System Keyless,co i jak? /Ciągłe świecenie lampki KEY

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzych » 13 kwi 2010, 00:10

Gregg napisał(a):Mnie też się wydaje, że to nie pętla magnetyczna. A to z tego powodu, że komunikacja między pilotem a odbiornikiem musi być szyfrowana, czy raczej kodowana jakimś kluczem. Inaczej można by dowolną kartą otworzyć każdą Mazdę z Keyless'em

Niet. Pasywne tez nie pasowaloby jedno do innego, ale to inna brocha. Jest szyfrowana i jest aktywna.

Powodzenia z drzwiami, uwazaj na spinki – lubia sie lamac/urywac w najwezszym miejscu (nie wiem jak w Kraku, ale w Wawie mozna dostac tanio w firmie Romix)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Gregg » 13 kwi 2010, 00:13

A, jeszcze jedno mnie zastanawia:
Niezależnie od tego, czy działa otwieranie/zamykanie drzwi i nawet jak się świeci "KEY" na czerwono, a dioda mruga cyklicznie, da się przekręcić stacyjkę... Czyli w karcie są 2 układy – jeden aktywny do otwierania drzwi, drugi pasywny, który będzie działał pewnie nawet bez baterii – do immobilajzera i blokady stacyjki (muszę zrobić próbę...).
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 13 kwi 2010, 10:07

A to byloby ciekawe (i glupie). Ale szczerze watpie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Gregg » 13 kwi 2010, 13:18

Ale co by było ciekawe?
Na pewno jest tak, jak opisałem – nawet podczas problemów z otwieraniem można bez problemu odpalić samochód. Poza tym, gdy siedzę w środku i są problemy, karta mruga cyklicznie (próbuje się skomunikować?) – skąd "wie", że jest w aucie (w domu nie mruga)?
Można by przyjąć, że system w aucie wysyła żądanie do karty, ale skąd "on wie", że karta jest w środku? Przecież nie wysyła cały czas (non stop), bo by się prędzej, czy później aku rozładował... Czyli wysyła, bo "wie" że karta jest w środku. I tutaj teoria z pętlą magnetyczną zaczyna nabierać sensu. Może "zamknięcie obwodu" powoduje wysłanie żądania do karty: "podaj hasło" i niezależnie od wyniku autoryzacji rozpoznaje kartę, pozwalając odpalić samochód (i "ewentualnie" otworzyć drzwi – w przypadku prawidłowego "hasła").

Jest jeszcze jeden argument przemawiający za jakąś rolą "pętli magnetycznej" – system keyless działa tylko w bezpośredniej bliskości auta. Gdyby była to zwyczajna komunikacja radiowa, to działałby nawet 5-10 m od drzwi, a tak nie jest. Pole magnetyczne jest bardzo ograniczone, więc doskonale spełniałoby rolę takiego zabezpieczenia. W dodatku nie wymaga ciągłego sprawdzania otoczenia (jak przy aktywnym wysyłaniu sygnału). Po prostu, jak obwód jest otwarty, to prąd nie płynie – nie rozładowuje aku, czy baterii.

Definitywnie zrobię dzisiaj próbę odpalenia auta bez baterii w karcie.
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 13 kwi 2010, 13:30

Gregg napisał(a):system keyless działa tylko w bezpośredniej bliskości auta.

Nigdy nie otwierales/zamykales samochodu z 10 metrow? Ja tak, dosc czesto. To, ze przy okazji na podstawie sily sygnalu z roznych anten ustalana jest odleglosc i kierunek to juz odrebna sprawa.

Co do dowodzenia i sensownosci "petli magnetycznej" – otworz samochod (nie wsiadajac, otworz tylko drzwi) – odejdz od niego 10 metrow, wyjmij baterie ze wszystkich pilotow ktore masz przy sobie lub blisko samochodu, wsiadz i wtedy odpal – bedziemy dalej rozmawiac (albo i nie, bo o ile dobrze sie orientuje, taki manewr Ci nie wyjdzie). Oczywiscie nie uzywajac kluczyka.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Gregg » 13 kwi 2010, 13:47

Otwierałem samochód z 10m naciskając przycisk. Połóż kartę 10m od samochodu i spróbuj otworzyć "gumką"... To są dwie, różne rzeczy.
Co do odpalenia samochodu – spróbuję dzisiaj. Otworzę samochód, wyjmę baterię (ale po co mam to robić 10m od samochodu? jeśli się okaże, że bateria jest konieczna, to bez niej nie będzie działać ani na 10m, ani na 5, ani w samochodzie) i spróbuję odpalić z "martwą" kartą.
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 13 kwi 2010, 13:50

Gregg napisał(a):Otwierałem samochód z 10m naciskając przycisk. Połóż kartę 10m od samochodu i spróbuj otworzyć "gumką"... To są dwie, różne rzeczy.
Co do odpalenia samochodu – spróbuję dzisiaj. Otworzę samochód, wyjmę baterię (ale po co mam to robić 10m od samochodu? jeśli się okaże, że bateria jest konieczna, to bez niej nie będzie działać ani na 10m, ani na 5, ani w samochodzie) i spróbuję odpalić z "martwą" kartą.

Ale czy moglbys pomyslec chwile? Co staloby sie gdybys byl odwrocony tylem 10m od samochodu a zlodziej nacisnalby gumke? Myslisz ze japoncy sa na tyle glupi zeby tego nie przwidziec i specjalnie zablokowac?

Wyjmowac baterie 10m od samochodu masz po to, aby sobie i nam udowodnic, ze samochod nie "zapamietal" niedawnej "obecnosci" karty wystarczajaco blisko.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Gregg » 13 kwi 2010, 13:55

krzych napisał(a):Ale czy moglbys pomyslec chwile? Co staloby sie gdybys byl odwrocony tylem 10m od samochodu a zlodziej nacisnalby gumke? Myslisz ze japoncy sa na tyle glupi zeby tego nie przwidziec i specjalnie zablokowac?

No przecież właśnie to napisałem. Keyless (i wykrycie karty) działa tylko w bezpośredniej bliskości samochodu. A przycisk na karcie wysyła sygnał radiowy z większej odległości. To właśnie napisałem. Krzychu, nie irytuj się. Może się mylę, spróbuję. Jeśli tak przyznam Ci rację. Bardzo bym chciał, aby moja bryka otwierała się zawsze, a nie tylko wtedy, gdy ma dobry humor.

krzych napisał(a):Wyjmowac baterie 10m od samochodu masz po to, aby sobie i nam udowodnic, ze samochod nie "zapamietal" niedawnej "obecnosci" karty wystarczajaco blisko.

OK, tak zrobię.
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 13 kwi 2010, 14:51

Gregg napisał(a):
krzych napisał(a):Ale czy moglbys pomyslec chwile? Co staloby sie gdybys byl odwrocony tylem 10m od samochodu a zlodziej nacisnalby gumke? Myslisz ze japoncy sa na tyle glupi zeby tego nie przwidziec i specjalnie zablokowac?

No przecież właśnie to napisałem. Keyless (i wykrycie karty) działa tylko w bezpośredniej bliskości samochodu. A przycisk na karcie wysyła sygnał radiowy z większej odległości. To właśnie napisałem. Krzychu, nie irytuj się. Może się mylę, spróbuję. Jeśli tak przyznam Ci rację. Bardzo bym chciał, aby moja bryka otwierała się zawsze, a nie tylko wtedy, gdy ma dobry humor.

Ale czemu wiazesz wykrywanie karty z "ochota na otworzenie zamkow w drzwiach"? Komputer moglby "widziec" karte nawet z kilometra a i tak nie otworzylby drzwi "na gumke", bo to _stanowczo_za_daleko_. Przy 10m takiej stanowczosci nie ma, ale czemu twierdzisz, ze karta nie jest dla komputera "widoczna"? Jak to sprawdziles? To samo odnosnie migania diody na karcie – komunikacja moze byc nawiazana niezaleznie od diody a dioda moze wskazywac na "odpowiedni zasieg do otworzenia drzwi" lub zupelnie cos z gola innego – np. "karte wewnatrz pojazdu".

Dopoki nie ustalimy co sie naprawde dzieje, wszysto, ale to wszystko moze byc totalna pomylka. I pewnie jest, bo nie wierze w to, aby producent robil podwojna komunikacje (szyfrowana otwierana z daleka – dosc skomplikowana i "droga") tylko po to by dodac bardziej prymitywny sposob do sposobu zaawansowanego – co niby mialoby to na celu? Podwojne zabezpieczenie? To tak jakby zakladac klodke na sejf "bo bedzie bezpieczniej"...

Pomijam celowo fakt, iz bez baterii by dzialalo, bo z tego co wiem, nie dziala – ale moge sie mylic. Sprawdzimy obaj, przekonamy sie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MIROSLAV » 13 kwi 2010, 20:06

Koledzy

widzę że dzieje się "burza mózgów" <nauka> . Moim zdaniem tam są dwa niezależne systemy a może nawet trzy, aczkolwiek ze sobą połączone.
1. otwieranie/zamykanie zamków drzwi z pilota droga radiową identycznie jak w przypadku centralnego zamka połączonego np z alarmem uaktywnienie następuje w momencie przyciśnięcia przycisku na pilocie.
2. otwieranie/zamykanie zamków drzwi przy użyciu "gumek" na klamkach, ale pod warunkiem że w pobliżu jest karta z kodem emitowanym prze kartę i odczytywanym przez pętlę magnetyczną z antenek( identycznie jak immobilizer). Niektóre immobilizery potrzebują zasilanie pilota czy tu tak jest nie wiem nie sprawdzałem.
3. Odpalanie silnika, jeśli w pobliżu jest karta(nadajnik immobilizera) z kodem dla odbiornika immobilizera (pętla magnetyczna). W wielu samochodach cewka pętli indukcyjnej(magnetycznej) znajduje się przy kierownicy tu mogą być wykorzystywane antenki do zamków ale tego też nie sprawdziłem. W Mazdzie musi być też system zwłoczny gdyż odchodziłem od samochodu zapalonego na ok 15 metrów i silnik pracował tylko sygnalizował że nie ma w pobliżu karty, nie próbowałem dalszej odległości.

Co do antenek te które widziałem są w przednich drzwiach wewnątrz drzwi nieco poniżej klamki i pod boczkami bagażnika oraz jedna na obudowie koła zapasowego pod zderzakiem. W tylnych drzwiach nie widziałem.

U mnie mogę otworzyć drzwi z każdej strony nawet jeśli pilot jest 1,5-2 metry od samochodu dalej nie sprawdzałem. Ale jeśli jest objaw że odwrotne położeni karty w stosunku do otwieranych drzwi ma znaczenie szukałbym gdzieś uszkodzenia w pobliżu antenek czy przewodów do antenek i "gumek" ostatecznie problem z kodem pilota może układem sterującym(elektronika w samochodzie).
Jeśli gdzieś jest zwarcie, przerwa lub zaśniedziałe styki system może "głupieć". Ja przez jakiś czas miałem że otwieranie drzwi działało jak było ciepło a jak pojawiła się wilgoć przestawało działać to mnie ukierunkowało do sprawdzenia styków i kabli. Sprawdźcie napięcie na stykach i przewodach miernikiem lub próbnikiem. Jutro sprawdzę czy antenki tez dostają jakieś napięcie. Gumki dostają 5 Volt. Myślę że dział to w systemie dwójkowym "0" "1" pojawienie się "0" (wciśnięcie gumki) powoduje odliczenie w sterowniku i reakcję zamka.
Może ktoś naprawiał lub coś robił przy drzwiach i jakiś element elektryki uległ mechanicznemu uszkodzeniu.
Powodzenia
Pozdrawiam Miroslav
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez krzych » 13 kwi 2010, 20:14

No az sie zaraz ubiore i pojde testowac bo mnie rozbawiles :D

Nie, nie mam uszkodzonego systemu – wprost przeciwnie – spodziewalbym sie raczej uszkodzenia u Ciebie skoro karta obecna przy lewych drzwiach pozwala Ci otworzyc gumka prawe drzwi i odwrotnie. U mnie nie otworzysz za cholere (w sensie, dopoki kierowca nie otworzy, pasazer nie posiadajacy karty moze sobie conajwyzej pomarzyc o wejsciu do samochodu i odwrotnie, jestli to ja jestem posiadaczem i pasazerem – np ktos jezdzi moim samochodem – to ja go wpuszczam do srodka, a nie on wchodzi sam).

Po powrocie zamelduje jak to jest z bateria i bez.

Over.

[edit]

Ok, po testach:

1. Otworzenie z zewnatrz samochodu z karta w odleglosci > 50cm od drzwi przy ktorych naciskamy gumke jest NIEMOZLIWE.
2. Wyjecie baterii powoduje ze karty NIE MA. Nie da sie zarowno otworzyc drzwi (normalne) jak tez nie da sie przekrecic stacyjki w ogole, nawet na ACC (karta kladziona w rozne miejsca – deska, kierownica, drzwi, tunel srodkowy etc)

NIE MA zadnego PASYWNEGO obwodu w karcie.

Kuniec.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MIROSLAV » 14 kwi 2010, 22:03

Muszę przyznać Krzychu że masz zacięcie, aż poszedłem i sprawdziłem.
Faktycznie z "gumki" mogę otworzyć auto kiedy pilot jest bliżej niż 1 metr od samochodu dalej zamki nie zareagują.
Auto można odpalić jak karta jest w środku samochodu na zewnątrz nie działa ale po odpaleniu można wyjść z samochodu na kilka dobrych metrów i nie zgaśnie (jak daleko nie sprawdziłem) może to jest też uzależnione od czasu, odchodziłem an jakieś maksymalnie 5 minut więcej nie testowałem.
Nie ma jednak znaczenia w jakim miejscu w środku samochodu jest karta, kładłem ją w bagażniku i na siedzeniach i bez problemu odpalałem silnik. Nie odpaliłem jak karta była na zewnątrz np. na klamce.
Wrócę jeszcze do otwierania drzwi z "gumek". Nie było znaczenia czy karta jest po tej stronie prawych czy lewych drzwi osoba z przeciwnej strony karty może otworzyć drzwi z "gumki" po swojej stronie. Oczywiście mowa o drzwiach przednich. Ale już nie otworzę drzwi przednich jak karta jest przy tylnej klapie i odwrotnie.
Muszę przyznać że ciekawy jest ten system ale uważam że działa na podobnych zasadach jak immobilizer
Z wyjmowaniem baterii z pilota więc wirze Ci na słowo.
A jak jest w przypadku użycia kluczyka znajdującego się w pilocie? Czy odpalę kluczykiem jeśli w karcie nie będzie baterii?

Co do zasilania antenek zauważyłem że dostają impulsy co kilkanaście sekund o wartości ok 1 mV. Nie wiem czy to nie błąd pomiaru, ponieważ elektroniczne mierniki lubią czasami pokazywać dziwne wartości szczególnie przy małych zakresach. Pozostaje tylko oscyloskop.
Kilkanaście lat nie zajmowałem się tą tematyką, aż się miło zrobiło na wspomnienie starych czasów:) Dałem się wciągnąć szanownym kolegom w dyskusje w związku z problemem jaki miałem – już zidentyfikowany i usunięty.
Życzę powodzenia
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez Gregg » 15 kwi 2010, 08:55

Widzę, że nas wszystkich wzięło. Ja też wczoraj potestowałem.
Krzychu ma rzeczywiście rację – bez bakterii karty w samochodzie nie ma.
Miroslav – bez problemu można wtedy odpalić za pomocą kluczyka awaryjnego.

Natomiast u mnie nie można otworzyć drzwi przeciwnych. Tzn. zawiesiłem kartę na relingu, na smyczy przy drzwiach kierowcy (karta była 10-15 cm nad klamką) – nie dało się otworzyć drzwi pasażera.

Konkludując:
Krzychu, czy potrafisz w logiczny sposób wyjaśnić, dlaczego w tym samym momencie działa otwieranie przez wduszenie przycisku i przekręcanie stacyjki, a nie działa otwieranie drzwi z "gumki" na drzwiach?
Skoro i jeden i drugi system działa na (tej samej) zasadzie aktywnej komunikacji karta-system... ?? ??
Jedyne wyjaśnienie, jakie przychodzi mi do głowy, to problem z określeniem odległości karty od drzwi. I to, rzeczywiście, może być spowodowane awaryją dowolnej z 3 anten, jeśli pozycja jest wyznaczana na zasadzie odległości od 3 punktów (podobnie jak w GPS – taki mini-GPS).
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez MIROSLAV » 15 kwi 2010, 12:02

Pamiętaj że antenek jest 5 a nie 3 tzn tyle znalazłem. Jak chcesz wyślę ci fotki anteny w drzwiach przednich
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez Gregg » 15 kwi 2010, 12:47

Poproszę fotki – adres e-mail masz w panelu po prawej (aaa... nie masz. Wysłałem na PW).
Jeśli antenek jest więcej, to tym dokładniejsze będzie pozycjonowanie. Ale do ustalenia pozycji wystarczą 3.
Oczywiście o ile to działa na tej zasadzie.
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 15 kwi 2010, 14:29

Gregg, prawdopodobnie mozesz miec racje co do triangulacji... Ale tego to juz Ci nie powiem, to juz wyzsze loty w zgadywaniu :) (poprzednia zgadywanka byla banalna, udowodnilem tylko, zeby nie bylo niejasnosci).

MIROSLAV – obawiam sie, ze masz problem z przednimi drzwiami (byc moze taki sam jak Gregg, namierzanie pozycji, ale wzdluznej) – nie powinno sie dac otwierac drzwi po przeciwnej stronie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MIROSLAV » 15 kwi 2010, 21:06

Krzychu
akurat to mi nie przeszkadza. Coś w DE robili przy zamkach, może programowali bo jak pisałem u mnie po wyjściu z samochodu zamki same się zatrzaskują po odejściu na 1 metr lub po ok 30 s. i nie muszę przyciskać "gumek".
Dziś sprawdziłem jak jest z odpalaniem z samego kluczyka kiedy w karcie nie ma baterii lub jest oddalona od samochodu.
Spokojnie można odpalić. Można domniemać że immobilizer jest w kluczyku, lub kluczyk odblokowuje blokadę elektromagnetyczną stacyjki. Lepiej żeby to się nigdy nie zepsuło bo będzie kosztowało kosmiczne pieniądze.

PS. takie zainteresowanie to hobby czy zajmujesz się profesjonalnie ta tematyką? Wiedzę w tym temacie masz dużą.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez krzych » 15 kwi 2010, 23:28

Hmm, gdybym tylko umial toto cos zaprogramowac, sam bym sobie taki patent zrobil z zamykaniem bez gumki ;), ale "przeciwnogumowootwartosci" bym nie usuwal, bo to akurat uwazam za calkiem bezpieczne rozwiazanie. Gdybys dowiedzial sie przypadkiem co i jak, daj znac.

Co do mojej wiedzy, informatyk/programista, wiec malo powiazane z elektronika, ale myslec kazdy moze ;). W zasadzie, bawilem sie czasem w prosta elektronike i jeslibym mial z kim, byc moze bawilbym sie do dzis cyfrowka, sam mam za mala wiedze z analogowej (to jednak niezbednik).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez nash13 » 17 kwi 2010, 19:40

a mi przestal wlasnie dzialac przycisk na klapie bagaznika. Na drzwiach kierowcy dziala, pasazera rowniez, nie dziala ten przy tylnej rejestracji. Mialem lekkie otarcie i malowali mi w serwisie tylny blotnik i tylne drzwi. Po tym wlasnie przestal dzialac, nie mam pojecia co sie stalo, przeciez klapy nie ruszali. Bagaznik moge otworzyc w zasadzie albo kluczykiem (ukrytym w karcie) albo dwa razy przyciskając przycisk otwierania na karcie. Kurcze jest jakis sposob na programowanie tego? Kiedys nie domykaly mi sie automatycznie szyby i pamietam, ze to dalo sie ustawic ale tu chyba problem powazniejszy co?
Raczej umrzeć stojąc niż żyć na kolanach
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2009, 22:25
Posty: 128
Skąd: Warszawa
Auto: speed 6

Postprzez Gregg » 17 kwi 2010, 22:20

Nie znam rozwiązania Twojego problemu.
Ale mam inne pytanie: Szyby domykały Ci się automatycznie same, czy musiałeś przytrzymać na karcie przycisk zamykania?
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6