Strona 1 z 30

Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa – wykaz na str.1.

PostNapisane: 14 kwi 2008, 16:50
przez Marcin_Buxton
EDIT dobrzyn22
zebrane z 30 stron wątku podsumowanie ukrytych opcji w M6:

01 – on (czujnik zapięcia pasów)
04 – on/off (czujnik otwarcia drzwi kierowcy)
08 – on/off (czujnik zapalenia świateł)
12 – test prędkościomierza (od 0 do końca i ani milimetr poza oraz połówka)
13 – test obrotomierza (od zero powyzej skali gdzies miedzy kontrolka engine a akumulatora chyba, oraz polowka tego co bylo poza czyli nieco wiecej niz polowa normalnego zakresu)
14 – test brzęczyka od świateł (przypominajka o włączonych światłach podczas otwierania drzwi)
16 – zapala się kontrolka od rezerwy paliwa.
18 – kontrola podświetlenia stacyjki
22 – 017
23 – test wskaźnika paliwa (zero do max i na połowę)
25 – test wskaźnika temperatury (j.w.)
test wszystkich kontrolek oprócz kontrolki od spryskiwaczy
31 – 31 on/off czujnik włożonego kluczyka
50 d15 – SPALANIE edytowalne od -15 do +15
51 d15 – ilość paliwa w baku
55 on/off czujnik przycisku podświetlenia zegarów, ten po lewej nad zegarami
58 – czujnik obecności pasażera w fotelu
59 – 110 i też nie wiem o co chodzi
60 d15 – zmiana mil/galonów na km/litry (zmiana przyciskiem INFO – opcje:"a"-litry i km; "b"-mile i litry; "c"-mile i galony

88888 – test kontrolek: tempomat (cruise/main), key, pas, olej, ręczny, akumulator, engine, świece, dsc (poślizg i off), abs – brak testu dla: spryskiwacza, poduszki powietrznej, samochodziku oraz DPF!


ukryte opcje w radiu mazda6

1.Test przycisków -włączyć radio,nacisnąć POWER oraz MEDIA
2.Szczegóły tunera radiowego-włączyć radio, naciśnij POWER oraz PTY
3.status wzmacniacza -włączyć radio,naciśnij POWER oraz TA
4. siła sygnału tunera -włączyć radio, naciśnij POWER oraz 2
5.test głośników -włączyć radio, naciśnij POWER oraz AUTO M
6. ?? ?? ?? --włączyć radio,naciśnij POWER oraz APC
7. ?? ?? ?? --włączyć radio,naciśnij POWER oraz 6
8. ?? ?? ?? --włączyć radio,naciśnij POWER oraz 5
9. antena wyłączona -włączyć radio,naciśnij POWER oraz FM2

6,7,8, nie wiem do czego służą może ktoś to rozgryzie

z każdej chcąc wyjść naciśnij POWER



Witam !
Znalazłem sposób na wejście w ukryte opcje trip computer. Może się komuś przyda :)
Wiec po przytrzymaniu przycisku do kasowania licznika dziennego, gdy kluczyk jest w pozycji LOCK i następnie po przekręceniu kluczyka na pozycje ON ciągle trzymając przycisk pokaże się na wyświetlaczu licznika dziennego napis "ESEE" gdy zniknie należy ten przycisk puścić .
Pokaże się coś w rodzaju listy punktów, które przełącza się przyciskiem do kasowania licznika dziennego. Powrót do stanu wyjściowego następuje po przekręceniu kluczyka z powrotem w pozycje LOCK .
Nie rozgryzłem jeszcze wszystkich tzw. punktów niektóre punkty służą do kalibracji wskaźników.
Jeżeli ktoś wie coś na ten temat proszę o rozwiniecie tematu .

PostNapisane: 16 kwi 2008, 19:22
przez domin1979
A co rozumiesz pod pojęciem licznika dziennego? Chodzi ci o przycisk INFO?

PostNapisane: 16 kwi 2008, 19:39
przez Grzyby
domin1979 napisał(a):A co rozumiesz pod pojęciem licznika dziennego?

myslę że chodzi o przycisk na desce do kasowania przebiegu

PostNapisane: 16 kwi 2008, 19:48
przez domin1979
Grzyby napisał(a):
domin1979 napisał(a):A co rozumiesz pod pojęciem licznika dziennego?

myslę że chodzi o przycisk na desce do kasowania przebiegu

Też tak myślałem ale czy to trip computer? Po prostu licznik kilometrów...
Myslałem, że chodzi o board computer, tak czy inaczej trza sprawdzić co to za ustrojstwo :D

PostNapisane: 16 kwi 2008, 19:53
przez Grzyby
domin1979 napisał(a):czy to trip computer?

no tam pisze
TRIP A i TRIP B jak przełączysz :D

PostNapisane: 16 kwi 2008, 19:59
przez domin1979
Grzyby napisał(a):
domin1979 napisał(a):czy to trip computer?

no tam pisze
TRIP A i TRIP B jak przełączysz :D

I do tego trzeba komputera żeby to opanował? ;)

PostNapisane: 16 kwi 2008, 19:59
przez Tom
Marcin_Buxton podobna opcja jest w BMW tryb serwisowy czy coś takiego się na to mówi

PostNapisane: 16 kwi 2008, 20:03
przez Marcin_Buxton
Dokładnie jest to przycisk obok wyświetlacza gdzie jest wyświetlany przebieg sumaryczny i przebieg tzw. dzienny .

PostNapisane: 16 kwi 2008, 20:04
przez szoszon1983
Sprawdziłem, można zrobić test zegarów, brzęczyka i kilku innych rzeczy.

PostNapisane: 16 kwi 2008, 20:06
przez domin1979
szoszon1983 napisał(a):Sprawdziłem, można zrobić test zegarów, brzęczyka i kilku innych rzeczy.
To może w ten sposób mi wyłączyli brzęczyk pasów...

PostNapisane: 16 kwi 2008, 20:22
przez magicadm
szoszon1983 napisał(a):Sprawdziłem, można zrobić test zegarów, brzęczyka i kilku innych rzeczy.

A możesz napisać co i jak zrobić, żeby nie zepsuć za dużo :D ???

PostNapisane: 16 kwi 2008, 21:33
przez Jaksa
Marcin_Buxton napisał(a):Jeżeli ktoś wie coś na ten temat proszę o rozwiniecie tematu
Z tego co wiem kalibrujesz zegary z kompem , głównie chodzi tutaj o obliczanie / pokazanie na kompie ilosc przejechanych kilometrów względem ilosci paliwa w zbiorniku , podobno "nasze" liczniki oszukują ...... dzisiaj to zrobiłem , teraz test drogowy .......
szoszon1983 napisał(a):Sprawdziłem, można zrobić test zegarów, brzęczyka i


domin1979 napisał(a):To może w ten sposób mi wyłączyli brzęczyk pasów
To moze być prawdą – muszę sie dokopac do tej opcji.

PostNapisane: 16 kwi 2008, 21:36
przez domin1979
Jaksa napisał(a): Z tego co wiem kalibrujesz zegary z kompem , głównie chodzi tutaj o obliczanie / pokazanie na kompie ilosc przejechanych kilometrów względem ilosci paliwa w zbiorniku , podobno "nasze" liczniki oszukują ...... dzisiaj to zrobiłem , teraz test drogowy .......
Nie mów, że jest szansa skorygować to nieśmiertelne 0.7 l/100 km spalania od oszusta kompa?!? :|

PostNapisane: 16 kwi 2008, 21:39
przez Jaksa
domin1979 napisał(a):Nie mów
Nie mówię ...... zrobiłem to dzisiaj u siebie ( chyba dobrze bo opcji jest sporo ) pojezdze troche i zobacze czy jest cos lepiej <lol> co prawda mało uzywam komputera ale skoro jest .......... bardziej zalezy mi na kontrolce pasa.......

PostNapisane: 16 kwi 2008, 21:44
przez domin1979
Jaksa napisał(a): Nie mówię ...... zrobiłem to dzisiaj u siebie ( chyba dobrze bo opcji jest sporo ) pojezdze troche i zobacze czy jest cos lepiej <lol> co prawda mało uzywam komputera ale skoro jest .......... bardziej zalezy mi na kontrolce pasa.......
Heh, wcześniej znalazłem na forum BMW, że mają możliwość skorygowania spalania, ale myślałem, że M6 nie jest tak łaskawa... Rano zasiadam ostro do stacyjki! Da się samemu rozkminić?

PostNapisane: 16 kwi 2008, 21:49
przez Jaksa
domin1979 napisał(a):Da się samemu rozkminić
Jak ja zrobiłem Ty tez dasz rade ( na mechanice sie znam ale tego typu nowinki nie sa mocna stroną <lol> ) przy tej operacji zeruje się licznik dzienny ( trip A ) nie zdziw się <lol>

PostNapisane: 16 kwi 2008, 21:52
przez Piterx
Jaksa ja tez czekam na ta kontrolke pasa!!!! jakby co to opis z obrazkami... <lol>

PostNapisane: 16 kwi 2008, 21:54
przez domin1979
Jaksa napisał(a):
domin1979 napisał(a):Da się samemu rozkminić
Jak ja zrobiłem Ty tez dasz rade ( na mechanice sie znam ale tego typu nowinki nie sa mocna stroną <lol> ) przy tej operacji zeruje się licznik dzienny ( trip A ) nie zdziw się <lol>
Jutro działam! Zdemoluję ustawienia :P

PostNapisane: 17 kwi 2008, 19:19
przez domin1979
Odpaliłem dziś te testy i widzę że są jakieś kody, na początku mam 01,04,08 na off. Widzę też, że można chyba wyłączyć rezerwę paliwa.
Dalej są jakieś liczby d15, a na koniec cyfra 51,8 co wydaje mi się być ilością paliwa w baku.
Tylko nie wiem czy cokolwiek da się edytować... Co Jaksa edytowałeś?
Jest jakaś szansa odszukania tych kodów w serwisówce?

PostNapisane: 17 kwi 2008, 19:39
przez Jaksa
domin1979 napisał(a):Co Jaksa edytowałeś
Udało mi sie tylko ustawic ( chyba ) ilosc przejechanych kilometrów względem ilosci paliwa , nie rozgryzłem jeszcze tego , jak znajde czas to jeszcze sie pobawię .