Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa – wykaz na str.1.
Witajcie
dorzucę widok numerów kodów dla M6 i MPV (szkoda, że po angielsku, ale jest)
pozdrawiam – link jeśli kogoś to zainteresuje
dorzucę widok numerów kodów dla M6 i MPV (szkoda, że po angielsku, ale jest)
pozdrawiam – link jeśli kogoś to zainteresuje
-
Jacolek70
A ja znalazlem prosty sposob aby pasy nie piszczaly. Wystarczy wlozyc klucz od domu. On sie tam ladnie trzyma i nie przeszkadza a pasy co najwazniejsze nie piszcza.
- Od: 16 mar 2009, 13:42
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6, 1,8TS 2005r
Mam pytanko, czy da sie skorygowac wskazowke z tym co podaje komputer? Bo komputer pokazuje mi 41 L a wskazowka prawie jest na full A i czy da sie zmienic mile na kilometry bo wskazania sa dziwne ach Ci anglicy. Pozdrawiam
- Od: 31 lip 2007, 09:50
- Posty: 103
- Skąd: Birmingham
- Auto: Mercedes E250
Witam, dzieki za fajny watek, pobawie sie jutro a teraz mam pytanko co do wskazania sredniego spalania: jak je wyzerowac? Kupilem uzywke i pokazywalo 6.2 a po przejechaniu przeze mnie 5tys spadlo do 5.7
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Dawidzie, wytnij proszę tego posta i doklej do tematu o komputerze – kolega się pomylił
yyy ja powaznie pytam, chce ta wartosc wyzerowac zeby mi liczylo od poczatku srednie spalanie, ludzie nie smiac sie z wlasciciela mazdy
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
widmo82 napisał(a):yyy ja powaznie pytam, chce ta wartosc wyzerowac zeby mi liczylo od poczatku srednie spalanie, ludzie nie smiac sie z wlasciciela mazdy
Jeśli dłuższe przyciśnięcie przycisku od komputera pokładowego nie pomoże, to warto przejrzeć instrukcję obsługi...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Zwróćcie uwagę, że przy zmianie korekcji wskazań zużycia paliwa w ustawieniach komputera pokładowego, żeby się dane ustawienie (-15, -10, -5, 0, itp) zapamiętało, to trzeba przytrzymać przycisk "INFO", aż piknie. Przy okazji wyzeruje się to, co akurat ten przycisk wskazywał (na wyświetlaczu nad radiem, nie w prędkościomierzu).
U mnie dobrze pokazuje, jak jest na -10.
U mnie dobrze pokazuje, jak jest na -10.
Ostatnio edytowano 29 maja 2009, 14:22 przez lchmiel, łącznie edytowano 1 raz
LCHMIEL
Stale pod wrażeniem M6! Nawet mimo DPF. A minęły już lata.
Stale pod wrażeniem M6! Nawet mimo DPF. A minęły już lata.
A mnie nie chce zapamietać tych ustawień + 10.
Trzymam i trzymam i nie chce piknac.
Po wyłaczeniu i wlaczeniu stacyjki pokazuje ze niby zmienił ustawienia ale wystarczy poczekać 15 min i wraca do zera.
Mial ktos taki przypadek?
Trzymam i trzymam i nie chce piknac.
Po wyłaczeniu i wlaczeniu stacyjki pokazuje ze niby zmienił ustawienia ale wystarczy poczekać 15 min i wraca do zera.
Mial ktos taki przypadek?
Panowie walczyłem z tymi opcjami w swojej GH i mam problem. Moge przeglądać te parametry ale nie mogę zmienić ich wartości. Dodatkowo naciskająć przycisk info dochodzę do momentu testu wszystkich kontrolek i stop dalej nic nie mogę zmienić pomaga jedynie przekrecenie kluczyka w stacyjce. Ma ktoś jakiś pomysł ewentualnie co źle robie?
- Od: 24 kwi 2007, 15:41
- Posty: 13
- Skąd: Wrocław
- Auto: 6 GH 2.0D
Panowie, zbierajac wszystko co napisaliscie do kupy, poczynilem dodatkowe obserwacje, choc nie odkrywcze moze to jednak zastanawiajace.
01 – on/off – alarm pasa kierowcy (on=aktywny czyli po przekroczeniu granicznej predkosci wlaczy sie)
04 – on/off – alarm drzwi kierowcy (on=aktywny)
08 – on/off – alarm swiatel (on=aktywny)
12 – Test prędkościomierza (od 0 do konca i ani milimetr poza oraz polowka)
13 – Test obrotomierza (od zero powyzej skali gdzies miedzy kontrolka engine a akumulatora chyba, oraz polowka tego co bylo poza czyli nieco wiecej niz polowa normalnego zakresu)
14 – Test alarmu
16 – Test kontrolki rezerwy paliwa
22 – 94 – (podobno rosnie z kilometrami)
23 – Test wskaźnika paliwa (zero do max i na polowke)
25 – Test wskaźnika temperatury (zero do max i na polowke)
88888 – test kontrolek: tempomat (cruise/main), key, pas, olej, reczny, akumulator, engine, swiece, dsc (poslizg i off), abs – brak testu dla: spryskiwacza, poduszki powietrznej, samochodziku oraz DPF!
31 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK) –
33 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK i kliknieciu trip resetu) –
50 d15 – Korekcja spalania od -15 przez 0 do +15 – modyfikowalne
51 d15 – Ilość paliwa w baku
55 – off –
58 – off –
59 – 101 –
Mamy dwie pozycje po "wylaczeniu" stacyjki do LOCK, cztery zwykle niewiadome oraz zagadke w postaci "nietestujacych" sie kontrolek. Jedna z nich to DPF co juz teraz przyprawia mnie o wymioty. Napiszcie ktore z kontrolek u Was nie swieca podczas testu dokladnie, bo moze to miec znaczenie. U mnie na przyklad kontrolka od spryskiwacza w ogole sie nie testuje ani przy normalnym odpaleniu samochodu ani w testach, za to te ktore wymienilem w "nietestujacych" sie testuja sie przy odpalaniu samochodu, bo inaczej nie wiedzialbym nawet ze istnieja do momentu awarii .
Brakujace opisy:
22 – 94 – (podobno rosnie z kilometrami)
55 – off –
58 – off –
59 – 101 –
31 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK) –
33 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK i kliknieciu trip resetu) –
testowalem czy pas pasazera albo np. zamkniecie zamka drzwi nie zmieni ich statusu, ale nic z tego. Nie probowalem jeszcze alarmu fabrycznego trybu czuwania i trybu "wycia", automatyki szyb, wstecznego (a to jeden z podejrzanych bo taki sygnal dostaje Navi), nie odpalalem silnika, Navi, radio tylko wlaczylem/wylaczylem, awaryjnych nie tykalem (a szkoda), hamulca/gazu/sprzegla tez.
Wysilmy sie raz jeszcze (ja jutro sie postaram) i wyjasnijmy zagadke do konca
PS. Pierwsze trzy to czujniki alarmu, dlatego zapiecie pasa, zamkniecie drzwi i zgaszenie swiatel powoduje off.
01 – on/off – alarm pasa kierowcy (on=aktywny czyli po przekroczeniu granicznej predkosci wlaczy sie)
04 – on/off – alarm drzwi kierowcy (on=aktywny)
08 – on/off – alarm swiatel (on=aktywny)
12 – Test prędkościomierza (od 0 do konca i ani milimetr poza oraz polowka)
13 – Test obrotomierza (od zero powyzej skali gdzies miedzy kontrolka engine a akumulatora chyba, oraz polowka tego co bylo poza czyli nieco wiecej niz polowa normalnego zakresu)
14 – Test alarmu
16 – Test kontrolki rezerwy paliwa
22 – 94 – (podobno rosnie z kilometrami)
23 – Test wskaźnika paliwa (zero do max i na polowke)
25 – Test wskaźnika temperatury (zero do max i na polowke)
88888 – test kontrolek: tempomat (cruise/main), key, pas, olej, reczny, akumulator, engine, swiece, dsc (poslizg i off), abs – brak testu dla: spryskiwacza, poduszki powietrznej, samochodziku oraz DPF!
31 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK) –
33 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK i kliknieciu trip resetu) –
50 d15 – Korekcja spalania od -15 przez 0 do +15 – modyfikowalne
51 d15 – Ilość paliwa w baku
55 – off –
58 – off –
59 – 101 –
Mamy dwie pozycje po "wylaczeniu" stacyjki do LOCK, cztery zwykle niewiadome oraz zagadke w postaci "nietestujacych" sie kontrolek. Jedna z nich to DPF co juz teraz przyprawia mnie o wymioty. Napiszcie ktore z kontrolek u Was nie swieca podczas testu dokladnie, bo moze to miec znaczenie. U mnie na przyklad kontrolka od spryskiwacza w ogole sie nie testuje ani przy normalnym odpaleniu samochodu ani w testach, za to te ktore wymienilem w "nietestujacych" sie testuja sie przy odpalaniu samochodu, bo inaczej nie wiedzialbym nawet ze istnieja do momentu awarii .
Brakujace opisy:
22 – 94 – (podobno rosnie z kilometrami)
55 – off –
58 – off –
59 – 101 –
31 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK) –
33 – off (po przelaczeniu stacyjki znow do pozycji LOCK i kliknieciu trip resetu) –
testowalem czy pas pasazera albo np. zamkniecie zamka drzwi nie zmieni ich statusu, ale nic z tego. Nie probowalem jeszcze alarmu fabrycznego trybu czuwania i trybu "wycia", automatyki szyb, wstecznego (a to jeden z podejrzanych bo taki sygnal dostaje Navi), nie odpalalem silnika, Navi, radio tylko wlaczylem/wylaczylem, awaryjnych nie tykalem (a szkoda), hamulca/gazu/sprzegla tez.
Wysilmy sie raz jeszcze (ja jutro sie postaram) i wyjasnijmy zagadke do konca
PS. Pierwsze trzy to czujniki alarmu, dlatego zapiecie pasa, zamkniecie drzwi i zgaszenie swiatel powoduje off.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Po wejsciu w moje opcje to troszke sie roznia wyswietlane informacje od tych opisywanych, kilku mi brakuje ale mam tez cos czego nikt chyba nie mial:
60 d15-A
62-000
63-
60 d15-A
62-000
63-
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Zgadza sie. Trojki maja 60 i wzwyz... bylem zdziwiony ze ja nie mam, ale najwyrazniej macie nowszy sprzet... Moze 60 d15-A ma cos wspolnego z czuloscia wspomagania elektrycznego kierwonicy...?
Nadal czekam na innych Szostkowcow na potwierdzenie tego co zebralem, bo z tego co widzialem, jest lekko inaczej niz pisalicie.
Nadal czekam na innych Szostkowcow na potwierdzenie tego co zebralem, bo z tego co widzialem, jest lekko inaczej niz pisalicie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
fokaa napisał(a):Panowie walczyłem z tymi opcjami w swojej GH i mam problem. Moge przeglądać te parametry ale nie mogę zmienić ich wartości. Dodatkowo naciskająć przycisk info dochodzę do momentu testu wszystkich kontrolek i stop dalej nic nie mogę zmienić pomaga jedynie przekrecenie kluczyka w stacyjce. Ma ktoś jakiś pomysł ewentualnie co źle robie?
dolaczam sie do prosby u mnie to samo, zapalaja sie kontrolki i kilka z nich miga i nic dalej nie moge zrobic tylko przekrecenie zpowrotem kluczyka wylacza podswietlenie kontrolek no i nie ma u mnie przycisku "info"
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
- Od: 9 maja 2004, 19:43
- Posty: 32
- Skąd: Hobro (Danmark)
- Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan
Probujcie innych przyciskow – cos musi zadzialac... chyba. O ile Mazda nie wyciela w ogole mozliwosci ingerencji bez IDS... byloby to przykre :/
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
misiekwawwitaj
jestem nowy i ta sobie czytam i nie chce zabardzo przeszkadzac ale mam sprawe donosnie predkosci cos mi sie wydaje ze zawyza predkosc jaka jade nie wiesz moze jak to zrobic zeby pokazywalo normalnie
jestem nowy i ta sobie czytam i nie chce zabardzo przeszkadzac ale mam sprawe donosnie predkosci cos mi sie wydaje ze zawyza predkosc jaka jade nie wiesz moze jak to zrobic zeby pokazywalo normalnie
- Od: 8 cze 2009, 21:55
- Posty: 19
- Skąd: Bieruń
- Auto: Mazda 6 2.0 141KM. GG '03
Predkosciomierz (ten wskazowkowy) zawsze zawyza. W prawie kazdej marce. Nic z tym nie zrobisz raczej.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Po przeczytaniu http://mazdaforum.com/forum/archive/index.php/t-5955.html zacząłem podejrzewać, że 50 d15 to jest jakaś kalibracja czujnika poziomu paliwa – pływaka ? W sumie, jeśli to na tej podstawie byłoby wyliczane średnie spalanie (?), to efekt 'kalibracji wskazań średniego spalania' byłby pośrednio osiągany...
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
mcbeth napisał(a):W sumie, jeśli to na tej podstawie byłoby wyliczane średnie spalanie (?)
No wlasnie – "?"
Srednie spalanie wydaje sie byc bezposrednia konsekwencja spalania chwilowego, a czujnik ilosci paliwa wydaje sie byc zbyt niedokladnym urzadzeniem do okreslania z dokladnoscia do dziesiatych litra gdy np stoisz na swiatlach i obserwujesz wzrost... Troche podejrzana teoria, ale byc moze ma racje bytu...
Przydaloby sie zeby np. newbie albo dlugi zabrali glos w tej sprawie... w koncu skoro "my" moglismy odkryc to oni moga spytac Mazde...?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6