Autoalarm w M6 – różne zagadnienia
Witam wszystkich uzytkownikow, mam maly a za razem duzy problem z alarmem mianowicie zalancza sie sam i nie mozna go wylonczyc auto bylo rozbite z tylu i bylo naprawiane w warsztacie mazdy przed naprawa dzialal ok!!! Po odbiorze nie sprawdzilem tego czy dziala, zorietowalem sie po 5miesiacach jak zaczol wyc samoistnie w nocy zawiozlem do mazdy, warsztat mowi ze alarmu nie ruszal a ja nie sprawdzilem wiem ze to moja wina i trudno to udowodnic ale obiecali ze to sprawdza trzymali mi auto poltora tygodnia i doszli do wniosku ze alarm trzeba wymienic nie zdecydowalem sie jeszcze na wymiane, tak naprawde nie wiem czy wogole cos ruszali a kase wzieli co prawda nie za wiele i do sedna sprawy teraz czy mazda ma alarm w tylnym lewym nadkolu? bo tam wyje trabka nie wyje jakos glosno a przed naprawa wydaje mi sie ze glos wydobywal sie z pod maski i byl duzo glosniejszy i z klaksonu!!!! i wylancz sie sam po przejechaniu paru kilometrow dodam ze wymienialem akumulator a komputer nie pokazuje zadnych bledow!!!!!!!!!!!!!!!!! Z gory dzieki za rady
-
mirek31
Siemka, wie ktoś może gdzie jest jakaś regulacja od alarmu , bo mój jest za czuły
Chodzi mi o M6 polift 2005 rok
Chodzi mi o M6 polift 2005 rok
Sprzedam konsole środkową do M6 polift, z uszkodzonym Cd Bose, bez sterowników nawiewu
- Od: 21 mar 2011, 00:37
- Posty: 356
- Skąd: Southport, UK/ Inowrocław/Bydgoszcz , PL
- Auto: Mazda 6 2.0 TS2, 2005
Mazda 3 1.6 TS2, 2005
viewtopic.php?f=331&t=131055
A któż to może wiedzieć.
Musisz pozaglądać w różne dziwne miejsca pod np. deskę rozdzielczą pod dywaniki ( w zależności, gdzie monter zamontował alarm to obok centrali powinien być moduł do dodatkowy z możliwością regulacji czujników dodatkowych) Najłatwiej centralkę odnaleźć po przewodach przy skrzynce bezpieczników w nogach kierowcy popatrz na jakieś dziwnie dosztukowane przewody, idąc po nich dokopiesz się do centrali (UWAGA czasem trzeba rozebrać pół samochodu).
Niektóre alarmy nie posiadają możliwości regulacji.
Musisz pozaglądać w różne dziwne miejsca pod np. deskę rozdzielczą pod dywaniki ( w zależności, gdzie monter zamontował alarm to obok centrali powinien być moduł do dodatkowy z możliwością regulacji czujników dodatkowych) Najłatwiej centralkę odnaleźć po przewodach przy skrzynce bezpieczników w nogach kierowcy popatrz na jakieś dziwnie dosztukowane przewody, idąc po nich dokopiesz się do centrali (UWAGA czasem trzeba rozebrać pół samochodu).
Niektóre alarmy nie posiadają możliwości regulacji.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Witam
Z innej beczki pytanie. Czy ktoś natknął się może na schemat wyprowadzeń modułu zdalnego sterowania/centralnego zamka z wersji bezCAN'owej (2004) ?
Ktoś przy montażu alarmu niefabrycznego porozcinał kable, wstawił zewnętrzny moduł CZ i jakiś chiński alarm z dodatkowymi pilotami, który sprawiał problemy wychowawcze. Alarm już wydarłem, moduł podłączyłem "cuzamen do kupy oltugeder" i reaguje poprawnie na sygnały z pilotów fabrycznych, jednak pozostały 2 przewody (w wiązce sygnałowej, 24-pinowej), które są przecięte i skrócone. Fabryka raczej takich numerów nie robi a nie wiem co autor tego myku miał na myśli.
Poratuje ktoś ?
Pozdrawiam;
Robert
Z innej beczki pytanie. Czy ktoś natknął się może na schemat wyprowadzeń modułu zdalnego sterowania/centralnego zamka z wersji bezCAN'owej (2004) ?
Ktoś przy montażu alarmu niefabrycznego porozcinał kable, wstawił zewnętrzny moduł CZ i jakiś chiński alarm z dodatkowymi pilotami, który sprawiał problemy wychowawcze. Alarm już wydarłem, moduł podłączyłem "cuzamen do kupy oltugeder" i reaguje poprawnie na sygnały z pilotów fabrycznych, jednak pozostały 2 przewody (w wiązce sygnałowej, 24-pinowej), które są przecięte i skrócone. Fabryka raczej takich numerów nie robi a nie wiem co autor tego myku miał na myśli.
Poratuje ktoś ?
Pozdrawiam;
Robert
- Od: 3 lip 2009, 14:15
- Posty: 10
- Skąd: EPML
- Auto: Mazda 6 2.0D
Pioteq25 napisał(a):Robert sprawdzę na schematach, które mam i odpiszę jak znajdę.
Chodzi o przewód niebieski oraz biało-zielony. Zlutowałem je i nie widać żadnych negatywnych zachowań. Chciałbym jednak wiedzieć co było odłączone.
Z góry dzięki za odpowiedź
- Od: 3 lip 2009, 14:15
- Posty: 10
- Skąd: EPML
- Auto: Mazda 6 2.0D
Przewód biało-zielony to będzie +12V czyli zasilanie modułu a niebieski jakoś nie mogę się doszukać bo np masa jest na czarno pomarańczowym ( oczywiście moduł centralnego zamka)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
tylko mala uwaga... nie wszystkie kable w wiazkach sa wykorzystane...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Panowie, jak u Was wygląda sprawa z alarmem(fabrycznym)??...chodzi mi m.in. o dźwięk/sygnały świetlne wydawane przez alarm podczas zamykania i otwierania.
Ja mam co prawda alarm"dokładany"(niefabryczny),ale wydaje mi się,że działa identycznie-podczas uzbrajania kierunkowskazy mrugają 1 raz,a podczas rozbrajania(otwierania) 2 razy.
Ostatnio jednak alarm potrafi włączać się sam,co sygnalizuje 5 mignięciami podczas rozbrajania(Z powodu często powtarzającego się problemu musiałem odłączyć syrenę).
Dodam,że mam w środku czujniki zbicia szyb(jakoś się nazywają profesjonalniej ) i alarm współpracuje z centralnym zamkiem(działa z fabrycznego 2 przyciskowego pilota)
Potrzebuję rady-dlaczego tak się dzieje(zwarcie jakieś ) i jak to sprawdzić ewentualnie(chyba, że od razu jechać do warsztatu,gdzie alarm był montowany-choć gwarancji już nie ma)
Ja mam co prawda alarm"dokładany"(niefabryczny),ale wydaje mi się,że działa identycznie-podczas uzbrajania kierunkowskazy mrugają 1 raz,a podczas rozbrajania(otwierania) 2 razy.
Ostatnio jednak alarm potrafi włączać się sam,co sygnalizuje 5 mignięciami podczas rozbrajania(Z powodu często powtarzającego się problemu musiałem odłączyć syrenę).
Dodam,że mam w środku czujniki zbicia szyb(jakoś się nazywają profesjonalniej ) i alarm współpracuje z centralnym zamkiem(działa z fabrycznego 2 przyciskowego pilota)
Potrzebuję rady-dlaczego tak się dzieje(zwarcie jakieś ) i jak to sprawdzić ewentualnie(chyba, że od razu jechać do warsztatu,gdzie alarm był montowany-choć gwarancji już nie ma)
Odłączenie syreny to nie pozbycie się przyczyny tylko skutku. I radzę jak najszybciej zrobić z tym porządek. (Ale o tym wiesz )
Piszesz że alarm się sam uzbraja. Musisz sprawdzić czemu się uzbraja.
Teraz zgaduje: Nie wiem moduł centralnego zamka ma funkcję REARM czyli jak otworzysz auto z pilota i nie otworzysz drzwi to auto się zarygluje. W teorii jest tak że auta po 2004r z centralnym zamkiem powinny mieć taką funkcję, jeżeli nie mają to taką funkcję powinien mieć alarm. I teraz pytanie czy alarm widzi jak się otwiera drzwi W alarmie zainstalowanym u mnie jest to sygnalizowane diodą
Może właśnie funkcja REARM jest sygnalizowane 5 krotnym mignięciem kierunków.
Czasem w samochodach zdarza się tak że dokładany jest czujnik otwarcia maski i on lubi też płatać figle.
Druga sprawa jest taka że każdy alarm ma sygnalizowane błędy za pomocą diody i teraz problem polega na tym żeby się dostać do instrukcji obsługi alarmu.
U mnie jest np tak:
Po przekręceniu stacyjki dioda mruga:
1 raz – ingerencja w czujniki drzwi
2 razy – ingerencja w stacyjkę
3 razy czujniki dodatkowe ( czyli np w twoim przypadku byłyby zbicia szyby)
Piszesz że alarm się sam uzbraja. Musisz sprawdzić czemu się uzbraja.
Teraz zgaduje: Nie wiem moduł centralnego zamka ma funkcję REARM czyli jak otworzysz auto z pilota i nie otworzysz drzwi to auto się zarygluje. W teorii jest tak że auta po 2004r z centralnym zamkiem powinny mieć taką funkcję, jeżeli nie mają to taką funkcję powinien mieć alarm. I teraz pytanie czy alarm widzi jak się otwiera drzwi W alarmie zainstalowanym u mnie jest to sygnalizowane diodą
Może właśnie funkcja REARM jest sygnalizowane 5 krotnym mignięciem kierunków.
Czasem w samochodach zdarza się tak że dokładany jest czujnik otwarcia maski i on lubi też płatać figle.
Druga sprawa jest taka że każdy alarm ma sygnalizowane błędy za pomocą diody i teraz problem polega na tym żeby się dostać do instrukcji obsługi alarmu.
U mnie jest np tak:
Po przekręceniu stacyjki dioda mruga:
1 raz – ingerencja w czujniki drzwi
2 razy – ingerencja w stacyjkę
3 razy czujniki dodatkowe ( czyli np w twoim przypadku byłyby zbicia szyby)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Tak dla potomnych napiszę, że alarm mam SEO PERFECT.
-Przeczyściłem styki przy czujniku pod maską
-Sprawdziłem napięcie aku po nocy(w normie)
-Skasowałem błędy w pamięci alarmu i myślałem o poczekaniu kilku godzin(oczywiście nie przy aucie )na samoczynne uruchomienie się alarmu(syreny).
Alarm załączył się dopiero ...po 2 dniach(czyli dziś rano). Teraz sprawdzę które czujniki załączają alarm(sygnalizacja błędów)-za kilka godz.napiszę do czego doszedłem
EDIT:
Dioda mruga 3 krotnie, więc wychodzi, że problem jest z czujnikami dodatkowymi(ultradźwiękowymi)...dochodzenia ciąg dalszy .
Pytanie zasadnicze–czy czujnik otwarcia maski jest traktowany jako czujnik dodatkowy, czy jako czujnik drzwi
Oraz pytanie nr.2.
Centralny zamek sygnalizuje otwarcie auta 2 mignięciami kierunkowskazów-natomiast po samoczynnym załączeniu alarmu-podczas późniejszego otwierania auta kierunkowskazy migają 5 razy.
Przypomnę-dioda alarmu miga 3 razy .
Czy może być tak, że alarm "dorzuca" swoje 3 mignięcia(pokazujące z jakiego powodu alarm był uaktywniony)do standardowych 2 mignięć centralnego zamka??
-Przeczyściłem styki przy czujniku pod maską
-Sprawdziłem napięcie aku po nocy(w normie)
-Skasowałem błędy w pamięci alarmu i myślałem o poczekaniu kilku godzin(oczywiście nie przy aucie )na samoczynne uruchomienie się alarmu(syreny).
Alarm załączył się dopiero ...po 2 dniach(czyli dziś rano). Teraz sprawdzę które czujniki załączają alarm(sygnalizacja błędów)-za kilka godz.napiszę do czego doszedłem
EDIT:
Dioda mruga 3 krotnie, więc wychodzi, że problem jest z czujnikami dodatkowymi(ultradźwiękowymi)...dochodzenia ciąg dalszy .
Pytanie zasadnicze–czy czujnik otwarcia maski jest traktowany jako czujnik dodatkowy, czy jako czujnik drzwi
Oraz pytanie nr.2.
Centralny zamek sygnalizuje otwarcie auta 2 mignięciami kierunkowskazów-natomiast po samoczynnym załączeniu alarmu-podczas późniejszego otwierania auta kierunkowskazy migają 5 razy.
Przypomnę-dioda alarmu miga 3 razy .
Czy może być tak, że alarm "dorzuca" swoje 3 mignięcia(pokazujące z jakiego powodu alarm był uaktywniony)do standardowych 2 mignięć centralnego zamka??
witam i ja podlacze sie do pytanie mam mazda 2006\2007 rok mam skory elektryczny foltel webasto takie programowalne parktronik przod i tył bose a na piloscie mam tylko 2 guziki nie ma zadnego od autoalarmu i pytanie czy mozliwe jest ze go nie mam?????
mazda 6 143 km 2006
"migający samochód z kluczykiem" to immobiliser...
Co do czujników-tak mam,ponieważ mam niefabryczny alarm(nie wiem jak jest w fabrycznych)
PS. masz na 1 stronie tego wątku napisane jak łatwo sprawdzić,czy w ogóle masz alarm
PS.2.Jeśli miałbyś fabryczny, to powinieneś mieć 3 przyciski na pilocie(dopiero znalazłem taką informację )
Co do czujników-tak mam,ponieważ mam niefabryczny alarm(nie wiem jak jest w fabrycznych)
PS. masz na 1 stronie tego wątku napisane jak łatwo sprawdzić,czy w ogóle masz alarm
PS.2.Jeśli miałbyś fabryczny, to powinieneś mieć 3 przyciski na pilocie(dopiero znalazłem taką informację )
Czy ma się alarm czy nie to najprościej jest sprawdzić poprzez otwarcie okna w samochodzie, zamknięcie z pilota, odczekanie od 30-60sek i otworzenie samochodu od wewnątrz nie używania pilota.
Niefabrycznie alarmy podłączane są do centralnego i kierunków.
Może być sytuacja że nie ma ultradźwięków a tylko drzwi są połapane.
wcześniej można sprawdzić czy nie ma dodatkowej syreny gdzieś pod maską, zdarza się tak że syrenę zastępuje klakson.
Niefabrycznie alarmy podłączane są do centralnego i kierunków.
Może być sytuacja że nie ma ultradźwięków a tylko drzwi są połapane.
wcześniej można sprawdzić czy nie ma dodatkowej syreny gdzieś pod maską, zdarza się tak że syrenę zastępuje klakson.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Panowie ja nie mam fabrycznego alarmu ale od czasu do czasu gdy zamykam pilotem auto kierunki mrugną dwa razy i zamek też słychać dwa razy a powinno zawsze raz. Ktoś wie jak sie do tego zabrać ?
- Od: 28 lut 2012, 16:22
- Posty: 63
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 2,0 CiTD 2002r 121PS
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6