Różne problemy z instalacją elektryczną w M6
Witam wszystkich,
Od wczoraj, po włączeniu zwykłych świateł mijania, na desce zapala mi się kontrolka świateł przeciwmgielnych przednich. Objaw jest dla mnie dosyć dziwny, bo raz: nie mam przednich świateł przeciwmgielnych, dwa: przełącznik, który służy do ich włączenia jest w pozycji OFF.
Coś z elektroniką szwankuje? Dodam jeszcze że kontrolka czasami zaczyna migać, jak gdyby coś przerywało.
Samochód mam 2 tygodnie więc dopiero zaczynam poznawać tego typu drobnostki.
Proszę o pomoc.
Od wczoraj, po włączeniu zwykłych świateł mijania, na desce zapala mi się kontrolka świateł przeciwmgielnych przednich. Objaw jest dla mnie dosyć dziwny, bo raz: nie mam przednich świateł przeciwmgielnych, dwa: przełącznik, który służy do ich włączenia jest w pozycji OFF.
Coś z elektroniką szwankuje? Dodam jeszcze że kontrolka czasami zaczyna migać, jak gdyby coś przerywało.
Samochód mam 2 tygodnie więc dopiero zaczynam poznawać tego typu drobnostki.
Proszę o pomoc.
Ostatnio edytowano 29 lip 2011, 13:29 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Prosze przeczytac regulamin - jeden problem jeden temat...
Powód: Prosze przeczytac regulamin - jeden problem jeden temat...
- Od: 30 maja 2011, 07:42
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6, 2002, 2.0 diesel
Dziwne że nie masz przeciwmgielnych a manetkę do ich włączania masz.
Jedno idzie z drugim w parze:
– masz przeciwmgielne masz ich włącznik
– nie masz przeciwmgielnych nie masz włącznika
Coś jest na rzeczy... I oby to była tylko elektronika a nie np nowy przód Madzi
Jedno idzie z drugim w parze:
– masz przeciwmgielne masz ich włącznik
– nie masz przeciwmgielnych nie masz włącznika
Coś jest na rzeczy... I oby to była tylko elektronika a nie np nowy przód Madzi
- Od: 16 sie 2009, 20:52
- Posty: 189
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest:
6 GH gorzka czekolada
Była:
6 GH 2,2 D
6 GY 2,0 D
6 GY 2,3 Pb
Kurac napisał(a):Przednich nie mam więc skąd ta kontrolka...
prawdopodobnie zwarcie w instalacji... i/lub w liczniku...
Arek_78 napisał(a):Kurac, a może byś tak profil uzupełnił bo nie będę zgadywał jakie masz auto.
dobre pytanie... jakie auto?
Prosze uzupelnienic profil uzytkownika... (to cos z prawej strony)
dziekuje
Ps. o dolozeniu swiatel przeciwmgielnych mozesz sobie sam doczytac... sa watki na ten temat...
wystarczy, ze je wyszukasz (stosujac nasza zasade):
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):prawdopodobnie zwarcie w instalacji... i/lub w liczniku...
ja typuje na miejsce w kolumnie kierowniczej, ze to tam jest jakies zwarcie, ktore zapala kontrolke..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kurac napisał(a):Włącznik świateł przeciwmgielnych jest, ale dotyczy on światła tylnego. Manetka ma oznaczenie jedynie na tył
Enduro dobrze mysli... wlacza sie swiatla przeciwmgielne masa...
a instalacja juz jest gotowa... tam zacznuj szukac...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dziękuje wszystkim za odpowiedzi.
Zauważyłem ciekawą rzecz. Mianowicie kontrolka przez jakieś 2 tyg nie dawała o sobie znaku życia. Dzisiaj byłem na myjni i od razu ożyła... Być może to jakieś zwarcie przy lampach.. Nie wiem gdzie szukać.
Tak jak pisałem – przeciwmgielnych przednich nie mam. W kloszach są plastikowe atrapy, ale czy nie ma czasami gdzieś wypuszczonych "ślepych" kabli do tego typu świateł?
Zauważyłem ciekawą rzecz. Mianowicie kontrolka przez jakieś 2 tyg nie dawała o sobie znaku życia. Dzisiaj byłem na myjni i od razu ożyła... Być może to jakieś zwarcie przy lampach.. Nie wiem gdzie szukać.
Tak jak pisałem – przeciwmgielnych przednich nie mam. W kloszach są plastikowe atrapy, ale czy nie ma czasami gdzieś wypuszczonych "ślepych" kabli do tego typu świateł?
- Od: 30 maja 2011, 07:42
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6, 2002, 2.0 diesel
no to popatrz do środka przednich lamp.
ja osobiście bym podczas występowania tej anomali, odłączyłbym jeden wtyk z JEDNEJ lampy i wtedy sprawdził czy problem znikł. jeśli tak, no to masz zawężone miejsce poszukiwań, jeśli nie, to podobnie z drugą lampą,
a jeśli i to nie pomoże, to koluma kierownicza i włącznik zespolony no i jego najbliższe okablowanie.
jesli nic to nie da, to będzie to trudniejszy orzech do zgryzienia
a może po prostu zakleić kontrolke lub pozbawić ją w liczniku dostępu do instalacji i koniec problemu...?
pozdr.E
ja osobiście bym podczas występowania tej anomali, odłączyłbym jeden wtyk z JEDNEJ lampy i wtedy sprawdził czy problem znikł. jeśli tak, no to masz zawężone miejsce poszukiwań, jeśli nie, to podobnie z drugą lampą,
a jeśli i to nie pomoże, to koluma kierownicza i włącznik zespolony no i jego najbliższe okablowanie.
jesli nic to nie da, to będzie to trudniejszy orzech do zgryzienia
a może po prostu zakleić kontrolke lub pozbawić ją w liczniku dostępu do instalacji i koniec problemu...?
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dokładnie, jak sprawdził wcześniej 67Igor1 kontrolkę załącza +12V więc jak woda dotarła do wtyczki to zapalając światła napięcie przechodzi tez na kontrolki. Sprawdź czy nie masz mokrych wtyczek od reflektorów albo wody koło przekaźników. W każdym razie szukaj tam gdzie jest mokro
Arek_78 napisał(a):.... jak sprawdził wcześniej 67Igor1, kontrolkę załącza +12V ...
jest dokladnie odwrotnie
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):Arek_78 napisał(a):.... jak sprawdził wcześniej 67Igor1, kontrolkę załącza +12V ...
jest dokladnie odwrotnie
E.
Enduro, prosze czytaj ze zrozumieniem:
sama kontrolke zalacza +12V (a kontrolka jest w zegarach)
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
fakt, pomylilem miejsce rozwazan...
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kurac napisał(a):Tak jak pisałem – przeciwmgielnych przednich nie mam. W kloszach są plastikowe atrapy, ale czy nie ma czasami gdzieś wypuszczonych "ślepych" kabli do tego typu świateł?
Powinna być cała instalacja, czyli przewody, bezpiecznik i przekaźnik. Wyjmij bezpiecznik i przekaźnik oznaczone jako F.FOG(oznaczone na pokrywie bezpieczników), to ograniczysz obszar poszukiwań do samej lampy, jej zasilania i licznika, jeżeli nadal będzie się zapalać kontrolka.
W samej lampie leżą końcówki do żarówek przeciwmgłowych, ta w osłonce jest dodatnia może przywiera do + , sprawdź napięcie, powinno być 0V, jeżeli więcej szukaj zwarcia w wiązkach.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Dziękuje za wszystkie sugestie. Będę szukał przyczyny. Chyba jednak będę miał coś z kablami, bo co jakiś czas zapala mi się kontrolna "engine". Problem zlokalizowałem. Między lampą a skrzynką bezpieczników jest taki patent przypominający "widelec ". Do niego podłączone są kabelki. Z racji tego że powierzchnie metalowe mam zaśniedziałe a sposób połączenia kabli jest taki "se" (na wcisk) to często kabel nie łączy.
Wysiadam z samochodu, dociskam i działa, ale mnie to trochę zaczyna wkurzać.
Wysiadam z samochodu, dociskam i działa, ale mnie to trochę zaczyna wkurzać.
- Od: 30 maja 2011, 07:42
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6, 2002, 2.0 diesel
Kurac napisał(a):Dziękuje za wszystkie sugestie. Będę szukał przyczyny. Chyba jednak będę miał coś z kablami, bo co jakiś czas zapala mi się kontrolna "engine". Problem zlokalizowałem. Między lampą a skrzynką bezpieczników jest taki patent przypominający "widelec ". Do niego podłączone są kabelki. Z racji tego że powierzchnie metalowe mam zaśniedziałe a sposób połączenia kabli jest taki "se" (na wcisk) to często kabel nie łączy.
Wysiadam z samochodu, dociskam i działa, ale mnie to trochę zaczyna wkurzać.
To o czym piszesz, to połączenie masowe, skutki jego słabego kontaktu i wpływ na działanie oświetlenia jest opisany w temacie problemów z ksenonami. Bezwzględnie naprawić jak zaleca Arek_78 i nie będziesz miał "choinki" na liczniku.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Chwilowo wyleczyłem się ze świecącej kontrolki ENGINE. Wyczyściłem styk przewodów od masy i wszystko BYŁO ok.
Teraz pojawił się podobny problem. Mianowicie zawsze na zimnym silniku (rano) po odpaleniu świeci się ENGINE. Motor złapie odpowiednią temperaturę i po restarcie wszystko wraca do normy – engine nie świeci.
Już zgłupiałem. Czy ktoś miał podobny problem? gdzie szukać?
Teraz pojawił się podobny problem. Mianowicie zawsze na zimnym silniku (rano) po odpaleniu świeci się ENGINE. Motor złapie odpowiednią temperaturę i po restarcie wszystko wraca do normy – engine nie świeci.
Już zgłupiałem. Czy ktoś miał podobny problem? gdzie szukać?
- Od: 30 maja 2011, 07:42
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6, 2002, 2.0 diesel
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6