Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym
jak rozłożysz wyczyścisz to zrób zdjęcie palnika w środku jak wygląda
Mój piec po czyszczeniu kopcił dalej. Szczególnie denerwujące było, gdy wyjechałem z ciepłego garażu, i dojechałem do skrzyżowania ze światłami, gdzie temperatura na zewnątrz niższa, webasto starowało, a tu dym i smród. Definitywnie coś dalej nie działało.
Przy poprzednim rozebraniu pieca zauważyłem popękaną uszczelką pod palnikiem, więc nabyłem nową i kilka dni temu ją założyłem. Przy okazji w komorze znowu czyszonko (było troszkę węglików). Po założeniu dalej problemy, i co zauważyłem, dym potrafił lecieć z tego filtra/tłumika powietrza zasysanego.
Podpiąłem pod thermo testa i zacząłem się bawić (kabelek VAG, pin 1 z kostki pod linię K, w naszych webasto jest 6-pinowa, nie jak zamieszczane były powyżej obrazki 8-pinowej).
Przy włączaniu dmuchawy powietrza czasami nie startowała, gdy poruszałem wtyczką na webasto zaczynała działać.
Znowu webasto na stół, rozłożyłem elektronikę, okazało się, że na pinach z kostki dmuchawy zrobiły się zimne luty. Poprawiłem je. Po założeniu narazie wgląda że jest OK, jutro w dzień jeszcze potestuję.
ps. Demontaż i montaż banalny, wystarczy wymontować filtr paliwa, odłączyć węże wodne, odkręcić rurę wydechową od webasto i z uchwytu na grodzi silnika. Później 4 nakrętki trzymające piec (na grodzi silnika) i piec w całości wychodzi (nie ściągam już nawet osłony silnika, nie przeszkadza). Trzeba tylko zdemontować węża idącego z bloku silnika do nagrzewnicy. Nie potrzeba ściągać pompki paliwa, choć bez niej łatwiej do tych nakrętek na grodzi się dostać.
Przy poprzednim rozebraniu pieca zauważyłem popękaną uszczelką pod palnikiem, więc nabyłem nową i kilka dni temu ją założyłem. Przy okazji w komorze znowu czyszonko (było troszkę węglików). Po założeniu dalej problemy, i co zauważyłem, dym potrafił lecieć z tego filtra/tłumika powietrza zasysanego.
Podpiąłem pod thermo testa i zacząłem się bawić (kabelek VAG, pin 1 z kostki pod linię K, w naszych webasto jest 6-pinowa, nie jak zamieszczane były powyżej obrazki 8-pinowej).
Przy włączaniu dmuchawy powietrza czasami nie startowała, gdy poruszałem wtyczką na webasto zaczynała działać.
Znowu webasto na stół, rozłożyłem elektronikę, okazało się, że na pinach z kostki dmuchawy zrobiły się zimne luty. Poprawiłem je. Po założeniu narazie wgląda że jest OK, jutro w dzień jeszcze potestuję.
ps. Demontaż i montaż banalny, wystarczy wymontować filtr paliwa, odłączyć węże wodne, odkręcić rurę wydechową od webasto i z uchwytu na grodzi silnika. Później 4 nakrętki trzymające piec (na grodzi silnika) i piec w całości wychodzi (nie ściągam już nawet osłony silnika, nie przeszkadza). Trzeba tylko zdemontować węża idącego z bloku silnika do nagrzewnicy. Nie potrzeba ściągać pompki paliwa, choć bez niej łatwiej do tych nakrętek na grodzi się dostać.
Mam podobny przypadek, ale dla odmiany nie rusza pompka wody. Na krótko spięta śmiga, a po podpięciu przez piec nie działa. Właśnie jestem w serwisie webasto, ale elektroniki nie reanimują... Tylko wymiana płytki na nową za... ponad 1000 zł.
Ta elektronika vel płytka to mocno osadzona jest żeby ją wydłubać i obejrzeć?
Ta elektronika vel płytka to mocno osadzona jest żeby ją wydłubać i obejrzeć?
Pozdor Myjk
Łatwo, odkręcasz obudowę plastikową (4 torxy), później radiator (1 torx) i masz elektronikę w ręku.
Chyba na elektrodzie widziałem oferty naprawy elektroniki z naszych pieców, w całkiem rozsądnych pieniądzach.
Chyba na elektrodzie widziałem oferty naprawy elektroniki z naszych pieców, w całkiem rozsądnych pieniądzach.
tomalaaa napisał(a):I co z tym Webasto? Bo ja mam problem a mianowicie ustawiam czas wszystko cacy i po chwili jakies F__ wychodzi.... Co może być przyczyną?
Normalnie jak jest f to może być, że gdzieś masz styki zaśniedziałe bo to może oznaczać, że komputer nie ma połączenia z piecykiem albo, że elektronika piecyka popsuta jest.
Ja włożyłem wczoraj drugie webasto używane lecz mi też wywalało F i poczyściłem styki, ale nic nie dało to myślę padnięta elektronika w webasto, znowu będę musiał piecyk wyciągać.
piecyk drugi wkładałem bo w pierwszym wymieniałem świecę i na nowej był też błąd przerwy w obwodzie świecy.
Dziś tą nową świecę sprawdziłem i pójdzie do reklamacji bo ma ponad 0.9 ohm oporu
Pozdrawiam
Paweł
ma 0,9 ohm oporu rzeczywistego czy u Ciebie na mierniku?
wzorowy opór przy bodajrze 6stC to 0,245 do 0,35 , osobiście sprawdzane świece to zazwyczaj 0,4 – 0,5 ohm przy temp ok 21stC przy 0,6 świeca jest już niesprawna i wywala błąd za wczesne wykrycie płomienia
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6