Ukryte opcje komputera "trip computer" i jego obsługa – wykaz na str.1.
Nie od Km to zalezy tylko jest to określony czas.... chyba 3min tak Panowie?
marc07 napisał(a):Wykres pokazał że wskazanie menu 22 odzwierciedla poziom paliwa w baku – czyli jest to odczyt z pływaka w baku a nie to co w menu 51d15 czyli obliczenia komputera pokładowego. Potwierdzeniem tego że jest to odczyt z pływaka jest zmieniająca się wartość w trakcie tankowania, oraz w trakcie bujania auta. Widać że wskazanie się zmienia on-line.
Wykres jest trochę mylący – wskazania 22 są w równych odstępach na wykresie a różnice wartości są zmienne. Czy Mógłbyś ten wykres poprawić – wielkości na wykresie pokazać zgodnie z ich wartościami? Będzie wtedy widac, czy rzeczywiście kształt baku jest skompensowany. O tak:
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Pozwolę sobie odgrzebać temat...
Mam nieco inny problem: u mnie kontrolka rezerwy zapala się kiedy REMAINING na kompie wskazuje około 20km... Trochę mała ta rezerwa!
1. Czy REMAINING na komputerze pokazuje faktyczną odległość jaką można przejechać, czy może przekłamuje trochę? (jakoś nie mam ochoty sprawdzać tego organoleptycznie )
2. Standardowo lampka rezerwy w większości aut zapala się gdy zostaje paliwa na jakieś 100km (ok. 7-8 litrów). Czy w Magdalenie jest inaczej??
Mam nieco inny problem: u mnie kontrolka rezerwy zapala się kiedy REMAINING na kompie wskazuje około 20km... Trochę mała ta rezerwa!
1. Czy REMAINING na komputerze pokazuje faktyczną odległość jaką można przejechać, czy może przekłamuje trochę? (jakoś nie mam ochoty sprawdzać tego organoleptycznie )
2. Standardowo lampka rezerwy w większości aut zapala się gdy zostaje paliwa na jakieś 100km (ok. 7-8 litrów). Czy w Magdalenie jest inaczej??
- Od: 25 paź 2009, 18:03
- Posty: 90
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM
W trasie nie zawsze jest możliwość zatankowania wcześniej. Czasami można przejechać i 200km zanim się trafi na dobrą stację. No i syfów z jakiegoś pierwszego lepszego wiejskiego dystrybutora będę mieć raczej więcej niż tego co na dnie z vervy zostanie.
Czyli komputer pokazując REMAINING oszukuje o jakieś 80km? dziwne.
Czyli komputer pokazując REMAINING oszukuje o jakieś 80km? dziwne.
- Od: 25 paź 2009, 18:03
- Posty: 90
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM
wiec lepiej zatankowac jak masz 1/3 baku niz jak masz super gleboka rezerwe ?
verwa czy nie verwa proponuje spojrzec kiedys w bak i zobaczyc jak tam wyglada ..
a to nie jest TDI gdzie mechanik jest drozszy niz wymieniane czesci.
w M6 03r na rezerwie przejechalem 150 km a od 70 km na kompie wyswietlaly sie juz tylko kreski
verwa czy nie verwa proponuje spojrzec kiedys w bak i zobaczyc jak tam wyglada ..
a to nie jest TDI gdzie mechanik jest drozszy niz wymieniane czesci.
w M6 03r na rezerwie przejechalem 150 km a od 70 km na kompie wyswietlaly sie juz tylko kreski
M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie
M6 09 2.0 143 KM DPF
M6 09 2.0 143 KM DPF
- Od: 9 lis 2009, 12:39
- Posty: 48
- Skąd: Poznań
- Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM
Prezzi po co filozofujesz.
Ja tylko chcę wiedzieć ile zostaje paliwa po włączeniu kontrolki rezerwy. Piszesz że od 70 pokazywał kreski, a u mnie pokazuje do ZERA. Nie mam kresek. Rezerwa pokazuje się nie przy 100km czy 150km remaining, tylko przy 20km.
Czy ktoś może mi powiedzieć ile faktycznie zostało mi paliwa? W sumie proste pytanie.
Ja tylko chcę wiedzieć ile zostaje paliwa po włączeniu kontrolki rezerwy. Piszesz że od 70 pokazywał kreski, a u mnie pokazuje do ZERA. Nie mam kresek. Rezerwa pokazuje się nie przy 100km czy 150km remaining, tylko przy 20km.
Czy ktoś może mi powiedzieć ile faktycznie zostało mi paliwa? W sumie proste pytanie.
- Od: 25 paź 2009, 18:03
- Posty: 90
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM
MasterB przeciez sam mozesz to sprawdzic... i to jest opisane w tym temacie prawie na samym poczatku...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ello Panowie podłączę się pod temat. Nie wiem czy mam coś popsute czy nie, ale u mnie nawet po regulacji w komputerze -15/+15 nic nie pomaga komputer zawsze oszukuje mnie o około 100 km. Oczywiście kiedy wyjeżdże paliwo do rezerwy pokazuje że ubywa, ale zawsze o 100 oszuka.Nawet kiedyś specjalnie wyjeździłem paliwo prawie do zera (wskazówka wyginała się już do dołu) a na kompie pokazywało że jeszcze 80 mogę pyknąc Powiedzcie co mam z tym zrobić? Aha zauważyłem że przy odkręcaniu korka wlewu zawsze jest mocne sssssssssssssss może to mieć wpływ na odczyt ilości paliwa przez komputer ? Pozdro...
--Nigdy nie polemizuj z idiotą, bo najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu a potem zniszczy doświadczeniem--
- Od: 31 lip 2009, 13:47
- Posty: 126
- Skąd: Kraj kwitnącej wiśni
- Auto: Była...Mazda 6 GG 1,8 benzin...
Jest Ford Focus Mk3 Titanium EcoNetic
Co do brzęczyka to ja mam inny sposób, ponieważ nie zawsze moge zapiąć pas bo mechanizm gniazda coś nie chce łapac klamerki pasa, to poprostu wciskam tam płaski śrubokręt i wyjmuje po chwili. Kontolka znika, nic nie brzeczy i jakoś , lużniej w aucie
Do sprzedania fajne graty do M6 :)
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
viewtopic.php?f=77&t=26292&p=1937697#p1937697
Pełna diagnostyka komputera Mazd!
- Od: 14 lis 2008, 18:30
- Posty: 518
- Skąd: Zamość PL/ Leicester UK
- Auto: Były M6 2.0D M6 2.0 LF :(
melass napisał(a):wciskam tam płaski śrubokręt i wyjmuje po chwili
Zycze bezwypadkowej jazdy i wysoko latajacych srubokretow.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Witam.
Sprawdziłem w swojej 6 opcje komputera, paru nie mogłem się doszukać:
01 off
04 off
08 off
18 on
22 064
50 d15 0
51 d15 29,9
59 110
31 off
Może ktoś mi udzieli wskazówki co do kodów. w/g kompa średnie spalanie wychodzi 11,2 i kula się w tych granicach. W/g tego co przejechałem więcej w korkach niż na trasie, spalił mi w granicach 7,3. Jakieś pomysły, co skorygować?
Sprawdziłem w swojej 6 opcje komputera, paru nie mogłem się doszukać:
01 off
04 off
08 off
18 on
22 064
50 d15 0
51 d15 29,9
59 110
31 off
Może ktoś mi udzieli wskazówki co do kodów. w/g kompa średnie spalanie wychodzi 11,2 i kula się w tych granicach. W/g tego co przejechałem więcej w korkach niż na trasie, spalił mi w granicach 7,3. Jakieś pomysły, co skorygować?
- Od: 31 paź 2009, 11:46
- Posty: 33
- Skąd: Ripon
- Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM
mazi2280 te spalanie z kompa masz w l/100km czy w l/100mil? Profil mowi, ze z UK... czyli mile a obliczenia podajesz w l/100km...
Jezeli w milach, to wskazanie rozni sie o 0,3l...
Jezeli w milach, to wskazanie rozni sie o 0,3l...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
mazi2280 napisał(a):50 d15 0
zrob tak: jak bedziesz w tej pozycji ustaw na +5% i wskazanie powinno sie roznic o 0,05
i bedzie dobrze
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
MasterB napisał(a):a u mnie pokazuje do ZERA. Nie mam kresek
Skąd wiesz że do zera? Skoro to piszesz to rozumiem że sprawdziłeś?
A jak doszło do zera to co było dalej? Cały czas pokazywało zero?
Coś czuję, że kolega trochę fantazjuje albo nie bardzo wie co pisze ....
Jak mam fantazjować? Spisałem tylko dane z wyświetlacza. Zużycie obliczyłem w/g zatankowanego paliwa. Do zera nie jechałem bo, po co? Przejechałem kilkaset kilometrów, zatankowałem do pełna – weszło 48,3 litra i obliczyłem w/g wzoru z forum. Nic po za tym.
- Od: 31 paź 2009, 11:46
- Posty: 33
- Skąd: Ripon
- Auto: mazda 6 2005, 2,0 D 136KM
mazi2280 napisał(a):atankowałem do pełna – weszło 48,3
Samo to juz jest zaprzeczeniem zera, bo skoro ja leje ponad 50 l to znaczy ze leje na ziemie
mazi2280 napisał(a):w/g wzoru z forum
Wlasnie dlatego jestem zwolennikiem nie usuwania opinii chocby sprzecznych z tymi, ktore juz istnieja na forum – po prostu racja zwykle jest gdzies w srodku (a poza tym, byc moze zle zinterpretowales "wzor" – mozesz wskazac konkretnie o ktory chodzi?)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6