Problem z centralnym zamkiem, nagle przestały działać piloty
Napisane: 8 cze 2017, 15:54
Drodzy forumowicze,
Wiem, że takie tematy są już na forum ale już nie mam siły walczyć sam.
Zacznę od początku
Rok temu nabyłem Mazdę 6. Stan był idealny, ściągnięta z Danii. Po pewnym czasie samochód czasami zaczynał świrować z zamkiem centralnym. Podczas jazdy samochód sam się zamykał. Zdarzało się to rzadko, ok raz na miesiąc. Z czasem problem zaczął narastać. Często zaczęła się zamykać, zamki wariować. Przy otwartych drzwiach kierowcy zamykała się i otwierała cały czas. Rozłożyłem boczek drzwi kierowcy i metodą prób i błędów odpinałem wtyczki. Nagle po odpięciu jednej z wtyczek problem ustał. Wszystko działało, zamykanie, otwieranie z pilota, otwieranie z pilota szyb oraz ich zamykanie. Aż do dziś
Załączam zdjęcie wtyczki która powoduje ciągłe zamykanie się zamków (praktycznie nie da się dostać do samochodu po jej podłączeniu)
Wtyczka znajduje się w drzwiach kierowcy
Dzisiaj moja dziewczyna zabrała samochód. Normalnie podeszliśmy do niego i go otworzyliśmy z pilota. Dojechała do celu i nagle samochód nie daje się z pilota zamknąć
Posiadam 2 piloty
Centralny zamek z kluczyka działa, zamyka samochód
Dodam, że samochód jest po najechaniu na tył, zrobiony odebrany od lakiernika. Klapa wymieniona, zamki wymienione. Dzisiaj zauważyłem, że gdzieś do bagażnika dostaje mi się woda (przypuszczam, że źle wkleili szybę) może to być problemem? Gdzie znajduje się urządzenie odpowiedzialne za prace centralnego zamka z pilota? Dodam, że problem zaczął się przed kolizją. Po odłączeniu wtyczki było dobrze do dziś a samochodem jeżdżę już 3 miesiące po odebraniu od lakiernika
Mazda 6, 2006 rok, GG. 2.3 benzyna + LPG. Poliftowa!
Oczywiście próba programowania kluczyków nie przynosi efektów. Robię wszystko tak jak napisane i kluczyki nie działają, ani jeden ani drugi.
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Naciśnij przycisk blokady drzwi znajdujący się na drzwiach, znaczy zablokuj i odblokuj (po zablokowaniu mój odblokował się sam od razu)
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk na ON ( czyli aż zaświecą się kontrolki ) zrób to 3 razy i zostaw kluczyk w stacyjce w pozycji wyłączonej
Krok 5: Zamknij i otwórz drzwi kierowcy 3 razy (dosłownie zamknij i otwórz cale drzwi) i zostaw je otwarte
Krok 6: Ecu powinno zareagować (otworzy – zamknie drzwi )
Krok 7: Naciśnij którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie ( autko powinno już reagować na pilota )
Krok 8: Naciśnij ponownie którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie (za każdym razem Ecu powinno próbować zamknąć i otworzyć drzwi).
Krok 9: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki i autko powinno znowu wykonać zamkniecie – otwarcie drzwi.
Gdzie znajduje się urządzenie odpowiedzialne za prace centralnego zamka z pilota?
Za co odpowiedzialna jest wtyczka po odłączeniu której zamki przestały wariować?
Co jeszcze sprawdzić, bo już nie mam siły? :/
Wiem, że takie tematy są już na forum ale już nie mam siły walczyć sam.
Zacznę od początku
Rok temu nabyłem Mazdę 6. Stan był idealny, ściągnięta z Danii. Po pewnym czasie samochód czasami zaczynał świrować z zamkiem centralnym. Podczas jazdy samochód sam się zamykał. Zdarzało się to rzadko, ok raz na miesiąc. Z czasem problem zaczął narastać. Często zaczęła się zamykać, zamki wariować. Przy otwartych drzwiach kierowcy zamykała się i otwierała cały czas. Rozłożyłem boczek drzwi kierowcy i metodą prób i błędów odpinałem wtyczki. Nagle po odpięciu jednej z wtyczek problem ustał. Wszystko działało, zamykanie, otwieranie z pilota, otwieranie z pilota szyb oraz ich zamykanie. Aż do dziś
Załączam zdjęcie wtyczki która powoduje ciągłe zamykanie się zamków (praktycznie nie da się dostać do samochodu po jej podłączeniu)
Wtyczka znajduje się w drzwiach kierowcy
Dzisiaj moja dziewczyna zabrała samochód. Normalnie podeszliśmy do niego i go otworzyliśmy z pilota. Dojechała do celu i nagle samochód nie daje się z pilota zamknąć
Posiadam 2 piloty
Centralny zamek z kluczyka działa, zamyka samochód
Dodam, że samochód jest po najechaniu na tył, zrobiony odebrany od lakiernika. Klapa wymieniona, zamki wymienione. Dzisiaj zauważyłem, że gdzieś do bagażnika dostaje mi się woda (przypuszczam, że źle wkleili szybę) może to być problemem? Gdzie znajduje się urządzenie odpowiedzialne za prace centralnego zamka z pilota? Dodam, że problem zaczął się przed kolizją. Po odłączeniu wtyczki było dobrze do dziś a samochodem jeżdżę już 3 miesiące po odebraniu od lakiernika
Mazda 6, 2006 rok, GG. 2.3 benzyna + LPG. Poliftowa!
Oczywiście próba programowania kluczyków nie przynosi efektów. Robię wszystko tak jak napisane i kluczyki nie działają, ani jeden ani drugi.
Krok 1: Otwórz drzwi kierowcy i zostaw otwarte
Krok 2: Naciśnij przycisk blokady drzwi znajdujący się na drzwiach, znaczy zablokuj i odblokuj (po zablokowaniu mój odblokował się sam od razu)
Krok 3: Włóż kluczyk do stacyjki
Krok 4: Przekręć kluczyk na ON ( czyli aż zaświecą się kontrolki ) zrób to 3 razy i zostaw kluczyk w stacyjce w pozycji wyłączonej
Krok 5: Zamknij i otwórz drzwi kierowcy 3 razy (dosłownie zamknij i otwórz cale drzwi) i zostaw je otwarte
Krok 6: Ecu powinno zareagować (otworzy – zamknie drzwi )
Krok 7: Naciśnij którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie ( autko powinno już reagować na pilota )
Krok 8: Naciśnij ponownie którykolwiek przycisk na pilocie 2 krotnie (za każdym razem Ecu powinno próbować zamknąć i otworzyć drzwi).
Krok 9: Wyciągnij kluczyk ze stacyjki i autko powinno znowu wykonać zamkniecie – otwarcie drzwi.
Gdzie znajduje się urządzenie odpowiedzialne za prace centralnego zamka z pilota?
Za co odpowiedzialna jest wtyczka po odłączeniu której zamki przestały wariować?
Co jeszcze sprawdzić, bo już nie mam siły? :/