ksenony (xenony) – układ samopoziomowania

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez mcbeth » 4 wrz 2007, 10:56

Ksenony ustawia się śrubokrętem, tak jak zwykłe lampy. Jak odebrałem samochód od dealera, to lampy świeciły tak, że wszyscy mi migali. Zaraz je ustawiłem w garażu i było prawie idealnie (jedna była trochę za nisko jak się okazało potem na stacji obsługi).
Samopoziomowanie to inny komponent systemu – koryguje ich ustawienie przy zmianach obciążenia samochodu. Nie sądzę, aby ingerencja w komputerek była konieczna w każdym przypadku, jak trzeba skorygować wysokość.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Jaksa » 4 wrz 2007, 11:40

mcbeth napisał(a):koryguje ich ustawienie przy zmianach obciążenia samochodu
Tu masz racje ale skąd wiesz czy obecnie kolega ma zaprogramowany punkt zerowy ? moze tak a moze nie , wiem ze kazdorazowo po uruchomieniu stacyjki soczewki robią ruch dól-góra.... w ogole jest to odrębny temat na ktory nie moge uzyskac dokładnej odpowiedzi......
mcbeth napisał(a):Ksenony ustawia się śrubokrętem
To wiem – trochę się juz zamotałem <lol>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Brt » 4 wrz 2007, 14:46

dobra, już wiele wiem, prawie wszystko,

mogę w Mazdzie kupić czujniki, trochę to kosztuje ale bez tego te xenony mogę sobie do kosza wywalić,

problemem jest co innego,

w mojej wiązce (silnik i okolice) brakuje kabelka który łączy relfektor z czujnikami. Mam dokładny schemat tego kabelka i wejścia, powiedziano mi, że zrobienie takiego kabla nie jest problemem.
Musze znaleźc jakiegoś elektronika aby zmontował mi to i zaczynamy akcję samopoziomowania,

jeśli się uda będe miał pierwszą Mazdę USA z samopoziomowaniem ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 kwi 2007, 23:13
Posty: 213
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6, 3.0 V6 (05), 6 MPS

Postprzez Jaksa » 4 wrz 2007, 22:01

Brt napisał(a):Musze znaleźc jakiegoś elektronika aby zmontował mi to i zaczynamy akcję samopoziomowania,
Kuba, moze Grabowski w Piasecznie cos podłubie ?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Swoop » 28 wrz 2007, 22:46

Witam serdecznie,

trochę odgrzeję stary temat, ale jako zapewne przyszły użyszkodnik M6'03 mam pytanko odnośnie ksenonów, Czy wystarczy wymienić lampy aby można było się cieszyć ksenonami?

W innym wątku wyczytałem, że nie trzeba koniecznie mieś samo poziomowania, stąd moje pytanie.

Acha to mój pierwszy post na forum i przy okazji pozdrawiam Marcina (będzie wiedział o kogo chodzi ;)

Paweł aka Swoop
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez RULES » 29 wrz 2007, 09:15

Swoop napisał(a):Czy wystarczy wymienić lampy aby można było się cieszyć ksenonami?


Tak wystarczy

Swoop napisał(a):W innym wątku wyczytałem, że nie trzeba koniecznie mieś samo poziomowania, stąd moje pytanie.


Nie trzeba

Pozdrawiam :)
Prawdziwy mężczyzna powinien posiadać wał a nie jakieś tam przeguby :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 12:35
Posty: 899
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CLS320 CDI

Postprzez scichy » 29 wrz 2007, 09:38

Kurde... jak to nie trzeba!!!

Oczywiście, że potrzebny jest mechanizm samopoziomowania. Skoro samochód fabrycznie miał ksenony, więc powinien być wyposażony w czujniki i moduł poziomowania... Trzeba tylko zainstalować odpowiednie lampy i skalibrować wszystko...

Jemiołom oślepiających innych mówimy stanowczo NIE <killer>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez Swoop » 29 wrz 2007, 10:04

Kolego scichy, wystarczy poczytać parę postów na forum jeśli się nie wie.
Po co mi samopoziomowanie jak mogę zrobić to z kabiny i nie inwestować w "mechanizm" samopoziomowania?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez mcbeth » 29 wrz 2007, 11:01

Swoop napisał(a):Po co mi samopoziomowanie jak mogę zrobić to z kabiny

Strumień światła z ksenonów jest tak silny, że potrzebny jest mechanizm, który ZAWSZE będzie pamiętał o ustawieniu świateł. Kierowca nie jest automatem i czasem (zwykle?) zapomina o tym "drobiazgu". Wystarczy popatrzeć na jadące zazwyczaj samochody: obciążony bagażnik = światła dają po oczach. Tak wyglądają fakty.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Swoop » 29 wrz 2007, 11:49

kierowca może nie, ale ja zawsze pamiętam o ustawianiu świateł. Po prostu ten typ tak ma :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez RULES » 29 wrz 2007, 16:54

Zacznijmy od tego że jeśli Swoop nie bedziesz miał oryginalnie lamp xenonowych w Mazdzie i wymienisz je sobie na oryginalne xenony to regulacja mechaniczna wewnątrz samochodu przestanie Tobie działać a lampy te po odpaleniu zapłonu same ustawią sie do odpowiedniego poziomu wiec nie bedziesz musiał montować nic dodatkowego, poprostu wymienic lampy na ori.
Prawdziwy mężczyzna powinien posiadać wał a nie jakieś tam przeguby :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lis 2003, 12:35
Posty: 899
Skąd: Bydgoszcz
Auto: CLS320 CDI

Postprzez scichy » 29 wrz 2007, 17:43

Swoop napisał(a):Kolego scichy, wystarczy poczytać parę postów na forum jeśli się nie wie.
Po co mi samopoziomowanie jak mogę zrobić to z kabiny i nie inwestować w "mechanizm" samopoziomowania?


Rozumiem, ze w trakcie jazdy jedna rękę cały czas trzymasz na pokrętle od samopoziomowania i odpowiednio zmieniasz pochylenie w zależności od pokonywanych wybojów???

System samopoziomowania jest dynamiczny i działa w trakcie jazdy.

Wystarczy trochę pogrzebać w dokumentacji jeśli się nie wie.

SEb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez mcbeth » 29 wrz 2007, 17:53

Swoop napisał(a):ja zawsze pamiętam o ustawianiu świateł

No tak. W końcu to jeden z punktów checklist-y procedury startowej ;) .

scichy napisał(a):System samopoziomowania jest dynamiczny i działa w trakcie jazdy.

Wystarczy trochę pogrzebać w dokumentacji jeśli się nie wie.


Gdzie to znalazłeś ? Bardzo poszukuję źródła tej informacji, bo szczerze mówiąc nie zauważyłem jakiegoś dynamicznego działania tego mechanizmu.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Swoop » 29 wrz 2007, 21:16

scichy napisał(a):System samopoziomowania jest dynamiczny i działa w trakcie jazdy.


dynamiczny? zwłaszcza na polskich drogach pewnie się sprawdza jak dziura na dziurze, to motorek od poziomowania musiał by mieć niezłe osiągi aby wyrobić ciągle góra-dół, góra-dół ...
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez alf28 » 29 wrz 2007, 21:36

Swoop napisał(a):zwłaszcza na polskich drogach pewnie się sprawdza jak dziura na dziurze, to motorek od poziomowania musiał by mieć niezłe osiągi aby wyrobić ciągle góra-dół, góra-dół ...
i moc większą do mocy silnika <lol>
i znowu piękny słoneczny dzień
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2006, 10:20
Posty: 728
Skąd: Wieś
Auto: 6 2.0i . i 323f BA z5

Postprzez Maciej Loret » 29 wrz 2007, 21:47

Swoop napisał(a):dynamiczny? zwłaszcza na polskich drogach pewnie się sprawdza jak dziura na dziurze, to motorek od poziomowania musiał by mieć niezłe osiągi aby wyrobić ciągle góra-dół, góra-dół ...


A to na pewno jest motorek? Nie działa to podobnie jak żyroskop?

P.S. Tu są np. silniczki:
http://www.auto-west.pl/oswietlenie_sprysk.htm
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Jaksa » 29 wrz 2007, 23:53

mcbeth napisał(a):Bardzo poszukuję źródła tej informacji, bo szczerze mówiąc nie zauważyłem jakiegoś dynamicznego działania
System poziomuje soczewki w momecie uruchamiania silnika , ponownie koryguje po włączeniu świateł ( tak jest bynajmniej u mnie )
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez scichy » 30 wrz 2007, 14:36

mcbeth napisał(a):Gdzie to znalazłeś ? Bardzo poszukuję źródła tej informacji, bo szczerze mówiąc nie zauważyłem jakiegoś dynamicznego działania tego mechanizmu.


Wszystko jest w Workshop Manual i Training Manual.

System samopoziomowania składa się z układu sterującego (właściwie to dwóch: master i sub), silniczków w każdym z reflektorów oraz dwóch czujników pochylenia nadwozia (przedni i [jaki?]). Dodatkowo układ pobiera informacji z układu ABS lub DSC (kontrola trakcji):

Obrazek


Czujniki pochylenia nadwozia znajdują się przy przedniej i tylniej osi:
Obrazek


W momencie włączenia zapłonu następuje autodiagnostyka systemu (silniczki sterujące wykonują ruch blendy w całym zakresie). Kalibracja układu (ustawienie poziomu 'zerowego') dokonywana jest (chyba) tylko na poziomie serwisowym przy użyciu komputera – dlatego potrzebna jest wizyta w serwisie po odłączeniu/podłączeniu/wymianie któregoś z elementu systemu.

Algorytm dynamicznego poziomowania świateł jako dane wejściowe używa:
– sygnał z przedniego i tylnego czujnika – przez porównanie różnicy 'obniżenia' wyliczane jest pochylenie całego nadwozia – wynikający z rozłożenia obciążenia oraz (!) podskakiwania na wybojach.

– sygnał z układu ABS lub DSC (jezeli występuje) o aktualnej prędkości a właściwie o jej zmianach – czyli uzyskujemy wartość przyśpieszenia/ opóźnienia. Na tej podstawie wprowadzana jest korekta do ustawień reflektorów.

Obrazek

Układ działa z minimalnym opóźnieniem i można samemu zauważyć jego działanie. Najlepiej na pustej, ciemnej, równej drodze. Gdy przyhamujemy, światła idą lekko w dół, by z minimalnym opóźnieniem powrócić do pierwotnego poziomu – mimo że samochód nadal hamuje. Podobnie dzieje się gdy przyśpieszamy.

Układ jest głównie nastawiany na neutralizację przyśpieszania/ hamowania a nie nierównej drogi. Działa z minimalnym opóźnieniem, a podczas jazdy po bardzo nierównej drodze, układ jest dodatkowo 'spowalniany' aby uniknąć niepotrzebnego błyskania w górę i w dół.

SEb
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2007, 18:12
Posty: 157
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GY/LF

Postprzez Jaksa » 30 wrz 2007, 22:11

Teraz jest jasno i wyraznie – dziękuje .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Cichyq » 1 paź 2007, 09:53

mcbeth napisał(a):Gdzie to znalazłeś ? Bardzo poszukuję źródła tej informacji, bo szczerze mówiąc nie zauważyłem jakiegoś dynamicznego działania tego mechanizmu.


A ja zauwazylem :)
Czasami po dluzszym hamowaniu jak stane za kims (zeby bylo widac swiatla), to po paru seundach opuszcza lekko lampy :)
Na poczatku myslalem ze mam przewidzenia, ale juz pare razy to zauwazylem :)

Z drugiej strony mam pytanie.
Tego na 100% nie jestem pewien czy to zludzenie jak sie przechyla samochod (bo nigdy nie mialem przed soba rownej powierzchni) , ale czy podczas szybszego (w ruchu, nie na postoju) skrecania w prawo u was podnosi lekko sie strumien swiatla w prawej lampie ?
Moze mam jakies przewidzenia :)

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6