Żaróweczki do podświetlenia przełączników i pokręteł. I ich wymiana str.3

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez viruss » 8 lip 2008, 14:24

Sorry a jak sie dostac do tych zaroweczek(wlasnie mi padla pod pokretlem temp)?
Początkujący
 
Od: 22 mar 2008, 15:05
Posty: 19
Skąd: Północ
Auto: Mazda 6 2.0 GG 136KM

Postprzez zoltrix » 22 sie 2008, 10:31

Z doswiadczenia powiedzcie mi ktore beda lepsze, ponizej dwa linki:

1) http://www.laro.com.pl/index.php5?action=sklep&t=3347
2) http://www.laro.com.pl/index.php5?action=sklep&t=3345
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Pawko_6 » 22 sie 2008, 12:26

Ta pierwsza ma właściwe wymiary.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez zoltrix » 22 sie 2008, 14:53

Pawko_6 napisał(a):Ta pierwsza ma właściwe wymiary.

Dzieki za pomoc :) Przesylka drozsza niz same zarowki :|
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez kiero » 22 sie 2008, 15:31

Ale i tak będą świeciły mocniej niż pozostałe! Ja mam w pokretłach 50 mA i wyraźnie się różnią. Dlatego wszytkie 5 zmieniłem żeby było w miarę jednolicie. Ale górna część deski świeci ciemniejszym kolorem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2007, 15:54
Posty: 114
Skąd: Kraków
Auto: M6 2.0 CD 136KM 2003r. GY

Postprzez zoltrix » 22 sie 2008, 15:45

Te maja 40 mA. Oznacza to,ze będą świecić jaśniej niż Twoje czy wręcz przeciwnie? Temat natężenia prądu elektrycznego jest mi obcy <glupek2>
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Pawko_6 » 22 sie 2008, 16:34

zoltrix napisał(a):Te maja 40 mA. Oznacza to,ze będą świecić jaśniej

Będą świeciły ciemniej.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Toji » 1 wrz 2008, 12:11

hej w tym temacie chce się podzielić jedną obawą, ponoć po demontażu panelu środkowego w celu wymiany żarówki od podświetlenia później nie da się go już spasować idealnie i mogą pojawić się jakieś skrzypienia. Możecie potwierdzić albo zaprzeczyć ? Z góry dziękuję za info. Może ktoś wrzuci jakąś fotorelacje z wymiany :)
tylko umarli płyną z prądem, żywi idą zawsze pod prąd :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:39
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda6 2003 MZR-CD

Postprzez Maciej Loret » 1 wrz 2008, 18:34

Toji napisał(a):hej w tym temacie chce się podzielić jedną obawą, ponoć po demontażu panelu środkowego w celu wymiany żarówki od podświetlenia później nie da się go już spasować idealnie i mogą pojawić się jakieś skrzypienia. Możecie potwierdzić albo zaprzeczyć ?


Miałem rozbierany w celu podłączenia zestawu głośnomówiącego przez fachowca Car Audio. Miałem życzenia, by wszystko było idealnie spasowane i nic nie skrzypiało po montażu. Na razie minęły trzy miesiące i nic nie skrzypi.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez vienek » 5 wrz 2008, 20:11

Co do żarówek o większej mocy od oryginalnych żeby świeciły ciemniej możnaby ich połączyć szeregowo i wtedy będą świecić o połowę ciemniej i co za tym idzie brać o połowę mniejszy prąd (przy połączeniu w szereg 2 żarówek). Nie wiem tylko, czy fizycznie da się w konsoli ich tak połączyć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez Pawko_6 » 6 wrz 2008, 07:46

vienek napisał(a):Co do żarówek o większej mocy od oryginalnych żeby świeciły ciemniej możnaby ich połączyć szeregowo i wtedy będą świecić o połowę ciemniej i co za tym idzie brać o połowę mniejszy prąd (przy połączeniu w szereg 2 żarówek).

Prąd będzie taki sam, napięcie o połowę mniejsze, czyli 6V. Będzie świecić bardzo słabo. :)

vienek napisał(a):Nie wiem tylko, czy fizycznie da się w konsoli ich tak połączyć.

Niewykonalne. :] Pomysł zapożyczony, chyba z lampek choinkowych, tam to działa. :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez vienek » 6 wrz 2008, 10:04

Pawko_6 napisał(a):Prąd będzie taki sam, napięcie o połowę mniejsze, czyli 6V. Będzie świecić bardzo słabo.

I tu się nie zgodzę. Przy połączeniu żarówek w szereg to prąd się zmieni, a nie napięcie. Napięcie przyłożone do żarówek będzie 12V. Chyba, że mówisz o napięciu na jednej żarówce, ponieważ napięcia rozłożą się równo po 6V na każdą. I prąd w całym obwodzie będzie o połowę mniejszy (przy połączenu 2 żarówek).

Pawko_6 napisał(a):Pomysł zapożyczony, chyba z lampek choinkowych, tam to działa

Nie tylko. Pamiętam jak w czasach socjalistycznych w pracy robiło się próbniki napięcia z dwóch żarówk połączonych szeregowo, aby móc sprawdzić napięcie i 220V i 380V.
A pomysł nie jest taki zły, bo i trwałość żarówek byłaby o wiele większa. Nie rozbierałem konsoli więc nie wiem jak tam jest z połączeniem. Być może jest to nie tyle niewykonalne co trudne do zrobienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez fuks » 6 wrz 2008, 12:49

koledzy warto wejść na stronę www.mazda6.prv.pl tam autor opisuje gdzie można kupić taką żaróweczkę.
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html

KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !!!
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sie 2008, 11:41
Posty: 124
Skąd: Poznań
Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.

Postprzez Pawko_6 » 6 wrz 2008, 13:04

vienek napisał(a):I tu się nie zgodzę. Przy połączeniu żarówek w szereg to prąd się zmieni, a nie napięcie

Ze mną nie musisz, ale burzysz podstawy elektroniki, "czarni" powiedzieliby, szerzysz herezje, jeżeli nie wierzysz w teorię, to weź miernik i sprawdź.<diabel>
vienek napisał(a):Chyba, że mówisz o napięciu na jednej żarówce, ponieważ napięcia rozłożą się równo po 6V na każdą.

Oczywiście, że na każdej. :]

vienek napisał(a):Nie rozbierałem konsoli więc nie wiem jak tam jest z połączeniem. Być może jest to nie tyle niewykonalne co trudne do zrobienia.

...i bez sensu. <glupek2>
Ostatnio edytowano 1 lut 2009, 19:08 przez Pawko_6, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez vienek » 6 wrz 2008, 13:36

Pawko_6 napisał(a):Ze mną nie musisz, ale burzysz podstawy elektroniki, "czarni" powiedzieliby, szerzysz herezje, jeżeli nie wierzysz w teorię, to weź miernik i sprawdź.

Żarówka jest typowym odbiornikiem mocy czynnej i w uproszceniu możnaby ją zastąpić rezystorem. A skoro I=U/R, więc jeżeli założymy, że jedna żarówka ma 12 ohm, to prąd płynący w takim obwodzie będzie wynosił 1A. Jeżeli będą to 2 żarówki, to suma ich oporności wyniesie 24ohm co po obliczeniach daje nam 0,5A. To tyle teorii. Zresztą jeżeli żarówka, z czym się zgadzasz, świeci słabiej, to musi płynąć przez nią mniejszy prąd.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lip 2008, 22:36
Posty: 50
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM

Postprzez Pawko_6 » 6 wrz 2008, 15:46

vienek pewnie , że masz rację. Tak żeś walnął z pomysłem podwójnych żarówek w przełącznikach, że zgłupiałem. Jeżeli już, to raczej szeregowo łączy się identyczne żarówki o niższym napięciu do łącznej sumy napięć, równej napięciu zasilania, wtedy całość pobiera tyle prądu ile jedna żarówka i świeci optymalnie, bo oto chodzi, jak najmniejsza moc (obecnie dużo pracuję przy szeregowym łączeniu LED). Pewnie to mnie zmyliło i sam zacząłem szerzyć herezje. <glupek2> Praktyka, rutyna, a teoria została w szkole, zwracam honor. <prosze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Toji » 8 wrz 2008, 11:37

Maciej, dzięki za odpowiedź. Troszkę mnie uspokoiłeś więc pewnie też się zdecyduję i oby się ładnie później spasowały te plastiki :)
tylko umarli płyną z prądem, żywi idą zawsze pod prąd :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 lip 2008, 11:39
Posty: 22
Skąd: Kalisz
Auto: Mazda6 2003 MZR-CD

Postprzez zoltrix » 12 wrz 2008, 17:23

Pawko_6 napisał(a):Ta pierwsza ma właściwe wymiary.


Niestety ma niewlasciwe wymiary, jest za mala. Gumka jej nie opina,ale mimo wszystko udalo mi sie je zalozyc <jupi> Trzeba wcisnac gumke w ta plastikowa oprawke... Niestety swiatlo nieco jasniejsze od oryginalnego :|
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
Forumowicz
 
Od: 14 sty 2008, 20:09
Posty: 123
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J

Postprzez Grzyby » 12 wrz 2008, 21:51

Toji napisał(a):oby się ładnie później spasowały te plastiki

pasują bez problemu – właśnie wymieniłem sobie żaróweczki od podświetlenie w panelu sterowania klimą.
Wszystko ładnie się wstawia we właściwe miejsca i elegancko pasuje – zero skrzypienia czy złego spasowania.
Ja u siebie założyłem czerwone żaróweczki 12V. Są ciut mniejsze niż oryginalne ale w niczym to nie przeszkadza. Świeci to oki, może minimalnie za jasno (?) ale z racji że jest nisko to w niczym nie przeszkadza.
Nie jest żadnym problemem kupienie takich żaróweczek na 14 lub 18V. Wtedy będą świeciły troszkę ciemniej.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez lukbob » 14 wrz 2008, 17:12

Witam,
jakiś czas temu też ten temat przerabiałem, wymieniłem w sumie 4 żarówki, przy włączniki podgrzewania siedzenia, spryskiwaczy reflektorów i dwie przy sterowaniu klimy. Zabawy sporo, ale było warto, strasznie mnie denerwowały te ciemne miejsca. Wtedy też poszukiwałem odpowiednich żaróweczek i znalazłem sklep z tego typu sprzętem:
http://www.stemps.pl/product_info.php?c ... cts_id=742
http://www.stemps.pl/product_info.php?c ... cts_id=749
Osobiście tam nie zamówiłem, bo poszedłem do sklepu/serwisu w Bydgoszczy, gdzie naprawiają radia samochodowe i dobraliśmy żaróweczki właśnie z radia. Nie pamiętam ceny, ok. 2 zł za sztukę, facio jedynie mnie przestrzegł przed zamawianiem podobnych w necie, gdyż ze względu na bardzo zróżnicowane temperatury w samochodzie mi się zaraz przepalą. A te montowane w radiach samochodowych są niby na to odporne. Prawda jest taka, że już jedna z nich mi się przepaliła, także albo przypadek, albo po prostu ściemniał :)
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 11 paź 2007, 19:48
Posty: 11
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 GG 2003r, diesel 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6