Kontrolka ładowania akumulatora – problem z ładowaniem
Jak tylko znajdę napiszę w temacie
Zmierz napięcie między dwoma pinami we wtyczce, a masą auta. Według schematu powinien być żółto czerwony i zielony. Plus miernika do tych przewodów, a minus cały czas do masy auta(aku).
Podczas pomiaru wtyczka powinna być założona na alternator, więc musisz się "wbić" w przewody. Silnik odpalony na wolnych obrotach. Jak zmierzysz napisz co wyszło.
Zmierz napięcie między dwoma pinami we wtyczce, a masą auta. Według schematu powinien być żółto czerwony i zielony. Plus miernika do tych przewodów, a minus cały czas do masy auta(aku).
Podczas pomiaru wtyczka powinna być założona na alternator, więc musisz się "wbić" w przewody. Silnik odpalony na wolnych obrotach. Jak zmierzysz napisz co wyszło.
Ja dodam jeszcze moje 3 grosze. Ja nie mialem ladowania w mojej M6, myslalem ze to regulator w altku, wymienilem altek, potem regulator i dalej nic. Czasem ladowalo po przekroczeniu obrotow 2,5tys.
Okazalo sie ze przetarty byl jeden z dwoch cienkich kabelkow idacych do alternatora. Te kabelki ida do puszki bezpiecznikow a potem do lampki ladowania na desce? Po naprawieniu przewodu ladowanie powrocilo. Zero problemow jak do tej pory a bylo to ok 2 lata temu.
Okazalo sie ze przetarty byl jeden z dwoch cienkich kabelkow idacych do alternatora. Te kabelki ida do puszki bezpiecznikow a potem do lampki ladowania na desce? Po naprawieniu przewodu ladowanie powrocilo. Zero problemow jak do tej pory a bylo to ok 2 lata temu.
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Witam,
Niestety co do ELM327, dzwoniąc po znajomych nikt go nie ma. Będę musiał zakupić by przetestować. Co do schematu wyżej zamieszczonego czy on tak samo dotyczy RF5C, bo po VIN'ie moim i przeglądając tego pdf'a schemat EN 2002 to mi wiele rzeczy nie pasuje. Co do pomiarów, jak na razie pogoda deszczowa mnie trzyma – brak garażu .
EDIT:
Zakupiłem ELM327 MINI z 2014 r. Moja M6 z 10.12.2003. Udało się nawiązać połączenie z programem na androida, odczyt temp, prędkości obr etc, ORAZ Napięcia pojawiło się 13,7 :/ jeszcze nie wiem jakie to napięcie, czy na aku czy coś. Teraz pozostaje ogarnięcie programu Forscan + pomiar na wtyczce aku.
Niestety co do ELM327, dzwoniąc po znajomych nikt go nie ma. Będę musiał zakupić by przetestować. Co do schematu wyżej zamieszczonego czy on tak samo dotyczy RF5C, bo po VIN'ie moim i przeglądając tego pdf'a schemat EN 2002 to mi wiele rzeczy nie pasuje. Co do pomiarów, jak na razie pogoda deszczowa mnie trzyma – brak garażu .
EDIT:
Zakupiłem ELM327 MINI z 2014 r. Moja M6 z 10.12.2003. Udało się nawiązać połączenie z programem na androida, odczyt temp, prędkości obr etc, ORAZ Napięcia pojawiło się 13,7 :/ jeszcze nie wiem jakie to napięcie, czy na aku czy coś. Teraz pozostaje ogarnięcie programu Forscan + pomiar na wtyczce aku.
- Od: 22 mar 2013, 18:08
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C
Schemat powinien być zgodny – zobacz małą wtyczkę i ile ma przewodów i jakich kolorów. Zmierz miernikiem napięcie na tych przewodach i tyle.
Forscan:
ALTF sygnał wzbudzenia alternatora
ALTT V napięcie wyjściowe alternatora
GENVDSD zapotrzebowanie na napięcie alternatora
Forscan:
ALTF sygnał wzbudzenia alternatora
ALTT V napięcie wyjściowe alternatora
GENVDSD zapotrzebowanie na napięcie alternatora
Są dwa, Biało/Czerwony oraz Biało/Zielony, pomiarów dokonam jutro bo mam tylko stacjonarny komp.
EDIT
idę grzebać przy aucie bo akurat przestało padać. może mi się uda to pomierzyć.
Dopisano 10 kwi 2014, 19:19:
Pomiary Multimetrem:
BiałoCzerwony 13,20V
BIałoZielony 14,50
FORScanSetup2.1.16.beta:
Nie znalazłem tych PID ów o których pisałeś :/ przy czym to moje pierwsze podpięcie M6 pod interfejs więc jeszcze poszukam, ale z bibliotek OBDII PCM etcn nie było takich wartości.
Dopisano 12 kwi 2014, 14:10:
Schemat się różni, u mnie alternator jest z przodu.
EDIT
idę grzebać przy aucie bo akurat przestało padać. może mi się uda to pomierzyć.
Dopisano 10 kwi 2014, 19:19:
Pomiary Multimetrem:
BiałoCzerwony 13,20V
BIałoZielony 14,50
FORScanSetup2.1.16.beta:
Nie znalazłem tych PID ów o których pisałeś :/ przy czym to moje pierwsze podpięcie M6 pod interfejs więc jeszcze poszukam, ale z bibliotek OBDII PCM etcn nie było takich wartości.
Dopisano 12 kwi 2014, 14:10:
Schemat się różni, u mnie alternator jest z przodu.
- Od: 22 mar 2013, 18:08
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C
Czy ktoś coś może dodać do tego co napisałem.
Silnik RF5C taki jak ten tylko ze zderzakiem i całością. "... http://mazdy.pl/photos/mazda-6-2-0-2-0c ... 146670.jpg ...." Może ktoś podać napięcia u siebie względem masy – na wtyczce dwu pinowej alternatora.
PLS.
Silnik RF5C taki jak ten tylko ze zderzakiem i całością. "... http://mazdy.pl/photos/mazda-6-2-0-2-0c ... 146670.jpg ...." Może ktoś podać napięcia u siebie względem masy – na wtyczce dwu pinowej alternatora.
PLS.
- Od: 22 mar 2013, 18:08
- Posty: 30
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 Exclusive 2004
GG 2.0L Diesel 136 KM RF-5C
Witam.
Mam brak ładowania pali kontrolka ładowania?Auto miesiąc temu wróciło od mechanika i dalej ta sama historia.
Po miesiącu wróciły te same błędy P2503-FF (za niskie napięcie ładowania-jego brak) oraz U0073-FF(CAN brak odczytu z magistrali)
Sprawdziłem bezpieczniki i pomierzyłem przewody zgodnie z podanym schematem.
Zółto-czerwony mam około 200mV przy 700 obrotach przy zwiększaniu obrotów napięcie wzrasta,
przy 3000 jest ok 1V.
Zielony 1,130V przy 700 obrotach.
Proszę o pomoc.
Autko jest właśnie u kolejnego elektryka... to już czwarty:)Jeżeli ten nic nie znajdzie jadę do serwisu.
Żeby było ciekawiej w drodze do elektryka po przejechaniu około 50 km alternator sam się wzbudził i chwilowo działa.
Pozdrawiam...
Kolejny elektryk dał radę:)Na stanowisku pomiarowym okazało się że niedociążony regulator odstawia się a "serwis":
Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów
AMK SERWIS
Klecha & Kukowski w Pucku
proszę omijać z daleka oszukali mnie i nic nie zrobili skasowali mnie za regenerację alternatora którego nawet nie rozlutowali ale to już wyjaśnię sobie z nimi przy mojej kolejnej OSTATNIEJ wizycie w tym pseudo serwisie.
Na zdjęciach winowajca:)Może się komuś przyda:)
Mam brak ładowania pali kontrolka ładowania?Auto miesiąc temu wróciło od mechanika i dalej ta sama historia.
Po miesiącu wróciły te same błędy P2503-FF (za niskie napięcie ładowania-jego brak) oraz U0073-FF(CAN brak odczytu z magistrali)
Sprawdziłem bezpieczniki i pomierzyłem przewody zgodnie z podanym schematem.
Zółto-czerwony mam około 200mV przy 700 obrotach przy zwiększaniu obrotów napięcie wzrasta,
przy 3000 jest ok 1V.
Zielony 1,130V przy 700 obrotach.
Proszę o pomoc.
Autko jest właśnie u kolejnego elektryka... to już czwarty:)Jeżeli ten nic nie znajdzie jadę do serwisu.
Żeby było ciekawiej w drodze do elektryka po przejechaniu około 50 km alternator sam się wzbudził i chwilowo działa.
Pozdrawiam...
Kolejny elektryk dał radę:)Na stanowisku pomiarowym okazało się że niedociążony regulator odstawia się a "serwis":
Okręgowa Stacja Kontroli Pojazdów
AMK SERWIS
Klecha & Kukowski w Pucku
proszę omijać z daleka oszukali mnie i nic nie zrobili skasowali mnie za regenerację alternatora którego nawet nie rozlutowali ale to już wyjaśnię sobie z nimi przy mojej kolejnej OSTATNIEJ wizycie w tym pseudo serwisie.
Na zdjęciach winowajca:)Może się komuś przyda:)
- Od: 4 maja 2013, 19:38
- Posty: 6
- Skąd: Hel
- Auto: Mazda 6 GG/GY
2.0 Benzyna 141KM
Kombi
Rok prod. 2003r
Po wymianie akumulatora na nowy i przejechaniu 1000 km przy obrotach poniżej 1000 zapala mi się kontrolka akumulatora. Gdy obroty zwieksza się do 3000 kontrolka gaśnie. Czy to wina nowego akumulatora czy może coś z alternatorem lub regulatorem?
- Od: 27 sie 2011, 09:21
- Posty: 6
- Skąd: Lubartów
- Auto: Mazda 6 2005r. diesel lift
Ja dziś zastałem cos takiego ,przekrecam kluczyk a tu wszystkie kontroli migają zegary startują i wracają ,puka zawór on/off lpg ,a fura nic ,wyjąłem kluczyk wsadzilem to samo Jeszcze jedna próba i mazda pali ale łuuuułuuuuu jakby aku nie było wcale naładowane ,obecnie pali od strzała ,cos czuje ze rano może być powtórka.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
wszystko wskazuje na rozładowany aku... ile go masz? podjedź do jakiegoś sklepu/serwisu, gdzie zajmują się tylko akumulatorami – mają tam na pewno sprzęcior, który potrafi dobrze ocenić stan akumulatora
2 lata temu kupując M sprzedawca zarzekal sie ze aku nowe . Sam z siebie sie rozladowywuje cos tu jest nie tak.
Dopisano czwartek, 7 sierpnia 2014, 16:21:
Czary jakieś czy co ,rano M zapaliła od strzała ,ale po 9 godzinach stania na słońcu znowu ten sam problem.
Dopisano czwartek, 7 sierpnia 2014, 16:21:
Czary jakieś czy co ,rano M zapaliła od strzała ,ale po 9 godzinach stania na słońcu znowu ten sam problem.
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Hmmm. Może to nie aku a immo jakiś mały figiel zaczął płatać. Ale sprawdzenie aku by nie zaszkodziło w sumie.
Mazda 6 Sakata 1.8 16V 120KM Comfort
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
Logo Mazda- i jest jazda :]
Mazda to nie tylko samochód- to filozofia i styl życia :)
- Od: 11 lip 2014, 23:28
- Posty: 200 (0/5)
- Skąd: Cork/ Łódź
- Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort
Dziś rano pali normalnie jazda do pracy ,po 2 h w mazdę i Znowu swoje ale jakoś odpalila ,stała potem 4h i znowu to swoje żeby to h....... ,napoczatku myślałem ze to włącznik lpg tak pstryka ale to nie on , już głupi jestem stoi cała noc i pali od strzała .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6