliny mocno cofnęły, i z tego czarnego jak i z wydechu biały dym o zapachu parafiny. Po kilku sekundach przestaje lecieć i działa już normalnie (czyli grzeje prawidłowo). Temperatura jest szybko osiągana.
Tak w sumie zaczynam się zastanawiać, objaw jakby na chwilę przestawała działać ta turbinka powietrzna, i zamiast zasysać tym czarnym elementem powietrze spaliny uciekają na zewnątrz. Co może być przyczyną?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6