Witam,
Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenia z jazdy na 16 felgach z oponami zimowymi oczywiście dodatkowo uzbrojonymi w łańcuchy śniegowe.
Zdecydowałem się na zakup felg 16 a nie wykluczam używania łańcuchów.
W instrukcji zalecają 15
PS.
Podziękowania dla Jaksy, którego kilkukrotnie skutecznie zamęczałem mailami
Łańcuchy śniegowe-dobór i zalecane rozmiary
Strona 1 z 1
Kupujesz łancuchy ( odpowiednie do wymiaru swojego koła ) zakładasz i jazda po sniegu ......( mowa o stalowych felgach – na alu nie radze bo zniszczysz je )
Kto pyta nie błądzi.....polecam się ....Mr Smith napisał(a):Podziękowania dla Jaksy, którego kilkukrotnie skutecznie zamęczałem mailami
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
No tak, ale tak sobie kalkuluję:
– opony (prawie nowe) mam do 16
– łańcuchy mam do 16
– felg 16 nie mam – koszt nowych około 1'400PLN
– do 15 nie mam nic – koszt szacuję o 1'000PLN większy
Tak więc jeżeli użycie łańcuchów ma ewentualnie wpływ tylko na felgi (a nie na samo auto!!!) to jest się nad czym zasatnawiać.
– opony (prawie nowe) mam do 16
– łańcuchy mam do 16
– felg 16 nie mam – koszt nowych około 1'400PLN
– do 15 nie mam nic – koszt szacuję o 1'000PLN większy
Tak więc jeżeli użycie łańcuchów ma ewentualnie wpływ tylko na felgi (a nie na samo auto!!!) to jest się nad czym zasatnawiać.
Mr Smith
- Od: 17 wrz 2007, 15:49
- Posty: 17
- Auto: Mazda6 Kombi 2.0MZR-CD
Podejrzewam, ze po pierwszym uzyciu lancuchow na alufelgach bedziesz wiedzial o co chodzilo koledze Jaksa
Chodzi o to, ze najprawdopodobniej w najlepszym wypadku oddasz je do regeneracji, bo nie zniesiesz widoku pokiereszowanych alufelg, a moze nawet zdecydujesz sie na wymiane
Sa tez specjalne "lancuchy" na alufelgi, ale ich koszt jest X razy wiekszy od zwyklych i znowy nasuwa sie pytanie, czy jest sens wydawac tyle kasy na te pare minut jazdy na lancuchach.
Nastepnym problemem w zimie sa krawezniki i duuuuzo wieksze prawdopodobienstwo uderzenia o niego i zniszczenie alufelgi.
Ale skoro piszesz, ze masz wiekszosc, to decyzje musisz podjac sam
Pozdrawiam,
Cichy
Chodzi o to, ze najprawdopodobniej w najlepszym wypadku oddasz je do regeneracji, bo nie zniesiesz widoku pokiereszowanych alufelg, a moze nawet zdecydujesz sie na wymiane
Sa tez specjalne "lancuchy" na alufelgi, ale ich koszt jest X razy wiekszy od zwyklych i znowy nasuwa sie pytanie, czy jest sens wydawac tyle kasy na te pare minut jazdy na lancuchach.
Nastepnym problemem w zimie sa krawezniki i duuuuzo wieksze prawdopodobienstwo uderzenia o niego i zniszczenie alufelgi.
Ale skoro piszesz, ze masz wiekszosc, to decyzje musisz podjac sam
Pozdrawiam,
Cichy
Mr Smith
Przerabiałem rachunki na ten temat. Summa summarum: opony 205/55/16 + felgi alu – ok 2800 zł.
Felgi stalowe 15 + opony 195/65/15 – ok 1700 zł.
Ja wybrałem pierwszy wariant, bo po zastanowieniu stwierdziłem, że przez 17 lat jazdy na zimówkach w zimie NIGDY nie musiałem zakładać łańcuchów. A w Beskidy polskie i słowackie na nartki owszem, jeżdżę.
Przerabiałem rachunki na ten temat. Summa summarum: opony 205/55/16 + felgi alu – ok 2800 zł.
Felgi stalowe 15 + opony 195/65/15 – ok 1700 zł.
Ja wybrałem pierwszy wariant, bo po zastanowieniu stwierdziłem, że przez 17 lat jazdy na zimówkach w zimie NIGDY nie musiałem zakładać łańcuchów. A w Beskidy polskie i słowackie na nartki owszem, jeżdżę.
- Od: 26 sie 2007, 10:52
- Posty: 21
- Skąd: Kęty, PL
- Auto: M6 GG A+ Diesel 143, 2007
KE cx-5 SkyPassion 2,0 benzyna, zeal red, 2013
Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z łańcuchami?
W instrukcji (str 4-9) napisano, że łańcuchów nie można zakładać na opony 205/55R16, ale koniecznie trzeba kupić węższe felgi stalowe i opony 195. W instrukcji w wersji kanadyjskiej łańcuchy są w ogóle wykluczone. Ja mam opony zimowe 205/55R16, nie zamierzam teraz wszystkiego wymieniać.
W dziale 3 – 5 – 6, temat "Zalecane rozmiary – felgi / opony / łańcuchy zimowe,
Mazda 6 GH 2008" pod datą 21 listopada jest:
– ale Mariospin jeździ wersją z roku 2008.
Instrukcje czasem nieco przesadzają. Co właściwie jest powodem, że łańcuchy się nie mieszczą? Nadkola czy elementy zawieszenia za oponą?
Może jednak i do wersji 2007 coś się dobierze?
Jest teraz wiele ciekawych konstrukcji łańcuchów: cienkie (7 mm), z tworzywa, itp., na przykład:
– bardzo cienki:
Konig K7 (450zł) 7 mm
– do niskich zawieszeń i felg aluminiowych:
Pewag Sportmatik SMX (450zł) – 9mm
Weissenfels Pro-Tech M44 – 9 (460zł) – 9mm
– i wreszcie "łańcuch" cały z tworzywa:
Inno Biathlon (600zł)
– regularny kształt, nie ma możliwości zsunięcia się poniżej stopy opony, drogi jak nie wiem co, ale tańszy niż 4 felgi i 4 opony.
Przede wszystkim nie chcę zniszczyć samochodu.
W instrukcji (str 4-9) napisano, że łańcuchów nie można zakładać na opony 205/55R16, ale koniecznie trzeba kupić węższe felgi stalowe i opony 195. W instrukcji w wersji kanadyjskiej łańcuchy są w ogóle wykluczone. Ja mam opony zimowe 205/55R16, nie zamierzam teraz wszystkiego wymieniać.
W dziale 3 – 5 – 6, temat "Zalecane rozmiary – felgi / opony / łańcuchy zimowe,
Mazda 6 GH 2008" pod datą 21 listopada jest:
Mariospin napisał(a):Łańcuchy zimowe tylko do felg i opon o rozmiarze 16"
– ale Mariospin jeździ wersją z roku 2008.
Instrukcje czasem nieco przesadzają. Co właściwie jest powodem, że łańcuchy się nie mieszczą? Nadkola czy elementy zawieszenia za oponą?
Może jednak i do wersji 2007 coś się dobierze?
Jest teraz wiele ciekawych konstrukcji łańcuchów: cienkie (7 mm), z tworzywa, itp., na przykład:
– bardzo cienki:
Konig K7 (450zł) 7 mm
– do niskich zawieszeń i felg aluminiowych:
Pewag Sportmatik SMX (450zł) – 9mm
Weissenfels Pro-Tech M44 – 9 (460zł) – 9mm
– i wreszcie "łańcuch" cały z tworzywa:
Inno Biathlon (600zł)
– regularny kształt, nie ma możliwości zsunięcia się poniżej stopy opony, drogi jak nie wiem co, ale tańszy niż 4 felgi i 4 opony.
Przede wszystkim nie chcę zniszczyć samochodu.
Ostatnio edytowano 12 sty 2009, 22:34 przez lchmiel, łącznie edytowano 3 razy
LCHMIEL
Stale pod wrażeniem M6! Nawet mimo DPF. A minęły już lata.
Stale pod wrażeniem M6! Nawet mimo DPF. A minęły już lata.
Trzy tygodnie temu miałem "przyjemność" zakładania łańcuchów podczas wyjazdu na narty. Z uwagi na zapisy iz łańcuchy nie powinno zakładać się na 205/55/16 starałem się zrobic to bardzo dokładnie. Po założeniu przejechałem parę metrów (powinno sie więcej, ale wiedziałem że droga będzie wąska i nie będzie gdzie się zatrzymać) i sprawidziłem napięcie łańcuchów. Byłem trochę wystraszony, gdyż za kołem faktycznie jest mało miejsca (może z 6-8mm) ale obyło się bez kłopotów. Przejechałem z 10km i ok. Gdybym nie miał łańcuchów to może zastanowiłbym się nad takimi nakładanymi z boku koła (żaden element nie zachodzi za koło – można zobaczyć na filmiku Thule), ale jest to troche droga zabawa – ponad1400.
Mr Smith
- Od: 17 wrz 2007, 15:49
- Posty: 17
- Auto: Mazda6 Kombi 2.0MZR-CD
Trochę przebadałem sprawę i wynik jest taki:
1. Instrukcja zabrania, nie ma co dyskutować .
2. Wydaje się, że przyczyną jest zbyt wąski prześwit między oponą i felgą a elementami zawieszenia, które są za kołem (zwrotnica). To nie więcej, niż 15 mm. Opony zalecane do łańcuchów (195/65R15) mają promień o 1.3 mm mniejszy, więc raczej nie promień jest przyczyną, że na opony 195 można założyć łańcuchy, a na 205 nie. Przyczyną jest szerokość.
3. Dodatkowo, jak się łańcuch zsunie poniżej stopy opony, to się może zaklinować między felgą a zwrotnicą.
3. Ta przerwa 15 mm to zdecydowanie za mało, jak na typowy łańcuch, którego ogniwo ma 12 mm szerokości. Stąd zakaz.
4. Ale gdyby zastosować łańcuch o szerokości ogniwa 7 mm (np. Konig K7 90, jedyne 450-500 zł), to może, może... Trzeba by zmierzyć średnicę wewnętrznego pierścienia tego łańcucha, czy się nie zsunie poniżej stopy opony.
Ale tej zimy nie spróbuję. Może ktoś inny ?
1. Instrukcja zabrania, nie ma co dyskutować .
2. Wydaje się, że przyczyną jest zbyt wąski prześwit między oponą i felgą a elementami zawieszenia, które są za kołem (zwrotnica). To nie więcej, niż 15 mm. Opony zalecane do łańcuchów (195/65R15) mają promień o 1.3 mm mniejszy, więc raczej nie promień jest przyczyną, że na opony 195 można założyć łańcuchy, a na 205 nie. Przyczyną jest szerokość.
3. Dodatkowo, jak się łańcuch zsunie poniżej stopy opony, to się może zaklinować między felgą a zwrotnicą.
3. Ta przerwa 15 mm to zdecydowanie za mało, jak na typowy łańcuch, którego ogniwo ma 12 mm szerokości. Stąd zakaz.
4. Ale gdyby zastosować łańcuch o szerokości ogniwa 7 mm (np. Konig K7 90, jedyne 450-500 zł), to może, może... Trzeba by zmierzyć średnicę wewnętrznego pierścienia tego łańcucha, czy się nie zsunie poniżej stopy opony.
Ale tej zimy nie spróbuję. Może ktoś inny ?
LCHMIEL
Stale pod wrażeniem M6! Nawet mimo DPF. A minęły już lata.
Stale pod wrażeniem M6! Nawet mimo DPF. A minęły już lata.
Witam,
latem stosuje alu o rozmiarze 205/50/16, zimą 195/65/15. Wersja auta: M6 kombi,GY, 136KM, 2.0 diesel.
Ale założyłem ten wątek w dziale dotyczącym m.in. Mazd GY z innego powodu.
Sprawa dotyczy łańcuchów śniegowych na koła zimowe o wym.195x65x15 .
Z poprzedniego auta zostały mi łańcuchy na koła,które używałem na koła o rozmiarze 185x65x15.
Jeśli ktoś mógłby mi pomóc,czy te łańcuchy będą pasowały na koła do mojej Mazdy 6 (rozmiar koła 195x65x15) .
Wybieram się niebawem w góry i może będą przydatne łańcuchy.Tylko nie wiem czy łańcuchy,które mam i użytkowałem na kołach 185x65x15 będą pasowały na koła 195x65x15 w Maździe 6 ?
Pozdrawiam
EDIT(moderator) przeniosłem do odpowiedniego wątku
EDIT
Podziękował!
latem stosuje alu o rozmiarze 205/50/16, zimą 195/65/15. Wersja auta: M6 kombi,GY, 136KM, 2.0 diesel.
Ale założyłem ten wątek w dziale dotyczącym m.in. Mazd GY z innego powodu.
Sprawa dotyczy łańcuchów śniegowych na koła zimowe o wym.195x65x15 .
Z poprzedniego auta zostały mi łańcuchy na koła,które używałem na koła o rozmiarze 185x65x15.
Jeśli ktoś mógłby mi pomóc,czy te łańcuchy będą pasowały na koła do mojej Mazdy 6 (rozmiar koła 195x65x15) .
Wybieram się niebawem w góry i może będą przydatne łańcuchy.Tylko nie wiem czy łańcuchy,które mam i użytkowałem na kołach 185x65x15 będą pasowały na koła 195x65x15 w Maździe 6 ?
Pozdrawiam
EDIT(moderator) przeniosłem do odpowiedniego wątku
EDIT
Podziękował!
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6