Grubość lakieru
1, 2
Witam,
Moja nowa Mazda 6 Kombi 2008 – została poddana kuracji DiamonBrite – przy okazji której zmierzono grubość powłoki lakierniczej w różnych miejscach samochodu – Pan był zdziwiony gdyż zawiera się ona w przedziale 0,4-0,65 – czy ktokolwiek z szanownych posiadaczy nowych mazd miał robioną podobną operację (mierzenie grubości lakieru) ?
Pozdrawiam
Mario
Moja nowa Mazda 6 Kombi 2008 – została poddana kuracji DiamonBrite – przy okazji której zmierzono grubość powłoki lakierniczej w różnych miejscach samochodu – Pan był zdziwiony gdyż zawiera się ona w przedziale 0,4-0,65 – czy ktokolwiek z szanownych posiadaczy nowych mazd miał robioną podobną operację (mierzenie grubości lakieru) ?
Pozdrawiam
Mario
- Od: 1 lip 2008, 10:16
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 '08 Kombi TOP 2.0 MZR CD
Witaj. Czy mógłbyś coś więcej przybliżyć? Tzn. Co oznacza to zdaniem lakiernika, czy w ogóle jest to dużo czy mało jego zdaniem jak i Twoim? Co sądzisz (może przy okazji sprawdziłeś) o zabezpieczeniu antykorozyjnym nowej 6. Pytam, bo rdza w 6 przed FL była bodaj największą wadą poprzedniego modelu.Pozdrawiam
To był lakier metalic czy zwykły?
Nie wiem na ile może to być prawdą, ale dealer Mazdy który zachwalał mi nową 6 twierdził, że w tym aucie lakiery niemetalizowane są pokrywane dodatkową warstwą zabezpieczającą i dzięki temu są znacznie bardziej odporne na zadrapania niż niemetalizowane lakiery stosowane przez innych producentów. Czy to prawda – nie wiem, ale może to być jakieś wytłumaczenie.
Nie wiem na ile może to być prawdą, ale dealer Mazdy który zachwalał mi nową 6 twierdził, że w tym aucie lakiery niemetalizowane są pokrywane dodatkową warstwą zabezpieczającą i dzięki temu są znacznie bardziej odporne na zadrapania niż niemetalizowane lakiery stosowane przez innych producentów. Czy to prawda – nie wiem, ale może to być jakieś wytłumaczenie.
Roman S.
Czerwony Smok
Czerwony Smok
Normalna rzecz. Samochody fabrycznie sprzedawane przez autoryzowanych dealerów są często niestety bite. Uszkodzenia w czasie transportu, załadunku, rozładunku i wesołych zabawach pracowników na placach manewrowych są naprawiane i grubość lakieru już się nie zgadza z fabryką.
Wygląda na to, że w maździochach lakier jest chyba nawet cieńszy... Tutaj ciekawa wycena 6 z '07 z aukcji EFL: http://stary-www.efl.com.pl/dla_firm_pr ... &mi=2&ro=0
Peteros
- Od: 23 cze 2004, 14:44
- Posty: 132
- Skąd: WRO
- Auto: M6CR '07 i BG '91
Pawnik napisał(a):Normalna rzecz. Samochody fabrycznie sprzedawane przez autoryzowanych dealerów są często niestety bite. Uszkodzenia w czasie transportu, załadunku, rozładunku i wesołych zabawach pracowników na placach manewrowych są naprawiane i grubość lakieru już się nie zgadza z fabryką.
nadal nie normalna moim zdaniem nawet jesli lakierowane u dealera to nie jest normalne, zeby uzyskać taka grubość powłoki lakierniczej (mówie o takich klasycznych technologiach) to auto musiałoby przejsc ta operacje trzykrotnie przynajmniej (+ fabryczny), przynajmniej stare 6-ki miały ta powłokę bardzo cienką (ok 100 mikronów) czyli mniej wiecej tak jak w tej ekspertyzie (choć tam to juz zadziwiajaco cienko, zwylke auta maja fabrycznie ok 120- 140 mikronów)
ja mialem miezony przez kolege ktory zajmuje sie detailingiem
oczywiscie miezony ultra dzwiekami przerazil siee
pokazal mi inne samochody do porownania ja sie przerazilem
tak lakier jest cieniutki
on napewno nie mowi o milimetrach LOL !
oczywiscie miezony ultra dzwiekami przerazil siee
pokazal mi inne samochody do porownania ja sie przerazilem
tak lakier jest cieniutki
on napewno nie mowi o milimetrach LOL !
Obmierzyłem wiele tych aut miernikiem i zawsze wartośc zamykała się w granicach od 85 do około 100 mikronów. Mówimy oczywiście o autach które nie były naprawiane ani poprawiane. Dla lakierów metalicznych norma wynosi około 120 mikronów jednak w Maździe 6 nigdy nie spotkałem się z ta wartością (chyba że ktoś coś ) Wiele aut które mają blachy zabezpieczone najpierw kataforetycznie a póxniej jest lakierowana wielowarstwowo moze miec nieznacznie grubszą powłokę jednak ostatnio wprowadza się technologię lakierów wodnorozcieńczalnych (ekologia) które w rezultacie dają warstwę cieńszą.
Mariospin w jakich jednostkach podano Ci ta wartośc bo jeśli w mikronach to chyba im sie miernik spsował a jeśli w milimetrach to ktoś sobie niexle poszalał z pistoletem lakierniczym...
Mariospin w jakich jednostkach podano Ci ta wartośc bo jeśli w mikronach to chyba im sie miernik spsował a jeśli w milimetrach to ktoś sobie niexle poszalał z pistoletem lakierniczym...
Chill out...
- Od: 16 sie 2006, 10:21
- Posty: 106
- Skąd: Lublin
- Auto: Xedos 6 2.0V6
słuchajcie sory ze dopiero teraz ale nie mialem dostepu do internetu – nie wiem w jakich jednostkach – mial taki elektroniczny miernik – i pokazywał wyswietlacz przy mnie – sadze, ze to byly mikrony... sam powiedzial, ze cienka warstewka i ze sie nigdy jeszcze z takim nie spotkał – lakier jest metalizowany... Jezeli chodzi o zabezpieczenia antykorozyjne niestety nie wiem ... nie znam sie na tym ale zamierzam domagac sie sprawdzenia powloki lakierniczej przy pierwszym przegladzie...a do niego jeszcze 15 tys....
dzieki za info i pozdrawiam
dzieki za info i pozdrawiam
- Od: 1 lip 2008, 10:16
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 '08 Kombi TOP 2.0 MZR CD
to co napisałeś ma się wcześniej ni jak do tego co piszesz teraz. Tamto sugerowało mm (0.4mm) i jest to wartość duża (dozo za duża), natomiast nie możesz pisać ze jest to 0.4 mikrona – bo to bzdura. Jeśli w mikronach to musiało by to być 40 do 65 mikronów i wtedy jest moło, bardzo mało. skad Ty jesteś? doleko masz do Trójmiasta?
Jakieś 350 km.... powtarzam – widzialem na czujniku, który miał ten człowiek (elektroniczny, co się go przykłada do lakieru) grubość 0,41-0,45 miały tylne i przednie błotniki, 0,6-0,65 miały dach i inne elementy. A samochód kupiłem właśnie w Gdańsku na ul. Hallera w Auto Perfect. Przebieg był nowego samochodu tzn. 2 km. Mam zreszta niemieckie badanie a tam chyba napisane byłoby, że był trafiony albo po naprawach. Istnieje jeszcze szansa, że ten miernik był zwalony albo człowiek nie umiał go wyskalować – może rzeczywiście podjadę gdzieś jeszcze dla sprawdzenia. Dam znać...
- Od: 1 lip 2008, 10:16
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 '08 Kombi TOP 2.0 MZR CD
Oki, chyba ze byłbyś w trójce to ja mam możliwość pożyczyć z firmy taki czujnik (wysokiej klasy i to sprawdzić), a Ci z Halera to sciągają te auta z Niemiec (to nie jest przedstawiciel Mazdy Polska), jest jeszcze mozliwość, że ten czujnik miał coś pomieszane w jednostkach (moze jakiś mnożnik cali), pozdr
Przy zakupie swojej 3 zmierzyłem dokładnie całe nadwozie ( miernikiem porzyczonym z blacharni autoryzowanego dealera ) i grubości były na poziomie 120-180 mikronów przy czym im niżej ( błotniki i drzwi ) tym więcej . Przy pomiarach innego egzemplarza wartości faktycznie oscylowały w granicach 400-700 ale ten na pewno był prawie cały malowany. Wydaje się, że te wielkości u Ciebie to jednak dziesiąte częsci milimetra co oznaczałoby niestety raczej kiepskie malowanie .
RP
RP
[quote="RobertPi"]
Jeżeli kupiłeś na ul Hallera to na 99% samochód był powypadkowy. Sam tam chciałem kupić w salonie mieli 2 . Po oględzinach i przyciśnięciu sprzedajacych okazało się że oby dwa były powypadkowe z podobnym przebiegiem co u ciebie, a czekali jeszcze na lekko rozbitą 3 . Odradzam tam kupować. Salon nie jest Autoryzowany
PILNE!!!!
Potrzebuję pożyczyć (za opłatą) miernik grubości lakieru na Wtorek 28.01.2009 na rano , jadę do Poznania po auto i bardzo by mi się przydał.
Jeżeli ktoś ma i może udostępnić będę bardzo wdzięczny.
Tel kon 608-46-96-75
Jeżeli kupiłeś na ul Hallera to na 99% samochód był powypadkowy. Sam tam chciałem kupić w salonie mieli 2 . Po oględzinach i przyciśnięciu sprzedajacych okazało się że oby dwa były powypadkowe z podobnym przebiegiem co u ciebie, a czekali jeszcze na lekko rozbitą 3 . Odradzam tam kupować. Salon nie jest Autoryzowany
PILNE!!!!
Potrzebuję pożyczyć (za opłatą) miernik grubości lakieru na Wtorek 28.01.2009 na rano , jadę do Poznania po auto i bardzo by mi się przydał.
Jeżeli ktoś ma i może udostępnić będę bardzo wdzięczny.
Tel kon 608-46-96-75
-
Belgrath
Belgrath napisał(a):RobertPi napisał(a):Jeżeli kupiłeś na ul Hallera to na 99% samochód był powypadkowy. Sam tam chciałem kupić w salonie mieli 2 . Po oględzinach i przyciśnięciu sprzedajacych okazało się że oby dwa były powypadkowe z podobnym przebiegiem co u ciebie, a czekali jeszcze na lekko rozbitą 3 . Odradzam tam kupować. Salon nie jest Autoryzowany
PILNE!!!!
Potrzebuję pożyczyć (za opłatą) miernik grubości lakieru na Wtorek 28.01.2009 na rano , jadę do Poznania po auto i bardzo by mi się przydał.
Jeżeli ktoś ma i może udostępnić będę bardzo wdzięczny.
Tel kon 608-46-96-75
Co ty piszesz za bzdury że na 99 % z Haller są walone samochody .Chyba ze sprzedawali z jakimś rabatem .
Przeczytaj ich umowę to nie bedziesz pisał takich bzdur .
- Od: 27 kwi 2008, 11:18
- Posty: 136
- Skąd: Trójmiasto
- Auto: Mazda 6 dynamic 2.0 diesel
RobertPi napisał(a):Przy zakupie swojej 3 zmierzyłem dokładnie całe nadwozie ( miernikiem porzyczonym z blacharni autoryzowanego dealera ) i grubości były na poziomie 120-180 mikronów przy czym im niżej ( błotniki i drzwi ) tym więcej . Przy pomiarach innego egzemplarza wartości faktycznie oscylowały w granicach 400-700 ale ten na pewno był prawie cały malowany. Wydaje się, że te wielkości u Ciebie to jednak dziesiąte częsci milimetra co oznaczałoby niestety raczej kiepskie malowanie .
RP
Panowie, to sa wlasciwe wartosci, miejscami moze byc nawet troche wiecej ale nie za duzo. Jesli komus miernik pokazuje wartosci inne to poponuje zaczac caly pomiar od kalibracji miernika, czyli ostawienia zera na nim i pozniej odpowiedniej grubosci wg plytek kalibracyjnych (nie bede wnikal juz tu w kalibracje 2 punktowa itd, ale naprawde kalibracja albo sprawdzenie zera jest konieczne).
Pozdrawiam
- Od: 28 lis 2008, 18:09
- Posty: 3
- Skąd: Pomorze
- Auto: Szukam obecnie
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6