ksenony (xenony) – układ samopoziomowania
Mam pytanie trochę z innej beczki. Otóż mam lampy zwykłe z ręczną regulacją wysokości świecenia w kabinie. Jeśli bym kupił lampy oryginalne xenon i podłączył to czy poziomowanie by nadal działało z kabiny lamp xenon? Czy wogóle by nie działo i musiał bym kombinować z samopoziomowaniem?
a ja mam też pytanie, gdzie znajduje się czujnik, który przekazuje informacje czy xenony mają się obniżyć czy podwyższyć w czasie jazdy?
jest on gdzieś z tyłu przy zawieszeniu?
pytam bo nie działa u mnie te poziomowanie
jest on gdzieś z tyłu przy zawieszeniu?
pytam bo nie działa u mnie te poziomowanie
A powiedzcie mi bo nie działa mi lewy silnik od podnoszenia (do wymiany najprawdopodobniej), prawy podnosi.
Światła świecą jakoś nisko. Nawet jak podniosę je ręcznie to wydaje mi się, że opadają z czasem. Jest to możliwe ?
Światła świecą jakoś nisko. Nawet jak podniosę je ręcznie to wydaje mi się, że opadają z czasem. Jest to możliwe ?
Hubix napisał(a):Światła świecą jakoś nisko. Nawet jak podniosę je ręcznie to wydaje mi się, że opadają z czasem. Jest to możliwe ?
moze na "set zero" bys sie wybral?
ps. oczywiscie po tym jak sprawdzisz ten jeden silniczek
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam, stałem się od czwartku posiadaczem mazdy 6, i co własnie napotkałem to dwie niepokojące rzeczy mianowicie po włączeniu swiateł mijania xenon nie ma ani na lewej ani na prawej żadnego ruchu samopoziomującego,natomiast druga sprawa to jak mam wszystko wyłączone i pociągnę włącznik swiateł długich do siebie na krótko to zapalają mi się xenony i długie naraz czy to dobrze działa? pytam bo mam drugą mazdę 626 GE i tam długie to są długie a mijania to mijania więc nie wiem co się stało na oko nic nie widać proszę o poradę ( nie mylę nic z halogenami )!
- Od: 19 lut 2006, 17:00
- Posty: 41
- Skąd: Śląsk
- Auto: Mazda 626GE 1,8 16V '94r."PB"
Mazda 6GY 2,0 143KM '06r."D"
Mazda 6GL 2,0 165KM '17r."PB" SkyENERGY
Takie pytanie do Was drodzy eksperci... Madzie mam juz ponad 3 latka... Z ksenonami, z poziomowaniem swiatel nigdy nie mialem problemu... Poziomowaly sie czasami.. bardzo rzadko.... Jakis czas temu, wyjmowalem obie lampy (przetwornice do naprawy)... zamontowalem i od tamtego czasu codziennie poziomuja mi sie swiatla... Ale nie byloby nic w tym dziwnego, gdyby nie to, ze nie poziomuja mi sie po odpaleniu auta.. moge jechac po miescie przez godzine i tez sie nie zaczną poziomowac... Natomiast poziomują sie kiedy sie rozpedzam i przekraczam 100 czy 90 km/h.... I za kazdym razem tylko raz... zgasze silnik, odpale, znowu wjezdzam na droge, rozpedzam sie do setki i znowu regulacja swiatel..
Czy to jest normalne? czy jest jakas kalibracja tego? jakies podpowiedzi?
Pozdrawiam.
Czy to jest normalne? czy jest jakas kalibracja tego? jakies podpowiedzi?
Pozdrawiam.
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
- Od: 5 mar 2009, 22:15
- Posty: 315
- Skąd: Żnin/Holandia
- Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.
kalibracja systemu samopoziomowania jest tylko przez IDS-a... i nazywa sie "set zero"
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Pabllo napisał(a):Wojtek napisał(a):Pabllo napisał(a):jest on gdzieś z tyłu przy zawieszeniu?
Dzięki
instrukcja – strona T6
lukasrap napisał(a):Takie pytanie do Was drodzy eksperci... Madzie mam juz ponad 3 latka... Z ksenonami, z poziomowaniem swiatel nigdy nie mialem problemu... Poziomowaly sie czasami.. bardzo rzadko.... Jakis czas temu, wyjmowalem obie lampy (przetwornice do naprawy)... zamontowalem i od tamtego czasu codziennie poziomuja mi sie swiatla... Ale nie byloby nic w tym dziwnego, gdyby nie to, ze nie poziomuja mi sie po odpaleniu auta.. moge jechac po miescie przez godzine i tez sie nie zaczną poziomowac... Natomiast poziomują sie kiedy sie rozpedzam i przekraczam 100 czy 90 km/h.... I za kazdym razem tylko raz... zgasze silnik, odpale, znowu wjezdzam na droge, rozpedzam sie do setki i znowu regulacja swiatel..
Czy to jest normalne? czy jest jakas kalibracja tego? jakies podpowiedzi?
Pozdrawiam.
lukasrap tak z ciekawości zapytam po czym poznajesz, że jadąc ponad 100km/h poziomują Ci się xsenony?
- Od: 26 lip 2011, 10:06
- Posty: 177
- Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium
Znam temat ksenonow oraz zasade ich dzialania i eksploatacji. Ja zawsze jezdze na swiatlach mijania wiec mnie odpalanie żarników tylko aby mignąć nie dotyczy. dlugie realizowane przez bixenon daja duzo swiatla na wprost i do gory i poprawiaja percepcje gdyz niweluja linie odciecia, ktora jest w Skodzie bardzo ostra i kontrast jest tak duzy, ze w nocy powyzej lini odciecia jadac np w drodze w lesie nic nie widac co optycznie pomniejsza i pogarsza pole widzenia.
Mam taki plan w wolnej chwili, moze trafi sie jakis pekniety klosz z M6 to bym pobawil sie we wstawienie tam bixenonu z Q7 jesli jest tyle miejsca na soczewke lub moze cos mniejszego. W FAQ odnosnie M6 w dieslu, byl rozdział o ksenonach i samopoziomowaniu, ktory mnie troche zadiwil, gdyz autor kategroycznie stwierdzil, ze poziomowanie dziala w czasie rzeczywistym, niczym zyroskop. Czegos takiego nigdy nie bylo i nie ma w calej grupie VAG, ktora temat kxenonow ma mocno juz i technicznie ogarnięty na przestrzeni wielu lat. Tam poziomowanie następuje tylko przy uruchomieniu silnika na podstawie czujnikow, wykrywajacych zwykle to ile i jak mocno jest zaladowany tyl samochodu. Ale nie zmienia tego podczas jazdy. Nie mówie tu o najnowszych mercedesach i Audi, ktore mają skomplikowane systemy skrętnych świateł, które doświetlają zakręty albo się obniżają jak jedzie coś z naprzeciwka.
Jednak samopoziomowanie nigdy nie działało jak żyroskop, gdyż czujniki i tempo pracy silniczków nigdy nie zapewniłyby dostosowania się do aktualnej sytuacji na drodze czyli wzniesienia chociażby i działało by z dużym opóźnieniem więc powątpiewam, że coś takiego jest w Mazdzie.
Mam taki plan w wolnej chwili, moze trafi sie jakis pekniety klosz z M6 to bym pobawil sie we wstawienie tam bixenonu z Q7 jesli jest tyle miejsca na soczewke lub moze cos mniejszego. W FAQ odnosnie M6 w dieslu, byl rozdział o ksenonach i samopoziomowaniu, ktory mnie troche zadiwil, gdyz autor kategroycznie stwierdzil, ze poziomowanie dziala w czasie rzeczywistym, niczym zyroskop. Czegos takiego nigdy nie bylo i nie ma w calej grupie VAG, ktora temat kxenonow ma mocno juz i technicznie ogarnięty na przestrzeni wielu lat. Tam poziomowanie następuje tylko przy uruchomieniu silnika na podstawie czujnikow, wykrywajacych zwykle to ile i jak mocno jest zaladowany tyl samochodu. Ale nie zmienia tego podczas jazdy. Nie mówie tu o najnowszych mercedesach i Audi, ktore mają skomplikowane systemy skrętnych świateł, które doświetlają zakręty albo się obniżają jak jedzie coś z naprzeciwka.
Jednak samopoziomowanie nigdy nie działało jak żyroskop, gdyż czujniki i tempo pracy silniczków nigdy nie zapewniłyby dostosowania się do aktualnej sytuacji na drodze czyli wzniesienia chociażby i działało by z dużym opóźnieniem więc powątpiewam, że coś takiego jest w Mazdzie.
Ostatnio edytowano 17 sie 2012, 07:59 przez CLAU, łącznie edytowano 1 raz
CLAU napisał(a):Jednak samopoziomowanie nigdy nie działało jak żyroskop, gdyż czujniki i tempo pracy silniczków nigdy nie zapewniłyby dostosowania siędo aktualnej sytuacji na drodze czyli wzniesienia chociażby i działało by z dużym opóźnieniem więc powątpiewam, że coś takiego jest w Mazdzie.
No może żyroskop to to nie jest ale jako tako działa w czasie rzeczywistym (sprawdzanie pozycji następuje co jakiś czas). Gdyby światła łapały poziom tylko przy włączaniu silnika to co byłoby w sytuacji gdzie wsiada do auta kierowca i odpala, lampy ustawiają się, później do samochodu wsiada jeszcze 4 ludzi a do bagażnika wrzucasz 2 worki ziemniaków. Światła walą w niebo a kierowca zaskoczony czemu każdy strzela w niego długimi. Takie coś nie było by zbyt wiele warte.
Samopoziomowanie ma uwzględniać tylko różnice w pozycji przod-tył auta bez względu czy stoi ono pod górkę, z górki czy jak tam jeszcze i nie działa na wniesienia ( nie wiem jak jest w nowch audi i mercedesach). Wyobraź sobie, że masz długi i w miarę stromy podjazd pod niemałą górkę. Światła by Ci się opuściły i tyle byś widział. Tak samo przy zjeździe – podniesione na maxa i wali po oczach.
Wiec samopoziomowanie jest ale do żyroskopu moim zdaniem to trochę daleko
Pozdrawiam
- Od: 14 sie 2011, 16:27
- Posty: 44
- Skąd: Mońki
- Auto: Mazda6 2.3 US-spec
ziommaniek napisał(a):CLAU napisał(a):Jednak samopoziomowanie nigdy nie działało jak żyroskop, gdyż czujniki i tempo pracy silniczków nigdy nie zapewniłyby dostosowania siędo aktualnej sytuacji na drodze czyli wzniesienia chociażby i działało by z dużym opóźnieniem więc powątpiewam, że coś takiego jest w Mazdzie.
No może żyroskop to to nie jest ale jako tako działa w czasie rzeczywistym (sprawdzanie pozycji następuje co jakiś czas). Gdyby światła łapały poziom tylko przy włączaniu silnika to co byłoby w sytuacji gdzie wsiada do auta kierowca i odpala, lampy ustawiają się, później do samochodu wsiada jeszcze 4 ludzi a do bagażnika wrzucasz 2 worki ziemniaków. Światła walą w niebo a kierowca zaskoczony czemu każdy strzela w niego długimi. Takie coś nie było by zbyt wiele warte.
Samopoziomowanie ma uwzględniać tylko różnice w pozycji przod-tył auta bez względu czy stoi ono pod górkę, z górki czy jak tam jeszcze i nie działa na wniesienia ( nie wiem jak jest w nowch audi i mercedesach). Wyobraź sobie, że masz długi i w miarę stromy podjazd pod niemałą górkę. Światła by Ci się opuściły i tyle byś widział. Tak samo przy zjeździe – podniesione na maxa i wali po oczach.
Wiec samopoziomowanie jest ale do żyroskopu moim zdaniem to trochę daleko
Pozdrawiam
Akurat poziomowanie w Audi/VW tak jest zrobione i tam nikogo nie interesuje, ze ktos wsiadzie już po ustawieniu lamp. W instrukcji jest napisane po co to i jesli ktos nie chce sie stosowac do tej procedury to jego sprawa.
Bardziej chodzi mi o to, ze watpliwe jest sprawdzanie pozycji nawet co jakis czas podczas jazdy, chociazby na mnogosc zmiennych warunkow na drodze, wzniesien, pochylen, roznych obciążeń co byłoby trudne do ustawienia tych świateł poprawnie. Wychodzi na to, że system w Mazdzie co jakiś czas sam sobie mierzy i poziomuje światła no ale to wtedy mamy różnie ustawione ich wysokości bez kontroli użytkownika co jest moim zdaniem bez sensu. Dlatego chociażby w innych samochodach, to sprawdzenie ji ustawienie następuję po uruchomieniu silnika, za każdym razem
@Mandey
to, ze taka rzeźba nie ma homologacji to akurat mnie nie martwi, patrząc jak wiele osob tutaj chociazby ma jakies głupoty poinstalowane typu 6000k hidy z allegro. Ja dla samej zabawy w wolnej chwili i jesli trafi sięzepsuty reflektor to się pobawie tylko tematem, na normalnym fabrycznym żarniku, normalnej niemieckiej soczewce i przetwornicy. Patrząc jakie mody i druciarstwo niektórzy tutaj robią to ja przy nich bedę pikusiem.
CLAU napisał(a):Wychodzi na to, że system w Mazdzie co jakiś czas sam sobie mierzy i poziomuje światła
Tak dokladnie jest rowniez w GH.
CLAU napisał(a): wtedy mamy różnie ustawione ich wysokości bez kontroli użytkownika co jest moim zdaniem bez sensu.
Pokaz mi samochod, ktory ma xenony i ma mozliwosc regulacji wysokosci reflektorow przez uzytkownika – odp – zaden – Nie mowie tutaj o jakis przerobkach czy zenonowcach bo ich w ogole nie biore pod uwage.
Nie miałem na myśli ręcznego ustalania wysokośći ksenonów tylko to, że nastepuje to podczas jazdy. Chodzi mi o dokładność takiego poziomowania bo samochód jest w ruchu, różne wysokości, nierówności na drodze itd i do tego ustawia się to poziomowanie automatycznie. Raczej zmierzam do tego, na ile dobrze jest to realizowane przy zmiennych warunkach drogowych. Do tej pory interesowałem się jak to jest rozwiązane w autach niemieckich i tam tego zupełnie nie było więc stąd moje zdziwienie.
Ostatnio edytowano 17 sie 2012, 11:20 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie ma potrzeby cytowania całej wypowiedzi poprzednika
Powód: nie ma potrzeby cytowania całej wypowiedzi poprzednika
CLAU napisał(a):Jednak samopoziomowanie nigdy nie działało jak żyroskop, gdyż czujniki i tempo pracy silniczków nigdy nie zapewniłyby dostosowania się do aktualnej sytuacji na drodze czyli wzniesienia chociażby i działało by z dużym opóźnieniem więc powątpiewam, że coś takiego jest w Mazdzie.
Operation when driving
1. While driving with the headlights on, the auto leveling control unit (main) receives an inputted vehicle speed
signal from the ABS/TCS HU/CM or DSC HU/CM unit (referred to as ABS (DSC) HU/CM in this section) and a
signal based on suspension fluctuation from the front and rear auto leveling sensors.
2. Based on the inputted vehicle speed signal, the auto leveling control unit calculates acceleration angle and
verifies the change in vehicle speed. Also, if there is a difference between two signal inputted from the front and
rear auto leveling sensors, the auto leveling control unit (main) unit verifies the actual attitude of the vehicle.
The auto leveling control unit (main) calculates the optical axis adjustment amount based on the condition of
these two signal, and sends signal to the auto leveling control unit (sub).
3. The auto leveling control unit compares the actual and the required position of the reflector, then inputs
command signal to the leveling actuator.
Tak w odpowiedzi, wycinek z manuala
- Od: 31 gru 2011, 11:46
- Posty: 68
- Skąd: Iłża/Kraków
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06
Witam mam pytanie odnośnie postu na temat naprawy czujnika na tylnej belce samopoziomowania ksenonów. Szukam szukam i nie mogę wyszukać wiem że był taki temat i były zdjęcia nie dodałem sobie do ulubionych i teraz ciężko wyszukać ma ktoś może namiar na ten post z góry dziękuję mam problem z ksenonami i przed świętami będę z tym walczyć i przydało by się wsparcie. Dzięki za odpowiedź. a mam jeszcze jedno pytanie z innej beczki przy okazji czy przy włączaniu ksenonów na desce rozdzielczej zapala się kontrolka świateł mijania bo niedawno kupiłem samochód wydawało mi się że wcześniej była na środku pomiędzy zegarami czy to tylko mi się wydawało? dzięki za odpowiedź.
- Od: 6 paź 2012, 17:16
- Posty: 24
- Auto: Mazda 6 kombi 2006r diesel2,0
Pytałem w tuningu optyczny w temacie dotyczącym xenonów ale nikt nie odpowiedział. Może tu ktoś zajrzy
Czy wie ktoś może, czy do M6 po lifcie będzie pasować układ samopoziomowania od przedlifta? To samo z pompką spryskiwaczy? Będzie good jak kupię wszystko od przedlifta?
Przerabiał w ogóle ktoś temat zmiany zwykłych lamp na ksenony? I nie chodzi mi tu o zmianę samych lamp tylko pełną przeróbkę
Czy wie ktoś może, czy do M6 po lifcie będzie pasować układ samopoziomowania od przedlifta? To samo z pompką spryskiwaczy? Będzie good jak kupię wszystko od przedlifta?
Przerabiał w ogóle ktoś temat zmiany zwykłych lamp na ksenony? I nie chodzi mi tu o zmianę samych lamp tylko pełną przeróbkę
- Od: 31 gru 2011, 11:46
- Posty: 68
- Skąd: Iłża/Kraków
- Auto: Mazda 6 GG, MZR-CD 121KM DPF, '06
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6