Czujnik temperatury zewnętrznej AMB w M6
Jest sporo zapytań o ten czujnik dlatego wrzucam parę zdjęć jego umiejscowienia i kilka spostrzeżeń
Czujnik ten odpowiada zarówno za prawidłowe wyświetlanie temp. zewnętrznej na konsoli wyświetlacza trip komputera, jak i za prawidłową pracę Webasto.
Do przełączania czujników temperatury (wewnętrznego i zewnętrznego) służy przycisk AMB (Ambient – otoczenie)...
Czasem na wyświetlaczu pojawiają się same poziome kreski [ -- ], oznacza to błąd tegoż czujnika i musi się on sam zresetować / ustawić, czyli należy poczekać i przebyć kilka/kilkanaście km (czasem i 150km).
Jeśli to nie pomoże, pozostaje nam "ręczna" kontrola czujnika / kostki (częstą przyczyna niedomagań są zabrudzone styki).
Jednym ze sposobów kontroli może być psiknięcie na czujnik zwykłym dezodorantem w sprayu-to (obniża to jego temperaturę) i powinno pokazać, czy czujnik reaguje na zmiany temperatury.
Często, kiedy są wyższe dodatnie temperatury (powyżej +7*C ), tym sposobem można "wymusić" załączenie się webasto... w celu jego diagnozy lub sprawdzenia.
Komentarz do zdjęć raczej nie jest wymagany :
Czujnik ten odpowiada zarówno za prawidłowe wyświetlanie temp. zewnętrznej na konsoli wyświetlacza trip komputera, jak i za prawidłową pracę Webasto.
Do przełączania czujników temperatury (wewnętrznego i zewnętrznego) służy przycisk AMB (Ambient – otoczenie)...
Czasem na wyświetlaczu pojawiają się same poziome kreski [ -- ], oznacza to błąd tegoż czujnika i musi się on sam zresetować / ustawić, czyli należy poczekać i przebyć kilka/kilkanaście km (czasem i 150km).
Jeśli to nie pomoże, pozostaje nam "ręczna" kontrola czujnika / kostki (częstą przyczyna niedomagań są zabrudzone styki).
Jednym ze sposobów kontroli może być psiknięcie na czujnik zwykłym dezodorantem w sprayu-to (obniża to jego temperaturę) i powinno pokazać, czy czujnik reaguje na zmiany temperatury.
Często, kiedy są wyższe dodatnie temperatury (powyżej +7*C ), tym sposobem można "wymusić" załączenie się webasto... w celu jego diagnozy lub sprawdzenia.
Komentarz do zdjęć raczej nie jest wymagany :
Ostatnio edytowano 9 gru 2011, 18:02 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Swietnie to ujales
przyda sie jako dodatek do webasto i jako instrukcja gdzie szukac jakby sie styki popsuly ...
dzieki
przyda sie jako dodatek do webasto i jako instrukcja gdzie szukac jakby sie styki popsuly ...
dzieki
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Mam pytanie:
czy na ostatnim zdjęciu pokazana wtyczka (raczej kostka) nad chłodnicą tuż przy zbiorniczku wyrównawczym nie jest czasami okablowaniem od fabrycznego alarmu gdzie podpinana jest krańcówka pokrywy silnika
czy na ostatnim zdjęciu pokazana wtyczka (raczej kostka) nad chłodnicą tuż przy zbiorniczku wyrównawczym nie jest czasami okablowaniem od fabrycznego alarmu gdzie podpinana jest krańcówka pokrywy silnika
Janusz626 napisał(a):Mam pytanie:
czy na ostatnim zdjęciu pokazana wtyczka (raczej kostka) nad chłodnicą tuż przy zbiorniczku wyrównawczym nie jest czasami okablowaniem od fabrycznego alarmu gdzie podpinana jest krańcówka pokrywy silnika
Szczerze mówiąc nie wiem od czego ona jest(u mnie nie jest do niej nic podłączone)-może ktoś napisze
W każdym razie na ostatnim zdjęciu strzałka nie pokazuje tej kostki,tylko wiązki el. od czujnika(która faktycznie idzie zaraz pod ta kostką)
dobrzyn22 napisał(a):Szczerze mówiąc nie wiem od czego ona jest(u mnie nie jest do niej nic podłączone)-może ktoś napisze
..więc powiem Tobie że ów kabelek wraz z kostką który jest niepodłączony jak widać na ostatnim zdjęciu należy do krańcówki zamknięcia/otwarcia maski silnika i jest elementem wyposażenia alarmu fabrycznego M6 którego raczej nie posiadasz
dobrzyn22 napisał(a):W każdym razie na ostatnim zdjęciu strzałka nie pokazuje tej kostki,tylko wiązki el. od czujnika(która faktycznie idzie zaraz pod ta kostką)
i dlatego zadałem pytanie bo na zdjęciu i po strzałkach jest możliwość pomylenia się
jest elementem wyposażenia alarmu fabrycznego M6 którego raczej nie posiadasz
zgadza się-fabrycznego alarmu nie mam.
i dlatego zadałem pytanie bo na zdjęciu i po strzałkach jest możliwość pomylenia się
no to wyjaśnione najwyżej wstawię jutro zdjęcie,gdzie będzie to lepiej widoczne,żeby wszystko bylo jasne
Witajcie,
Mam problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Kiedy rano wystawiam samochód z garażu wskaźnik pokazuje mi, że jest ok 5-6 stopni na plusie. Po przejechaniu kilku kilometrów temperatura zmienia się na właściwą taka jak jest na dworze w danym momencie. Jednak po dłuższej jeździe wskaźnik wariuje... Temperatura zmienia się na minusową np. – 15 i taka już zostaje.
Czy możecie mi powiedzieć co może być taką przyczyna wahań
Mam problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej. Kiedy rano wystawiam samochód z garażu wskaźnik pokazuje mi, że jest ok 5-6 stopni na plusie. Po przejechaniu kilku kilometrów temperatura zmienia się na właściwą taka jak jest na dworze w danym momencie. Jednak po dłuższej jeździe wskaźnik wariuje... Temperatura zmienia się na minusową np. – 15 i taka już zostaje.
Czy możecie mi powiedzieć co może być taką przyczyna wahań
- Od: 11 wrz 2011, 22:39
- Posty: 7
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 6 2.0l
Pierwszą rzeczą jaką zrobiłem było wyciągnięcie czujnika i sprawdzenie styków. Tam jest wszystko ok. Styki nie są zaśniedziałe. Na wszelki wypadek spryskałem to WD. Kable nie są przetarte i są w oryginalnych oplotach. Zastanawiam się czy mogło się coś stać po odpięciu akumulatora... Madzia dostała ostatnio gaz i to po tym zabiegu zaczęły się problemy z tym czujnikiem...
- Od: 11 wrz 2011, 22:39
- Posty: 7
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 6 2.0l
Kviki napisał(a):Madzia dostała ostatnio gaz i to po tym zabiegu zaczęły się problemy z tym czujnikiem...
zajrzyj do dzialu LPG... moze oni sie z taka przypadloscia spotkali...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
dobrzyn22 napisał(a):raczej jedno z drugim nie ma wiele wspólnego...tym bardziej dziwne
jak nie ma jak ma – przecież dłubali w komorze silnika przez cały dzień – łatwo jest rozłączyć wtyczki i nie zauważyć, albo zostawili auto na deszczu i zamokła wtyczka od termometru.
– ja tak miałem z przepływomierzem – rozłączyli przypadkiem przy wymianie filtra powietrza – od razu spalanie na maxa, prawie razy dwa – więc da się niestety.
- Od: 13 kwi 2011, 10:12
- Posty: 167
- Skąd: Częstochowa
- Auto: ford cmax
maarec napisał(a):dobrzyn22 napisał(a):raczej jedno z drugim nie ma wiele wspólnego...tym bardziej dziwne
jak nie ma jak ma – przecież dłubali w komorze silnika przez cały dzień – łatwo jest rozłączyć wtyczki i nie zauważyć, albo zostawili auto na deszczu i zamokła wtyczka od termometru.
Ale te 2 sprawy nie mają bezpośrednio nic wspólnego.Jeżeli ktoś spaprał robotę,to oczywiście-wszelkie cuda są możliwe
Wszystkie wtyczki sprawdzałem. Jedna i druga jest dobrze wpięta. Wiecie może gdzie można dostać czujnik w miarę normalnej cenie Najlepiej nowy
Zamierzam jeszcze dziś ściągnąć klemy z akumulatora. Może zresetuje się komputer i to coś pomoże...
Zamierzam jeszcze dziś ściągnąć klemy z akumulatora. Może zresetuje się komputer i to coś pomoże...
- Od: 11 wrz 2011, 22:39
- Posty: 7
- Skąd: Sochaczew
- Auto: Mazda 6 2.0l
Kviki napisał(a):Wiecie może gdzie można dostać czujnik w miarę normalnej cenie Najlepiej nowy
a czy sprawdziles go?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kviki napisał(a):W jaki sposób sprawdzić sam czujnik??
rafilu napisał(a):Wymontuj i sprawdź opór omomierzem w 0 stopni i w 25 stopniach-czy jest różnica
lub...
przeczytaj ten watek jeszcze raz...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6