Włącznik światła wstecznego
Witajcie po dłuższej przerwie!
Rano miałem jeszcze sprawne światła cofania. Wymieniając centralkę czujników cofania przez nieuwagę zrobiłem zwarcie w tym obwodzie i światła cofania zgasły. Bezskutecznie szukałem uszkodzonego bezpiecznika i rozpiski pod którym są światła cofania. Wszystko wydaje się w porządku, a jednak oba światła wstecznego nie działają
Szukając rozwiązania problemu natrafiłem na powyższy wątek i ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=N-ixWx9q3Ds
w którym mowa że obwód świateł cofania nie jest zabezpieczony dodatkowym bezpiecznikiem choć wydawało mi się to nieprawdopodobne.
Chwilę nadziei dał ten wpis :
Szybko pobiegłem do auta czy działają spryski w reflektorach – hura! Nie działają A działały, więc skoro padły to na pewno tylko jakiś bezpiecznik!!! Tylko który?!? Wracam do kompa szukać rozpiski. Po dłuższej chwili wracam do auta. Szukam bezpiecznika H/WASH – jest! Sprawny !?! Gniazdo wydaje się w porządku. Na wszelki wypadek zamieniłem z rezerwowym. Wsiadam do auta, spryski ksenonów działają!!! , a wsteczny nadal nie ... co jest?
Zapomniałem że żeby spryski zadziałały muszą być włączone światła, a ja mam czujnik zmierzchu więc zadziałały po wymianie sprawnego bezpiecznika, bo już nastał wieczór... czyli nie bezpiecznik, przynajmniej nie ten bezpiecznik. Kurde ...
1) Czy naprawdę mogłem tak szybko uszkodzić włącznik wstecznego na skrzyni biegów? Czy gość z tego wideo ma rację, że nie ma bezpiecznika, dlatego nikt nie odpowiedział na to:
2) Chciałem to nawet na szybko sprawdzić idąc za tym Video, wyjąłem AKU i podstawkę, ale w mojej GY 2.3 polift benzyna 6 biegów, nie znalazłem w tym miejscu wyłącznika na skrzyni. Ktoś wie gdzie go u mnie znaleźć? Moze macie foto? Idzie w tym miejscu dwużyłowy kabelek łączonu kostką który znika gdzieś z tyłu skrzyni i już chciałem go wypinać i zwierać w nadziei, że światła zapalą, ale się opamiętałem nie chcą uszkodzić czegoś jeszcze.
HELP!
Dopisano sobota, 23 lipca 2022, 23:43:
Na wszystkich schematach jakie znalazłem do świateł cofania oznaczanych jako BACK-UP LIGHTS jest szeregowo wyłącznik BACK-UP SWITCH ten na skrzyni i bezpiecznik 5A, który znajduje się ponoć przy sprzęgle i nazywa się BACK. Tyle, że na mojej pokrywie jest tam bezpiecznik 5A MIRROR, który podejrzewam jest od lusterek) sterowanie bądź podgrzewanie, bądź obie (nie sprawdzałem), po wyjęciu którego ucichło też radio. Ale na pewno nie ma pod niego podłączonych świateł cofania. NIE MAM W TEJ SKRZYNCE żadnego oznaczonego BACK czy REVERSE. Gdzie on jest?!? Sprawdziłem drugi raz wszystkie bezpieczniki i są OK. Pozostaje już chyba tylko sprawdzić ten nieszczęsny wyłącznik na skrzyni.
Dopisano sobota, 23 lipca 2022, 23:51:
Patrząc na tą rozpiskę bezpieczników
https://fuseandrelay.com/mazda/6-gg.html
Passenger compartment
mam "Type 2"
No i bezpiecznik BACK (w stosunku do Type1) gdzieś... zniknął ...
Ciekawa zagadka...
Dopisano niedziela, 24 lipca 2022, 10:55:
Drążę dalej. Znalazłem parę schematów i sprawa się komplikuje. Okazuje się, że w przedlifcie było tak łatwo że jest aku –> bezpiecznik –> wyłacznik –> światła i po drodze parę wtyczek, a w FL Active okazuje się, że sygnał do świateł cofania łaczy się m. in. z:
– kontrolą trakcji
– czujnikiem kąta kierownicy
– modułem nawigacji
i nie pamiętam że jeszcze z czym. Każdy z tych modułów oczywiście zabezpieczony jest bezpiecznikiem np ROOM, SAS, DSC. (ale u mnie żaden z nich się nie przepalił) Także wczoraj martwiłem się, że uszkodziłem wyłącznik na skrzyni, a dziś mam nadzieję, że uszkodziłem tylko ten wyłącznik! Dam oczywiście znać jak się sprawa zakończyła
Rano miałem jeszcze sprawne światła cofania. Wymieniając centralkę czujników cofania przez nieuwagę zrobiłem zwarcie w tym obwodzie i światła cofania zgasły. Bezskutecznie szukałem uszkodzonego bezpiecznika i rozpiski pod którym są światła cofania. Wszystko wydaje się w porządku, a jednak oba światła wstecznego nie działają
Szukając rozwiązania problemu natrafiłem na powyższy wątek i ten film:
https://www.youtube.com/watch?v=N-ixWx9q3Ds
w którym mowa że obwód świateł cofania nie jest zabezpieczony dodatkowym bezpiecznikiem choć wydawało mi się to nieprawdopodobne.
Chwilę nadziei dał ten wpis :
lootec1 napisał(a):U mnie problem sam sie rozwiazal po wymianie bezpiecznika od spryskiwaczy reflektorow. Niestety wtedy samochod przestal odpalac, ale po odlaczeniu akumulatora na pare sekund Mazda odpala i swiatelka nareszcie ozyly.
Szybko pobiegłem do auta czy działają spryski w reflektorach – hura! Nie działają A działały, więc skoro padły to na pewno tylko jakiś bezpiecznik!!! Tylko który?!? Wracam do kompa szukać rozpiski. Po dłuższej chwili wracam do auta. Szukam bezpiecznika H/WASH – jest! Sprawny !?! Gniazdo wydaje się w porządku. Na wszelki wypadek zamieniłem z rezerwowym. Wsiadam do auta, spryski ksenonów działają!!! , a wsteczny nadal nie ... co jest?
Zapomniałem że żeby spryski zadziałały muszą być włączone światła, a ja mam czujnik zmierzchu więc zadziałały po wymianie sprawnego bezpiecznika, bo już nastał wieczór... czyli nie bezpiecznik, przynajmniej nie ten bezpiecznik. Kurde ...
1) Czy naprawdę mogłem tak szybko uszkodzić włącznik wstecznego na skrzyni biegów? Czy gość z tego wideo ma rację, że nie ma bezpiecznika, dlatego nikt nie odpowiedział na to:
Hubix napisał(a):Jakim bezpiecznikiem zabezpieczone są światła cofania ?
2) Chciałem to nawet na szybko sprawdzić idąc za tym Video, wyjąłem AKU i podstawkę, ale w mojej GY 2.3 polift benzyna 6 biegów, nie znalazłem w tym miejscu wyłącznika na skrzyni. Ktoś wie gdzie go u mnie znaleźć? Moze macie foto? Idzie w tym miejscu dwużyłowy kabelek łączonu kostką który znika gdzieś z tyłu skrzyni i już chciałem go wypinać i zwierać w nadziei, że światła zapalą, ale się opamiętałem nie chcą uszkodzić czegoś jeszcze.
HELP!
Dopisano sobota, 23 lipca 2022, 23:43:
Na wszystkich schematach jakie znalazłem do świateł cofania oznaczanych jako BACK-UP LIGHTS jest szeregowo wyłącznik BACK-UP SWITCH ten na skrzyni i bezpiecznik 5A, który znajduje się ponoć przy sprzęgle i nazywa się BACK. Tyle, że na mojej pokrywie jest tam bezpiecznik 5A MIRROR, który podejrzewam jest od lusterek) sterowanie bądź podgrzewanie, bądź obie (nie sprawdzałem), po wyjęciu którego ucichło też radio. Ale na pewno nie ma pod niego podłączonych świateł cofania. NIE MAM W TEJ SKRZYNCE żadnego oznaczonego BACK czy REVERSE. Gdzie on jest?!? Sprawdziłem drugi raz wszystkie bezpieczniki i są OK. Pozostaje już chyba tylko sprawdzić ten nieszczęsny wyłącznik na skrzyni.
Dopisano sobota, 23 lipca 2022, 23:51:
Patrząc na tą rozpiskę bezpieczników
https://fuseandrelay.com/mazda/6-gg.html
Passenger compartment
mam "Type 2"
No i bezpiecznik BACK (w stosunku do Type1) gdzieś... zniknął ...
Ciekawa zagadka...
Dopisano niedziela, 24 lipca 2022, 10:55:
Drążę dalej. Znalazłem parę schematów i sprawa się komplikuje. Okazuje się, że w przedlifcie było tak łatwo że jest aku –> bezpiecznik –> wyłacznik –> światła i po drodze parę wtyczek, a w FL Active okazuje się, że sygnał do świateł cofania łaczy się m. in. z:
– kontrolą trakcji
– czujnikiem kąta kierownicy
– modułem nawigacji
i nie pamiętam że jeszcze z czym. Każdy z tych modułów oczywiście zabezpieczony jest bezpiecznikiem np ROOM, SAS, DSC. (ale u mnie żaden z nich się nie przepalił) Także wczoraj martwiłem się, że uszkodziłem wyłącznik na skrzyni, a dziś mam nadzieję, że uszkodziłem tylko ten wyłącznik! Dam oczywiście znać jak się sprawa zakończyła
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 685 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6