Wadliwie działające kierunkowskazy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Swoop » 12 sty 2012, 13:23

czy ktoś się orientuje czy przerywacz kierunków pasuje do różnych wersji – benzyna czy diesel, czy są inne?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez Wojtek » 12 sty 2012, 14:09

Swoop napisał(a):benzyna czy diesel, czy są inne?

takie same
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Swoop » 12 sty 2012, 16:17

ok, wytargałem przekaźnik od kierunków i po zdjęciu obudowy wygląda jak nowy. NIc nie przepalone, nic nie lata, kondensatory i oporniki całe...

Nie mam pomysłu... ktoś ma jakieś sugestie?
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez klajgus » 12 sty 2012, 19:17

Swoop napisał(a):Nie mam pomysłu... ktoś ma jakieś sugestie


Nic nie pisałem bo nie bylem pewny z tymi awaryjnymi i nie chciałem wprowadzać zamętu,ale jak koledzy napisali ze to inny obwód to się wypowiem. Co do kierunkowskazów to miałem tak samo , i winny okazał się przedni kierunkowskaz w lampie, tam jest żarówka mocowana przez taki plastyk ( nie wiem jak to się nazywa, wkładasz w to żarówkę i potem całość dopiero w reflektor) i właśnie u mnie ten element był (jest) wadliwy, ma on takie "wąsy", które niestety u mnie są powyłamywane, przez to ciężko go prawidłowo zamocować, wygląda ze jest OK ale nie jest i wtedy właśnie kierunki świrują, mi udało się znaleźne jedno położenie w którym wszytko działa, ale zajęło mi to sporo czasu, bo jak już się okazało ze jest OK to po wjechaniu w jakaś dziurę znowu kierunki nie działały. Po którymś razie się udało <jupi> i jest OK
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez dobrzyn22 » 12 sty 2012, 19:50

tam jest żarówka mocowana przez taki plastyk ( nie wiem jak to się nazywa, wkładasz w to żarówkę i potem całość dopiero w reflektor)


chyba koledze chodzi o oprawkę żarówki?? :)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Wojtek » 12 sty 2012, 21:35

hm... dzieki za wypowiedz... tylko w tym wypadku zarowki (i ich styki) sa sprawne...
problem polega na tym, ze dzialaja jakby byla przepalona jedna z zarowek... a dzialaja wszystkie)

ps.
Swoop napisał(a):Nie mam pomysłu... ktoś ma jakieś sugestie?

czy zarowki kierunkow w blotnikach tez sa sprawne?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Swoop » 12 sty 2012, 22:22

tak wszystkie żarówki sprawne i migają tylko szybko. O ile się nie mylę, to do kierunków jest jeszcze drugi przekaźnik/przerywacz z tyłu między błotnikiem prawym a bagażnikiem, ktoś to potwierdzi?

Jak sprawdzałem połączenia elektryczne w tylnych żarówkach to coś tam przekaźnikowało po prawej
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

Postprzez AACX-7 » 13 sty 2012, 11:45

Swoop napisał(a):Jak sprawdzałem połączenia elektryczne w tylnych żarówkach to coś tam przekaźnikowało po prawej

Jeżeli nikt nie przerabiał, to w obwodach kierunków nie powinno być żadnych dodatkowych układów.
Sprawdź dobrze połączenia, szczególnie masowe, najlepiej miernikiem. Niewykluczone, że z powodu słabych "kontaktów" kierunki będą świecić, ale obciążenie prądowe będzie za słabe.
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2010, 11:52
Posty: 33
Skąd: Białystok
Auto: CX-7EU

Postprzez Swoop » 17 sty 2012, 19:43

ok, przekopałem całą piwnicę a manetka się znalazła u rodziców w garażu ... <spoko>

jutro postaram się przetestować czy to ona wszystkiemu winna

EDIT:
niestety po wymianie manetki nic się nie zmieniło <płacze>

Przejrzałem też bezpieczniki pod maską i wszystkie całe ...

Ostatnio malowałem z zabezpieczeniem tylne błotniki może tam coś modele naruszyli jak malowali. ktoś ma jakiś pomysł?

EDIT:

Nie wiem jak w wersji liftback czy sedan, ale w kombi za tapicerką w bagażniku po prawej stronie jest jeszcze jeden przekaźnik. Po jego odłączeniu nie działają zupełnie tylne światła. Wystarczy włączyć kierunki i otworzyć kufer i bardzo łatwo można go zaktualizować.

Niestety nie mam pomysłu na te kierunki więc jutro idzie do elektryka... <płacze>

EDIT:

no i chyba pozamiatane, jak ktoś będzie miał podobny problem to rozwiązaniem może być przekaźnik/moduł od haku który znajduje się właśnie po prawej stronie w bagażniku. To ten owy moduł o którym pisałem wyżej odnośnie tylnych świateł.

Parametry mojego przekaźnika:
Dane przekaźnika (tył):
VOLTA
Made In Germany
Sik10 12V
8545-1217
AL.AR 2x42W
OL.OR 2x42W

po odłączeniu wszystko działa ok jednak bez haka <jupi>
Ostatnio edytowano 19 sty 2012, 01:55 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: post pod postem-proszę używać opcji "edytuj post"(przycisk)
Paweł
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 22:42
Posty: 302 (4/0)
Skąd: Ełk
Auto: M6 GY MZR-CD 121KM '03

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 18 sty 2012, 19:19.
Powód: post pod postem

Postprzez tok5 » 3 wrz 2013, 12:07

Ja z kierunkowskazem mam taki problem. Kierunek prawy pstryka szybciej więc sprawdziłem lampki. Nie działa prawy przedni – ten z reflektora zespolonego. Prawy błotnik i prawy tylny działają. Żarówka wydawała się dobra więc włożyłem ją w lewy kierunkowskaz. No i działa. Po prawej stronie lewa żarówka nie działa.
Światła awaryjne pracują ze swoją normalną prędkością ale bez tego z przedniego prawego kierunku. Macie pomysł co to jest za problem?
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez Mandey » 3 wrz 2013, 21:20

Może nie być styku na tych blaskach, które idą wzdłuż wkładu z kierunków. Spróbuj wyczyścić , bo moje ostatnio wyglądały strasznie :|

O te blaszki na tym chodzi ;)
Obrazek

A dodatkowo pooglądaj je tam, czy się jakoś nie połamały itd.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez tok5 » 3 wrz 2013, 22:09

Blaszki były i prawie jak nówki.
Po 2 cycki wystające przy żarówce do odpowiedniego wsunięcia i nie są połamane. Wsuwam do końca i przekręcam by końcówki stały pionowo.
Napsikałem odrdzewiaczem, lekko zdrapałem nalot ale nadal nie działa.
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez Mandey » 4 wrz 2013, 14:31

Ciekawe... Obstawiam, że nadal to coś z nimi... u mnie czasem też mają jakiś problem i nie działa.
Najlepiej byłoby wziąć miernik i przyłożyć do jednej z blaszek wewnątrz reflektora i najpierw do minusa na aku, potem na plusa. Następnie do drugiej blaszki w reflektorze i znowu minus, a później plus. Chyba, że masz jakieś dojście to po prostu zmierzyć, czy jest napięcie na blaszkach w reflektorze.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez tok5 » 5 wrz 2013, 18:11

No więc elektryk jeszcze przeczyścił punkt styku blaszki oraz zauważył, że wewnątrz klosza wypadł kabelek łączący się z oprawką. Teraz jest ok.
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 18:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez hullamul » 30 lis 2014, 19:53

Witam. Mam taki problem.
Ostatnio podpinałem przyczepkę, po odpięciu jej przestały mi działać tylne kierunkowskazy. Awaryjne światła działają. Bezpiecznik w porządku. Przednie również działają, ale dużo szybciej migają.
Z góry dziękuję za pomoc.
Początkujący
 
Od: 10 paź 2013, 10:28
Posty: 5
Auto: Mazda 6 Kombi
1,8 benzyna 2007r.

Postprzez xRafalx » 30 lis 2014, 23:00

Może zwarcie Ci się robi w gnieździe haka?

I nie wiem jak to jest w Maździe(nie posiadam haka), bo u mojego ojca w Passacie w momencie podpięcia wtyczki od przyczepki to wyłączały się migacze na aucie z tyłu, działały tylko na przyczepce.
Ostatnio edytowano 30 lis 2014, 23:41 przez xRafalx, łącznie edytowano 1 raz
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3599 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez hullamul » 30 lis 2014, 23:20

Jutro rozkręcę wtyczkę i zajrzę tam.
Początkujący
 
Od: 10 paź 2013, 10:28
Posty: 5
Auto: Mazda 6 Kombi
1,8 benzyna 2007r.

Postprzez hullamul » 2 gru 2014, 20:33

Swoop napisał(a):
Parametry mojego przekaźnika:
Dane przekaźnika (tył):
VOLTA
Made In Germany
Sik10 12V
8545-1217
AL.AR 2x42W
OL.OR 2x42W


Nie wiesz może gdzie kupić ten przekaźnik?
Początkujący
 
Od: 10 paź 2013, 10:28
Posty: 5
Auto: Mazda 6 Kombi
1,8 benzyna 2007r.

Postprzez thing » 23 sty 2015, 10:58

Mam taki sam problem, walnięty przekaźnik. Jak odczytać ten schemat?
Obrazek

+UB – plus
31 – masa
AR – prawy?
AL – lewy?
IR – prawy?
IL – lewy?
OR – prawy?
OL – lewy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6