Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez grabekart » 31 paź 2014, 14:03

Czy w mazdzie 6 przed liftem w tapicerce drzwi w miejscu gdzie chwyta się żeby zamknąć drzwi powinna być jakaś zaślepka lub wkładka żeby zasłaniała śrubę? U mnie w żadnych drzwiach nic niema i nie wygląda to zbyt pięknie. Doraźnie przełożyłem tam zaślepki śrub z nubiry lecz nie bardzo pasują i czasami wypadają.
Żeby zobrazować to wklejam zdjęcia z początku tego postu ale u mnie wygląda to identycznie.
Załączniki
Drzw 2 mazd 6.jpg
drzw mazd 6.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2012, 20:43
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Kulesze K./Wysokie Maz.
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 benz. 141 KM, 2002r.

Postprzez bieski » 31 paź 2014, 14:21

Tam powinny być przyklejone takie podkładki gumowe. Ktoś rozkręcał twoje drzwi i już nie wkleił tego z powrotem.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

PostTen post został usunięty przez grabekart 31 paź 2014, 15:35.

Postprzez dobrzyn22 » 31 paź 2014, 20:20

u mnie te gumki są po prostu włożone – ale może być tak, że były kiedyś odklejone, na to się dostał brud i klej nie trzyma (nie sprawdzałem ;) )
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5154 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez bieski » 31 paź 2014, 22:56

Jest dokładnie jak piszesz. U mnie też jedna była odklejona i byl syf od nia :(
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez grabekart » 1 lis 2014, 00:29

Dzięki za odpowiedzi. Spróbuję znaleźć takie na alledrogo, a jeśli się nie uda to sam wytnę takie pod wymiar z tzw. mat antypoślizgowych typu nano stick :> Widziałem takie pod kolor mojej tapicerki drzwi, czyli szare :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2012, 20:43
Posty: 69 (0/1)
Skąd: Kulesze K./Wysokie Maz.
Auto: Mazda 6 GY, 2.0 benz. 141 KM, 2002r.

Postprzez thesilent » 4 maja 2015, 20:47

Nikt już nie wycisza Mazdy?

Jest pogoda, walczę dalej. Mam teraz wolne do piątku, więc może uda mi się zrobić coś przełomowego. Dzisiaj wyjąłem deskę, rozebrałem podszybie, słupki A, wyjąłem dmuchawę, a tutaj filmik z tego:


Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez brodaM6 » 4 maja 2015, 20:53

Z tą pianka to żartowałeś,następny film zrób jak wszystko montujesz :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thesilent » 4 maja 2015, 21:02

A dlaczego miałbym żartować? W autach tzw. "premium" właśnie słupki i progi są zapiankowane na łączeniach, aby właśnie dźwięk nie hulał w tych blaszanych kanałach :) Pianka montażowa świetnie się do tego nadaje. Widziałeś te szczeliny tam w podszybiu? To są przejścia do słupka A i progów. Jedyna rzecz, jaka je oddziela, to to badziewne plastikowe podszybie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Marine_4000 » 4 maja 2015, 21:59

Ja przez weekend wygłuszałem od "pupy strony" Fotki dodam jutro. Thesilent, pouczający filmik. Trzeba się temu przyjrzeć głębiej!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Postprzez brodaM6 » 5 maja 2015, 06:47

Czyli to nie prawda ze pianka ma tendencje do chłoniecia wilgoci ,tak mnie mówiono :)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez jachu36 » 5 maja 2015, 09:20

[quote="thesilent"]Nikt już nie wycisza Mazdy?

Mam wrażenie że wszyscy się juz poddali.Toż to walka z wiatrakami.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2013, 14:59
Posty: 599 (1/12)
Skąd: ZBI/ HALLE De.
Auto: FORD MONDEO MKV 2015 2.0 TITANIUM jest
MAZDA 6 GH 2008 2,5 ben SPORT DYNAMIC była
Mazda 6 GG 2004r 2,0 była

Postprzez thesilent » 5 maja 2015, 09:27

Czytałem trochę na ten temat. Znalazłem kiedyś stronkę traktującą o wyciszeniu auta (a teraz nie mogę znaleźć), na której właśnie było napisane, że sporo hałasu wędruje profilami zamkniętymi typu progi czy słupki A/B/C. Znalazłem też forum, na którym jeden koleś pisał o rezultacie zapiankowania progów po 5 latach! Progi całe i suche. O tutaj:

http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=65042

Więc ja zrobię to samo i zobaczę czy gra warta świeczki. Ktoś musi się poświęcić :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez dobrzyn22 » 5 maja 2015, 09:31

należało by zaznaczyć od razu, że taka pianka nie spełni swojej f-cji raczej, jeżeli ktoś już wcześniej konserwował progi wewnątrz (pianka nie będzie się miała gdzie "złapać" do samej blachy)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5154 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez thesilent » 5 maja 2015, 13:40

Oczywiście, pragnę nadmienić, że dzielę się z Wami moimi pomysłami, jednak każdy ponosi odpowiedzialność za WŁASNE rzeźby. Moja mazda jest moja i mogę z nią zrobić, co zechcę :P

Było kilka osób, które obawiały się, że poroso będzie trzymało wilgoć w aucie, jednak jest ono już fabrycznie i to na podłodze pod dywanem i jakoś podłoga nikomu nie zgniła. Teraz zdjąłem drugi raz dechę i po roku czasu poroso pod deską ma się świetnie, jest suchutkie, podobnie zresztą jak mazda :) Do odważnych świat należy ;) Ja nikomu nie każę robić tego, co ja robię. A Ci, co chcą, to skorzystają.
:
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez brodaM6 » 5 maja 2015, 17:23

Mnie tak powiedziano jak nawalilem pianki do proga :D ,na to włukno szklane żywica i pewnie trzyma do dziś
A film mógłbyś poważnie nagrać ,jak składasz deskę ,chętnie podejrze co i jak <oczko>
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez thesilent » 5 maja 2015, 21:00

Prosze bardzo. A decha już złożona, dmuchawa dokładnie obłożona porosem.

Czytałem jeszcze na temat tej pianki montażowej i jej chłonięcia wilgoci. Okazuje się, że pianki nie wolno obcinać, co robi wielu montażystów okien. I potem okno całe w wilgoci i grzybie, bo pianka nasiąka wodą a potem przemarza w zimę.

http://riksmal.pl/ergo/index.php?strona=bledy_tradycyjny

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Enduro » 5 maja 2015, 21:05

brodaM6 napisał(a):... nawalilem pianki do proga ...

to niezbyt dobra idea.
tam wilgoc musi byc przewietrzana.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez thesilent » 9 maja 2015, 22:03

Proszę państwa u mnie rewelacja!

EDIT:
Przy wyciszonym silniku bardzo ważne są warunki pomiaru hałasu. ogromne znaczenie ma nawierzchnia, opony oraz stopień "załadunku" auta. Poniższe pomiary wykonałem na oponach letnich, niemiecka autostrada (w miarę gładki asfalt), dwoje dorosłych, dwoje dzieci, bagażnik załadowany prawie po dach torbami z ubraniami – a to też bardzo ładnie wycisza auto i wpływa na ten fajny wynik. Auto na pusto traci z 2 dBA najmniej. Przy czym te 76 dBA, które miałem, to również załadowane auto na autostradzie w Niemczech.

Po moich zabiegach mam następujące wyniki:
160km/h – 70dBA (było 76dBA),
120km/h – 68dBA,
100km/h – 65dBA,
60km/h – 60dBA.

W końcu przełom. A mam nieruszone jeszcze nadkola i uszczelki. Silnik mam na tyle wyciszony, że najmocniej słyszę szum powietrza, a potem koła (dotyczy prędkości większych niż 120km/h).

Widać dużo dało staranne wyciszenie i uszczelnienie dmuchawy i podszybia z zewnątrz i wewnątrz, no i ogólnie całej deski rozdzielczej, jak to opisałem we wcześniejszych postach.

Zrobiłem 500km niemieckimi autostradami, całą drogę grało radio, można było go spokojnie słuchać na vol.3, a z żoną mogłem rozmawiać nawet lekko przyciszonym głosem przy 150km/h, bo dzieci z tyłu spały. Dojechaliśmy i było widać po nas wszystkich, że znieśliśmy tę podróż o wiele lepiej, niż poprzednio, gdy mazda masakrowała nas decybelami. Jest pięknie, a jeszcze zrobię nadkola i uszczelki.
Ostatnio edytowano 28 maja 2015, 22:01 przez thesilent, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Marine_4000 » 15 maja 2015, 15:54

Chciałem załączyć parę zdjęć z mojej dalszej walki z hałasem w M6.

Z moich obserwacji wyniło, że znacznie ucichł dźwięk wydechów, oraz szum i ogólny hałas od strony bagażnika. Ciszej jest przy wyższych prędkościach w okolicach głowy, co spowodowała zapewne poprawa wyciszenia dachu. Wszystkie fabryczne wygłuszenia pozostały na swoim miejscu. Nie było problemu ze złożeniem czegokolwiek.

Są też i minusy :| Względne wyciszenie tyłu przeniosło subiektywne odczuwanie hałasu do przodu. Szczególnie odczuwalne są teraz nadkola przednie i podczas przyspieszania silnik. Wcześniej to bagażnik jedak dominował i nie było tak słychać przodu <dupa>

Thesilent nie ukrywam, że zmotywowałeś mnie do zrzucenia deski i zrobienia porządku z grodzią czołową <spoko>
W planie jest jeszcze zabezpieczenie antykorozyjne spodu oraz nadkol od strony zewnętrznej słuszną warstwą Noxudola.

boczek 1.jpg
niewygłuszony bok
Załączniki
dach 1.jpg
niewygłuszony dach
podloga 1.jpg
niewygłuszona podłoga
dach maty.jpg
I etap – wyklejenie matami dachu.
boczek maty.jpg
Rownież boki wykleiłem matami.
dach pianka1.jpg
Następnie pianka na dach.
dach pianka2.jpg
podloga maty.jpg
Wyklejenie podłogi matami DP1
podloga tył.jpg
boczek pianki.jpg
Na boki równeiż warstwa DP1
boczek prawy maty.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2013, 08:49
Posty: 439 (3/11)
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Auto: Mazda 6 GG '05 FL
2.0 147KM + LPG
oraz
Ford Mondeo MK4 '07
2.5T + LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6