Żaróweczki do podświetlenia przełączników i pokręteł. I ich wymiana str.3
Z doswiadczenia powiedzcie mi ktore beda lepsze, ponizej dwa linki:
1) http://www.laro.com.pl/index.php5?action=sklep&t=3347
2) http://www.laro.com.pl/index.php5?action=sklep&t=3345
1) http://www.laro.com.pl/index.php5?action=sklep&t=3347
2) http://www.laro.com.pl/index.php5?action=sklep&t=3345
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Ta pierwsza ma właściwe wymiary.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
zoltrix napisał(a):Te maja 40 mA. Oznacza to,ze będą świecić jaśniej
Będą świeciły ciemniej.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
hej w tym temacie chce się podzielić jedną obawą, ponoć po demontażu panelu środkowego w celu wymiany żarówki od podświetlenia później nie da się go już spasować idealnie i mogą pojawić się jakieś skrzypienia. Możecie potwierdzić albo zaprzeczyć ? Z góry dziękuję za info. Może ktoś wrzuci jakąś fotorelacje z wymiany
tylko umarli płyną z prądem, żywi idą zawsze pod prąd
- Od: 22 lip 2008, 11:39
- Posty: 22
- Skąd: Kalisz
- Auto: Mazda6 2003 MZR-CD
Toji napisał(a):hej w tym temacie chce się podzielić jedną obawą, ponoć po demontażu panelu środkowego w celu wymiany żarówki od podświetlenia później nie da się go już spasować idealnie i mogą pojawić się jakieś skrzypienia. Możecie potwierdzić albo zaprzeczyć ?
Miałem rozbierany w celu podłączenia zestawu głośnomówiącego przez fachowca Car Audio. Miałem życzenia, by wszystko było idealnie spasowane i nic nie skrzypiało po montażu. Na razie minęły trzy miesiące i nic nie skrzypi.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Co do żarówek o większej mocy od oryginalnych żeby świeciły ciemniej możnaby ich połączyć szeregowo i wtedy będą świecić o połowę ciemniej i co za tym idzie brać o połowę mniejszy prąd (przy połączeniu w szereg 2 żarówek). Nie wiem tylko, czy fizycznie da się w konsoli ich tak połączyć.
- Od: 29 lip 2008, 22:36
- Posty: 50
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM
vienek napisał(a):Co do żarówek o większej mocy od oryginalnych żeby świeciły ciemniej możnaby ich połączyć szeregowo i wtedy będą świecić o połowę ciemniej i co za tym idzie brać o połowę mniejszy prąd (przy połączeniu w szereg 2 żarówek).
Prąd będzie taki sam, napięcie o połowę mniejsze, czyli 6V. Będzie świecić bardzo słabo.
vienek napisał(a):Nie wiem tylko, czy fizycznie da się w konsoli ich tak połączyć.
Niewykonalne. Pomysł zapożyczony, chyba z lampek choinkowych, tam to działa.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Prąd będzie taki sam, napięcie o połowę mniejsze, czyli 6V. Będzie świecić bardzo słabo.
I tu się nie zgodzę. Przy połączeniu żarówek w szereg to prąd się zmieni, a nie napięcie. Napięcie przyłożone do żarówek będzie 12V. Chyba, że mówisz o napięciu na jednej żarówce, ponieważ napięcia rozłożą się równo po 6V na każdą. I prąd w całym obwodzie będzie o połowę mniejszy (przy połączenu 2 żarówek).
Pawko_6 napisał(a):Pomysł zapożyczony, chyba z lampek choinkowych, tam to działa
Nie tylko. Pamiętam jak w czasach socjalistycznych w pracy robiło się próbniki napięcia z dwóch żarówk połączonych szeregowo, aby móc sprawdzić napięcie i 220V i 380V.
A pomysł nie jest taki zły, bo i trwałość żarówek byłaby o wiele większa. Nie rozbierałem konsoli więc nie wiem jak tam jest z połączeniem. Być może jest to nie tyle niewykonalne co trudne do zrobienia.
- Od: 29 lip 2008, 22:36
- Posty: 50
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM
koledzy warto wejść na stronę www.mazda6.prv.pl tam autor opisuje gdzie można kupić taką żaróweczkę.
SPRZEDAM MOJĄ MADZiĘ... już sprzedałem... ojojojojoj
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
http://otomoto.pl/mazda-6-sport-exclusive-C8780262.html
KONIECZNIE TO ZOBACZ – GORĄCY TEMAT !
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... sc&start=0
- Od: 18 sie 2008, 11:41
- Posty: 124
- Skąd: Poznań
- Auto: Mercedes W211 E270 CDI 2002r.
vienek napisał(a):I tu się nie zgodzę. Przy połączeniu żarówek w szereg to prąd się zmieni, a nie napięcie
Ze mną nie musisz, ale burzysz podstawy elektroniki, "czarni" powiedzieliby, szerzysz herezje, jeżeli nie wierzysz w teorię, to weź miernik i sprawdź.
vienek napisał(a):Chyba, że mówisz o napięciu na jednej żarówce, ponieważ napięcia rozłożą się równo po 6V na każdą.
Oczywiście, że na każdej.
vienek napisał(a):Nie rozbierałem konsoli więc nie wiem jak tam jest z połączeniem. Być może jest to nie tyle niewykonalne co trudne do zrobienia.
...i bez sensu.
Ostatnio edytowano 1 lut 2009, 19:08 przez Pawko_6, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Ze mną nie musisz, ale burzysz podstawy elektroniki, "czarni" powiedzieliby, szerzysz herezje, jeżeli nie wierzysz w teorię, to weź miernik i sprawdź.
Żarówka jest typowym odbiornikiem mocy czynnej i w uproszceniu możnaby ją zastąpić rezystorem. A skoro I=U/R, więc jeżeli założymy, że jedna żarówka ma 12 ohm, to prąd płynący w takim obwodzie będzie wynosił 1A. Jeżeli będą to 2 żarówki, to suma ich oporności wyniesie 24ohm co po obliczeniach daje nam 0,5A. To tyle teorii. Zresztą jeżeli żarówka, z czym się zgadzasz, świeci słabiej, to musi płynąć przez nią mniejszy prąd.
- Od: 29 lip 2008, 22:36
- Posty: 50
- Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
- Auto: M6 GY 2.0 diesel `04 136 KM
vienek pewnie , że masz rację. Tak żeś walnął z pomysłem podwójnych żarówek w przełącznikach, że zgłupiałem. Jeżeli już, to raczej szeregowo łączy się identyczne żarówki o niższym napięciu do łącznej sumy napięć, równej napięciu zasilania, wtedy całość pobiera tyle prądu ile jedna żarówka i świeci optymalnie, bo oto chodzi, jak najmniejsza moc (obecnie dużo pracuję przy szeregowym łączeniu LED). Pewnie to mnie zmyliło i sam zacząłem szerzyć herezje. Praktyka, rutyna, a teoria została w szkole, zwracam honor.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Ta pierwsza ma właściwe wymiary.
Niestety ma niewlasciwe wymiary, jest za mala. Gumka jej nie opina,ale mimo wszystko udalo mi sie je zalozyc Trzeba wcisnac gumke w ta plastikowa oprawke... Niestety swiatlo nieco jasniejsze od oryginalnego
[url]http://www.rajskiesiedlisko.pl[/url] | Agroturystyka
- Od: 14 sty 2008, 20:09
- Posty: 123
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 RF-7J
Toji napisał(a):oby się ładnie później spasowały te plastiki
pasują bez problemu – właśnie wymieniłem sobie żaróweczki od podświetlenie w panelu sterowania klimą.
Wszystko ładnie się wstawia we właściwe miejsca i elegancko pasuje – zero skrzypienia czy złego spasowania.
Ja u siebie założyłem czerwone żaróweczki 12V. Są ciut mniejsze niż oryginalne ale w niczym to nie przeszkadza. Świeci to oki, może minimalnie za jasno (?) ale z racji że jest nisko to w niczym nie przeszkadza.
Nie jest żadnym problemem kupienie takich żaróweczek na 14 lub 18V. Wtedy będą świeciły troszkę ciemniej.
Witam,
jakiś czas temu też ten temat przerabiałem, wymieniłem w sumie 4 żarówki, przy włączniki podgrzewania siedzenia, spryskiwaczy reflektorów i dwie przy sterowaniu klimy. Zabawy sporo, ale było warto, strasznie mnie denerwowały te ciemne miejsca. Wtedy też poszukiwałem odpowiednich żaróweczek i znalazłem sklep z tego typu sprzętem:
http://www.stemps.pl/product_info.php?c ... cts_id=742
http://www.stemps.pl/product_info.php?c ... cts_id=749
Osobiście tam nie zamówiłem, bo poszedłem do sklepu/serwisu w Bydgoszczy, gdzie naprawiają radia samochodowe i dobraliśmy żaróweczki właśnie z radia. Nie pamiętam ceny, ok. 2 zł za sztukę, facio jedynie mnie przestrzegł przed zamawianiem podobnych w necie, gdyż ze względu na bardzo zróżnicowane temperatury w samochodzie mi się zaraz przepalą. A te montowane w radiach samochodowych są niby na to odporne. Prawda jest taka, że już jedna z nich mi się przepaliła, także albo przypadek, albo po prostu ściemniał
Pozdrawiam
jakiś czas temu też ten temat przerabiałem, wymieniłem w sumie 4 żarówki, przy włączniki podgrzewania siedzenia, spryskiwaczy reflektorów i dwie przy sterowaniu klimy. Zabawy sporo, ale było warto, strasznie mnie denerwowały te ciemne miejsca. Wtedy też poszukiwałem odpowiednich żaróweczek i znalazłem sklep z tego typu sprzętem:
http://www.stemps.pl/product_info.php?c ... cts_id=742
http://www.stemps.pl/product_info.php?c ... cts_id=749
Osobiście tam nie zamówiłem, bo poszedłem do sklepu/serwisu w Bydgoszczy, gdzie naprawiają radia samochodowe i dobraliśmy żaróweczki właśnie z radia. Nie pamiętam ceny, ok. 2 zł za sztukę, facio jedynie mnie przestrzegł przed zamawianiem podobnych w necie, gdyż ze względu na bardzo zróżnicowane temperatury w samochodzie mi się zaraz przepalą. A te montowane w radiach samochodowych są niby na to odporne. Prawda jest taka, że już jedna z nich mi się przepaliła, także albo przypadek, albo po prostu ściemniał
Pozdrawiam
- Od: 11 paź 2007, 19:48
- Posty: 11
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 GG 2003r, diesel 136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6