Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez art_us » 12 gru 2011, 10:39

lukasrap napisał(a):Sprawdzilem, wyczyscielem, wymienilem nawet srube, dalem WD 40... i jakby pomoglo na pare dni...
Mam na myśli masę, ktora znajduje sie na dole, jak otworzysz maske, to pomiedzy szkrzynka z bezpiecznikami, a filtrem powietrza na dole jest taka srubka z kabelkiem.. , mam nadzieje ze to o to chodzi, no chyba ze gdzies jest cos innego jeszcze...

Witam, czytam te wszystkie objawy z ksenonem. Moja sytuacja była podobna. Wiele razy czyściłem oba połączenia masowe i doszedłem do wniosku, że to pomaga na jakiś czas. Rozebrałem zderzak i wyciągnąłem przetwornicę. W miejscu styku jest otoczka silikonowa, która uszczelnia połączenie z reflektorem. Doszczelniłem silikonem to miejsce. Jak ręką odjął!!! Jeżdżę już kilka miesięcy po tym zabiegu i ani razu nie musiałem ponownie odpalać ksenonów, bo jeden się nie zapalił. Wnioskuję iż na tym połączeniu często może występować nieszczelność i zbiera się wilgoć. Oczywiście moim zdaniem. Radzę wszystkim sprawdzić tą silikonową uszczelkę na połączeniu. Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez lukasrap » 12 gru 2011, 21:16

Hmmm, powiem Ci szczerze, ze mozesz miec racje... Nigdy nie mialem problemu z ksenonami, az do momentu wyciagniecia przetwornicy do naprawy... Musialem sciagnac zderzak, wymontowac lampe, a potem przetwornice z niej wyciagalem... Przetwornica byla naprawiona, wszystko zlozone do kupy i 2 tygodnie pozniej zaczely sie te problemy... Kurcze, to moze byc to... Tylko nie bardzo kojarze o ktore miejsce Ci chodzi, z tym silikonem... hmmm.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez Wojtek » 12 gru 2011, 21:42

art_us napisał(a):Rozebrałem zderzak i wyciągnąłem przetwornicę. W miejscu styku jest otoczka silikonowa, która uszczelnia połączenie z reflektorem. Doszczelniłem silikonem to miejsce. Jak ręką odjął!!!

lukasrap napisał(a):Tylko nie bardzo kojarze o ktore miejsce Ci chodzi, z tym silikonem... hmmm.


art_us, czy masz moze jakies zdjecia?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez stasiu_ns » 12 gru 2011, 22:36

Witam koledzy.Zmieniałem dzisiaj palniki, jeden świecił już na różówo jeździłem tak chwile niestety.Ku mojemu zdziweniu ten który świecił na różowo był pękniety/bańka była ułamana.Zadarzyło się to komuś?Czy mogą wystąpić następstwa tego np uszkodzenie przetwornicy? Po wymianie świeci w porządku. Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2011, 13:48
Posty: 46
Skąd: Kraków/Nowy Sącz
Auto: Mazda 6 GY, 136KM, 2003 oraz 626 GE, 105KM, 1995

Postprzez lukasrap » 13 gru 2011, 22:43

Mialem kiedys podobna sytuacje...
Jak sie ulamala banka, to mrugalo mi swiatlo, a banka zrobila sie czarna... zaraz potem wymienilem i bylo wszystko ok.. Mysle, ze nie powinienes sie przejmowac.. tym bardziej jak wszystko dziala.
Pzdr.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 22:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Postprzez stasiu_ns » 13 gru 2011, 22:55

No mi również mrugała ale świeciła więc tak jeździłem a nie przyszło mi do głowy sprawdzić...No jak narazie gitara.Dzięki za odpowiedź
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lip 2011, 13:48
Posty: 46
Skąd: Kraków/Nowy Sącz
Auto: Mazda 6 GY, 136KM, 2003 oraz 626 GE, 105KM, 1995

Postprzez art_us » 14 gru 2011, 15:45

lukasrap napisał(a):Hmmm, powiem Ci szczerze, ze mozesz miec racje... Nigdy nie mialem problemu z ksenonami, az do momentu wyciagniecia przetwornicy do naprawy... Musialem sciagnac zderzak, wymontowac lampe, a potem przetwornice z niej wyciagalem... Przetwornica byla naprawiona, wszystko zlozone do kupy i 2 tygodnie pozniej zaczely sie te problemy... Kurcze, to moze byc to... Tylko nie bardzo kojarze o ktore miejsce Ci chodzi, z tym silikonem... hmmm.


Witam ponownie. Niestety zdjęć nie posiadam, postaram się to wytłumaczyć. Po zdjęciu zderzaka dostajemy się do przetwornicy odkręcając kilka śrubek, które mocują ją do lampy. Przetwornica ma złącze, na wcisk. Wokół złącza jest wolna przestrzeń. Można podejrzeć ,,bebechy'' naszej przetwornicy. Po obwodzie tej przestrzeni była u mnie silikonowa uszczelka, którą doszczelniłem silikonem po jej obwodzie zewnętrznym. Tak przygotowaną przetwornicę wcisnąłem pod lampę i dokręciłem śrubkami. Założyłem zderzak i to wszystko. Borykałem się z tym ksenonem przez długi czas. Analizowałem wypowiedzi innych forumowiczów. Gdzieś pojawił się wątek rozszczelnienia przetwornicy, jej obudowy (ale to nie w tym był kłopot). W dalszym ciągu podtrzymuję niezawodność 100% odpalenia prawego ksenona, wyżej omawianego. Lewy bez problemów. Oczywiście czyszczenie dwóch połączeń masowych obowiązkowo i kostki przy filtrze powietrza (połączenia masowego). Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 16 gru 2010, 10:02
Posty: 67 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: MAZDA6 GY 136 KM 2002 r.

Postprzez maciekkos1990 » 21 gru 2011, 18:25

Witam Fachowców! Panowie założyłem nową żarówkę D2s Philipsa i nie chodzi podobno skutkiem tym moze być przetwornica... Moje pytanie brzmi czy zna sie ktoś i mógłby mi pomóc na ten temat? moge dojechać na terenie wlkp... z Góry dziękuję i serdzecznie pozdrawiam.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2011, 18:00
Posty: 4
Skąd: Kleczew k/Konina
Auto: Mazda 6!

Postprzez Mirooos » 22 gru 2011, 17:17

art_us Dzięki za szczegółowy opis.

Mam te same objawy (czasami mi prawy nie zapala od razu) i zrobię wszystko wedle twojej instrukcji. Postaram się cyknąć przy tym fotki to będzie można złożyć jakiegoś mini tutoriala.

Dam znać jak poszło.
--------------------------------------
Mazda 6 2.0D [136] Sport 4dr (2003)
--------------------------------------
Początkujący
 
Od: 16 gru 2011, 21:09
Posty: 4
Auto: Mazda 6 Sport Diesel (2003) [136]

Postprzez bisek » 7 sty 2012, 13:56

Witam,to mój pierwszy post więc prosze o wyrozumiałość.Mam takie pytanie,otóż kupiłem wczoraj mazde6 z roku 2003,gdy pojechałem na przegląd okazało sie że prawą przednią lampe mam od anglika :( lewa jest europejska ale ma wypalony żarnik(świeci ale rozprasza światło).I teraz proszę o podpowiedz jaki mam kupić żarnik do lewej lampy i czy mogę kupić prawą gołą lampe i wymienić same xenony +żarówki.Proszę o pomoc!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2012, 13:38
Posty: 21
Skąd: Drzewica
Auto: Mazda 6 GG 2.0 DiTD

Postprzez AndrzejCarpasja » 7 sty 2012, 14:06

Bisek , nie ma znaczenia że z Anglii.Zdejmij lampę i musisz w kloszu gdzie jest żarnik, przesunąć blaszkę w inne połozenie i już będzie Europa! Później do diagnosty i niech ustawi "światłość" co by była na odpowiedniej wysokości.A do drugiej kup żarnik i po kłopocie.
Mazdy mają fajne rozwiązanie , że można regulować lampę xenonową na lewostronny ruch lub prowostronny>
Szukasz dobrego i sprawdzonego samochodu? Dobrze trafiłeś!
http://www.carpasja.com +48 662 04 96 98 andrzej@carpasja.com
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2011, 21:22
Posty: 254 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: 323 BF GTX 4x4 1,6 T 140 KM 1988 r
Subaru WRX STI 1998 300 KM

Postprzez bisek » 7 sty 2012, 15:20

Wielkie dzięki za pomoc :) jeszcze dziś zadziałam,naprawde wielkie dzięki :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2012, 13:38
Posty: 21
Skąd: Drzewica
Auto: Mazda 6 GG 2.0 DiTD

Postprzez Marianek » 7 sty 2012, 15:42

Bisek wszystko znajdziesz tu;
viewforum.php?f=60
ten dział jest od czego innego i mod wsadzi do kosza.
pozdrawiam
Marian
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 6994 (209/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez Pawko_6 » 8 sty 2012, 10:37

AndrzejCarpasja napisał(a):Zdejmij lampę i musisz w kloszu gdzie jest żarnik, przesunąć blaszkę w inne połozenie i już będzie Europa!

Oj chyba nie tak, jeżeli w ogóle jest ta "blaszka", to służy ona do zmiany świateł na symetryczne, takie jak w USA.
bisek napisał(a):lewa jest europejska ale ma wypalony żarnik(świeci ale rozprasza światło)

W jakim sensie rozprasza? nie widać linii światło-cienia?
Może soczewka jest bardzo zanieczyszczona.
Skoro to taki "składak", to zanim kupisz palnik(D2S Philips-a)upewnij się, że lampa jest właściwa.
bisek napisał(a):czy mogę kupić prawą gołą lampe i wymienić same xenony +żarówki.

Tak.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez lukaszm » 8 sty 2012, 13:39

hejka. Potrzebuję szybkiej porady w M6 są dołożone xenony nie oryginalne, problem w tym że prawy przestał działać co mógłbym sprawdzić we własnym zakresie i jak aby wykluczyć? Z góry serdeczne dzięki za porady.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez bisek » 8 sty 2012, 13:41

Tak,przy lewej światło jest rozproszone,nawet jak zasłoni się ręką to i tak tego na scianie nie widać.W prawej lampie ta blaszka jest,więc jak to z tym jest,przesunięcie blaszki wystarczy czy muszę kupić jednak gołą lampe?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2012, 13:38
Posty: 21
Skąd: Drzewica
Auto: Mazda 6 GG 2.0 DiTD

Postprzez trebuh_b » 8 sty 2012, 17:45

zamień przetwornice ew żarniki
Forumowicz
 
Od: 29 mar 2011, 21:02
Posty: 109
Skąd: Kobyłka/Warszawa
Auto: Mondeo MKIV 2009 2.0 TDCI GHIA X -173km i 408NM!!

PostTen post został usunięty przez Gość 8 sty 2012, 19:36.
Powód: dubel. prosze nie powielac swoich postow

Postprzez lukaszm » 8 sty 2012, 19:52

hmm wygląda na to że przetwornica nie działa na chwilę podczas włączania tylko zabuczy i potem już cisza. Zauważyliśmy jeszcze coś dziwnego, prócz normalnego dźwięku podczas regulowania zaczyna coś buczeć i dopiero jak ruszy się kablami przy dobrym xenonie to ustaje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez prezes4real » 5 lut 2012, 01:13

Witam, moze juz ktos pisal o tym problemie.
Chodzi o xenon ,rano gdy odpalam auto i przekrecam wlacznik swiatel , jeden xenon uruchamia sie prawidlowo a drugi a dokladnie lewy nie wlacza sie , musze po kilka razy powtorzyc wl.i wyl. swiatel pokretlem i zaskakuje , roznie czasem po 2 razach czasem po 20 . Natomiast jak juz odpali 1 i 2gi . jak zostawie go na 2h to potem nie ma tego problemu , ale jak zostawie go na dluzej – problem wraca.
Mazda 6, 2.0 diesel – 136 koni , rok prod. 2003 , sedan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2011, 20:43
Posty: 58 (0/2)
Skąd: Kołobrzeg
Auto: Mazda 6 , Sedan , 2003 rok ,
2,0 Diesel , 136 KM, Ver.Exclusive

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6