Łańcuchy śniegowe-dobór i zalecane rozmiary

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Mr Smith » 23 paź 2007, 09:11

Witam,
Czy ktoś z forumowiczów ma doświadczenia z jazdy na 16 felgach z oponami zimowymi oczywiście dodatkowo uzbrojonymi w łańcuchy śniegowe.
Zdecydowałem się na zakup felg 16 a nie wykluczam używania łańcuchów.
W instrukcji zalecają 15 :(

PS.
Podziękowania dla Jaksy, którego kilkukrotnie skutecznie zamęczałem mailami :)
Ostatnio edytowano 20 sty 2012, 22:17 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: edycja tematu
Mr Smith
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2007, 15:49
Posty: 17
Auto: Mazda6 Kombi 2.0MZR-CD

Postprzez Jaksa » 23 paź 2007, 21:51

Kupujesz łancuchy ( odpowiednie do wymiaru swojego koła ) zakładasz i jazda po sniegu ......( mowa o stalowych felgach – na alu nie radze bo zniszczysz je )
Mr Smith napisał(a):Podziękowania dla Jaksy, którego kilkukrotnie skutecznie zamęczałem mailami
Kto pyta nie błądzi.....polecam się ....
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Mr Smith » 24 paź 2007, 14:22

No tak, ale tak sobie kalkuluję:
– opony (prawie nowe) mam do 16
– łańcuchy mam do 16
– felg 16 nie mam – koszt nowych około 1'400PLN
– do 15 nie mam nic – koszt szacuję o 1'000PLN większy

Tak więc jeżeli użycie łańcuchów ma ewentualnie wpływ tylko na felgi (a nie na samo auto!!!) to jest się nad czym zasatnawiać.
Mr Smith
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2007, 15:49
Posty: 17
Auto: Mazda6 Kombi 2.0MZR-CD

Postprzez Cichyq » 25 paź 2007, 14:02

Podejrzewam, ze po pierwszym uzyciu lancuchow na alufelgach bedziesz wiedzial o co chodzilo koledze Jaksa :)
Chodzi o to, ze najprawdopodobniej w najlepszym wypadku oddasz je do regeneracji, bo nie zniesiesz widoku pokiereszowanych alufelg, a moze nawet zdecydujesz sie na wymiane :)

Sa tez specjalne "lancuchy" na alufelgi, ale ich koszt jest X razy wiekszy od zwyklych i znowy nasuwa sie pytanie, czy jest sens wydawac tyle kasy na te pare minut jazdy na lancuchach.

Nastepnym problemem w zimie sa krawezniki i duuuuzo wieksze prawdopodobienstwo uderzenia o niego i zniszczenie alufelgi.

Ale skoro piszesz, ze masz wiekszosc, to decyzje musisz podjac sam :)

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez cezkis » 14 lis 2007, 23:56

Mr Smith
Przerabiałem rachunki na ten temat. Summa summarum: opony 205/55/16 + felgi alu – ok 2800 zł.
Felgi stalowe 15 + opony 195/65/15 – ok 1700 zł.
Ja wybrałem pierwszy wariant, bo po zastanowieniu stwierdziłem, że przez 17 lat jazdy na zimówkach w zimie NIGDY nie musiałem zakładać łańcuchów. A w Beskidy polskie i słowackie na nartki owszem, jeżdżę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 sie 2007, 10:52
Posty: 21
Skąd: Kęty, PL
Auto: M6 GG A+ Diesel 143, 2007
KE cx-5 SkyPassion 2,0 benzyna, zeal red, 2013

Postprzez lchmiel » 5 sty 2009, 11:34

Czy ktoś ma jakieś doświadczenia z łańcuchami?

W instrukcji (str 4-9) napisano, że łańcuchów nie można zakładać na opony 205/55R16, ale koniecznie trzeba kupić węższe felgi stalowe i opony 195. W instrukcji w wersji kanadyjskiej łańcuchy są w ogóle wykluczone. Ja mam opony zimowe 205/55R16, nie zamierzam teraz wszystkiego wymieniać.

W dziale 3 – 5 – 6, temat "Zalecane rozmiary – felgi / opony / łańcuchy zimowe,
Mazda 6 GH 2008" pod datą 21 listopada jest:
Mariospin napisał(a):Łańcuchy zimowe tylko do felg i opon o rozmiarze 16"

– ale Mariospin jeździ wersją z roku 2008.

Instrukcje czasem nieco przesadzają. Co właściwie jest powodem, że łańcuchy się nie mieszczą? Nadkola czy elementy zawieszenia za oponą?

Może jednak i do wersji 2007 coś się dobierze?

Jest teraz wiele ciekawych konstrukcji łańcuchów: cienkie (7 mm), z tworzywa, itp., na przykład:

– bardzo cienki:
Konig K7 (450zł) 7 mm

– do niskich zawieszeń i felg aluminiowych:
Pewag Sportmatik SMX (450zł) – 9mm
Weissenfels Pro-Tech M44 – 9 (460zł) – 9mm

– i wreszcie "łańcuch" cały z tworzywa:
Inno Biathlon (600zł)
– regularny kształt, nie ma możliwości zsunięcia się poniżej stopy opony, drogi jak nie wiem co, ale tańszy niż 4 felgi i 4 opony.

Przede wszystkim nie chcę zniszczyć samochodu.
Ostatnio edytowano 12 sty 2009, 22:34 przez lchmiel, łącznie edytowano 3 razy
LCHMIEL
Stale pod wrażeniem M6! Nawet mimo DPF. A minęły już lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 13:46
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 – GJ SDN 2.2 D 150 KM SkyEnergy '15

Postprzez Mr Smith » 5 sty 2009, 23:06

Trzy tygodnie temu miałem "przyjemność" zakładania łańcuchów podczas wyjazdu na narty. Z uwagi na zapisy iz łańcuchy nie powinno zakładać się na 205/55/16 starałem się zrobic to bardzo dokładnie. Po założeniu przejechałem parę metrów (powinno sie więcej, ale wiedziałem że droga będzie wąska i nie będzie gdzie się zatrzymać) i sprawidziłem napięcie łańcuchów. Byłem trochę wystraszony, gdyż za kołem faktycznie jest mało miejsca (może z 6-8mm) ale obyło się bez kłopotów. Przejechałem z 10km i ok. Gdybym nie miał łańcuchów to może zastanowiłbym się nad takimi nakładanymi z boku koła (żaden element nie zachodzi za koło – można zobaczyć na filmiku Thule), ale jest to troche droga zabawa – ponad1400.
Mr Smith
Początkujący
 
Od: 17 wrz 2007, 15:49
Posty: 17
Auto: Mazda6 Kombi 2.0MZR-CD

Postprzez lchmiel » 12 sty 2009, 22:32

Trochę przebadałem sprawę i wynik jest taki:

1. Instrukcja zabrania, nie ma co dyskutować :( .

2. Wydaje się, że przyczyną jest zbyt wąski prześwit między oponą i felgą a elementami zawieszenia, które są za kołem (zwrotnica). To nie więcej, niż 15 mm. Opony zalecane do łańcuchów (195/65R15) mają promień o 1.3 mm mniejszy, więc raczej nie promień jest przyczyną, że na opony 195 można założyć łańcuchy, a na 205 nie. Przyczyną jest szerokość.

3. Dodatkowo, jak się łańcuch zsunie poniżej stopy opony, to się może zaklinować między felgą a zwrotnicą.

3. Ta przerwa 15 mm to zdecydowanie za mało, jak na typowy łańcuch, którego ogniwo ma 12 mm szerokości. Stąd zakaz.

4. Ale gdyby zastosować łańcuch o szerokości ogniwa 7 mm (np. Konig K7 90, jedyne 450-500 zł), to może, może... Trzeba by zmierzyć średnicę wewnętrznego pierścienia tego łańcucha, czy się nie zsunie poniżej stopy opony.

Ale tej zimy nie spróbuję. Może ktoś inny :D ?
LCHMIEL
Stale pod wrażeniem M6! Nawet mimo DPF. A minęły już lata.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 sie 2007, 13:46
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 – GJ SDN 2.2 D 150 KM SkyEnergy '15

Postprzez koszi1 » 20 sty 2012, 21:27

Witam,
latem stosuje alu o rozmiarze 205/50/16, zimą 195/65/15. Wersja auta: M6 kombi,GY, 136KM, 2.0 diesel.
Ale założyłem ten wątek w dziale dotyczącym m.in. Mazd GY z innego powodu.

Sprawa dotyczy łańcuchów śniegowych na koła zimowe o wym.195x65x15 .
Z poprzedniego auta zostały mi łańcuchy na koła,które używałem na koła o rozmiarze 185x65x15.
Jeśli ktoś mógłby mi pomóc,czy te łańcuchy będą pasowały na koła do mojej Mazdy 6 (rozmiar koła 195x65x15) .
Wybieram się niebawem w góry i może będą przydatne łańcuchy.Tylko nie wiem czy łańcuchy,które mam i użytkowałem na kołach 185x65x15 będą pasowały na koła 195x65x15 w Maździe 6 ?
Pozdrawiam <spoko>


EDIT(moderator) przeniosłem do odpowiedniego wątku



EDIT
Podziękował! :)
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2011, 21:30
Posty: 41 (0/1)
Skąd: W-w
Auto: Mazda6 diesel 2.0 136KM 2003 rok

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 21 sty 2012, 00:22.
Powód: post pod postem

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6