Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa – wykaz na str.1.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez domin1979 » 26 sie 2008, 07:42

vienek napisał(a):O ile się nie mylę, to do średniego spalania komp nie bieże spalania na wolnych obrotach tak i przy śtedniej prędkości powinno tak być, że nie dolicza postoju.
Raczej bierze to pod uwagę, jedynie nie pokazuje na wyświetlaczu.

Co do średniej prędkości to wg mnie powinno być tak jak mówi misiekwaw. Komp dzieli ilość przejechanych km przez czas zapłonu, zakłada wtedy domyślnie, że stoisz np. w korku czy na światłach. Nie ma tutaj niczego dziwnego. Jak utkniesz w korku na godzinę to uważasz, że powinieneś mieć dalej tą samą średnią prędkość?
bartasdiver napisał(a):vienek a probowales "wyzerowac" srednia predkosc przytrzymujac klaisz INFO?
Właśnie, może nie zerujesz prędkości to i się praktycznie nie zmienia bo liczy w odniesieniu do tysięcy km.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez vienek » 26 sie 2008, 16:09

Prędkość zerowałem przyciskiem info. Nawet dziś przy wyjeździe do pracy, gdzie średnio jechałem ok 40km/h, to komp pokazał 13km/h i nie stałem na żadnym skrzyżowaniu. A wspomniałem też w pierwszym poście, że przy wstawianiu wieczorem do garażu komp pokazywał kilkanaście km/h, a rano kiedy go wyprowadzałem już tylko 8km/h, więc już postoju w garażu chyba nie powinien brać pod uwagę. Na 04.09 jestem umówiony w ASO w Warszawie na Puławskiej na kontrolę w ramach akcji serwisowej, więc może sprawdzą mi przy okazji o co tu chodzi.
Pozdrawiam
PS
Dodam jeszcze, że jak wyzeruje i ruszam (nie zatrzymując się jadę kilka km z prędkością od 0 do 80km/h) to prędkość pokazywana przez kompa idzie od 1 poprzez 2,3,4 idt. do 19km/h.
Ostatnio edytowano 26 sie 2008, 16:22 przez vienek, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez domin1979 » 26 sie 2008, 16:19

Z tym garażem faktycznie coś dziwnego, tak jakby komp nie wiedział, że wyłączyłeś stacyjkę.
Najlepiej zrób test: wyzeruj kompa, przed wyjazdem zapisz czas i stan licznika, po wyłączeniu silnika to samo. Podziel ilość km przez X/60 gdzie X to ilość minut. Porównaj z kompem, jak różnica jest duża wtedy wiesz, że coś nie tak z kompem.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez RobertPi » 27 sie 2008, 00:11

Ja sądzę, że do średniego spalania komp jednak bierze pod uwagę ilość paliwa spalonego na wolnych obrotach tyle, że zauważenie tego przyrostu jest trudne ze względu na stosunkowo niewielkie ilości paliwa spalane w takim trybie (ok.0,3-0,5 l/h). Aby to zużycie miało istotny wpływ na średnią trzebaby dość długi czas marnować paliwo.
Co do średniej prędkości to vienek nie zostawia chyba samochodu w garażu z włączonym zapłonem, bo rano raczej nic by już komputer nie pokazywał z powodu kompletnego padu akumulatora więc chyba jednak coś ma z kompem.
RP
RP


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 21:12
Posty: 1088 (14/38)
Skąd: Kraków
Auto: M3BM1,5b 2013SkyMotion
były
Hi10 1,2b 2009-140kkm
M3BK1,6b 2006-256kkm
323BH1,5b 1998-135kkm
323BF1,3b 1989-189kkm
616 1,6b 1975-280kkm

Postprzez krzysztof1 » 16 wrz 2008, 21:28

Witam wszystkich!
Od niedawna jestem jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 diesel.
Ogólnie samochodzik jest super.
Jedyne co budzi moje mieszane uczucia to komputer pokładowy.
Oprócz opisanych wcześniej problemów z zaniżaniem średniego spalania obserwuję też bardzo dziwne zachowanie wskazań dystansu pozostałego do końca zbiornika.
Po pierwsze obserwuję znaczne skoki: np. pokazuje mi powiedzmy 650km, zatrzymuję się gaszę silnik, uruchamiam ponownie i... mam 500km! :) 150km różnicy o chyba dużo?!
Po drugie, pod koniec zbiornika kiedy pozostaje 10-15l paliwa zapala mi się już rezerwa i komputer pokazuje "---" czyli teoretycznie należy gnać na stację, co jest kompletną bzdurą bo mamy paliwa na prawie 200km.
Czy ktoś obserwuje podobne zachowanie?
Można jakoś temu zaradzić?
Czy opisane w tym wątku zmiany w funkcji "50 d15" wpływają jakoś na dystans obliczany przez komputer?
Początkujący
 
Od: 16 wrz 2008, 20:19
Posty: 5
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6, 2.0 Diesel, 2003r.

Postprzez madzia6 » 17 wrz 2008, 10:17

ja przez pewien czas sie bawilem tymi wartosciami ale jak zobaczylem jak glupoty pokazuje komp to dalem sobie spokoj poprostu wylaczylem kompa i wlaczylem zegar i tak jezdze i juz nie patrze bo szkoda nerwow, z doswiadczenia wiem ze najbardziej realnie komp pokazywal zuzycie paliwa wzgledem ilosci paliwa w baku w poprzednim aucie TOYOTA AVENSIS, w Mazdzi cos nie tak jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2008, 18:06
Posty: 56
Skąd: PIŁA
Auto: M6 1,8 – 2003r.

Postprzez zoltrix » 17 wrz 2008, 15:34

vienek napisał(a):O ile się nie mylę, to do średniego spalania komp nie bieże spalania na wolnych obrotach tak i przy śtedniej prędkości powinno tak być, że nie dolicza postoju.

Mylisz sie. Jaki sens ma pokazywanie średniej prędkości z pominięciem czasu spędzonego w korkach? Prosty test: wyzeruj średnie spalanie, przejedz kilkaset metrów, zatrzymaj się, czekając obserwuj srednie spalanie, będzie systematycznie, co minute rosło. to chyba najlepszy dowód na to,ze do średniego spalania wliczane jest także paliwo zużyte podczas postoju. To samo tyczy się średniej prędkości bedzie ona malec gdy będziesz stal z włączonym silnikiem. Swoja droga to niezłe numery robi Ci ten komputer zmieniając wskazania gdy kluczyk nawet nie znajduje się w stacyjce :| (Próbowałeś raz jeszcze odłączyć akumulator?)
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez BlackM3 » 22 wrz 2008, 21:55

Mam podobnie z tym komputerem jak kolega morgafix. Ten zasięg to jakaś ściema. Kiedyś spóźniłem się pracy, bo komputer pokazał zasięg przy wyjeździe z domu 40 km, a po przejechaniu 12 km już tylko 2 km, a w baku było jeszcze na pewno około 2 litry paliwa. Ale spanikowałem i pojechałem nalać w baczek.
Chyba zastosuję metodę regulacji, którą stosuje pewien kolega z forum – przełączę kompa na zegar <lol>
Chyba, że ktoś wie jak można to ustawić jakoś, żeby działało jak należy.
Ktoś siedział i dumał nad tym wcinając ryż, żeby było pomocne, a nie siało panikę i wprowadzało w błąd.
Medium – Bozon Records Tour
7.12.2013 KRAKÓW klub Meta – koncert
http://www.youtube.com/watch?v=XHoUZqdku8E
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2008, 14:01
Posty: 218 (0/4)
Skąd: Tarnów
Auto: Mazda 3, BK, Y6 (1.6 CiTD / PSA)

Postprzez vienek » 23 wrz 2008, 19:15

zoltrix napisał(a):(Próbowałeś raz jeszcze odłączyć akumulator?)

Sprawa średniej prędkości się ustabiizowala po jakimś czasie. A co pomogło nie wiem. Akumulator jeszcze raz odłączyłem. Być może to odłączenie mu pomogło.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez DISItune » 23 wrz 2008, 19:41

BlackM3 napisał(a):Mam podobnie z tym komputerem jak kolega morgafix. Ten zasięg to jakaś ściema. Kiedyś spóźniłem się pracy, bo komputer pokazał zasięg przy wyjeździe z domu 40 km, a po przejechaniu 12 km już tylko 2 km, a w baku było jeszcze na pewno około 2 litry paliwa. Ale spanikowałem i pojechałem nalać w baczek.
Chyba zastosuję metodę regulacji, którą stosuje pewien kolega z forum – przełączę kompa na zegar <lol>
Chyba, że ktoś wie jak można to ustawić jakoś, żeby działało jak należy.
Ktoś siedział i dumał nad tym wcinając ryż, żeby było pomocne, a nie siało panikę i wprowadzało w błąd.


a wystarczyło zatankować po zapaleniu rezerwy <zeby> a nie czekac do ostatniej chwili <glupek2>
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (22/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez prezi » 23 wrz 2008, 20:04

Ja tam lubie wiedzieć ile moge przejechać na rezerwie – "na wszelki wypadek..."
Zatankowałem 5l ropy do bańki i pojechałem w trase. Wiem że nie powinno sie tak robić ale to jednorazowy przypadek. Gdy komputer pokazał --- remaining km, mnie udało się przejechać około 30km. Łącznie od zapalenia się rezerwy przejechałem 77km i silnik zgasł. No i już wiem jak planować dłuższe trasy... :D
Inne spojrzenie: www.formo3.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2008, 16:28
Posty: 48
Skąd: Pruszków
Auto: M6 2.0 GY MZR-CD 121KM 2006 (Już bez DPF i 170 KM :)

Postprzez CezaR83 » 24 wrz 2008, 09:08

Witam
Napisze wam jak to jest w mojej M3.

08-off
12-00 – testuje prędkościomierz
13-00 – testuje obrotomierz
14-on – test brzęczyka
16-on – test kontrolki rezerwy
22-028 – nie wiem co to?
23-00 – test wskaźnika paliwa
25-00 – test wskaźnika temperatury w chłodnicy
Test wszystkich kontrolek
50 d15 – Tutaj mam -5 – nie obliczałem jeszcze wiec nie wiem czy to jest juz po kalibracji ustawione w salonie
51 d15 – 41,2 – poziom paliwa ?
55-off – Nie wiem co to?
dodatkowo u mnie bo nie widzialem zeby ktos tu pisał... mam:
60 d15 – A/R – nie wiem dokładnie czy a czy r bo to elektroniczna cyferka/literka
62-000 – nie wiem?
63-on – nie wiem? (miga)
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2114 (55/11)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez RODDY » 27 wrz 2008, 18:52

czesc witam wszystkich!!przeczytalem caly ten watek i mam pare pytan...w mojej 6 nie mam kompa,ale mam podobne wartosci jak koledzy, nie wiem co to jest nr.04,08,bo sa na off,moze to cos uruchomi!!nie mam przycisku info,dlatego czy mozna zmieniac to inaczej????czym sa 04,08???dzieki za odp.pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2008, 21:52
Posty: 54
Skąd: pontefract/ uk
Auto: MAZDA6-2.2d(185)Sport hatchback-2009

Postprzez CezaR83 » 11 paź 2008, 17:42

co do opcji 50 d15 to chyba musze poprawić... tylko mam pytanko... po zapaleniu sie kontrolki rezerwy zostaje 10L w 55L baku? czyli suma spalania powinna wynieść 45L?

... i jeśli przekłamuje 0.8-1L na to ile ustawić +5% czy więcej?
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2114 (55/11)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez domin1979 » 11 paź 2008, 17:46

CezaR83 napisał(a):... i jeśli przekłamuje 0.8-1L na to ile ustawić +5% czy więcej?

Jak ustawiałem +10% to było za dużo, +5 jest prawie, troszkę zaniża ale w granicach akceptowalnych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez CezaR83 » 11 paź 2008, 17:47

Tylko widzisz ja teraz mam -5 i mam te róznice 0.8-1L wiec sie zastanawiam, bo jakbym miał '0' to bym sie nie zastanawiał.
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2114 (55/11)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez domin1979 » 11 paź 2008, 17:49

CezaR83 napisał(a):Tylko widzisz ja teraz mam -5 i mam te róznice 0.8-1L wiec sie zastanawiam, bo jakbym miał '0' to bym sie nie zastanawiał.
Ale w którą stronę masz różnicę? Zawyża komp czy zaniża spalanie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez CezaR83 » 11 paź 2008, 17:51

zaniża... z tego co obliczyłem to powinno byc więcej spalonego... przybrałem ze w rezerwie jest 10L czyli spalonego 45L
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2114 (55/11)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Postprzez domin1979 » 11 paź 2008, 17:54

CezaR83 napisał(a):zaniża... z tego co obliczyłem to powinno byc więcej spalonego... przybrałem ze w rezerwie jest 10L czyli spalonego 45L
Po pierwsze spalanie licz z pełnego baku najlepiej. Po drugie jak komp zaniża to musisz ustawić na +5%, anie -5! Albo najlepiej ustaw najpierw na 0, pojeździj ze 300 km dolej znowu do pełna i policz spalanie.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez CezaR83 » 11 paź 2008, 17:58

Tak tak, zalałem do pełna [zawsze zalewam,bo zazwyczaj polegalem na kompie w byłym aucie], wyzerowałem komp i Trip tak jeździłem , a -5 mam od nowości.
Czyli ustawić na '0' zalać i znowu zobaczyć jak jest?
Kiedy wszystko układa się naprawdę źle, aby zyskać spokój ducha, należy
odnaleźć w swym sercu Najwyższą Formę Akceptacji Stanu Rzeczy, która
brzmi "Pies To Je*ał"
Zawsze kiedy piszesz głupie posty, Bóg zabija Kotka!

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 17:47
Posty: 2114 (55/11)
Skąd: 100lica
Auto: Była: M3 BK A+ 1.6 MZCD
Bedzie: BP eSkyX AT FWD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6