Wymiana (żarnika) xenon/ksenon i migający reflektor

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez teti » 24 sty 2011, 16:50

Em.Ka. napisał(a): Natomiast prawe podczas wlaczania przez ok sekunde dwie tak jakby zmienialo barwe nim swieci na bialo

Jak najbardziej prawidłowo !! Zjawisko to występuje we wszystkich lampach wyładowczych :D

Em.Ka. napisał(a): Dodatkowo podczas wlaczania swiatel mijania z lewej strony slychac takie jakby iskrzenie, ale to chyba jest spowodowane nieudana proba zapalenia ksenona bo tak jakby probowal ale nie daje rady

Iskrzenie może być spowodowane wypięciem się końcówki palnika ( na co wskazuje nagłe wyłączenie się lampy) lub przebiciem izolacji natomiast nie powinno ono występowac przy wykończonym palniku, a pamiętać trzeba, że przy zapłonie przetwornica podaje ok. 20kV więc iskrzenie może być niebezpieczne ponieważ długość iskry w tym przypadku może mieć nawet 20mm !!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 20:59
Posty: 73
Skąd: okolice Raciborza
Auto: M6 '04 diesel 136KM Kombi

Postprzez kliwer » 3 lut 2011, 16:12

W mojej 6 (2004 rok) też miałem (a w zasadzie mam nadal) migający prawy reflektor.
Wczoraj elektryk zdiagnozował problem, jako uszkodzona przetwornica. W związku z powyższym mam pytanie, czy ktoś się orientuje, czy po wymianie na inną (np. z allegro) będzie działać autopoziomowanie czy konieczne są przeprogramowanie komputera w autoryzowanym serwisie.
Dodatkowo mam pytanie czy gdzieś poza serwisem (1600 zł) można kupić nową przetwornicę.

Michał
kliwer
 

Postprzez kalatos » 3 lut 2011, 16:58

Poziomowanie będzie Ci działać jak zmienisz przetwornice, trzeba będzie tylko wyzerować oba reflektory za pomocą podłączonego do madzi komputera. Byłem ostatnio u jaksy mówił, że ma jakieś przetwornice za 600 pln do niego zadzwoń albo napisz.

__________________


Zapytam od razu i ja o jedną dziwną przypadłość. Zauważyłem ostatnio, że światło z jednego z xenonów delikatnie mi drga, ale tylko jak się już rozgrzeje. Na zimo wszystko jest ok. Czy to może być początek końca żarnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

PostTen post został usunięty przez Gość 28 lut 2011, 01:15.
Powód: porzadki – post pod postem

Postprzez kliwer » 23 lut 2011, 19:09

Mojej batalii z Xenonami ciąg dalszy.
W niby polecanym zakładzie sprawdzili mi co jest przyczyną awarii: stwierdzili że przetwornica, coś tam pogrzebali, rozebrali przetwornicę i zalecili wymianę.
Po ich akcji przestało działać poziomowanie we wspominanym reflektorze. (W drugim OK).
Tłumaczyli się, że to wina tej uszkodzonej przetwornicy. Co ciekawe reflektor przestał gasnąć.

Ponieważ nie mieli żadnej stanie to kazałem im złożyć wszystko, a sam kupiłem używaną na Allegro.
Już jestem po wymianie, ale poziomowanie nadal nie działa mimo ustawienia zera w komputerze.
Co prawda zero udało się ustawić tylko w tym felernym, bo drugi choć działa i się poziomuje to nie mógł połączyć się z komputerem.
Reasumując: Lewy nie ruszany – poziomuje się bez problemu, choć nie łączy z kompem serwisowym.
Prawy (wymieniana przetwornica) – łączy się OK, niby ustawia na Zero, ale nie poziomuje.

No i teraz pytanie.
Czy jechać walczyć z tymi w pierwszym serwisie (bo coś skopali i popsuli poziomowanie),
czy jeszcze walczyć z diagnostyką elektroniki.
(W sensie, czy może błąd połączania z "dobrym" reflektorem, może być przyczyną nie działania tego "wymienianego".)

Pozdrawiam
kliwer
 

Postprzez Cichyq » 1 mar 2011, 15:38

Kliwer,
Kupiłeś dokladnie taka sama przetwornice ??
Nie chodzi mi o wyglad, ale o symbol na niej (nie pamietam dokladnie cyferek jakie powinny byc, poszukaj na forum, w ktoryms watku to powinno byc, ja kiedys znalazlem).

Jeśli tak, to musisz pojechac do serwisu i podlaczyc samochod do komputera i ustawic jej parametry Twojego pojazdu.

Pozdrawiam,
Cichy
Nie kłóć się z głupim, bo zniży Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 6 kwi 2007, 21:11
Posty: 176 (0/1)
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda CX-7 Sport DISI Turbo 260KM '10

Postprzez kubala » 21 maja 2011, 18:29

witam

Dołączę się do tematu i opowiem moja kolejną przygodę z xenonami :)

Pewnego dnia zaczęło drgać prawe światło ale po chwili wszystko wracało do normy. Po kilku dniach doszło błyskanie się, strzelanie xenona i gasł. Wyłączenie i ponowne włączenie świateł powodowało jego zapalenie i po kilku minutach sytuacja powtarzała się aż do chwili jak po następnych kilku dniach padł na amen i nie chciał się już zapalić. Po rozmowie z lokalnym fachowcem stwierdził ze padł zapłonnik lub przetwornica. Po przejściach wcześniej już z xenonami ( raz paliły raz nie i z zapłonnikami) nie czekając zakupiłem nowy zapłonnik i przetwornice od wymienianego już tu na forum kolegi z Lubonia. Po błyskawicznej wysyłce ( pozdrowienia dla xenon-serwis Luboń) wymieniłem zapłonnik i przetwornice.
Finał był taki ze przyczyną tych wszystkich checy z prawą lampa była awaria przetwornicy. Zostało tylko teraz ją naprawić i czekać aż się przyda znając te nasze nieszczęsne xenony w mazdach 6 przed liftem :)
choć cicho wierze ze teraz już wszystko będzie śmigało jak tralala :]

Mam nadzieje ze komuś przyda się choć trochę ta opowieść :)

pozdrowienia dla wszystkich mających problemy z xenonami <spoko>
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 22:01
Posty: 8
Skąd: SOCHACZEW
Auto: Magdalena 6
-SPRZEDANA-

Postprzez marooo9 » 29 cze 2011, 11:24

mialem podobny problem z lampami jak kolega kubala – a mianowicie zaczelo sie od mrugania i gasniecia raz lewego zarnika raz prawego, blyskanie i strzelanie (jak gasly czasem oba pomagalo wylaczenie i wlaczenie ponownie) a potem przepalil mi sie prawy zarnik po wymianie obu zarnikow jakis tydzien byl spokoj potem znow to samo :( az po kilku tygodniach przestaly mi sie wlaczac oba zarniki z tym ze najpier jeden nie regowal a potem drugi przestal.

Przedwczoraj zostawilem auto na diagnostyke u auto elektronika i dzis dowiedzialem sie ze obie przetwornice sie spalily a przyczyna tego byl brak odpowiedniej masy (masy byly skorodowane)

Teraz musze poszukac przetwornic – a dla wszystkich majace podobne problemy mam rade aby nie zwlekac za dlugo z takim stanem lamp i odrazu jechac do jakiegos ogarniajacego temat elektryka na zrobienie porzadku z masami.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 23:31
Posty: 22
Auto: M6 Kombi 2.0 MZR-CD

Postprzez Oleg » 6 lip 2011, 17:20

Witam.

Dzisiaj w garażu zauważyłem, że nie świeci prawe światło mijania. Przy wyłączeniu i ponownym włączeniu jest zauważalne przez chwilę lekkie mruganie. Po czym oczywiście światło nie świeci. Czy to jest do wymiany żarówka, czy jednak coś poważniejszego (np. przetwornica)? Wcześniej nie było objawów, że światło padnie, tzn nie migało, nie gasło.

Dziękuję.
Początkujący
 
Od: 13 mar 2008, 20:37
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GG/2.0/136/2004/sp.exl

Postprzez marooo9 » 6 lip 2011, 22:03

no jak wiesz jak i masz gdzie to zrobic to zamien zarniki stronami i zobaczy czy bedzie gasac ten sam zarnik – jak tak to juz bedziesz wiedzial ze jest to wlasnie on
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 23:31
Posty: 22
Auto: M6 Kombi 2.0 MZR-CD

Postprzez grzechu » 21 lip 2011, 23:45

cześć, podłącze się pod temat:

Od tygodnia wraz z moją piękną jesteśmy właścicielami szósteczki. Dzisiaj wjeżdżając do Wrocławia z trasy zauważyłem, że lewy xenon przestał świecić.

Teraz zastanawiam się czy przestał świecić dlatego, że żarnik padł czy dlatego, że po wjechaniu w kałuże coś się zalało...

Wcześniej mieliśmy octavie I od nowości na fabrycznych xenonach i coś takiego nigdy nie miało miejsca i ... modle się żeby to nie było żadne zalanie a po prostu koniec żarnika :D

Ps. Widzę w temacie kolegów z Wrocławia, możecie polecić dobry i w miarę tani warsztat do naszej czarnuli?
grzechu
 

Postprzez Wojtek » 22 lip 2011, 16:11

grzechu napisał(a):Ps. Widzę w temacie kolegów z Wrocławia, możecie polecić dobry i w miarę tani warsztat do naszej czarnuli?

jest dzial na forum z polecanymi warsztatami... wystarczy poszukac...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Oleg » 23 lip 2011, 15:00

Oleg napisał(a):Witam.

Dzisiaj w garażu zauważyłem, że nie świeci prawe światło mijania. Przy wyłączeniu i ponownym włączeniu jest zauważalne przez chwilę lekkie mruganie. Po czym oczywiście światło nie świeci. Czy to jest do wymiany żarówka, czy jednak coś poważniejszego (np. przetwornica)? Wcześniej nie było objawów, że światło padnie, tzn nie migało, nie gasło.

Dziękuję.




Odpowiem na swój post:
Okazało się, że przyczyna to tylko żarnik do wymiany.
Sam wymieniłem żarniki po obu stronach na drugi dzień, dostęp od nadkoła, czas około godziny.

Dziękuję wszystkim za pomoc.
Początkujący
 
Od: 13 mar 2008, 20:37
Posty: 6
Auto: Mazda 6 GG/2.0/136/2004/sp.exl

Postprzez radekpls » 3 lis 2011, 13:03

witam mógłby mi ktoś pomóc z wymianą reflektora w mazdzie 6 2003r xenon chodzi mi o to jak się wymienia lampę gdzie są śrubki mocujące co trzeba odkręcić żeby się dostać do wszystkich śróbek żeby wyjąć lampę
może ktoś wie jak wymienić zapłonnik starter w lampie?
Bardzo będę wdzięczny za wszelką pomoc. Byłbym wdzięczny gdyby ktoś mógł wstawić zdjęcia czy też wysłać mi na maila zdjęcia albo zamieścić link ze zdjęciami jak się wyciąga lampę i ten starter. Pozdrawiam i mam prośbę do admina jeśli coś źle napisałem czy źle zamieściłem ten temat proszę o wyrozumiałość
Początkujący
 
Od: 3 lis 2011, 12:52
Posty: 16

Postprzez zawad » 3 lis 2011, 16:30

Musisz odkręcić zderzak, po zdjęciu (odchyleniu) będziesz miał 3 śruby do odkręcenia. Z góry lampy masz widoczne 2 śruby i plastikowy kołek ustalający. Zapłonnik możesz wymienić po rozklejeniu lampy...
Początkujący
 
Od: 4 sty 2011, 12:46
Posty: 6
Skąd: Sulejówek
Auto: Mazda 6 2.0 citd 136 km 2005r.

Postprzez tmsnx » 19 lis 2011, 11:25

Witam,
Wczoraj wymieniałem pierwszy raz d2s w mojej Maździe, zajęło mi to ok 30 min, dojście z komory silnika. Zdemontowałem tylko pokrywę od bezpieczników i od tej strony zaczynałem wymianę. Zbiornika na płyn do szyb też nie ruszałem. Trzeba było tylko chwile pomyśleć, poświecić i pozaglądać.
Jeżeli ktoś z Białegostoku i okolic potrzebuje pomocy przy wymianie żarników xenon to chętnie pomogę, coś to piszcie.

Tmsnx –> Tomson
tmsnx
 

Postprzez askiem » 26 lis 2011, 09:33

Witam Panów.
Niestety, jestem typową babą, która ma marne pojęcie o samochodach...
No ale zaczęło się coś dziać z ksenonami w mojej madzi (miga ksenon a po chwili przygasa – najpierw migał tak lewy, teraz – prawy). Poczytałam więc wasze wypowiedzi tutaj i już sama nie wiem czy to ksenon czy przetwornica? (wiem na pewno -sama nic nie powymieniam :) )
Prosze mi powiedzić, czy w warsztacie / serwisie są w stanie stwierdzić czy siada ksenon cz przetwornica? Bo jeśli nie, to chyba najpierw lepiej zamienić ksenony, tak jak ktoś tu sugerował?
askiem
 

Postprzez PANDA16 » 26 lis 2011, 22:52

Witam,

Już zadawałem to pytanie, tyle tylko że w innym miejscu. Ze względu na brak odpowiedzi "podepnę" się tutaj: CZY ZDARZYŁO SIĘ KOMUŚ ŻEBY WYPADŁ ŻARNIK Z OBUDOWY LAMPY?
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2011, 21:45
Posty: 55
Skąd: Kraków
Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM

Postprzez Wojtek » 26 lis 2011, 23:38

sam nie powinien wypasc... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez xANDy » 6 gru 2011, 15:05

1. Informacja o temp. barwowej przed i po lifcie pochodziły z oficjalnych materiałów mazdy, ale jak pokazuje praktyka – zazwyczaj siedzą w lampach 4300k.
2. Przetwornice zamontowane w M6 mają już jakiś przebieg, więc nie dziwić się proszę, że z czasem są po prostu słabsze lub awaryjne. Ten model a raczej cała firma AL nie należą do czołówki producentów (chyba, że chodzi o ilość a nie jakość).
W przetwornicy jest kilka procesorów i pomimo identycznej obudowy siedzą w środku bardzo różne modele – tylko niektóre mają procesor poziomowania wmontowany do środka (dedykowane do mazd posiadają). Jeśli ktoś wsadził inną – to niech sprawdza autotestem, czy w ogóle poziomowanie (sterownik motoru) jest czy nie (włączyć lampy, przekręcić kluczyk na ostatnią pozycję bez zapalania i patrzeć na ruch świateł góra/dół).
3. palniki się WYPALAJĄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! więc proszę nie jęczeć, że po 7 latach siła światła jest niewiele lepsza (albo i gorsza) niż halogenów.
4. przetwornica nie produkuje 20kV a jedynie starter zamontowany w środku lampy (max 27kV), przetwornica daje (w zależności od modelu i sposobu pomiaru) 500-1200V przy odpaleniu.
Kondensator magazynujący energię przy starcie ma swoją żywotność i sprawność, zależną także od temperatury. Jego teoretyczne parametry to 18 tysięcy impulsów przy zachowaniu parametrów 80% sprawności. Błąd w oprogramowaniu przetwornicy daje po czasie różne efekty (dochodzi do tego napięcie i sprawność akumulatora). Stąd padające przetwornice przy słabej masie.
5. w przetwornicy w 98% przypadków pada tranzystor w mostku, jego wymiana jest o wiele tańsza niż wymiana całej przetwornicy. Sam robiłem to kilka razy w warunkach domowych więc nie ma z tym problemu a plusem jest, że wsadzasz swoją przetwornicę ze "swoim zerem" :]
6. Padający żarnik (który sam z siebie przerywa łuk elektryczny, bo upalają się po czasie elektrody) powoduje nadwyrężanie przetwornic do tego stopnia, że potrafi spalić się tranzystor na mostku. Czasem jest tak, że trzy tranzystory działają (ten ostatni spalony)) a przetwornica działa i odpala, ale... zazwyczaj światło jest albo niestabilne, albo mruży, zmienia temperaturę, drga... albo jest jakieś takie "dziwne". Nie mylić z jasnością.
Dlatego często jest tak, że padający żarnik "wypala" i przetwornicę. I wtedy jest problem z wymianą i jednego, i drugiego – choć polecam wymienić palnik na nowy a przetwornicę zregenerować i pogrubić nóżki kondensatora startującego 680uF.
7. Źle dokręcona nakrętka palnika (albo krzywo) może spowodować upalenie się fizyczne styku – do wymiany wtedy jest i żarnik, i starter zamknięty w lampie... polecam więc montaż palników od spodu – o wiele krócej, bezpieczniej i łatwiej – dostęp jest lepszy i ręka jest w naturalnym położeniu.
8. Zenony to zło; a jak mi ktoś pisze, że miał przeróbki i ładnie mu świeciły znaki, to jadąc z naprzeciwka chętnie bym mu łomem przekonfigurował te lampy. To są świńskie lampy – kierowca widzi wszystko, ale jechać z naprzeciwka to koszmar (podobnie jak mieć takiego za sobą to mordęga – w każdej pozycji głowy i lusterek wali Ci po oczach).

Ze względu na złożoność układu nie można zazwyczaj jednoznacznie od razu powiedzieć co padło. Trzeba wyeliminować każdy element i po to są takie "gabinety kosmetyczne" dla mazdowych oczek i innych też. Mógłbym już powoli napisać kolejną magisterkę n/t xenonowych źródeł światła w mazdach (i nie tylko) a i tak potrzebowałem pomocy w takim lampowym serwisie.

Starczy tego pisania chyba...
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6