Kontrolka ładowania akumulatora – problem z ładowaniem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Pioteq25 » 8 kwi 2014, 17:38

Jak tylko znajdę napiszę w temacie
Zmierz napięcie między dwoma pinami we wtyczce, a masą auta. Według schematu powinien być żółto czerwony i zielony. Plus miernika do tych przewodów, a minus cały czas do masy auta(aku).
Podczas pomiaru wtyczka powinna być założona na alternator, więc musisz się "wbić" w przewody. Silnik odpalony na wolnych obrotach. Jak zmierzysz napisz co wyszło.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Kety » 9 kwi 2014, 07:40

Ja dodam jeszcze moje 3 grosze. Ja nie mialem ladowania w mojej M6, myslalem ze to regulator w altku, wymienilem altek, potem regulator i dalej nic. Czasem ladowalo po przekroczeniu obrotow 2,5tys.

Okazalo sie ze przetarty byl jeden z dwoch cienkich kabelkow idacych do alternatora. Te kabelki ida do puszki bezpiecznikow a potem do lampki ladowania na desce? Po naprawieniu przewodu ladowanie powrocilo. Zero problemow jak do tej pory a bylo to ok 2 lata temu.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 11:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Pioteq25 » 9 kwi 2014, 12:51

DLatego właśnie te dwa kabelki trzeba przemierzyć. One nie z PCM jak na załączonym obrazku powyzej.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Ulysses » 10 kwi 2014, 12:00

Witam,
Niestety co do ELM327, dzwoniąc po znajomych nikt go nie ma. Będę musiał zakupić by przetestować. Co do schematu wyżej zamieszczonego czy on tak samo dotyczy RF5C, bo po VIN'ie moim i przeglądając tego pdf'a schemat EN 2002 to mi wiele rzeczy nie pasuje. Co do pomiarów, jak na razie pogoda deszczowa mnie trzyma – brak garażu :( .

EDIT:
Zakupiłem ELM327 MINI z 2014 r. Moja M6 z 10.12.2003. Udało się nawiązać połączenie z programem na androida, odczyt temp, prędkości obr etc, ORAZ Napięcia pojawiło się 13,7 :/ jeszcze nie wiem jakie to napięcie, czy na aku czy coś. Teraz pozostaje ogarnięcie programu Forscan + pomiar na wtyczce aku.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez Pioteq25 » 10 kwi 2014, 17:21

Schemat powinien być zgodny – zobacz małą wtyczkę i ile ma przewodów i jakich kolorów. Zmierz miernikiem napięcie na tych przewodach i tyle.
Forscan:
ALTF sygnał wzbudzenia alternatora
ALTT V napięcie wyjściowe alternatora
GENVDSD zapotrzebowanie na napięcie alternatora
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Ulysses » 10 kwi 2014, 17:44

Są dwa, Biało/Czerwony oraz Biało/Zielony, pomiarów dokonam jutro bo mam tylko stacjonarny komp.
EDIT
idę grzebać przy aucie bo akurat przestało padać. może mi się uda to pomierzyć.

Dopisano 10 kwi 2014, 19:19:

Pomiary Multimetrem:
BiałoCzerwony 13,20V
BIałoZielony 14,50

FORScanSetup2.1.16.beta:

Nie znalazłem tych PID ów o których pisałeś :/ przy czym to moje pierwsze podpięcie M6 pod interfejs więc jeszcze poszukam, ale z bibliotek OBDII PCM etcn nie było takich wartości.

Dopisano 12 kwi 2014, 14:10:

Schemat się różni, u mnie alternator jest z przodu.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez Ulysses » 26 maja 2014, 20:12

Czy ktoś coś może dodać do tego co napisałem.
Silnik RF5C taki jak ten tylko ze zderzakiem i całością. "... http://mazdy.pl/photos/mazda-6-2-0-2-0c ... 146670.jpg ...." Może ktoś podać napięcia u siebie względem masy – na wtyczce dwu pinowej alternatora.

PLS.
Forumowicz
 
Od: 22 mar 2013, 18:08
Posty: 30
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C

Postprzez keeper18 » 9 lip 2014, 17:26

Witam.
Mam brak ładowania pali kontrolka ładowania?Auto miesiąc temu wróciło od mechanika i dalej ta sama historia.
Po miesiącu wróciły te same błędy P2503-FF (za niskie napięcie ładowania-jego brak) oraz U0073-FF(CAN brak odczytu z magistrali)
Sprawdziłem bezpieczniki i pomierzyłem przewody zgodnie z podanym schematem.
Zółto-czerwony mam około 200mV przy 700 obrotach przy zwiększaniu obrotów napięcie wzrasta,
przy 3000 jest ok 1V.
Zielony 1,130V przy 700 obrotach.
Proszę o pomoc.

Autko jest właśnie u kolejnego elektryka... to już czwarty:)Jeżeli ten nic nie znajdzie jadę do serwisu.
Żeby było ciekawiej w drodze do elektryka po przejechaniu około 50 km alternator sam się wzbudził i chwilowo działa.

Pozdrawiam...
Kolejny elektryk dał radę:)Na stanowisku pomiarowym okazało się że niedociążony regulator odstawia się a "serwis":
Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów
AMK SERWIS
Klecha & Kukowski w Pucku
proszę omijać z daleka oszukali mnie i nic nie zrobili skasowali mnie za regenerację alternatora którego nawet nie rozlutowali ale to już wyjaśnię sobie z nimi przy mojej kolejnej OSTATNIEJ wizycie w tym pseudo serwisie.
Na zdjęciach winowajca:)Może się komuś przyda:)
Załączniki
DSCN2958.JPG
DSCN2959.JPG
Początkujący
 
Od: 4 maja 2013, 19:38
Posty: 6
Skąd: Hel
Auto: Mazda 6 GG/GY
2.0 Benzyna 141KM
Kombi
Rok prod. 2003r

Postprzez magda0710 » 4 sie 2014, 21:27

Po wymianie akumulatora na nowy i przejechaniu 1000 km przy obrotach poniżej 1000 zapala mi się kontrolka akumulatora. Gdy obroty zwieksza się do 3000 kontrolka gaśnie. Czy to wina nowego akumulatora czy może coś z alternatorem lub regulatorem?
Początkujący
 
Od: 27 sie 2011, 09:21
Posty: 6
Skąd: Lubartów
Auto: Mazda 6 2005r. diesel lift

Postprzez rdy » 5 sie 2014, 20:27

Przy regulatorze takie cuda miałem, jak zastaniesz dyskotekę to od razu do serwisu, bo możesz nie zdążyć
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez brodaM6 » 6 sie 2014, 17:17

Ja dziś zastałem cos takiego ,przekrecam kluczyk a tu wszystkie kontroli migają zegary startują i wracają ,puka zawór on/off lpg ,a fura nic ,wyjąłem kluczyk wsadzilem to samo <płacze> Jeszcze jedna próba i mazda pali ale łuuuułuuuuu jakby aku nie było wcale naładowane ,obecnie pali od strzała ,cos czuje ze rano może być powtórka.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 6 sie 2014, 18:25

wszystko wskazuje na rozładowany aku... ile go masz? podjedź do jakiegoś sklepu/serwisu, gdzie zajmują się tylko akumulatorami – mają tam na pewno sprzęcior, który potrafi dobrze ocenić stan akumulatora
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez brodaM6 » 7 sie 2014, 06:44

2 lata temu kupując M sprzedawca zarzekal sie ze aku nowe :) . Sam z siebie sie rozladowywuje cos tu jest nie tak.

Dopisano czwartek, 7 sierpnia 2014, 16:21:

Czary jakieś czy co ,rano M zapaliła od strzała ,ale po 9 godzinach stania na słońcu znowu ten sam problem.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Grzesiunio » 8 sie 2014, 16:29

Hmmm. Może to nie aku a immo jakiś mały figiel zaczął płatać. Ale sprawdzenie aku by nie zaszkodziło w sumie.
Mazda 6 Sakata 1.8 16V 120KM Comfort
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 23:28
Posty: 200 (0/5)
Skąd: Cork/ Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort

Postprzez brodaM6 » 8 sie 2014, 17:48

Dziś rano pali normalnie jazda do pracy ,po 2 h w mazdę i <dupa> Znowu swoje :| ale jakoś odpalila ,stała potem 4h i znowu to swoje żeby to h....... ,napoczatku myślałem ze to włącznik lpg tak pstryka ale to nie on :| , już głupi jestem stoi cała noc i pali od strzała .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Pioteq25 » 8 sie 2014, 18:06

Rozrusznik w ogóle kręci??? Miernik w rękę i mierz co się dzieje przy rozruchu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez brodaM6 » 8 sie 2014, 18:17

Podczas tego zjawiska nic nie działa tylko pyka jakiś przekaznik ,migają kontroli robi sie test zegarów .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez dobrzyn22 » 8 sie 2014, 18:19

czyli klasyczny objaw rozładowanego akumulatora..
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Pioteq25 » 8 sie 2014, 20:57

Tylko nie jest możliwe, że później kręci jak szalony.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez miro62 » 8 sie 2014, 21:05

Wyczyść klemy i zaciski aku, najlepiej nożykiem do tapet – nie papierem ;)
miro62
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6