Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa – wykaz na str.1.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez pabl0 » 9 lip 2008, 15:25

Tak się zastanawiam czy na przykład takie dobijanie (dolewanie) po troszku do baku od pierwszego odbicia żeby więcej weszło też może mieć wpływ na wskazania (np. dolałeś 2 l wg dystrybutora a w rzeczywistości wlazło 1,5) ??
http://allmazda.net/parts/ – katalog części do Mazdy 3 i nie tylko (diesel także)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2007, 11:47
Posty: 146
Skąd: zDolny Śląsk
Auto: 3 BK Y6 '07

Postprzez Maciej Loret » 9 lip 2008, 16:52

morgafix napisał(a):[...]nie 5% tylko 0,5%


Zgadza się. Na pierwszej z brzegu stacji srawdziłem i dokładność dla benzyny i ON, to 0,5%. Ale dla LPG, to już 1%.

morgafix napisał(a):Nie mniej jednak, sens pozostaje ten sam, błędy są proporcjonalne (nie są określane dla ilości tankowanego paliwa więc nie mogą być większe – nie mają znaczenia) i w skrajnych przypadkach mogą wzajemnie się redukować lub powiększać.


A tu się nie zgadzam. Być może kruszymy kopie o nic, tzn. o sladowe ilości paliwa. Ale w teorii na pewno dokładniejsze jest zatankowanie jednorazowe.

pabl0 napisał(a):Tak się zastanawiam czy na przykład takie dobijanie (dolewanie) po troszku do baku od pierwszego odbicia żeby więcej weszło też może mieć wpływ na wskazania (np. dolałeś 2 l wg dystrybutora a w rzeczywistości wlazło 1,5)


Dobijanie jest raczej bez sensu. Minimalne tankowanie to 2l. Nie wiem z czego wynika – czy to ze względu na sposób pomiaru czy widzimisię producenta czy konieczność by dokładność pomiaru została zachowana.
Stawiam na tę ostatnią rzecz.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez domin1979 » 9 lip 2008, 20:38

cayco napisał(a):Myślę, że ten błąd jest pomijalnie mały w porównaniu z naszą oceną "na oko" ilości pozostałego lub spalonego paliwa...

Jedna z opcji z tematu podaje ilość pozostałego w baku paliwa. Skoro się tak postanowiłeś wgłębić w temat może byś sprawdził jak to się ma do rzeczywistości? Ja nigdy nie pamiętam :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez xANDy » 10 lip 2008, 09:24

Maciej Loret – nie zapominaj, że masz inne paliwo, które "łatwiej" zmierzyć – ropa się pieni i ilość, która wchodzi do baku przy laniu bywa różna. Benzyna nie ma takiej przypadłości – jak nalejesz do pełna, to masz po prostu do pełna.
W przypadku diesla, żeby nalać do pełna musiałbyś poświęcić kilka minut – aż bak odbeknie jak małe dziecko, dolac troszkę, poczekać, dolać troszkę, poczekać... To jest największy złodziej dokładności. Pierwsze odbicie wyznacza różne poziomy realnego paliwa (łatwiej byłoby lać ropę nie na litry a na kilogramy).

Co do lania 5x po 10 litrów – chodziło mi o bardziej prozaiczną rzeczywistość dla komputera – liniowość wskaźnika w baku, który daje sygnał komputerowi o aktualnej ilości ropy. Wskaźnik nie jest liniowy i – z tego co wiem – nie jest korygowany przez komputer. Odchylenia sięgają kilku procent, dlatego najmniejszy błąd pomiaru jest właśnie wtedy jak leje się 30-40-50 litrów w miarę do pełna.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Maciej Loret » 10 lip 2008, 09:54

xANDy napisał(a): ropa się pieni i ilość, która wchodzi do baku przy laniu bywa różna.


Przepraszam, nie wiedziałem.
Ropę pomagałem nalewać tylko raz i nie zwróciłem uwagi na pienienie.

xANDy napisał(a):
Wskaźnik nie jest liniowy i – z tego co wiem – nie jest korygowany przez komputer.


W żadnym z moich dotychczasowych aut wskaźnik ten nie był liniowy.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez xANDy » 10 lip 2008, 13:13

Maciej Loret napisał(a):Przepraszam, nie wiedziałem.

Większośc ludzi nie wie. Dlatego napisałem o tym szerzej.

Maciej Loret napisał(a):W żadnym z moich dotychczasowych aut wskaźnik ten nie był liniowy
Stąd właśnie potrzeba (przy pomiarach spalania) lania dużych ilości i do pełna – bo tylko wtedy można nieliniowość wskaźników w pewnym sensie pominąć przy próbie wyliczania średniego spalania.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez Maciej Loret » 10 lip 2008, 13:44

xANDy napisał(a):Stąd właśnie potrzeba (przy pomiarach spalania) lania dużych ilości i do pełna – bo tylko wtedy można nieliniowość wskaźników w pewnym sensie pominąć przy próbie wyliczania średniego spalania.


Ale nie mieszajmy wskaźników do liczenia zużycia paliwa...
Mamy przecież do dyspozycji dokładniejsze mierniki w dystrybutorach...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez DeadlY » 11 lip 2008, 00:14

Maciej Loret napisał(a):Dobijanie jest raczej bez sensu. Minimalne tankowanie to 2l. Nie wiem z czego wynika – czy to ze względu na sposób pomiaru czy widzimisię producenta czy konieczność by dokładność pomiaru została zachowana.
Stawiam na tę ostatnią rzecz.


nie jestem w 100% pewien ale o ile mi wiadomo to minimalne tankowanie jest ustalone ze wzgledu na ograniczona trwalosc dystrybutorow, jak sie tankuje mniej niz min. ilosc to szybciej sie zuzywają i cierpi na tym interes stacji benzynowej o ktory wszyscy bardzo dbamy co dzien ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DeadlY » 11 lip 2008, 00:17

te ukryte opcje chyba tylko M6 dotycza??
probowalem u siebie ale nic sie nie wlaczylo. albo tego w M3 nie ma albo cos nie tak zrobilem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez morgafix » 17 lip 2008, 12:44

Witam,
Jestem po teście po zatankowaniu całego baku.
W Wawie zatankowałem 58 l. pod korek z kilkoma odbiciami – myślę, że nie było już prawie paliwa...
W wawie przejechałem ok. 130 km po czym w kolejnych dniach zrobiłem trasę Wyszków – Sopot –Warszawa i wyszło w sumie 930 km – wszystko na jednym baku.
Wg. komputera średnie wyszło 5,8 l/100kM w rzeczywistości ok. 6,1.
Komputerowy wynik o 5% niższy a to po korekcie komputera na –10%. Więc koryguje na –5% i powinno być ok.

To niewiarygodne, że na trasie Gdańskiej przy prędkościach ok. 100-130 km/h samochód z takim silnikiem pali w granicach 6 l ( z czego 130 km po Wawie!!!!)

Ps. Jazda na nieszczelnym intercoolerze -wymienią na gwarancji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sty 2008, 00:58
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Auto: M6 2.0 MZR 143 KM 2006

Postprzez DeadlY » 19 lip 2008, 23:37

o dziala tylko u mnie jak pojawia sie esse wtedy sie puszcza przycisk a zmiany ustawien zapamietuje bez przytrzymywania. teraz test jak wyjdzie spalanie bo zawyzalo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez DeadlY » 21 lip 2008, 00:37

Elminster11 napisał(a):zajmuję się obsługą informatyczną stacji benzynowych, większość oprogramowania które jest instalowane na stajach umożliwia korygowanie ustawień litrów pojawiających się na dystrybutorze do realnych litrów, i tak różnica waha się od 2% do 9%, do tego dochodzi mizerna jakość paliwa i mamy fajną całość

strasznych rzeczy mozna sie dowiedziec, jeszcze troche i w paliwie nie bedzie paliwa tak jak w wedlinach nie ma miesa...:|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2008, 11:35
Posty: 552
Skąd: 3miasto
Auto: Mazda 3 BK LF było....

Postprzez vienek » 25 sie 2008, 15:09

Witam
Ja trochę z innej beczki, ale też dotyczącej kompa. Otóż komp pokazuje mi średnią prędkość na pozionie max ok 21km/h. I co dziwniejsze jak stoję na skrzyżowaniu prędkość średnia maleje. Kiedyś jak wstawiałem do garażu i miałem wskazanie średniej prędkości 20km/h, to rano jak wyprowadzałem auto komp pokazywał już tylko 8km/h. Wychodzi na to, że postój też wlicza do średniej. Dodam, że kilka dni wcześniej odpinałem klemę od aku. Jakby ktoś z klubowiczów mógł coś poradzić byłbym wdzięczny. Zresetowanie wskazania przyciskiem info nie pomaga.
Pozdrawiam
PS
Oczywiście nie jeżdżę 20km/h
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez DISItune » 25 sie 2008, 16:33

a co w tym dziwnego? liczy Ci srednią prędkość na podstawie czasu kiedy masz włączony zapłon, bo tak naprawdę jak stoisz na skrzyzowaniu miedzy punktem A do B to nie znikasz ani sie nie teleportujesz tylko wciaz jestes w drodze pomiedzy tymi punktami – do czasu przejazdu Ci sie liczy.
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 9 lis 2007, 16:07
Posty: 1496 (21/14)
Skąd: Warszawa
Auto: 5.7 V8 i R1250R

Był 3 BK MPS 360KM powered by DISI-tune

Postprzez Piotr25 » 25 sie 2008, 18:46

a ja jakos niemoge u mnie zmienic w kompie w tych ukrytych opcjach z 15 na 10 w zaden sposob ,
Ostatnio edytowano 25 sie 2008, 19:53 przez Piotr25, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 17:20
Posty: 10
Skąd: Asti italia
Auto: Mazda6 16GH 08r 2.0l 140KM

Postprzez domin1979 » 25 sie 2008, 19:03

Piotr25 nie ten temat, wrzuć to tu: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... &start=600
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 wrz 2007, 11:04
Posty: 1331 (0/1)
Skąd: Kielce
Auto: S-Max 2.0T '12
było :( CX-7 Expression '08 2.3 DISI

Postprzez Piotr25 » 25 sie 2008, 19:55

domin1979 sorki juz zmienilem. troche sie zagalopowalem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 31 maja 2008, 17:20
Posty: 10
Skąd: Asti italia
Auto: Mazda6 16GH 08r 2.0l 140KM

Postprzez vienek » 25 sie 2008, 21:16

misiekwaw napisał(a):a co w tym dziwnego? liczy Ci srednią prędkość na podstawie czasu kiedy masz włączony zapłon, bo tak naprawdę jak stoisz na skrzyzowaniu miedzy punktem A do B to nie znikasz ani sie nie teleportujesz tylko wciaz jestes w drodze pomiedzy tymi punktami – do czasu przejazdu Ci sie liczy.

Moim zdaniem komp powinien pokazywać średnią predkość poruszania się samochodu. I nie doliczać do tego postoju. A swoją drogą jednak te 21km/h jakie pokazuje to duużo za mało. Dziś przejechałem się obwodnicą 180km/h, to pokazał mi średnią prędkość 23km/h. Z drugiej strony jeśli jechałbyś z pkt.A do pkt. B z niewielkim postojem i chciałbyś obliczyć średnią prędkość, ( zakładamy, że jechałeś tylko dwiema prędkościami 50km/h i 100km/h), to dodałbyś te dwie wartośći i podzielił na dwa.
A wg tego co pisałeś to należałoby dodać jeszcze zero z postoju i wtedy nie wyszłaby średnia prędkość 75km/h, tylko 50km/h.
O ile się nie mylę, to do średniego spalania komp nie bieże spalania na wolnych obrotach tak i przy śtedniej prędkości powinno tak być, że nie dolicza postoju.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez xANDy » 25 sie 2008, 21:20

vienek napisał(a):Moim zdaniem komp powinien

Akurat Twoje zdanie się nie liczy :D

Komputer liczy – zapalenie silnika – dystans, czas. To się liczy.
Na przykład wyjechałeś o godzinie X, dojechałes o godzinie Y, zrobiłeś łącznie Z km – dla komputera to jest Z kilometrów w czasie Y-X.
Proste.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Postprzez bartasdiver » 25 sie 2008, 21:48

vienek a probowales "wyzerowac" srednia predkosc przytrzymujac klaisz INFO?
Początkujący
 
Od: 30 kwi 2008, 20:50
Posty: 15
Skąd: sopot

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6