Wymiana (żarnika) xenon/ksenon i migający reflektor
Hehe, fakt, jak pierszy raz wymienialem, to mialem moze z 2 zadrapania na rekach
Ale to pewnie przez to, ze dlugo trwało przy pierwszym palniku
Teraz juz wiem jak to robic
Pozdrawiam.
Ale to pewnie przez to, ze dlugo trwało przy pierwszym palniku
Teraz juz wiem jak to robic
Pozdrawiam.
ja dzisiaj też wymieniałem od strony nadkoli i poszło w miarę normalnie gorzej jest je zamontować niż zdemontować ,ponieważ żarnik musi wskoczyć na swoje miejsce ale wymiana żarówek ksenonowych jest jak najbardziej wykonalna tylko trochę cierpliwości bo od strony silnika to można zdjąć tylko dekielek i kostkę z żarówki a dalej to już jest moim zdaniem nie wykonalne.
- Od: 8 sty 2010, 15:32
- Posty: 5
- Auto: MAZDA 6 2.0D chip box 167KM/380Nm
Dorzucę coś od siebie.. akurat trafiło mojego zenona w trakcie aktualizacji forum i nijak nie dało się zagadać do 'Cichyq'..
No ale dałem radę, rzeczywiście bezcenne doświadczenie. Dodam kilka istotnych faktów:
– demontaż wszystkich elementów odbywa się poprzez przekręcenie w kierunku PRZECIWNYM do kierunku wskazówek zegara, patrząc od strony fotela kierowcy (najpierw dekiel, później fajka, pierścień mocujący i zenon nasz ;–))
– montaż – przekręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara (zenon do lampy dalej pierścień mocujący, fajka z przewodami i dekiel od lampy)
– odkręcenie zbiornika na płyn (2 śruby) oraz zdjęcie pokrywki puszki bezpieczników z drugiej strony dodaje trochę przestrzeni.. za pierwszym razem warto to zrobić
– żarniki nie trzymają się same w gnieździe lampy – trzeba taki przytrzymać po włożeniu w prawidłowej pozycji kątowej zanim dokręcimy pierścień mocujący
No ale dałem radę, rzeczywiście bezcenne doświadczenie. Dodam kilka istotnych faktów:
– demontaż wszystkich elementów odbywa się poprzez przekręcenie w kierunku PRZECIWNYM do kierunku wskazówek zegara, patrząc od strony fotela kierowcy (najpierw dekiel, później fajka, pierścień mocujący i zenon nasz ;–))
– montaż – przekręcamy zgodnie z ruchem wskazówek zegara (zenon do lampy dalej pierścień mocujący, fajka z przewodami i dekiel od lampy)
– odkręcenie zbiornika na płyn (2 śruby) oraz zdjęcie pokrywki puszki bezpieczników z drugiej strony dodaje trochę przestrzeni.. za pierwszym razem warto to zrobić
– żarniki nie trzymają się same w gnieździe lampy – trzeba taki przytrzymać po włożeniu w prawidłowej pozycji kątowej zanim dokręcimy pierścień mocujący
- Od: 15 sty 2010, 10:02
- Posty: 4
- Skąd: Wrocław
- Auto: M6 GY 2.0 CiTD 136KM '04
Ja chyba nie mam zdolności technicznych, o których pisał Cichyq na początku. Udało mi się wymienić jeden xenon (od pasażera) i trwało to około 3godziny i ręce do wymiany:), ale faktycznie nie trzeba nic rozkręcać (pomoga odkręcienie zbiornika na płyn) tylko mieć rączki jak chinczyk. Przy wymianie drugiego pierścień mocujący xenon wpadł do klosza i dzisiaj mechanik ma zdemontować lampe i go wyciągnąć. Przy wymianie tego od strony kierowcy łatwiejszy jest dostęp jak się trochę odegnie nadkole (trzeba chyba odkręcić 3 lub 4 śruby). Szkoda tylko że nikt w mazdzie nie wpadł na pomysł, że jak już się wsadzi palnik to żeby się blokował w kloszu a nie latał po nim bo to znacznie utrudnia prawidłowe zamocowanie pierścienia. Nie wiem jak to jest możliwe wymienić oba xenony w czasie 15 minut, ale z chęcią bym to zobaczył (tak dla własnej wiadomości).
- Od: 26 lis 2008, 21:03
- Posty: 15
- Skąd: Sokołów Podlaski
- Auto: mazda6, 2004, GG, 2.3benz
Właśnie wróciłem od mechanika.Wymienił ten jeden xenon tylko, że teraz poziomowanie świateł działa tylko od strony pasażera, od strony kierowcy xenon stoi nieruchomo:(Czy ktoś z Was miał podobne doświadczenia?Z tego co czytałem to może pomóc podłączenie auta do kompa i kalibracja a jak nie to wymiana silniczka który być może uległ uszkodzeniu.Może ktoś to potwierdzić?I jeszcze jedna rzecz, mój egzemplarz jest wersją skandynawską i w momencie przekręcenia kluczyka xenony zapalały się same i pozycjonowały.Mechanik dołożył mi jeszcze światła postojowe bo wcześniej ich nie miałem. Czy ich obecność w lampach z xenonami jest konieczna?
- Od: 26 lis 2008, 21:03
- Posty: 15
- Skąd: Sokołów Podlaski
- Auto: mazda6, 2004, GG, 2.3benz
murzyn napisał(a):Mechanik dołożył mi jeszcze światła postojowe bo wcześniej ich nie miałem. Czy ich obecność w lampach z xenonami jest konieczna?
Chyba raczej wymienił żarówki na sprawne . Tak, światła postojowe są koniecznie, niezależnie czy masz ksenonowe oświetlenie czy nie.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Adaś napisał(a):wyjmij lampę będziesz mieć elegancki dostęp – szybko i sprawnie pójdzie, no i niczego nie uszkodzisz:)
Obejdzie sie bez demontarzu lamp.Przerabiałem to.Od strony pasażera demontujesz zbiorniczek spryskiwaczy i masz elegancji dostep.Po drugiej stronie trzeba miec cierpliwosc.Calkowity montaz z wycieciem otworow na oslone zarowki i montazem przetwornic 30 min
To ja przedstawię swój sposób ..na początku męczyłem się bez demontowania niczego, tak jak koledzy wyżej pisali " 8 min" no niby tak ale za bardzo cierpią na tym ręce , wyciąganie lamp też przerabiałem ..
BDB dostęp jest przez nadkola ,odkręcamy nadkole od zderzaka, wyginamy lekko tak zeby nam nie przeszkadzało i pięknie widać całą lampę od środka ( nie musimy wyginać rąk, bo mamy to na wprost siebie)... to tyle
BDB dostęp jest przez nadkola ,odkręcamy nadkole od zderzaka, wyginamy lekko tak zeby nam nie przeszkadzało i pięknie widać całą lampę od środka ( nie musimy wyginać rąk, bo mamy to na wprost siebie)... to tyle
- Od: 26 cze 2009, 18:08
- Posty: 13
- Skąd: Przemyśl
- Auto: Mazda 6 GY/ 2004/ 2.0 CiTD 136KM
Ok a po czym poznać ze ma sie xenony?? Bo ja mam słabe światło ale nie wiem czy moze żarniki nie są wypalone, albo może tak ma być bo moze mam tylko zwykłe żarówki...czy naprzykład to że światła sie same poziomują po włączeniu jest oznakiem xenonów??
- Od: 22 mar 2010, 22:18
- Posty: 10
- Auto: Mazda6
2.0 Diesel
136KM
Wystarczy sciagnac zaslepke i od razu zobaczysz,jesli sa zarowki to beda zapiete na drutach jesli nie to masz xenony i zobaczysz wiecej kabli.
Prosciej sie nie da juz.
Prosciej sie nie da juz.
-
Stivi
zarowke wymienia sie w 5 minut – jest tam H1 – odkrecasz zaslepke, sciagasz plus z zarowki h1, oblokowujesz zarowke – jeden drucik trzeba wypiac z mocowania i odgiac go do gory, tyle
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
mati88 napisał(a):Ok a po czym poznać ze ma sie xenony??
O ja pinkolę!
Jak masz takie żaróweczki z niebieską bańką i tam jest napisane "Xenon", "Ksenon", często-gęsto nawet "Zenon-Xenon" ( do nabycia w marketach za całe 20PLN-ów )– masz bracie xenony! jesteś Pan!
Poziom techniczny tego forum staje się żenujący...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Topaz napisał(a):Lorento, a Ty czego se jaja robisz z kolegi, ktory teraz pograzy sie w chaosie i juz w ogole nie bedzie wiedzial jak wygladaja zarniki ksenonowe
Sam musi wyjść z tego chaosu. Najlepiej zaczynając od lektury instrukcji obsługi samochodu. Na początek wiele mu się poukłada w głowie.... No chyba, że zbyt wiele wymagam... a to przepraszam...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Mam pytanie do obcykanych w temacie żarników musze wymienić żarniki myśle że te są najbardziej odpowiednie http://www.allegro.pl/item1082776915_ph ... ep_fv.html z tym że barwa jest 4300 wiecie gdzie można dostać z lekko niebieskawą barwo 6000k. Jakie macie zdanie na temat tego typu zamiennikow montowal ktos ? cena podejzana niby gwarancja na 12 miesiecy jest http://www.allegro.pl/item1093935278_za ... mienn.html
- Od: 21 cze 2010, 09:06
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6, 2.0 – 136km, 2003r
Witam,
Czeka mnie wymoana żarników – jeden chyba padł... . Poprostu przestał świecić beż żadnego ostrzeżenia (zmiana barwy, miganie i takie tam...). Pomimo że w/g opisu Cichyq jest to dość "proste" to mam pytanie czy jest kroś z Krakowa lub okolic kto to robił i ma ochotę na dobry "napitek"... ?
Czeka mnie wymoana żarników – jeden chyba padł... . Poprostu przestał świecić beż żadnego ostrzeżenia (zmiana barwy, miganie i takie tam...). Pomimo że w/g opisu Cichyq jest to dość "proste" to mam pytanie czy jest kroś z Krakowa lub okolic kto to robił i ma ochotę na dobry "napitek"... ?
-
Kwaq
kwaq – oby to byl zarnik u mnie zgasl lewy – zamowilem 2szt D2S wymienilem i lewy dalej nie swiecil
kolejnego dnia wymontowalem zdezak z przodu wyciagnolem oba reflektory – zamienilem przetwornice i teraz swieci lewy a nie swieci prawy hehe WNIOSEK? uszkodzona przetwornica – nowa znalazlem za 400zl, zabralem sie rowniez za naprawe tej wymontowanej ....znalazlem uszkodzone 2szt tranzystorow w przetwornicy ...obecnie czekam az przysla mi nowe (1szt. 17zl ) i oby to bylo jedyne uszkodzenie
Jak sie uda zrobie fotorelacje z naprawy.
PS jesli potrafisz zdjac kolo i odkrecic pare plastikowych srobek w nadkolu to polecam wymiane samodzielna :–)
jak raz zobaczysz jak to jest zrobione to pozniej bedziesz wymienial podnoszac tylko klape od silnika.
W kilku slowach robisz tak: odkrecasz dekielek, przekrecasz i wyciagasz z gniazda zlacze zasilajace zarnik, przekrecasz pierscien w ktorym zamontowany jest zarnik i wyciagasz zarnik razerm z pierscieniem, ....wszystko
zamontowanie w odwrotnej kolejnosci
kolejnego dnia wymontowalem zdezak z przodu wyciagnolem oba reflektory – zamienilem przetwornice i teraz swieci lewy a nie swieci prawy hehe WNIOSEK? uszkodzona przetwornica – nowa znalazlem za 400zl, zabralem sie rowniez za naprawe tej wymontowanej ....znalazlem uszkodzone 2szt tranzystorow w przetwornicy ...obecnie czekam az przysla mi nowe (1szt. 17zl ) i oby to bylo jedyne uszkodzenie
Jak sie uda zrobie fotorelacje z naprawy.
PS jesli potrafisz zdjac kolo i odkrecic pare plastikowych srobek w nadkolu to polecam wymiane samodzielna :–)
jak raz zobaczysz jak to jest zrobione to pozniej bedziesz wymienial podnoszac tylko klape od silnika.
W kilku slowach robisz tak: odkrecasz dekielek, przekrecasz i wyciagasz z gniazda zlacze zasilajace zarnik, przekrecasz pierscien w ktorym zamontowany jest zarnik i wyciagasz zarnik razerm z pierscieniem, ....wszystko
zamontowanie w odwrotnej kolejnosci
- Od: 8 cze 2009, 17:38
- Posty: 21
- Skąd: Walbrzych
- Auto: Mazda 6
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6