Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)
u mnie nawaliła jedna przetwornica w lewej lampie, prawa lampa tez nie dzialala poprawnie bo czesto podczas jazdy sama mi gasla i musialem wylaczyc i wlaczyc jeszcze raz, na alegro kupilem dwie uzywane przetwornice po 120 za szt i poki co wszystko ladnie dziala
-
mauser
Wczoraj zaczęła mi jedna żarówa migać. Wieczorem migała i nawet czasem gasła. Dziś popatrzyłem i widać było, że dawała takie fioletowe światło, znacznie ciemniejsze od drugiej. Pojechałem dziś do Jaksy, i po zdjęciu zderzaka (sic!) i wymianie żarówek jest normalnie ameryka. Myślę, że warto by to dodać do jakiegoś poradnika na forum i zatytułować " jak poznać, że muszę wymienić xenony". Ja musiałem się trochę dokopać by odkryć ten właśnie temat:)
Madzia i Misiek to zgrana para.
- Od: 27 maja 2007, 16:03
- Posty: 237
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 diesel kombi
Witam,
Mam problem z ksenonem. Od pewnoego czsu wydaje mi się że świeci bardzo blisko na ok 4 m przed samochodem. Patrząc na świecące ksenowy na wprost widać że lewy ksenon ma o wiele mniejszy snop światła wychodzący niż prawy. Poza tym świecąc na wprost blisko np ściany widać jak ten lewy jakby drgał a światło padające na ścianę ma na górze żółtawą obwódkę. Czy może to być obiaw kończącego się palnika czy może czegoś innego?
Z góry dzięki za pomoc
Mam problem z ksenonem. Od pewnoego czsu wydaje mi się że świeci bardzo blisko na ok 4 m przed samochodem. Patrząc na świecące ksenowy na wprost widać że lewy ksenon ma o wiele mniejszy snop światła wychodzący niż prawy. Poza tym świecąc na wprost blisko np ściany widać jak ten lewy jakby drgał a światło padające na ścianę ma na górze żółtawą obwódkę. Czy może to być obiaw kończącego się palnika czy może czegoś innego?
Z góry dzięki za pomoc
Pozdrawiam
Platini
Platini
U mnie jak się kończył to świecił bardziej na fioletowo w porównaniu z drugim. Ponadto migał i czasem nawet się wyłączał. Wymieniłem i jest super cacy.
Do modów: już o tym pisałem w jednym z tematów, który nie wiedzieć czemu jest w dziale "elektronika", gdzie szóstkowicze pewnie nie zaglądają. Postulowałem umieszczenie tego w jakimś poradniku do 6 – może dałoby radę? Z tego co widzę na drodze co druga/trzecia szóstka ma ksenony.
Do modów: już o tym pisałem w jednym z tematów, który nie wiedzieć czemu jest w dziale "elektronika", gdzie szóstkowicze pewnie nie zaglądają. Postulowałem umieszczenie tego w jakimś poradniku do 6 – może dałoby radę? Z tego co widzę na drodze co druga/trzecia szóstka ma ksenony.
Madzia i Misiek to zgrana para.
- Od: 27 maja 2007, 16:03
- Posty: 237
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 diesel kombi
Dortann napisał(a):Postulowałem umieszczenie tego w jakimś poradniku do 6 – może dałoby radę? Z tego co widzę na drodze co druga/trzecia szóstka ma ksenony.
Powiem więcej...
Może jakieś małe FAQ dla "6"?
Z odnośnikami do poszczególnych problemów i ich rozwiązań...
Ostatnio edytowano 29 lis 2007, 22:03 przez Maciej Loret, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Dla pasjonatów tematyki oświetleniowej znalazłem wątek na http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic540878.html:
Należy pamietać o tym, że palniki w czasie swej pracy wypalają się i objawem tego jest zmiana koloru z początkowo białego z lekko zółtawą poswiatą (tzw. światło białe ciepłe), poprzez czysto białe neutralne światło (diamentowo białe) ok. 4300K, światło białe zimne ok. 4500K (1500 godzin wypalania), do światła białego z błekitną poswiatą ok. 4800 (po 2000 godzinach) a czasami osiąga nawet posiwatę błekitną ok. 5000K (2500 godzin)choć nie wszystkie palniki dochodzą do takiego poziomu . Natomiast na koniec żywota palnik zaczyna świecić z różową poswiatą i to są objawy jego kresu, barwa różowa jest coraz mocniej zauważalna i wtedy czas najwyższy wymienić palniki (pamiętajmy o tym by palniki ksenonowe wymienisć parami, nie tylko dla estetyki choć i to jest ważne ale dla własnego i innych bezpieczeństwa światła ciągłe świecące w różnych barwach dużo bardziej męczą wzrok zarówno kierowcy jak i pozostałych uczestników ruchu, których mijamy). Oczywiście cały czas piszę tutaj o standardowych palnikach ksenonowych (temperatura 4300K) bo są odmiany o wyższych temperaturach (5000K, 5800K, 6000K, 6500K, 7000K, 7500k, 8000K, 8300K az do 12000K), choć należy tutaj wspomnieć o tym, iż wyższa temperatura okupiona jest słabszym strumieniem świetlnym (w przyrodzie nic nie ma za darmo) i tak przykładowo palnik Philips Ultinion D2S o temperaturze 5800K ma strumień świetlny 2400 lm +– 250lm, w D2S o temperaturze barwowej 4300K strumień świetlny ma warność 3200lm +– 450 lm tak więc różnice są znaczne Tak więc życie palnika ksenonowego usłane jest różnymi barwami
Może coś "rozjaśni" odnośnie wymiany ksenoników
Należy pamietać o tym, że palniki w czasie swej pracy wypalają się i objawem tego jest zmiana koloru z początkowo białego z lekko zółtawą poswiatą (tzw. światło białe ciepłe), poprzez czysto białe neutralne światło (diamentowo białe) ok. 4300K, światło białe zimne ok. 4500K (1500 godzin wypalania), do światła białego z błekitną poswiatą ok. 4800 (po 2000 godzinach) a czasami osiąga nawet posiwatę błekitną ok. 5000K (2500 godzin)choć nie wszystkie palniki dochodzą do takiego poziomu . Natomiast na koniec żywota palnik zaczyna świecić z różową poswiatą i to są objawy jego kresu, barwa różowa jest coraz mocniej zauważalna i wtedy czas najwyższy wymienić palniki (pamiętajmy o tym by palniki ksenonowe wymienisć parami, nie tylko dla estetyki choć i to jest ważne ale dla własnego i innych bezpieczeństwa światła ciągłe świecące w różnych barwach dużo bardziej męczą wzrok zarówno kierowcy jak i pozostałych uczestników ruchu, których mijamy). Oczywiście cały czas piszę tutaj o standardowych palnikach ksenonowych (temperatura 4300K) bo są odmiany o wyższych temperaturach (5000K, 5800K, 6000K, 6500K, 7000K, 7500k, 8000K, 8300K az do 12000K), choć należy tutaj wspomnieć o tym, iż wyższa temperatura okupiona jest słabszym strumieniem świetlnym (w przyrodzie nic nie ma za darmo) i tak przykładowo palnik Philips Ultinion D2S o temperaturze 5800K ma strumień świetlny 2400 lm +– 250lm, w D2S o temperaturze barwowej 4300K strumień świetlny ma warność 3200lm +– 450 lm tak więc różnice są znaczne Tak więc życie palnika ksenonowego usłane jest różnymi barwami
Może coś "rozjaśni" odnośnie wymiany ksenoników
Po przeczytaniu wszystkich postów na temat "końca żarnika xenonu" doszedłem do wniosku ,że u mnie zaczęły pojawiać się właśnie takie symptomy .
Mam pytanie czy wymiana takiego żarnika w Maździe 6 -to będzie chyba D2S jest skomplikowana czy można zrobić to samemu i nic więcej nie popsuć !
Jeśli ktoś uprzejmy , kto to robił sam , napisałby krótki opis po kolei co trzeba wymontować (np. filtr pow.-lewa lampa ; zbiorniczek spryskiwacza -prawa lampa .czy tylko to czy coś jeszcze no i co później, w jakiej kolejności i jakie narzędzia potrzebne ?
Byłbym bardzo wdzięczny za taki instruktaż.
Pozdrawiam Leszek i czekam ......
Mam pytanie czy wymiana takiego żarnika w Maździe 6 -to będzie chyba D2S jest skomplikowana czy można zrobić to samemu i nic więcej nie popsuć !
Jeśli ktoś uprzejmy , kto to robił sam , napisałby krótki opis po kolei co trzeba wymontować (np. filtr pow.-lewa lampa ; zbiorniczek spryskiwacza -prawa lampa .czy tylko to czy coś jeszcze no i co później, w jakiej kolejności i jakie narzędzia potrzebne ?
Byłbym bardzo wdzięczny za taki instruktaż.
Pozdrawiam Leszek i czekam ......
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Musisz zdemontowac przedni zderzak ( prosta sprawa / parę wkretów i spinki ) nastepnie wydłubujesz lampy i po temacie ....... w godzinę mozna sie obrobić. Bez demontazu lamp/zderzaka daje sie wymienic tylko zarówki w aucie bez xenonów. Konstrukcja lampy / mocowania zarnika uniemozliwia wymiane bez powyzszej operacji. Jak zostaniesz kiedyś przyłapany przez policjanta ( ze nie swieci jedna z lamp ) daj mu zarnik , niech wymienia na ulicyGawro57 napisał(a):Jeśli ktoś uprzejmy , kto to robił sam , napisałby krótki opis po kolei co trzeba wymontować
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Dzieki "Jaksa" za poradę no ale tak coś ogólnikowa ? – zdejmij zderzak .To akurat może odbędzie się bez kłopotów (zatrzaski to plastikowe ?) jesli tak to na pewno pourywam ! jak znam siebie .
Ale ważniejsze jak już się dostanę do lamp to one też są na zatrzaskach (ilu i jak do "wydłubywanie" ma wyglądać.Prosze o troche więcej szczegółów.
Leszek
Ale ważniejsze jak już się dostanę do lamp to one też są na zatrzaskach (ilu i jak do "wydłubywanie" ma wyglądać.Prosze o troche więcej szczegółów.
Leszek
Jestem zauroczony moją Mazdą...
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
Link do wykresów z hamowni: str.2
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... c&start=15
1) momentu obrotowego w NM 2) mocy w KM
- Od: 14 gru 2006, 12:37
- Posty: 87
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda6 2002 – 136 KM hatchback
Jaksa napisał(a):Musisz zdemontowac przedni zderzak ( prosta sprawa / parę wkretów i spinki ) nastepnie wydłubujesz lampy i po temacie ....... w godzinę mozna sie obrobić. Bez demontazu lamp/zderzaka daje sie wymienic tylko zarówki w aucie bez xenonów. Konstrukcja lampy / mocowania zarnika uniemozliwia wymiane bez powyzszej operacji. Jak zostaniesz kiedyś przyłapany przez policjanta ( ze nie swieci jedna z lamp ) daj mu zarnik , niech wymienia na ulicy
Wymienialem bez demontazu czegokolwiek, czy to oznacza, ze nie mam xenonow mimo, ze je mam ?
Wymienilem juz tez u kolegi Strusia i w sumie moze to mi zajmuje z 10 minut.
Za pierwszym razem zajelo mi to moze z 20 minut.
Pozdrawiam,
Cichy
Brawo.....widocznie mam za grube dłonie.Cichyq napisał(a):Wymienialem bez demontazu czegokolwiek
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
No właśnie – Jaksy mechanicy mi demontowali cały zderzak a i ja sam bym przysiągł, że normalne dłonie mechanika nie są w stanie się tam zmieścić, by wymienić żarnik. Gratuluje dłoni pianisty, Cichy
Madzia i Misiek to zgrana para.
- Od: 27 maja 2007, 16:03
- Posty: 237
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 diesel kombi
Dortann napisał(a):[...]normalne dłonie mechanika nie są w stanie się tam zmieścić, by wymienić żarnik. Gratuluje dłoni pianisty, Cichy
Łatwiej chyba w razie czego znależć ginekologa niż pianistę...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Nie no spokonie, cala dlon mi tam nie wlazi
Ale spokojnie moge sobie z tym poradzic
Pierwszy raz byl najgorszy, ale teraz jak juz wiem co i jak, to spokojnie wymieniam
Moze otworze punkt wymiany xenonow bez demontazu
Pozdrawiam
Ale spokojnie moge sobie z tym poradzic
Pierwszy raz byl najgorszy, ale teraz jak juz wiem co i jak, to spokojnie wymieniam
Moze otworze punkt wymiany xenonow bez demontazu
Pozdrawiam
Zrób zdjęcie dłoni, którą wstawiasz "w zagłębienie" żeby było wiadomo JAK próbować!
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Ciezko w lampie zapinać zabezpieczenie zarówki i stąd łatwiej zdemontowac lampy ( w koncu codziennie tego nie robisz – na tyle mazd ktore obsługuje dwa razy wymienialismy zarniki )Cichyq napisał(a):Ale spokojnie moge sobie z tym poradzic
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Ciezko w lampie zapinać zabezpieczenie zarówki i stąd łatwiej zdemontowac lampy ( w koncu codziennie tego nie robisz – na tyle mazd ktore obsługuje dwa razy wymienialismy zarniki )
ta, i w tej drugiej przed wczoraj
ale żeby nie było offtopa,
cała sztuka polega na tym aby nie dotknąć samego żarnika podczas operacji, poza tym jednak precyzja jest wymagana.
Powiem szczerze, że ja sobie nie wyobrażam wymiany bez demontaża lampy (i tak w końcu się to robi raz na dłuższy czas),
no ale jeśli Cichyq mówi, że dał radę to pewnie tak było
- Od: 7 kwi 2007, 23:13
- Posty: 213
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS
Jaksa napisał(a):Ciezko w lampie zapinać zabezpieczenie zarówki ...
Masz racje
To jest najtrudniejsze i zajmuje najwiecej czasu.
Jak pojdzie dobrze, to szybko sie to zaklada, ale jak sie czasami uprze, to mozna stracic na tym ladne pare minutek
Pozdrawiam,
Cichy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6