Poradnik od podstaw jak wymienić radio na niefabryczne
Witajcie, siedze i grzebę w tym temacie już dłuższą chwilę, z tego co zrozumiałem "wyrzucić" fabrycznego radia zbytnio się nie da z powodu komputera, po takim zabiegu stracimy godzinę, średnie spalanie, spalanie chwilowe oraz dystans do opróżnienia baku dobrze rozumiem ?
Co jeśli chciałbym zostawić fabryczne radio w miejscu a nowe zamontować w schowku na desce ? Czy wyłączone fabryczne radio z niepodpiętymi głośnikami nie rozwali mi bezpiecznika gdy podepne jednocześnie fabrykę oraz A410BT od sony ? Do soniaka i tak chce zrobić sterowanie z kierownicy więc widzieć go teoretycznie nie muszę a żeby otworzyć raz na X czasu w celu zmiany ustawień również mi nie przeszkadza boję się tylko o stabilność instalacji elektrycznej oraz czy radio w schowku się nie przegrzeje.
Byłbym wdzięczny ewentualnie ktoś ma prostszy sposób na wymiane radia bez utraty funkcji i się nim podzieli bądź informacja że nie stracę dystansu do opróżnienia baku w przypadku kompletnej wyrzutki fabrycznej jednostki
Względnie jeśli ktoś z moich okolic jest w stanie pomóc po dostarczeniu wyrzeźbionego panelu oraz potrzebnych kabli również będę wdzięczny (oczywiście nie za darmo)
Co jeśli chciałbym zostawić fabryczne radio w miejscu a nowe zamontować w schowku na desce ? Czy wyłączone fabryczne radio z niepodpiętymi głośnikami nie rozwali mi bezpiecznika gdy podepne jednocześnie fabrykę oraz A410BT od sony ? Do soniaka i tak chce zrobić sterowanie z kierownicy więc widzieć go teoretycznie nie muszę a żeby otworzyć raz na X czasu w celu zmiany ustawień również mi nie przeszkadza boję się tylko o stabilność instalacji elektrycznej oraz czy radio w schowku się nie przegrzeje.
Byłbym wdzięczny ewentualnie ktoś ma prostszy sposób na wymiane radia bez utraty funkcji i się nim podzieli bądź informacja że nie stracę dystansu do opróżnienia baku w przypadku kompletnej wyrzutki fabrycznej jednostki
Względnie jeśli ktoś z moich okolic jest w stanie pomóc po dostarczeniu wyrzeźbionego panelu oraz potrzebnych kabli również będę wdzięczny (oczywiście nie za darmo)
- Od: 12 sie 2017, 19:02
- Posty: 27
- Auto: Mazda 323F 1,6 Benz 2001
Dobra, pod wpływem dużej inwencji w końcu zamontowałem "normalne" radio w mojej fabryce utlenionego metalu
Pacjent : Mazda 6 GG 2003 rok, grudzień
Co kupiłem:
– Przejściówkę Mazda 01+ –> Iso
https://centrumaudio.pl/zlacza-do-radio ... s-128.html
– Przejściówke Iso –> Mazda 01 (celem pozyskania wtyku OEM)
https://centrumaudio.pl/zlacza-do-insta ... 7-iso.html
– Radio Sony DSX-A410BT (małe, brak płyt co mi nie potrzebne) linku nie wstawiam, kto chce to znajdzie
– 1kg kawy rozpusczalnej
– 2kg melasy, melisy, tego na uspokojenie
– Paczkę bezpieczników zwykłych oraz mini (radio używa mini więc wolałem się zabezpieczyć)
Co potrzebne:
– Cierpliwość
– Dwa dni czasu
– Lutownica
– Kable z żuka (a dlaczego to napisze niżej)
Od początku
Rozbiórka kokpitu (co po trzeciej tego typu operacji robi się w ciągu 3min) następnie składanie kabli, ot tu pojawia się problem funkcjonowania ekranu klimatyzacji oraz komputera pokładowego, w moim przypadku te dwie funkcje chciałem uratować. Więc od kablologii zaczynając, pozyskałem wtyk oem i jakieś 7cm kabla z przejściówki iso->mazda, odciąłem kable od głośników i przylutowałem ją na sekcji zasilania przejściówki mazda –> iso tym sposobem mając wtyki iso oraz wtyk mazdy bez ingerencji we wtyk który był już w samochodzie. Całość opierała się na trzech przejściówkach, mazda->iso->mini iso. W radiu fabrycznym zostawiłem JEDYNIE część zasilającą radio, głośnikową obciąłem i zaizolowałem.
Test na sucho, oba radia świecą, wyświetlacz też, klimę pokazuje, coś tam z komputera również.
Kwestia umiejscowienia radia, swoje włożyłem do schowka na rękawiczki znajdującego się nad jednostką fabryczną więc dremel w dłoń (w moim przypadku szlifierka) i tniemy dziure z tyłu omijając zatrzaski. Za owym schowkiem znajduje się jakiś tunel, strzelam że od klimy w kierunku szyby (?) postanowiłem go spożytkować tak żeby schowek dało się zamknąć gdy nie ma mnie w aucie (nie chce kusić lokalnych rycerzy ortalionowej zbroi). Kable zrobione, dziura jest, radio mozna zamknąć w schowku bez jego zgniecenia (wymiary były w sam raz, pokrywka lekko naciska na górę radia ale nie wciska przycisków i nie zgniata go na tyle żeby je uszkodzić)
Pora wciskać, i tu macie następny problem. potrzeba tak z metr wiązki ??
W taki sposób nie upchamy, za dużo kabli i za mało miejsca obok wywietrzników. Aleeeee, jak wsadzimy łapę przez schowek i będziemy macać scianę wnęki jesteśmy w stanie dotrzeć za schowek na rękawiczki, do tunelu o którym wspominam wyżej, nawet dziura jest więc nie musimy rzeźbić, no to lu... kable za krótkie, tu przydały się kable z żuka, wszystkie kable idące do nowego radia przedłużyłem o jakieś 20-25cm, suchy test... fabryka jest nowego nie ma, wtf ? Nauczka dla mnie, i przestroga dla was, prowadząc kable za schowkiem tak jak ja to zrobiłem należy uważać bo łatwo połamać luty, szybka poprawka, działa, składamy. klima lata, stare radio podświetla ekran, nowe gra i świeci, schowek się zamyka.
Efekt końcowy:
https://drive.google.com/file/d/1tyhBSn ... sp=sharing
Poskładałem cały panel, jedyne problemy jakie sobie stworzyłem.
Polecam przedłużyć wtyk oem, te 7cm wystarcza ledwie na podpięcie stockowego radia i trzeba najpierw je włożyć a potem grzebać z tyłu.
Podświetlenie starego radia zdechło, w sensie radio działa ale nic nie świeci a jak już to bardzo, bardzo licho, prawdopodobnie uwaliłem pomarańczowy kabel od podświetlenia. Z jednej strony boli z drugiej całkiem fajnie bo mniej rzeczy wali w nocy po oczach.
No i teraz szkopuł, mówiłem że chce uratować dane z kompa, teraz każdy program poza zegarkiem pokazuje ---- trochę mi to nie pasuje dlatego musze poszukać na jakim przewodzie jest info komputer –> wyswietlacz, jak ktoś wie to niech da cynk, będę wdzięczny.
Co pozostało
– Wymiana głośników, stare z tym radiem grają spoko, tak z 300% lepiej, acz każda piosenka typu "bass boosted" kończy się ich porażką kichaniem i wytłumianiem każdego tonu poza niskim
– Sterowanie z kierownicy, tu też muszę przestudiować wiązkę, w przejściówcę miałem osobno 2 kabelki z małymi wtykami, zgaduje że to od tego bo fabryczne nie robi nic jak wcisnę jakikolwiek przycisk na kierownicy więc napewno sterowanie nie było na części zasilającej.
– Carbon, cały kur.. panel środkowy sobie podrapałem zwisającym radiem bo nie zdążyłem zrobić tego w jeden dzień i bujałem się przez 4h trzymając latające samopas przy każdym zakręcie gigantyczne radio mazdy
PS. Bezpiecznik fabryczny jest w stanie przetrwać taką konfiguracje, nic nie wybuchło, nie wiem jak po wymianie głośników będzie ale może też da radę
PSS. Jak będę wkładał schowek główny, tak, trzeci dzień i dalej jeździ na [jakim?] siedzeniu, to wyślę więcej zdjęc z kablologii i jak to rozwiązałem.
Pacjent : Mazda 6 GG 2003 rok, grudzień
Co kupiłem:
– Przejściówkę Mazda 01+ –> Iso
https://centrumaudio.pl/zlacza-do-radio ... s-128.html
– Przejściówke Iso –> Mazda 01 (celem pozyskania wtyku OEM)
https://centrumaudio.pl/zlacza-do-insta ... 7-iso.html
– Radio Sony DSX-A410BT (małe, brak płyt co mi nie potrzebne) linku nie wstawiam, kto chce to znajdzie
– 1kg kawy rozpusczalnej
– 2kg melasy, melisy, tego na uspokojenie
– Paczkę bezpieczników zwykłych oraz mini (radio używa mini więc wolałem się zabezpieczyć)
Co potrzebne:
– Cierpliwość
– Dwa dni czasu
– Lutownica
– Kable z żuka (a dlaczego to napisze niżej)
Od początku
Rozbiórka kokpitu (co po trzeciej tego typu operacji robi się w ciągu 3min) następnie składanie kabli, ot tu pojawia się problem funkcjonowania ekranu klimatyzacji oraz komputera pokładowego, w moim przypadku te dwie funkcje chciałem uratować. Więc od kablologii zaczynając, pozyskałem wtyk oem i jakieś 7cm kabla z przejściówki iso->mazda, odciąłem kable od głośników i przylutowałem ją na sekcji zasilania przejściówki mazda –> iso tym sposobem mając wtyki iso oraz wtyk mazdy bez ingerencji we wtyk który był już w samochodzie. Całość opierała się na trzech przejściówkach, mazda->iso->mini iso. W radiu fabrycznym zostawiłem JEDYNIE część zasilającą radio, głośnikową obciąłem i zaizolowałem.
Test na sucho, oba radia świecą, wyświetlacz też, klimę pokazuje, coś tam z komputera również.
Kwestia umiejscowienia radia, swoje włożyłem do schowka na rękawiczki znajdującego się nad jednostką fabryczną więc dremel w dłoń (w moim przypadku szlifierka) i tniemy dziure z tyłu omijając zatrzaski. Za owym schowkiem znajduje się jakiś tunel, strzelam że od klimy w kierunku szyby (?) postanowiłem go spożytkować tak żeby schowek dało się zamknąć gdy nie ma mnie w aucie (nie chce kusić lokalnych rycerzy ortalionowej zbroi). Kable zrobione, dziura jest, radio mozna zamknąć w schowku bez jego zgniecenia (wymiary były w sam raz, pokrywka lekko naciska na górę radia ale nie wciska przycisków i nie zgniata go na tyle żeby je uszkodzić)
Pora wciskać, i tu macie następny problem. potrzeba tak z metr wiązki ??
W taki sposób nie upchamy, za dużo kabli i za mało miejsca obok wywietrzników. Aleeeee, jak wsadzimy łapę przez schowek i będziemy macać scianę wnęki jesteśmy w stanie dotrzeć za schowek na rękawiczki, do tunelu o którym wspominam wyżej, nawet dziura jest więc nie musimy rzeźbić, no to lu... kable za krótkie, tu przydały się kable z żuka, wszystkie kable idące do nowego radia przedłużyłem o jakieś 20-25cm, suchy test... fabryka jest nowego nie ma, wtf ? Nauczka dla mnie, i przestroga dla was, prowadząc kable za schowkiem tak jak ja to zrobiłem należy uważać bo łatwo połamać luty, szybka poprawka, działa, składamy. klima lata, stare radio podświetla ekran, nowe gra i świeci, schowek się zamyka.
Efekt końcowy:
https://drive.google.com/file/d/1tyhBSn ... sp=sharing
Poskładałem cały panel, jedyne problemy jakie sobie stworzyłem.
Polecam przedłużyć wtyk oem, te 7cm wystarcza ledwie na podpięcie stockowego radia i trzeba najpierw je włożyć a potem grzebać z tyłu.
Podświetlenie starego radia zdechło, w sensie radio działa ale nic nie świeci a jak już to bardzo, bardzo licho, prawdopodobnie uwaliłem pomarańczowy kabel od podświetlenia. Z jednej strony boli z drugiej całkiem fajnie bo mniej rzeczy wali w nocy po oczach.
No i teraz szkopuł, mówiłem że chce uratować dane z kompa, teraz każdy program poza zegarkiem pokazuje ---- trochę mi to nie pasuje dlatego musze poszukać na jakim przewodzie jest info komputer –> wyswietlacz, jak ktoś wie to niech da cynk, będę wdzięczny.
Co pozostało
– Wymiana głośników, stare z tym radiem grają spoko, tak z 300% lepiej, acz każda piosenka typu "bass boosted" kończy się ich porażką kichaniem i wytłumianiem każdego tonu poza niskim
– Sterowanie z kierownicy, tu też muszę przestudiować wiązkę, w przejściówcę miałem osobno 2 kabelki z małymi wtykami, zgaduje że to od tego bo fabryczne nie robi nic jak wcisnę jakikolwiek przycisk na kierownicy więc napewno sterowanie nie było na części zasilającej.
– Carbon, cały kur.. panel środkowy sobie podrapałem zwisającym radiem bo nie zdążyłem zrobić tego w jeden dzień i bujałem się przez 4h trzymając latające samopas przy każdym zakręcie gigantyczne radio mazdy
PS. Bezpiecznik fabryczny jest w stanie przetrwać taką konfiguracje, nic nie wybuchło, nie wiem jak po wymianie głośników będzie ale może też da radę
PSS. Jak będę wkładał schowek główny, tak, trzeci dzień i dalej jeździ na [jakim?] siedzeniu, to wyślę więcej zdjęc z kablologii i jak to rozwiązałem.
- Od: 12 sie 2017, 19:02
- Posty: 27
- Auto: Mazda 323F 1,6 Benz 2001
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6