Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Li Mu Bai » 28 paź 2015, 20:13

Dzięki! Czyli rozbiórka i czyszczenie :) Myślałem właśnie że sam piec/palnik będzie wymagał wymiany.
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2013, 16:38
Posty: 296 (14/18)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 BP skyX Enso

Postprzez inferno997 » 29 paź 2015, 19:47

jak rozłożysz wyczyścisz to zrób zdjęcie palnika w środku jak wygląda
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2014, 22:43
Posty: 54 (0/5)
Auto: Mazda 6

Postprzez dobrzyn22 » 29 paź 2015, 20:05

a może cała fotorelacja ?? :D
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez tomalaaa » 29 paź 2015, 21:43

I co z tym Webasto? Bo ja mam problem a mianowicie ustawiam czas wszystko cacy i po chwili jakies F__ wychodzi.... Co może być przyczyną? :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2015, 16:54
Posty: 93 (1/1)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 2005 2.0 MZR-CD 121 KM

Postprzez kulca » 1 lis 2015, 00:41

Mój piec po czyszczeniu kopcił dalej. Szczególnie denerwujące było, gdy wyjechałem z ciepłego garażu, i dojechałem do skrzyżowania ze światłami, gdzie temperatura na zewnątrz niższa, webasto starowało, a tu dym i smród. Definitywnie coś dalej nie działało.
Przy poprzednim rozebraniu pieca zauważyłem popękaną uszczelką pod palnikiem, więc nabyłem nową i kilka dni temu ją założyłem. Przy okazji w komorze znowu czyszonko (było troszkę węglików). Po założeniu dalej problemy, i co zauważyłem, dym potrafił lecieć z tego filtra/tłumika powietrza zasysanego.
Podpiąłem pod thermo testa i zacząłem się bawić (kabelek VAG, pin 1 z kostki pod linię K, w naszych webasto jest 6-pinowa, nie jak zamieszczane były powyżej obrazki 8-pinowej).
Przy włączaniu dmuchawy powietrza czasami nie startowała, gdy poruszałem wtyczką na webasto zaczynała działać.
Znowu webasto na stół, rozłożyłem elektronikę, okazało się, że na pinach z kostki dmuchawy zrobiły się zimne luty. Poprawiłem je. Po założeniu narazie wgląda że jest OK, jutro w dzień jeszcze potestuję.
ps. Demontaż i montaż banalny, wystarczy wymontować filtr paliwa, odłączyć węże wodne, odkręcić rurę wydechową od webasto i z uchwytu na grodzi silnika. Później 4 nakrętki trzymające piec (na grodzi silnika) i piec w całości wychodzi (nie ściągam już nawet osłony silnika, nie przeszkadza). Trzeba tylko zdemontować węża idącego z bloku silnika do nagrzewnicy. Nie potrzeba ściągać pompki paliwa, choć bez niej łatwiej do tych nakrętek na grodzi się dostać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Pioteq25 » 2 lis 2015, 10:04

Wszystko robisz od góry bez kanału?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez kulca » 2 lis 2015, 10:10

Tak, od góry.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Myjk » 3 lis 2015, 16:12

Mam podobny przypadek, ale dla odmiany nie rusza pompka wody. Na krótko spięta śmiga, a po podpięciu przez piec nie działa. Właśnie jestem w serwisie webasto, ale elektroniki nie reanimują... Tylko wymiana płytki na nową za... ponad 1000 zł. :(

Ta elektronika vel płytka to mocno osadzona jest żeby ją wydłubać i obejrzeć?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kulca » 3 lis 2015, 19:04

Łatwo, odkręcasz obudowę plastikową (4 torxy), później radiator (1 torx) i masz elektronikę w ręku.
Chyba na elektrodzie widziałem oferty naprawy elektroniki z naszych pieców, w całkiem rozsądnych pieniądzach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Myjk » 3 lis 2015, 19:13

Czyli tak realnie to można to wyjąć nawet na zamontowanym w komorze piecu?

Znalazłem na Allegro naprawiacza elektroniki, za 220 zł.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kulca » 3 lis 2015, 19:14

hmm, jak odkręcisz od grodzi piec, odchylisz go do siebie to może się udać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Pabllo » 15 lis 2015, 00:17

tomalaaa napisał(a):I co z tym Webasto? Bo ja mam problem a mianowicie ustawiam czas wszystko cacy i po chwili jakies F__ wychodzi.... Co może być przyczyną? :(



Normalnie jak jest f to może być, że gdzieś masz styki zaśniedziałe bo to może oznaczać, że komputer nie ma połączenia z piecykiem albo, że elektronika piecyka popsuta jest.

Ja włożyłem wczoraj drugie webasto używane lecz mi też wywalało F i poczyściłem styki, ale nic nie dało to myślę padnięta elektronika w webasto, znowu będę musiał piecyk wyciągać.



piecyk drugi wkładałem bo w pierwszym wymieniałem świecę i na nowej był też błąd przerwy w obwodzie świecy.

Dziś tą nową świecę sprawdziłem i pójdzie do reklamacji bo ma ponad 0.9 ohm oporu




Pozdrawiam

Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez inferno997 » 19 lis 2015, 01:10

ma 0,9 ohm oporu rzeczywistego czy u Ciebie na mierniku?
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2014, 22:43
Posty: 54 (0/5)
Auto: Mazda 6

Postprzez Pioteq25 » 19 lis 2015, 11:32

Jak mierzyłem w swoim webasto, to było ok 0,3ohm – kable mają 0,7ohm
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez kulca » 19 lis 2015, 11:56

U mnie pomiar omomierzem: 0,45 Ohma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Pioteq25 » 19 lis 2015, 13:06

A ktoś wie jaka jest wzorcowa wartość rezystancji tego elementu?
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez inferno997 » 19 lis 2015, 20:58

wzorowy opór przy bodajrze 6stC to 0,245 do 0,35 , osobiście sprawdzane świece to zazwyczaj 0,4 – 0,5 ohm przy temp ok 21stC przy 0,6 świeca jest już niesprawna i wywala błąd za wczesne wykrycie płomienia
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2014, 22:43
Posty: 54 (0/5)
Auto: Mazda 6

Postprzez Pioteq25 » 20 lis 2015, 00:20

Dzięki
Ostatnio edytowano 21 lis 2015, 00:06 przez Pioteq25, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Pabllo » 20 lis 2015, 21:19

inferno997 napisał(a):ma 0,9 ohm oporu rzeczywistego czy u Ciebie na mierniku?



Na mierniku ma 0.9 ohma
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2006, 16:14
Posty: 219 (1/1)
Skąd: Zębowice
Auto: Mazda 6 GY 2006r.

Postprzez Pioteq25 » 21 lis 2015, 00:08

To zewrzyj same przewody pomiarowe i później odejmij tę wartość od pomiaru całkowitego. Kable przeważnie mają ok 0,6ohm rezystancji i fałszują ten pomiar o tę wartość.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6