Uszkodzona mata/czujnik obecności pasażera – SRS kod 48

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez adventure » 14 mar 2008, 21:02

a co oznacza jak kontrolka od poduszki zaświeci jeden raz, a później trzy razy?
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 14:31
Posty: 24
Auto: mazda 6 3.0V6 2006 rok

Postprzez topik » 16 mar 2008, 17:19

adventure napisał(a):a co oznacza jak kontrolka od poduszki zaświeci jeden raz, a później trzy razy?


Witam!Jeden raz szybko, krótka przerwa i trzy razy szybko?Czy raz, długa przerwa i trzy razy szybko?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez adventure » 20 mar 2008, 11:57

U mnie kontolka od airbag zapala się raz, długa przerwa i trzy razy szybko. Co to może oznaczać?
Początkujący
 
Od: 11 mar 2008, 14:31
Posty: 24
Auto: mazda 6 3.0V6 2006 rok

Postprzez topik » 20 mar 2008, 16:28

adventure napisał(a):U mnie kontolka od airbag zapala się raz, długa przerwa i trzy razy szybko. Co to może oznaczać?


Witam!To są kody do Mazdy 626 (GW), podejrzewam że Mazda 6 ma takie same kody AIR BAG.
Kod 1 – SRS control module.
Należy sprawdzić: Wiring, open/short circuit.
Kod 3 – Suplly voltage low.
Należy sprawdzić: Wiring, battery.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez WiNi » 14 maja 2008, 22:03

Witam,
Dzisiaj po praniu tapicerki w mojej M6 kontrolka poduszki powietrznej wyświetla kod 48, a potem świeci stale (podczas jazdy).
Z lektury tego wątku widzę, że czeka mnie wymiana maty.
Mam w związku z tym pytania:
1) Gdzie szukać używanej maty?
2) Czy ktoś z szanownych forumowiczów zastosował w Mazdzie 6 emulator czujnika zajęcia fotela pasażera oferowany za 250 PLN także do Mazdy 6:

[url]http://www.4b.pl/1_0_46750/emulator-czujnika-zaj%C4%99cia-fotela-pasa%C5%BCera/emulator-czujnika-zaj%C4%99cia-fotela-pasa%C5%BCera.aspx[/url]
Początkujący
 
Od: 2 lut 2008, 23:49
Posty: 10
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 CiTD-121KM 2004

Postprzez magicadm » 15 maja 2008, 12:18

http://www.4b.pl/1_0_46750/emulator-czujnika-zaj%C4%99cia-fotela-pasa%C5%BCera/emulator-czujnika-zaj%C4%99cia-fotela-pasa%C5%BCera.aspx

:D
Może warto pogadać z producentem i rozbudowac go o przycisk ON/OFF ?
Moim zdaniem super pomysł :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez piotr_72 » 20 maja 2008, 10:17

Witam
Dopisuję się do grona użytkowników z kodem 48 – niestety :( .
Od jakiegoś czasu próbowałem ustalić przyczyny zapalania się kontrolki poduszki powietrznej i łudziłem się że to może tylko chwilowe.
Przeczytałem opis który przedstawił marusp ii dzisiaj rano jadąc do pracy zrobiłem test.
Z reguły na siedzenie pasażera każdego ranka lądowała moja walizka, a nosze w niej do pracy nie tylko kanapki <jem>
Dzisiaj wylądowała na tylnym siedzeniu.
Odpaliłem auto- chwila magicznego wyczekiwania na magiczną choinkę – a tu oczywiście n i c.
Dojechałem do pracy nie gasiłem silnika tylko zgodnie z poradą Kolegi maruspa "obmacałem" <lol> siedzisko pasażera i znalazłem owy wzgórek :D .
Lekko nacisnąłem w tym miejscu no i chyba już wszystko wiadomo – dyskoteka na zegarach.
I w tym miejscu zapytanie czy Koledzy którzy mieli problemi z tym problemem i zrobili to tak jak polecał właśnie marusp, przetestowali ten sposób i czy to działa, czy może skorzystać lepiej z polecanego emulatora.

Dzięki i pozdrawiam
Fiat 126P --- VW Golf 1,6 '87 --- Honda Civic 1,4 '98 --- no a teraz Mazda 6 2.0 Benzin '03 – SUPER !!
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 lut 2008, 11:30
Posty: 7
Skąd: Głogów
Auto: Mazda 6 '03 2.0 GG

Postprzez emilencja » 22 lip 2008, 20:56

Witam,
przeprowadziłem naprawę zgodnie z opisem, który zamieścił Marusp 2008-02-06. Zadziałało! Dzięki Marusp i reszta forumowiczów!

Przy okazji zrobiłem parę fotek:
1. Jak przymocowana jest tapicerka (zaznaczyłem 4 haki, trzeba naciągnąć materiał i odpiąć z haków):
Obrazek

2. Widać matę i wygięty do góry mostek. Przy takim ustawieniu mata podaje kod 48:
Obrazek

3. Tak wygląda zrobiony przeze mnie mostkowyginacz. Jak mocno ma być wygięty mostek trzeba wypróbować (te malowane paznokcie to nie moje):
Obrazek

4. Wkleiłem go tak, żeby mostek wgiął się do środka fotela czyli w dól. Po założeniu tapicerki czuje się to pod ręką ale pod pupą (przynajmniej mojej dziewczyny) już nie:
Obrazek

Powodzenia i pozdrawiam :)
emilencja
 

Postprzez varick » 2 wrz 2008, 23:48

Witam!
Ja mam troszeczke inny problem..
Otóż zamówiłem siedziska od wersji po lifcie ale wtyczka od czujników siedzenia pasażera ma pięć przewodów a w siedzeniu po lifcie ma tylko trzy.Dodam, ze wtyczki maja ten sam kształt.
Nie wie ktoś może co tam siedzi w środku? mam nadzieje, ze tylko przewody są inaczej poprowadzone i że nie ma tam problemu w postaci innych sygnalów wychodzących z siedzenia..
Dodam tylko, że w siedzeniu kierowcy po lifcie jest inna wtyczka,ale przewody są identyczne jak w wersji przed liftem.
wie ktos moze czy fotel po lifcie tez ma czujnik obecnosci pasazera (watpie,ze mazda by z tego zrezygnowala) i jaki wychodza kable sygnalowe z niego?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 21:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez xANDy » 9 wrz 2008, 09:23

A nie jest to kwestia zasilania regulacji elektrycznej fotela?
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez magicadm » 9 wrz 2008, 10:46

emilencja
Dopiero teraz doczytałem ten wątek do końca.
Mam takie same "wybrzuszenie", ale kodów błedu nic mi nie wywala.
Zastanawiam sie co daje to "wygięcie"? W tym miejscu nie zauważyłem aby mieścił sie jakiś "styk"
Zastanawiał sie czy po tym "wygieciu" mata dalej działa i prawidłowo wykrywa obecność pasażera?
Jak to sprawdzić???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez varick » 11 wrz 2008, 20:02

xANDy
Moze to byc zwiazane z regulacja elek.fotela ale kable sa poprowadzone inaczej i nie jestem pewien czy jak mozna to dobrze podlczyc.

Otoz w fotelu przed liftem kable we wtyczce sa podlaczone w nastepujacej kolejnosci(od lewej dolnej strony wtyczki)
1.niebieski 2.zolty 3.pomarancz 4.zielony 5.bialy
Niebieski i bialy sa chyba od fotelika bo ne sa podlaczone,trzy pozostale sa poprowadzone wewnatrz fotela.

W fotelu po lifcie ida kable:
1.niebieski 2.nic 3.pomaranczowy 4.nic 5.czarny

Pomaranczowy przewod chyba jest od czujnika obecnosci pasazera, po podlaczeniu fotela nie ma bledu tego czujnika, kontrolka poduszek zapala sie do testu,gasnie po czym na zapala sie na stale jakby byl zainstalowany fotelik dla dziecka.

We wtyczce ktora idzie od auta, wychodza trzy kable,ktore sa odlaczone do 2,3,4pinu wtyczki od fotela..

Wie ktos moze jakie sygnaly ida w obydwu fotelach i jak to mozna polaczyc?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 21:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez varick » 24 wrz 2008, 21:43

Nie ma nikt pojecia do czego sluza dwa kable(zolty i zielony), ktore sa poprowadzone do fotela od spodu siedziska,razem z kablem od czujnika obecnosci pasazera?
Jak rozbieraliscie fotel to do czego byly podlaczone owe kable?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 21:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez krzych42 » 4 paź 2008, 14:54

zakupiłem w necie całe siedzisko za 150 zł, założyłem i wszystko ok.
krzych42
 

Postprzez martec » 6 paź 2008, 22:03

Witam serdecznie, jaki jest koszt odłączenia tej maty i gdzie dobrze można to zrobić (małopolska, podkarpackie), gdyż chyba mam ten sam problem. Lepiej żeby poduszki były uzbrojone na stałe, a dzieci jeździły z tyłu.

Dziękuję. Marcin
martec
 

Postprzez DarDer » 24 paź 2008, 19:43

Witam kolegów ;)
Zycie by było zbyt nudne!! Więc i mnie dopadło ;)
Po włączeniu silnika kontrolka mruga następująco-
– następują 3 mrugnięcia przerwa i tak 10 razy z tym że są różnice w długości przerw- na przemian krótka przerwa i długa! Jako pierwsza jest krótka. Oczywiście po tej serii następuje zaświecenie kontrolki na stałe!
Wiecie może co to oznacza? Będę wdzięczny :D
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
Początkujący
 
Od: 24 maja 2007, 09:40
Posty: 25
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top

Postprzez Labik » 24 paź 2008, 21:28

Kod 33 – problem z napinaczem pasa kierowcy.

Driver-side pre-tensioner
seat belt system resistance
low
Początkujący
 
Od: 26 maja 2008, 20:06
Posty: 5
Auto: Mazda6 SP/2.0i/TE/AT/NAVI

Postprzez DarDer » 24 paź 2008, 23:13

Labik super dzięki ;)
powiem szczerze że jest to dla mnie super wiadomość bo był on wystrzelony i ze względu na to że nie mogłem go kupić został oszukany jakimś opornikiem który w takim przypadku może się wysuną
No to jest powód by temat przestudiować od nowa ;)
Jeszcze raz dziękuję!!! Pozdro!!
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
Początkujący
 
Od: 24 maja 2007, 09:40
Posty: 25
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top

Postprzez Mirena » 29 lis 2008, 13:39

Mam równiez problem z poduszkami powietrznymi .Zaświeciła się w samochodzie Mazda 323 F (BJ)kontrolka SRS pomarańczowa i zaczęła mrugac (rytmicznie 4 dłuższe 8 krótkich)po tym jak kolega usiadł na miejsce pasażera.W takim stanie była ze dwa dni ,potem przejechałam dłonią po brzegu siedzenia pasażera i zgasły obydwie .Tydzień nie świeciły(nikt na fotelu pasażera nie jeździ) .Po tygodniu sama siadłam na fotel bo musiałam wsiąśc od strony pasażera bo mi inne auto za blisko stanęło od strony kierowcy no i znowu sie zapaliły kontrolki .Żółta SRS świeci sie cały czas natomiast czerwona mruga cyklicznie 4/8.Czytam na forum co z tymi poduchami jest czy ja mam ten sam problem z matą czy to coś innego?Może podpowiecie
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

PostTen post został usunięty przez Gość 1 paź 2011, 07:20.
Powód: porzadki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6