Akumulator-dobór/parametry/problemy
AloHa
Mój Bosh trzecią zime na pokładzie, dziś -18 , kręci jak powalony i co z tego jak na galaretce z Shella ujechałem 3 km od domu
Mój Bosh trzecią zime na pokładzie, dziś -18 , kręci jak powalony i co z tego jak na galaretce z Shella ujechałem 3 km od domu
Ostatnio edytowano 4 sty 2016, 22:31 przez em_dzej, łącznie edytowano 1 raz
-
MACIEK
- Od: 26 paź 2013, 11:27
- Posty: 2259 (88/29)
- Skąd: SZY
- Auto: Mazda 6 GY RF-7J '07 GEJSZA by em_dzej
Ktoś jest w stanie powiedzieć, czy miejsce na akumulator w wersji USA różni się od EU? Mam auto takie jak w profilu i zastanawiam się nad takimi parametrami:
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6630988162
Wyczytałem w wątku, że 60ah pod benzynę wystarczy
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6630988162
Wyczytałem w wątku, że 60ah pod benzynę wystarczy
Ostatnio edytowano 5 gru 2016, 09:02 przez r0wl3n, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 8 maja 2016, 16:17
- Posty: 22
- Auto: Mazda 6 2.3 2008 (USA/GG front lift) Pb+LPG
Witam. Kupiłem wczoraj akumulator Varta 52ah/20hr 470a, sugerując się instrukcją obsługi 12v-40AH/5HR, 12V-52AH/5HR i to 5HR mnie zgubiło.Ale przeliczając 40x1,3=52 czyli mieści się w normie,ale czy da radę zimą ? wymienić na 60ah już chyba nie da rady, bo sprzedawca mówił że jak założe klemy to ślad zostanie.
- Od: 9 maja 2012, 19:09
- Posty: 14
- Skąd: Turek
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna (lpg) 105KM Z6 2006r.
Kupiłem Yuasę zgodnie z tym co było montowane czyli 50D20L (50Ah) i wszystko działa. W 3 poprzednie zimy kiedy u mnie było nawet -20C stary panasonic 50h dawał radę więc o tego się nie boję.
Ja też miałem Panasonica i już kiedyś 2 razy mi padł ,a teraz przy odpalaniu miał ciężko i mrugnął światłami na zimnym silniku.I ta 50 Panasonica jest 5HR to w przeliczeniu na 20 hr jest 60 ah. A mój Varta 52ah/20HR jest jak 40ah/5HR z instrukcji mazdy.
- Od: 9 maja 2012, 19:09
- Posty: 14
- Skąd: Turek
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna (lpg) 105KM Z6 2006r.
kubsztyk napisał(a):pawel81 napisał(a):(...) i mrugnął światłami na zimnym silniku.
No to jak odpalasz z włączonymi światłami, to nie dziw się, że Ci akumulatory szybko padają.
Ja nie odpalam na światłach, światła mrugnęły jak były zgaszone, a akumulator 2 razy padł w sensie się rozładował naładowałem i jeździłem dalej (akumulator prawdopodobnie fabryczny 10lat).Po naładowaniu starego akumulatora nie było tego objawu przez kilka dni, po zakupie nowego też światła nie mrugają i odpala łatwo.
- Od: 9 maja 2012, 19:09
- Posty: 14
- Skąd: Turek
- Auto: Mazda 3 BK 1.6 benzyna (lpg) 105KM Z6 2006r.
Wymiana akumulatora dotknęła też mnie – 10-letni fabryczny dokonał żywota.
Mam zamiar kupić akumulator 65AH, tylko jedna sprawa mnie nurtuje; Akumulator w naszych mazdach ma mieć wysokość 225mm. (czesto w sklepach aku o wymiarach 232 x 173 x 225 oznaczane sa jako JAP)
Czy montował ktoś może akumulator o innej wysokości? Np 190mm?
Mam zamiar kupić akumulator 65AH, tylko jedna sprawa mnie nurtuje; Akumulator w naszych mazdach ma mieć wysokość 225mm. (czesto w sklepach aku o wymiarach 232 x 173 x 225 oznaczane sa jako JAP)
Czy montował ktoś może akumulator o innej wysokości? Np 190mm?
I zgadza się to ostatnie to wymiar wysokości
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
CLAU napisał(a):t34567 napisał(a):50D20L
W czym problem skoro masz do wyboru przynajmniej kilka akumulatorów o odpowiedniej wysokości? Yuasa, Bosch, Varta.
W tym, że mogę mieć roczną Centre Future "po taniości", tylko 190mm Stąd pytanie.
A to jak po taniości to sobie odkręć swój akumulator i sprawdź rodzaj mocowania czy można je obniżyć i nie będziesz musiał czekać na odpowiedź. W najgorszym wypadku wsadzisz sobie drewniany klin i będzie tanio i dobrze.
Dokładnie tak. Wystarczy dociąć sobie 2 deseczki, wstawić pod mocowanie akumulatora i przykręcić. Jest nie do ruszenia. Właśnie zamontowałem. Niestety Centra się sprzedała, więc kupiłem nowego Voltmastera 62Ah.(ten sam producent)
Ostatnio bardzo mało jeżdże M6, jeśli już to tylko krótkie odcinkiw centrum miasta 5-10km na przejazd. Realne mrozy sięgnęły u nas -22C. 2 dni po tym mrozie samochód odpalił bez problemu, łącznie stał nieużytkowany pod śniegiem prawie 6 dni.
To takie małe info dla tych krzykaczy co wmawiają ludziom, że potrzebują przynajmniej akumulator 1,5x pojemniejszy niż mówi specyfikacja a i kupno Yuasy 50D20L to był idiotyczny pomysł bo będzie za mała i instrukcja serwisowa kłamie, japończyk, który ją pisał to się nie znał.
To takie małe info dla tych krzykaczy co wmawiają ludziom, że potrzebują przynajmniej akumulator 1,5x pojemniejszy niż mówi specyfikacja a i kupno Yuasy 50D20L to był idiotyczny pomysł bo będzie za mała i instrukcja serwisowa kłamie, japończyk, który ją pisał to się nie znał.
Patrze przez okno, wszystko zasniezone tylko mala czarna dziura w śniegu na dachu. Oczywiscie znowu zostawilem zapaloną lampkę w podsufitce na noc. Kolejny raz jak jakiś gamoń. Na szczescie na małym akumulatorku nie robi to wrażenia.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6