Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Borsuk » 7 sty 2009, 00:07

Dzięki. Uspokoiłeś mnie bo myślałem ze tłumik mi pękł lub coś gorszego.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 24 wrz 2008, 13:14
Posty: 14
Skąd: Warszawa / Ełk
Auto: Mazda 6 Kombi 2,3 benzyna 166KM 2006... kiedyś Opel Vectra Kombi 2.0DTI 2001, Mazda 6 Kombi 2.0 diesel 136KM 2004, Opel Astra F sedan 1.4 Benzyna

Postprzez shimano89 » 15 sie 2009, 11:31

Mam problem odnosnie mojego webasta
gdy je zalaczam panel klimatronika nie zaskakuje
slysze ze pompka wody pracuje usmiech
pompka paliwa niepompuje paliwa na krotko jak podepne to dziala
wycigalem bezpieczniki n od webasta o wentylatorow od zegarka i nic
po okolo minucie wwszystko sie wylacza
pare razy mialem sytuacjena wyswietlaczu pojawil sie napis< reset stop> i mrugal co to mialo oznaczac hm....
gdy odpowietrzalem uklad wielka trzykawa to czulem wielki opor na popce paliwa czy to tak ma byc?
czy taki zolty kabelek podlaczony do webasta zakonczony kostka powinien byc gdzies podlaczony czy to jest wejscie pod komputer?
wlalem jeszcze do srodka paliwa tez nic nie pomoglo potem wszystko wydmuchalem i dalej nic
juz niemam zadnych pomyslow
moze ktos ma jakas rade dla mnie oczko
czy pozostaje mi tylko sztyft do sprawdzenia ?
zy jest tam wentylatorek ktory produkuje powietrze do spalania?
czy ktos rozkladal na czesci
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 21:47
Posty: 15
Auto: mazda 626ditd 110ps

Postprzez shimano89 » 15 sie 2009, 16:55

czyzby niebylo zadnego szpeca na tym forum?
Początkujący
 
Od: 12 sie 2009, 21:47
Posty: 15
Auto: mazda 626ditd 110ps

Postprzez mądry » 19 wrz 2009, 21:32

Witam.
Jestem nowy na forum, więc przepraszam za błędy :) . Mam pytanie odnośnie webasto. Wczoraj nocą uruchomiłem silnik i załączyło się webasto, było poniżej 7 stopni, więc do tego momentu wszystko w porządku po za zapaleniem się kontrolek kontroli trakcji i cheek engine. Za to dzisiaj rano uruchomiłem silnik w garażu (było 12 stopni) i webasto również się uruchomiło. Silnik się dogrzał a ono nadal pracowało. Wyłączyłem silnik i ponownie uruchomiłem, webasto znów pracowało, po czym silnik po minucie zgasł a z wydechu webasto zaczął wydobywać się siwy dym. (przeraziłem się :( ) Zdjąłem klemę z akumulatora by zresetować system i próbowałem uruchomić silnik ale nie mógł złapać (groza) wykazywał oznaki jak by zapowietrzenia układu paliwowego, zaryzykowałem i kręciłem jeszcze kilka razy do skutku. No i silnik zaskoczył (uff :) ) No ale jest teraz ciepło na razie i martwię się że gdy temperatura znów spadnie to spotka mnie to samo. Może ktoś z was miał podobny problem, a jeśli nie to może macie jakieś sugestie czego to może być przyczyną, bo niestety już co raz bliżej do zimy i temperatury coraz niższe :( . Z góry dziękuje....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez vienek » 20 wrz 2009, 10:09

To, że zapaliły Ci się kontrolki trakcji i check engine nie ma nic wspólnego z webasto.
Jeżeli chodzi o webasto, to sprawdź czujnik temp. zewnętrznej może być zabrudzony, bo chyba on odpowiada za załączanie webasto przy odpowiedniej temp. A to, że na zewnątrz było 12 stopni, to nie znaczy, że czujnik temp. odbierał taką samą temp. Wystarczy, że auto było w cieniu lub w garażu.
A to, że zakopciło z wydechu webasto, to chyba normalne jak całe lato nie pracowało.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez mądry » 20 wrz 2009, 20:27

A czy ten sam czujnik jest od webasto co od wskazywania temperatury wskazywanej na wyświetlaczu komputera pokładowego? <pomocy>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez kauz » 26 wrz 2009, 20:47

Witam,

dziś po raz drugi (pierwszy miał miejsce chyba w poniedziałek) po przejechaniu ok 1000-2500m i zatrzymaniu spod auta zaczęły wydobywać się kłęby jasnego dymu. Zjechałem na pobocze i nie gasząc silnika zajrzałem pod auto.
Dym po jakiejś minucie może dwóch przestał lecieć. Postanowiłem szybko podjechać do kumpla na kanał. Okazuje się, że w tym miejscu znajduje się wydech od Webasto.
Pytanie tylko dlaczego tego dymu jest tak dużo? Dlaczego dogrzewanie włączyło się dziś (było na pewno powyżej 10st C)??
Dym miał zapach parafiny.
Jeśli ktoś miał już podobny problem, proszę o jakieś wskazówki.
Mazda 6 121KM 2003 mzr-cd
Bez Mazdy nie ma jazdy!!!
Początkujący
 
Od: 25 lip 2009, 22:40
Posty: 24
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 143KM

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 29 wrz 2009, 12:10

Witam.Prubowałem odpowietrzyć webasto no i poległem,mam pytanko, wyjąłem pompke paliwa od webasto i podłączyłem na krótko prosto z akumulatora no i słychać cykanie tylko przy impulsowym dotykaniu kabelkiem akumulatora, przy stałym podaniu 12V jest tylko jedno cyknięcie, tak ma być? Chciałem pominąć pompke i wlałem ropki za pompką paliwa ale wyleciała ona przez wydech spalin :| Przy uruchomieniu webasta nie słychać cykania pompki paliwa, natomiast załącza się pompa wody i wiatrak w kabinie, gdzieś po minucie wyskakuje literka F na sterowniku.Ktoś wie o co chodzi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez kauz » 1 paź 2009, 22:32

Czy jest możliwe odłączenie Webasto aby nie pracowało w ogóle. Wiem, że jest bezpiecznik (chyba numer 26) ale nie wiem czy tym samym nie odłączę ogrzewania w samochodzie. Zrobiło się już zimno, zatem ogrzewanie się przyda.
Czy ktoś zna w takim razie jakiś alternatywny sposób na to, aby Webasto po prostu w ogóle nie włączało się. Tak jak w poprzednim poście, dziś miałem po raz kolejny atak dymu spod auta po przejechaniu niecałego kilometra przed kumpla bramą, gdy na niego czekałem.
Pozdro i czekam na jakieś info
z góry dzięki
Bez Mazdy nie ma jazdy!!!
Początkujący
 
Od: 25 lip 2009, 22:40
Posty: 24
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 143KM

Postprzez Yapa » 3 paź 2009, 21:47

kauz napisał(a):Czy ktoś zna w takim razie jakiś alternatywny sposób na to, aby Webasto po prostu w ogóle nie włączało się. Tak jak w poprzednim poście, dziś miałem po raz kolejny atak dymu spod auta po przejechaniu niecałego kilometra przed kumpla bramą, gdy na niego czekałem.

a nie lepiej podjechać do warsztatu i sprawdzić, co nie tak? to nie powinna być droga usterka, a po coś to webasto do diesla mazda dokłada...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Sebaaaaaaa7 » 4 paź 2009, 10:52

Witam Wie ktoś może w którym miejscu znajduje się przewód diagnostyczny webasta, powinien być to żółty pojedyńczy przewód zakończony wtyczką, chyba powinien być przy 2 bezpiecznikach i przekaźnikach przy podszybiu za akumulatorem, ale go tam niewidze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 cze 2006, 10:26
Posty: 94
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Mazda 6 2.0 136KM 03r. Mazda 323f 1.8 96r.

Postprzez kobyll » 5 paź 2009, 08:52

Jaki interface można podłączyć do WEBASTA żeby zdiagnozować go...???

Ja tez mam problem z nim...

Mazda 6 MZR-CD 136KM wyświetlacz okrągły.

OPIS:
– WEBASTO działa z pilota buczy i nagrzewa wnętrze samochodu i silnik
– WEBASTO działa jak zapale samochód i jest zimno – dogrzewa silnik, buczy i widać spaliny spod samochodu
– WEBASTO nie działa jak ustawie godzinę np. 5.00 to nie załączy się i wyświetla tylko płomień na wyświetlaczu

co robiłem:
– resetowałem poprzez klemę
– czas jest dobrze ustawiony
– resetowałem poprzez bezpiecznik
– dopływa paliwa jest bo działa z pilota
– pompka do obiegu wody działa bo ja słychać
– pompka do paliwa cyka (ktoś pisał na forum ze powinna cykać)

ktoś może ma instrukcje serwisowa do WEBASTA – nie pisze o instrukcji rozbudowania czy obsługi wyświetlacza

EDIT:
Dziś rano sprawdziłem znowu... temperatura otoczenia 4 stopnie +/– 1 stopień, załączyłem webasto z pilota, zaczęło działać:
– włączyły się wentylatory od nawiewu
– słychać było pompkę od obiegu wody
– webasto załączyło się po około 30 sekundach i buczało
Po 6 minutach (z zegarkiem w ręku) websato wyłączyło się a silnik nie był nagrzany, nie wyskoczył żaden błąd, po zapaleniu samochodu webasto znowu zaczeło buczeć i dogrzewać samochód.
Akumulator jest sprawny, sprawdzałem miernikiem (nie takim standardowym do mierzenia napięcia tylko takim który obciąża akumulator i sprawdza jego sprawność.)
Ostatnio edytowano 18 paź 2009, 22:08 przez kobyll, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez kobyll » 6 paź 2009, 08:32

EDIT:

uszkodzona pompa elektryczna wody, już kupiłem i jak dojdzie biorę się za montaż

.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez zoltrix » 17 gru 2009, 19:33

Witam.

Problemów z webasto ciąg dalszy <killer>
Problemy z zapowietrzaniem rozwiązane.
Teraz webasto "działa" ale nie grzeje tzn:
-włącza się poniżej 7 stopni (huczy)
-gdy gaszę auto a silnik nie osiągnął maksymalnej temp pracy webasto huczy kilkanaście sekund
-nie dymi

Z nawiewów naprawdę ciepłe powietrze leci mi dopiero po 10km.
Gdy odpaliłem auto rano żeby zobaczyć ile czasu zajmie mu nagrzanie się po 10 min się poddałem.

Wniosek webasto udaje, że działa.

Co może być przyczyną?
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Iwibal » 18 gru 2009, 22:33

Witam Panowie!
Mam problem z webasto.
Moja Madzia 6 2003r. CR-MZR 121KM z oryginalnym Thermo Top C jest po diagnostyce webasta. Okazało się że komp nie widzi pompy paliwa i jest ona do wymiany bądź coś jest z elektryką w pompie.Czy sprzedawana na allegro pompa http://www.allegro.pl/item855489597_pom ... o_12v.html jest tą właściwą pompą?...Gdzie można tanio w Szczecinie wymienić ten szczegół webasta? Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 sie 2008, 08:22
Posty: 3
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda 6 Kombi 2004 diesel2,0

Postprzez gorylla » 21 gru 2009, 11:18

Witam.

Od dłuższego czasu zmagałem się z małym przeciekiem płynu z webasto (ok. pół litra na 10tys. km). Jak zrobiło się zimno wyciek się powiększył. Myślałem o zmianie oringów, ale na razie nie miałem czasu się do tego zabrać.

Tyle słowem wstępu, bo problem jest inny (ale powyższy problem może być przydatny w poniższych dywagacjach).

W ostatnich dniach przy silnych mrozach zmagałem się zapewne z problemem niewłaściwego paliwa. Wiem, że paliwo, które miałem wlane przed mrozami, a którego nie zdążyłem wypalić, miało dużą zawartość parafiny. Ale jak miałem niecałe pół zbiornika wlałem do końca BP Ultimate Diesel i myśłałem, że będzie ok. Samochód początkowo palił dobrze, ale jak temp. spadła poniżej 10 stopni silnik zaczął się krztusić, mulić, szarpać, a nawet gasnąć. Po dobrym rozgrzaniu silnika udało się przewalić i chodził już ok. Ale następnego dnia ten sam problem. Nie chciało mi się znów silnika męczyć to zaciągnąłem do garażu na noc (nieogrzewanego).

Następnego dnia odpaliłem dwa konwektory, nakręciłem temperaturę do kilku stopni i uruchomiłem auto. Na początku kłębowisko niemal czarnego dymu było straszelne, a silnik też trochę dychrał. Ale w krótkim czasie przewalił i trochę pojeździłem, żeby go dobrze rozgrzać (zrobiłem bezproblemowo prawie 100 km).

A teraz najważniejsze. Jak go odpaliłem w garażu to webasto zadziałało prawidłowo. Zaczęło huczeć i po chwili elegancko rozgrzało silnik. Jednak cofnąłem, to zauważyłem pod autem spory wyciek i to z prawej strony, mniej więcej w okolicy webasto. Sprawdziłem poziom w zbiorniczku wyrównawczym i niestety minimum (a niedawno dolewałem). Dolewka z 300ml. I w trasę.

Po trasie postawiłem z powrotem do garażu i dzisiaj rano poszedłem odpalić auto. W garażu -6 stopni. Auto odpaliło bez problemu, nawet nie dychrało czy muliło, ale niestety webasto się nie włączyło, pomimo kilkakrotnego uruchamiania silnika

I teraz chciałbym zapytać co mogło spowodować nieuruchomienie webasta? Czy być może to parafinowe paliwo zamarzło w nim? A może się zapowietrzyło? A może w ogóle padło i czeka mnie wymiana? A może coś innego się spierdzieliło, jakaś pompa? Czy dobre nagrzanie samochodu może pomóc, np. w ciepłym garażyku?

Dodam, że auto nie pokazuje żadnych błędów na konsoli.

EDIT: po ponownym odpaleniu auta nagrzewnica ruszyła, zero dymu, troszkę smrodku, czyli standard. Cholera wie, co jej zaszkodziło i czy będzie się to powtarzać.

EDIT: kolejny dzień i znów wszystko w porządku. Chyba więc był to problem jednorazowy, zapewne spowodowany problemem z paliwem. Dzisiaj miałem podobnie, że webasto jakby nie za bardzo chciało wejść na obroty i coś przełykało. Ale po chwili zaczął się ulatniać smrodek i leciał biały dym. Wiem, że dym co do zasady nie powinien lecieć, ale to może być ciąg dalszy małych problemów z paliwem, bo smrodek był bardziej "woskowy". Poza tym mróz -14 stopni też może mieć jakieś znaczenie. Jak silnik nie wystyga tak na amen, to webasto w ogóle mi nie dymi. Pozdr.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez gregorius 323 F » 23 gru 2009, 01:29

Witaj Gorylla
Najprawdopodobniej masz wyciek na bloku wodnym pieca.
Może to być wyciek tylko na króćcach ale również może być to wyciek na łączeniu palnika z płaszczem wodnym.
Jeżeli to drugie a może być że tak to zalewa ci elektronikę sterującą pieca.
Mogły zaśniedzieć styki między elektroniką a osprzętem i dlatego ci szwankuje.
Nie bagatelizuj wycieku bo może ci załatwić cały piecyk i by było szkoda.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez Myjk » 23 gru 2009, 11:46

Może ktoś zna temat i podpowie. Czy webasto podczas pracy (po za startem) wykorzystuje akumulator?
Innymi słowy, jeśli działałoby przykładowo 2h to przez ten czas będzie cały czas "żreć" akumulator?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez zenon » 23 gru 2009, 11:52

Nawet jeśli samo spalanie nie używa akumulatora to: pompa cyrkulacyjna, pompa paliwa i wentylator nawiewu napewno energię elektryczną zużywają.
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez kobyll » 23 gru 2009, 14:43

Myjk napisał(a):Może ktoś zna temat i podpowie. Czy webasto podczas pracy (po za startem) wykorzystuje akumulator?
Innymi słowy, jeśli działałoby przykładowo 2h to przez ten czas będzie cały czas "żreć" akumulator?


Pobór prądu przez WEBASTO:
– piecyk
* sztyft/palnik
* sterownik piecyka
* dmuchawa
– pompka wody
– pompka paliwa
– zegarek
Ostatnio edytowano 23 gru 2009, 15:05 przez kobyll, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6