Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bieski » 3 gru 2014, 22:42

Siw-y napisał(a):1530

Zegar w M6 jest 1533. Więc prawdopodobnie to samo :P
Odłącz zegar i zrób to co w tym poście co linka do niego wkleiłem.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez sheller80 » 3 gru 2014, 22:46

NO nie wiem zegar 1530 jest analogowy a 1533 to cyfrowy z W-BUS <co?> <co?> a wiec sadze ze wtedy diagnoza jest z pinu 2 bo załaczanie na 1 a tam podaje tylko plusa jak zwykły włacznik tylko robi to zegar.
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez bieski » 3 gru 2014, 23:01

No dlatego napisałem prawdopodobnie... :)

No to Siw-y kicha :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Siw-y » 3 gru 2014, 23:26

A macie jakiś pomysł jak to podpiąć do PC?
Może by jakoś kabel od LPG wykorzystać tylko muszę się zastanowić jak zrobić aby transmisja była w obie strony jednym przewodem <co?>
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez kulca » 4 gru 2014, 00:18

No jak, tym kablem KKL, tam jest z jednej strony OBD, a z drugiej USB. Emulacja portu COM w kompie, na piny w złączu OBD podpinasz +12V, mase i teraz jak pisze kolega z pierwszego pinu wtyczki webasta pod K. Program znajdziesz na stronie webasto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Siw-y » 4 gru 2014, 00:59

To mimo, że mam analogowy zegar i analogową diagnostykę na pinie 2 to mogę przez ten OBD2 podpiąć się cyfrowo na pinie 1?

edit:
Czyli podłączam ten interfejs VAG zamiast zegara bo tam jest zasilanie i przewód do pinu 1 X1?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez kulca » 4 gru 2014, 01:22

Ja tez nie mam jajka, tylko dogrzewanie silnika. W piątek będę testował u siebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Siw-y » 4 gru 2014, 01:40

Ja nie mam "jajka" ale grzanie mam pełne, startuje albo z przycisku albo na ustawioną godzinę i działa około 30 minut [wersja z zielonym podświetlaniem].

Po testuj bo jestem ciekawy czy da się coś odczytać i być może zmienić.

Nastawiłem na jutro i zobaczę czy będzie mocno dymić bo ze 2 lata nie używałem bo słabe aku miałem.
Co prawda ostatnio po uruchomieniu silnika włączałem i tak jakby dymi mniej niż pod koniec września.

Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez kulca » 4 gru 2014, 08:21

Hehe, moja tez takiego bąka właśnie czasami puszcza, wstyd wtedy jak diabli :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez kubsztyk » 4 gru 2014, 09:41

Ale jaja, nie chciałbym doczekać takiej sytuacji, na pewno bym pomyślał wtedy, że zrobiło mi się jakieś zwarcie w instalacji pod maską..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez sheller80 » 4 gru 2014, 18:14

Dobrze ze ktos z gasnica nie podleciał heheh :D :D :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Siw-y » 5 gru 2014, 12:16

Na elektrodzie wyczytałem, że kablem VAG można diagnozować też piece analogowe :)

I dziś i wczoraj nie zdążyłem sprawdzić czy dymi bo już się auto ugrzało.
Straży nie było także albo nikt nie zwracał na to uwagi albo dymienie się zmniejszyło.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Koniu25 » 5 gru 2014, 15:32

...w złączu OBD podpinasz +12V, mase i teraz jak pisze kolega z pierwszego pinu wtyczki webasta pod K.


Czy jesteście w stanie mnie upewnić czy ten pierwszy pin wtyczki webasta to niebieski przewód, który jest we wiązce przy filtrze paliwa?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez Siw-y » 5 gru 2014, 15:58

Nie wiem jakie masz kolory przewodów ale wszystkie trzy są poprowadzone do zegarka i tam się możesz podpiąć.
Nie wiem tylko czy zamiast czy równolegle do niego.

WTT.jpg


edit:
wg wszystkich schematów jakie mi wpadły w ręce to W-Bus jest czarny, masa brązowy a +12 czerwony.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Koniu25 » 5 gru 2014, 17:07

Mam dogrzewacz bez zegarka. Z X1 odchodzą 3 przewody: żółty,niebieski i czerwony.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez sheller80 » 5 gru 2014, 19:07

To jest tak jezeli nie ma zegarka to nie ma wyprowadzonego z wtyczki przewodu W-BUS z pina 1 ,jezeli maamy zegarek ja tak zrobiłem u siebie najprosciej przeciagnac przewóz z pinu 2 zegarka do pinu 7 w gniezdzie diagnostycznym /dopiac do istniejacych przewodów/ i mamy gotowa diagnoze bez zadnych przejsciówek i kombinacji :D :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez kulca » 5 gru 2014, 19:21

I z tego powodu ja narazie nie próbowałem diagnostyki (nie mam zegarka, musiałbym podłączyć się w kostce w piecu, a by to zrobić trzeba go wymontować). Po wtorkowym czyszczeniu komory spalania jest OK, jak zacznie znowu puszczać bąki to się zabiorę za nią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Koniu25 » 5 gru 2014, 19:25

Czy mogłem uszkodzić mój interfejs dołączając K do niebieskiego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 lut 2008, 00:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez sheller80 » 5 gru 2014, 19:39

kulca nie pomyslałes jak miałes wyjety ale da sie podpiac i bez wyjmowania tylko terzeba troche krwi z rak upuscic :D :D :D
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez dobrzyn22 » 5 gru 2014, 19:53

sheller80 napisał(a):da sie podpiac i bez wyjmowania tylko terzeba troche krwi z rak upuscic

potwierdzam <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6