Wymiana (żarnika) xenon/ksenon i migający reflektor

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Cichyq » 4 sty 2010, 16:14

Hehe, fakt, jak pierszy raz wymienialem, to mialem moze z 2 zadrapania na rekach :)
Ale to pewnie przez to, ze dlugo trwało przy pierwszym palniku :)
Teraz juz wiem jak to robic :)
Pozdrawiam.
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez radekros » 4 sty 2010, 20:10

ja wymieniał od nadkola sam i poszło bez żadnego problemu. 15 min i wymienione obie strony! bez rozbierania pół auta i bez żadnych szkód!! pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 21 lis 2009, 17:05
Posty: 9
Skąd: Piastów / Wa-wa
Auto: Mazda 6 2.0 CD Exclusive 136KM

Postprzez riperek » 8 sty 2010, 18:57

ja dzisiaj też wymieniałem od strony nadkoli i poszło w miarę normalnie gorzej jest je zamontować niż zdemontować ,ponieważ żarnik musi wskoczyć na swoje miejsce ale wymiana żarówek ksenonowych jest jak najbardziej wykonalna tylko trochę cierpliwości bo od strony silnika to można zdjąć tylko dekielek i kostkę z żarówki a dalej to już jest moim zdaniem nie wykonalne.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 sty 2010, 15:32
Posty: 5
Auto: MAZDA 6 2.0D chip box 167KM/380Nm

Postprzez znarf » 5 lut 2010, 13:22

Dorzucę coś od siebie.. akurat trafiło mojego zenona w trakcie aktualizacji forum i nijak nie dało się zagadać do 'Cichyq'..

No ale dałem radę, rzeczywiście bezcenne doświadczenie. Dodam kilka istotnych faktów:

– demontaż wszystkich elementów odbywa się poprzez przekręcenie w kierunku PRZECIWNYM do kierunku wskazówek zegara, patrząc od strony fotela kierowcy (najpierw dekiel, później fajka, pierścień mocujący i zenon nasz ;–))
– montaż – przekręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara (zenon do lampy dalej pierścień mocujący, fajka z przewodami i dekiel od lampy)
– odkręcenie zbiornika na płyn (2 śruby) oraz zdjęcie pokrywki puszki bezpieczników z drugiej strony dodaje trochę przestrzeni.. za pierwszym razem warto to zrobić
– żarniki nie trzymają się same w gnieździe lampy – trzeba taki przytrzymać po włożeniu w prawidłowej pozycji kątowej zanim dokręcimy pierścień mocujący
Początkujący
 
Od: 15 sty 2010, 10:02
Posty: 4
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY 2.0 CiTD 136KM '04

Postprzez murzyn » 15 lut 2010, 13:06

Ja chyba nie mam zdolności technicznych, o których pisał Cichyq na początku. Udało mi się wymienić jeden xenon (od pasażera) i trwało to około 3godziny i ręce do wymiany:), ale faktycznie nie trzeba nic rozkręcać (pomoga odkręcienie zbiornika na płyn) tylko mieć rączki jak chinczyk. Przy wymianie drugiego pierścień mocujący xenon wpadł do klosza i dzisiaj mechanik ma zdemontować lampe i go wyciągnąć. Przy wymianie tego od strony kierowcy łatwiejszy jest dostęp jak się trochę odegnie nadkole (trzeba chyba odkręcić 3 lub 4 śruby). Szkoda tylko że nikt w mazdzie nie wpadł na pomysł, że jak już się wsadzi palnik to żeby się blokował w kloszu a nie latał po nim bo to znacznie utrudnia prawidłowe zamocowanie pierścienia. Nie wiem jak to jest możliwe wymienić oba xenony w czasie 15 minut, ale z chęcią bym to zobaczył (tak dla własnej wiadomości).
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 21:03
Posty: 15
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: mazda6, 2004, GG, 2.3benz

Postprzez murzyn » 17 lut 2010, 17:22

Właśnie wróciłem od mechanika.Wymienił ten jeden xenon tylko, że teraz poziomowanie świateł działa tylko od strony pasażera, od strony kierowcy xenon stoi nieruchomo:(Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenia?Z tego co czytałem to może pomóc podłączenie auta do kompa i kalibracja a jak nie to wymiana silniczka który być może uległ uszkodzeniu.Może ktoś to potwierdzić?I jeszcze jedna rzecz, mój egzemplarz jest wersją skandynawską i w momencie przekręcenia kluczyka xenony zapalały się same i pozycjonowały.Mechanik dołożył mi jeszcze światła postojowe bo wcześniej ich nie miałem. Czy ich obecność w lampach z xenonami jest konieczna?
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 21:03
Posty: 15
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: mazda6, 2004, GG, 2.3benz

Postprzez Topaz » 19 lut 2010, 16:14

murzyn napisał(a):Mechanik dołożył mi jeszcze światła postojowe bo wcześniej ich nie miałem. Czy ich obecność w lampach z xenonami jest konieczna?


Chyba raczej wymienił żarówki na sprawne :). Tak, światła postojowe są koniecznie, niezależnie czy masz ksenonowe oświetlenie czy nie.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez murzyn » 22 lut 2010, 10:36

Dołożył bo ich wcześniej nie miałem, tylko puste miejsca na nie. Jestem ciekaw czemu na przeglądach nikt nie zwrócił na to uwagi.
Początkujący
 
Od: 26 lis 2008, 21:03
Posty: 15
Skąd: Sokołów Podlaski
Auto: mazda6, 2004, GG, 2.3benz

Postprzez faraon » 23 lut 2010, 11:01

Adaś napisał(a):wyjmij lampę będziesz mieć elegancki dostęp – szybko i sprawnie pójdzie, no i niczego nie uszkodzisz:)

Obejdzie sie bez demontarzu lamp.Przerabiałem to.Od strony pasażera demontujesz zbiorniczek spryskiwaczy i masz elegancji dostep.Po drugiej stronie trzeba miec cierpliwosc.Calkowity montaz z wycieciem otworow na oslone zarowki i montazem przetwornic 30 min
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2007, 18:45
Posty: 3080 (0/2)
Auto: Mazdolot Gh RF
Mitowisi Carisma

Postprzez Rafael69 » 1 mar 2010, 09:04

To ja przedstawię swój sposób ..na początku męczyłem się bez demontowania niczego, tak jak koledzy wyżej pisali " 8 min" no niby tak ale za bardzo cierpią na tym ręce :D , wyciąganie lamp też przerabiałem ..
BDB dostęp jest przez nadkola ,odkręcamy nadkole od zderzaka, wyginamy lekko tak zeby nam nie przeszkadzało i pięknie widać całą lampę od środka ( nie musimy wyginać rąk, bo mamy to na wprost siebie)... to tyle :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 26 cze 2009, 18:08
Posty: 13
Skąd: Przemyśl
Auto: Mazda 6 GY/ 2004/ 2.0 CiTD 136KM

Postprzez mati88 » 7 kwi 2010, 22:22

Ok a po czym poznać ze ma sie xenony?? Bo ja mam słabe światło ale nie wiem czy moze żarniki nie są wypalone, albo może tak ma być bo moze mam tylko zwykłe żarówki...czy naprzykład to że światła sie same poziomują po włączeniu jest oznakiem xenonów??
Początkujący
 
Od: 22 mar 2010, 22:18
Posty: 10
Auto: Mazda6
2.0 Diesel
136KM

Postprzez Stivi » 7 kwi 2010, 23:31

Wystarczy sciagnac zaslepke i od razu zobaczysz,jesli sa zarowki to beda zapiete na drutach jesli nie to masz xenony i zobaczysz wiecej kabli.
Prosciej sie nie da juz.
Stivi
 

Postprzez japoniec » 8 kwi 2010, 09:06

zarowke wymienia sie w 5 minut – jest tam H1 – odkrecasz zaslepke, sciagasz plus z zarowki h1, oblokowujesz zarowke – jeden drucik trzeba wypiac z mocowania i odgiac go do gory, tyle
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 10:18
Posty: 113
Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG

Postprzez Lorento » 8 kwi 2010, 09:31

mati88 napisał(a):Ok a po czym poznać ze ma sie xenony??

O ja pinkolę!
Jak masz takie żaróweczki z niebieską bańką i tam jest napisane "Xenon", "Ksenon", często-gęsto nawet "Zenon-Xenon" ( do nabycia w marketach za całe 20PLN-ów )– masz bracie xenony! jesteś Pan!

Poziom techniczny tego forum staje się żenujący... :(
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez Topaz » 8 kwi 2010, 09:36

Lorento, a Ty czego se jaja robisz z kolegi, ktory teraz pograzy sie w chaosie i juz w ogole nie bedzie wiedzial jak wygladaja zarniki ksenonowe :P
Zgadnij kotku, co mam w środku....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2006, 20:18
Posty: 477
Skąd: Białystok
Auto: M6 2.3 Sport

Postprzez Lorento » 8 kwi 2010, 09:38

Topaz napisał(a):Lorento, a Ty czego se jaja robisz z kolegi, ktory teraz pograzy sie w chaosie i juz w ogole nie bedzie wiedzial jak wygladaja zarniki ksenonowe :P

Sam musi wyjść z tego chaosu. Najlepiej zaczynając od lektury instrukcji obsługi samochodu. Na początek wiele mu się poukłada w głowie.... No chyba, że zbyt wiele wymagam... a to przepraszam...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez raul_ole » 4 lip 2010, 08:26

Mam pytanie do obcykanych w temacie żarników musze wymienić żarniki myśle że te są najbardziej odpowiednie http://www.allegro.pl/item1082776915_ph ... ep_fv.html z tym że barwa jest 4300 wiecie gdzie można dostać z lekko niebieskawą barwo 6000k. Jakie macie zdanie na temat tego typu zamiennikow montowal ktos ? cena podejzana niby gwarancja na 12 miesiecy jest http://www.allegro.pl/item1093935278_za ... mienn.html
Początkujący
 
Od: 21 cze 2010, 09:06
Posty: 17
Auto: Mazda 6, 2.0 – 136km, 2003r

Postprzez vgw » 12 lip 2010, 08:44

witam wszystkich ...

czy ktos naprawial moze przetwornice typ 1 307 329 086 (Litronic 4.1D) ? przetwornica oczywiscie od xenonow :) , co standardowo uszkadza sie ?
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 17:38
Posty: 21
Skąd: Walbrzych
Auto: Mazda 6

Postprzez Kwaq » 13 lip 2010, 12:21

Witam,

Czeka mnie wymoana żarników – jeden chyba padł... :( . Poprostu przestał świecić beż żadnego ostrzeżenia (zmiana barwy, miganie i takie tam...). Pomimo że w/g opisu Cichyq jest to dość "proste" to mam pytanie czy jest kroś z Krakowa lub okolic kto to robił i ma ochotę na dobry "napitek"... :) ?
Kwaq
 

Postprzez vgw » 14 lip 2010, 08:20

kwaq – oby to byl zarnik :D u mnie zgasl lewy – zamowilem 2szt D2S wymienilem i lewy dalej nie swiecil :|
kolejnego dnia wymontowalem zdezak z przodu wyciagnolem oba reflektory – zamienilem przetwornice i teraz swieci lewy a nie swieci prawy hehe WNIOSEK? uszkodzona przetwornica – nowa znalazlem za 400zl, zabralem sie rowniez za naprawe tej wymontowanej ....znalazlem uszkodzone 2szt tranzystorow w przetwornicy ...obecnie czekam az przysla mi nowe (1szt. 17zl <oczy> ) i oby to bylo jedyne uszkodzenie :)

Jak sie uda zrobie fotorelacje z naprawy.


PS jesli potrafisz zdjac kolo i odkrecic pare plastikowych srobek w nadkolu to polecam wymiane samodzielna :–)
jak raz zobaczysz jak to jest zrobione to pozniej bedziesz wymienial podnoszac tylko klape od silnika.

W kilku slowach robisz tak: odkrecasz dekielek, przekrecasz i wyciagasz z gniazda zlacze zasilajace zarnik, przekrecasz pierscien w ktorym zamontowany jest zarnik i wyciagasz zarnik razerm z pierscieniem, ....wszystko

zamontowanie w odwrotnej kolejnosci <diabełek>
Początkujący
 
Od: 8 cze 2009, 17:38
Posty: 21
Skąd: Walbrzych
Auto: Mazda 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6