System Keyless,co i jak? /Ciągłe świecenie lampki KEY

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzych » 9 sty 2010, 17:21

michu200 napisał(a):A co ma do tego bateria w pilocie ? a jak się oddalisz od samochodu np: idąc do domu czy sklepu to co się wtedy stanie, samochód odjedzie? hahaha
Jak bateria siada to albo nie zamkniesz lub nie otworzysz auta z pilota.


Tyle ma, ze jak zaklocisz dzialanie pilota oslabiajac sygnal (czyli dokladnie to samo co robi slaba bateria), miga wspomniana kontrolka. Jakby to powiedziec... ma wlasnie dokladnie to o co autor pyta, o.

I byc moze to nie ten przypadek, bo bywa roznie, ale pierwsze co nalezy zrobic to wlasnie sprawdzic stan tej baterii np podmieniajac na nowke :P.

PS. Pilot dziala, bo masz nad drzwiami odbiornik, wiec bardzo blisko i bez zaklocen.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Norby » 9 sty 2010, 20:50

Trzeba rozdzielić poglądy na temat kluczyków i pilotów.

1. Immo nie ma nic wspólnego z CZ
2.W komplecie jest jeden pilot i dwa kluczyki, co będzie jeśli zagubimy komplet z pilotem? Otóż jazda będzie możliwa.
3.Immo NIE jest zasilane z baterii pilota. Jest to mały chip z kodem zalany w plasiku klucza, który po zbliżeniu do stacyjki w pole elektromagnetyczne cewki Immo, upoważnia nas do uruchomienia auta. Posiadają go obydwa klucze.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez cyklonA » 10 sty 2010, 11:50

Panowie dziękuję za chęć pomocy.Chyba mało opisałem problem i z tego powodu wzięły się te kłótnie .Posiadam dwie karty.Jeżdżę z jedną w kieszeni.Na klamkach drzwi mam przyciski dzięki którym otwieram i zamykam auto.Wydaje mi się ,że wsiadając z kartą do auta lampka zapalała się na zielono a po odpaleniu silnika gasła.Natomiast teraz lampka świeci się cały czas na czerwono i nie mogę zamknąć samochodu tymi przyciskami na klamkach (przyciskami na karcie mogę i to z okna domu czyli 15mb do auta).Gdy odłączę na chwilę aku lampka gaśnie i mogę zamknąć auto ale działa tylko na jeden raz,podczas następnej próby odpalenia -lampka świeci.zacznę od wymiany baterii bo tanie i na pewno nie zaszkodzi choć możliwość zamykania auta z 15 metrów eliminuje słabe baterie nagle w obu kartach.Może Madzi zimno i poczekać na dodatnie temperatury. :(
cyklonA
Początkujący
 
Od: 8 sty 2009, 19:11
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2006/140kM/DPF
Mazda 6 2016/165kM PB

Postprzez krzych » 10 sty 2010, 13:16

cyklonA napisał(a):Chyba mało opisałem problem i z tego powodu wzięły się te kłótnie

Niby tak, ale my "starzy wyjadacze" powinnismy brac pod uwage wszystkie mozliwosci, wiec sie nie przejmuj

cyklonA napisał(a):choć możliwość zamykania auta z 15 metrów eliminuje słabe baterie nagle w obu kartach

Niestety tak. A szczegolnie ze w obu kartach. Masz najprawdopodobniej cos nie tak z ukladem komunikacyjnym keyless, po odlaczeniu aku go resetujesz i jednorazowo dziala... Masz gdzie podjechac na diagnostyke komputerem? (IDS) To moze wiele wyjasnic (albo zupelnie nic) Poza tym, jesli ktos tu bedzie mogl Ci podpowiedziec, byc moze wystarczy sprawdzic okablowanie, niestety nie wiem ktore to – sprobuj moze zaczac od instrukcji obslugi – znajdz bezpiecznik. Pozniej po drutach do celu – sprawdzaj polaczenia glownie (zasniedziale) oraz czy kable nie zlamane. Awaria ot tak sobie z zimna samego ukladu/elektroniki jest raczej malo prawdopodobna, ale niestety tez mozliwa :/
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez evo6 » 29 sty 2010, 13:48

kolego cyklonA mam podobny problem jeśli zdiagnozowałeś dlaczego świeci kontrolka key to daj znać będę wdzięczny seb.st200@gmail.com
evo6
 

Postprzez aniek_s » 21 lut 2010, 00:02

ja mam podobny problem (a raczej identyczny) znam nawet dokladny moment w ktorym "problem" sie pojawil,

otóż wychodząc z pracy wlozylem do kieszeni w ktorej mialem kartę do auta kartę do czytnika zblizeniowego zamka do drzwi wejsciowych w biurze

wydaje mi sie ze to raczej nie powinno miec wplywu (inne czestotliwości – najprawdopodobniej, czekam na infomacje od odminow na jakim zakresie dzaialaja nasze karty – oraz szyfrowanie sygnalu) ale moze ktos ma jakies doswiadczenie?
Jako specjalista z dziedziny informatyki, elektroniki i telekomunikacji stwierdzam, że coś się pewnie zjebało.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 17:33

Ma wplyw. Zreszta inne moje karty tez tak maja, kazda kazda zakloca (ciagle przekladam przychodzac do pracy z jednej na druga i odwrotnie). Co wiecej, laptop zakloca key Mazdy (nie kazdy, jeden z moich to robi).

Ogolnie, nalezy trzymac key w kieszeni oddalonej od pozostalych.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez aniek_s » 21 lut 2010, 17:54

Ha, czyli jednak, nie chcialem sie wychylac z taka teorią ale widać jest cos na rzeczy,
Tylko jak teraz zgasić ten komunikat (ciagle swiecenie kluczyka? )
Jako specjalista z dziedziny informatyki, elektroniki i telekomunikacji stwierdzam, że coś się pewnie zjebało.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2010, 12:44
Posty: 14
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY 2.0 CD 143

Postprzez krzych » 21 lut 2010, 18:06

Ale ciagle swiecenie nie ma nic wspolnego z zaklocaniem jesli nie zaklocasz – wyjmij wszystko z kieszeni, powylaczaj radiowe nadajniki (komorka) wsiadz do samochodu i modl sie zeby juz nie swiecila. Jesli tak to ok, zaklocenia sa powodem, ale jesli NADAL swieci to znaczy ze rzecz nie w zakloceniach a w czyms innym (rozumiem, ze baterie juz wymieniales) czego CI nie zycze, bo bedzie to oznaczalo, ze jednak elektronika samochodu raczej.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Feeko » 22 lut 2010, 21:22

Odnośnie systemu keyless...
Mam od niedawna M6 z końcówki 2007 roku (2.3i kombi).
Co zaobserwowałem:
1. Jeżeli zgaszę auto i dość szybko wysiądę, zamknę drzwi, to po oddaleniu się od auta – nie zamyka :–(, Jeżeli zrobię to spokojnie, zgaszę, zbieram jakieś papiery itp. to po oddaleniu się od auta – samo się zamyka – ten czas to mniej więcej tyle, ile po zgaszeniu auta są jeszcze aktywne szyby (bo mam nadzieję wiecie, że po zgaszeniu auta przez kilkanaście sec. można zamknąć szyby pomimo wyłączonego zapłonu). Nie wiem czy to tak ma być, czy może to jakiś błąd oprogramowania.

2. Od kiedy mam auto ciągle jest mokro – od początku nie działał mi przycisk w klapie klapie bagażnika a po ostatnich opadach deszczu przestał działać także w drzwiach po stronie kierowcy. Po jednym słonecznym dniu ponownie zadziałała gumeczka w drzwiach kierowcy, a dziś po kolejnym suchym dniu także w klapie bagażnika – także problem z wilgocią – mam zbyt krótko auto aby stwierdzić jak ma się to do myjni itd., nie wiem także czy tam coś się wyciera, przeciera czy coś innego, że wilgoć puszcza. Moja M6 ma raptem 20 000 km i jest jeszcze na gwarancji, ale zanim pojadę do serwisu muszę zbadać kiedy i co przestaje działać.

3. Zasięg samego pilota to spokojnie kilkadziesiąt metrów (z budynku, przez okno 20m i działa)

4. Albo nie wiem jak, albo u mnie niema domykania szyb z pilota – otworzyłem szyby, przytrzymałem przycisk zamykania na karcie i szyby się nie zamknęły.

5. Gumki (przyciski) służą do otwierania i zamykania auta (karta musi w bliskiej odległości tej gumki która przyciskasz – jeżeli stoisz przy drzwiach pasażera to ktoś naciskając gumkę w drzwiach kierowcy nie otworzy auta. – przynajmniej u mnie...

W związku z tym, że auto na gwarancji nie bardzo mam ochotę (a teraz też pogoda nie sprzyja) dłubać w drzwiach. Jednak jeżeli ktoś z kolegów miałby fotki jak te gumki wyglądają za przeproszeniem "od tyłu" to chętnie zobaczę jak to poprawić po fabryce.

Ogólnie system bez-kluczykowy jest fajny, zakładając że działa (ten problem z wodą), ciągle rozpracowuję jak to działa i chętnie zapoznam się z doświadczeniami innych.
Feeko
 

Postprzez krzych » 22 lut 2010, 23:26

Zmien baterie jesli masz stara (5 zl). Tez myslalem ze mi "gumka" nie laczy, ale po zmianie baterii smiga jak zawsze (wilgoc powoduje tlumienie fal elektromagnetycznych, a ten nadajnik duzy nie jest ;P). Co smieszne, czasem pilot z daleka dziala, a guzik nie przy slabej bakterii.
Szyby natomiast beda Ci sie domykac jesli sa zaprogramowane (programowanie szyb dla panelu kierowcy). Klik w dol do konca, a pozniej klik w gore do konca z przytrzymaniem az kliknie drugi raz juz po dojechaniu szyby do konca (odstep jakas sekunda).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Feeko » 22 lut 2010, 23:34

Sprawdzę teorię z baterią, ale przy drzwiach pasażera nie było problemu a nie wyglądało jakby woda omijała prawą stronę auta :)
Feeko
 

Postprzez krzych » 22 lut 2010, 23:41

Tez mis ie tak wydawalo gdy otworzylem od pasazera :) Bylem swiecie przekonany ze przyciski sa do bani ;) I miejmy nadzieje, ze u Cibie tez takie blahe rozwiazanie bedzie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Feeko » 22 lut 2010, 23:59

Ogólnie to zakładałem, że to trochę inaczej działa, że bateria jest potrzebna do otwierania-zamykania zdalnego a przyciski na klamkach uaktywniają się po zbliżeniu karty (jak karty zbliżeniowe, które nie mają baterii) coś jak immobilajser.
Tu wychodzi na to, że karta cały czas nadaje, było by to mało wydajne.
Sprawdzę bez baterii co będzie się działo... Ale to już jutro...
Feeko
 

Postprzez krzych » 23 lut 2010, 10:47

Feeko napisał(a):Ogólnie to zakładałem, że to trochę inaczej działa, że bateria jest potrzebna do otwierania-zamykania zdalnego a przyciski na klamkach uaktywniają się po zbliżeniu karty (jak karty zbliżeniowe, które nie mają baterii) coś jak immobilajser.
Tu wychodzi na to, że karta cały czas nadaje, było by to mało wydajne.
Sprawdzę bez baterii co będzie się działo... Ale to już jutro...

Moze i malo wydajne, ale za to bezpieczne (aktywne rozpoznawanie karty, a nie pasywne – pasywne jest do podrobienia w sekunde ;P). Ja sie akurat z tego ciesze mimo "lamakow" i innych cudow.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez jack7 » 26 lut 2010, 17:25

Ale to już jutro...

Sprawdziłeś? Bo mam tak samo...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2008, 21:58
Posty: 116
Skąd: Łódź
Auto: M6 GY'07 MZR-CD 143KM

Postprzez Gregg » 28 lut 2010, 23:53

Witam.
Panowie (i Panie – jeśli jakieś się tu udzielają), niedawno kupiłem szóstkę z 2006 z keylessem. Przez tydzień działało ok.
Śmierdziało mi z nawiewu (papierosami) i postanowiłem sobie odświeżyć i odgrzybić nawiew (klimę). Kupiłem K2 Klima Doktor i napsikałem aktywnej piany do kratek.
Smrodek zniknął, ale jak po tym pojechałem w trasę, to miałem jak w saunie :) Wszystkie szyby zaparowane.
No i na drugi dzień gumki w drzwiach (i klapie bagażnika) przestały działać. A raczej raz działają, a raz nie (w stosunku 1:9).
Baterię wymieniłem – nie pomogło. Z drugą kartą jest to samo.
W dodatku czasem świeci na czerwono "KEY", choć na ogół tylko mignie na zielono.

Jakieś dalsze pomysły / eksperymenty? Będę wdzięczny...
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 1 mar 2010, 12:55

Przeczytaj na opakowaniu czy pianka jest przewodzaca... i modl sie zeby nie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Gregg » 1 mar 2010, 16:57

No, modlitwy nigdy za wiele...
Ale dzisiaj dla odmiany działało. Może przeschło?
Zobaczymy co będzie dalej...

Swoją drogą, to aż tak delikatna byłaby te elektronika, że byle pianka robi zwarcie? Przecież w mokry dzień lub w zimie, jak stopnieje śnieg z butów to w kabinie jest więcej wilgoci.

BTW: Krzychu, siedzisz na pingwinie? Ja od jakichś 6 lat nie mam windy na kompie :)
Ostatnio edytowano 1 mar 2010, 17:01 przez Gregg, łącznie edytowano 1 raz
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 1 mar 2010, 17:00

Chodzi o pozostajacy osad, woda wyparuje z dokladnoscia do zanieczyszczen powietrza, a pianka na 100% zostawi jakies chemikalia.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6