Wyciek wody w kabinie – odprowadzenie wody z klimy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez krzysztof161 » 22 sie 2008, 15:03

U mnie kapało dokładnie w tym samym miejscu.Zdemontowałem dolną część plastikowego kanału powietrza.W miejsscu ,gdzie łączy się z parownikiem (na zdjęciu z strzałką jeden wkręt a drugi z przodu zdjęcia pod kanałem ) całą krawędź posmarowałem grubo silikonem i złożyłem.Jeżdżę już 2 tygodnie i kropla wody z klimy do kabiny już nie spadła.Na krawędzi tego kanału była uszczelka z gąbki.Myślę,że ząb czasu ją trochę nadgryzł.W opisywanych przez kolegów przypadkach sądzę ,że może być podobnie.
Początkujący
 
Od: 15 lut 2008, 21:12
Posty: 6
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2.0 ON 136 PS 2003 r.

Postprzez fox11 » 24 sie 2008, 17:42

No to nurkuje pod schowek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez Riki » 24 sie 2008, 19:29

zooomzooom krzysztof161 dzięki za relacje :) we wtorek...
fox11 napisał(a):nurkuje pod schowek


Potem napisze co z tego wyszło...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez fox11 » 25 sie 2008, 21:13

ta o ile się nie utopie po odkręceniu tych śrubek <lol>
A na razie czasu brak, ale jak już znajdę czas i wyczołgam się z pod schowka, zdejmę płetwy i maskę to na pewno napisze :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez Dortann » 26 sie 2008, 10:08

krzysztof161 napisał(a):Jeżdżę już 2 tygodnie i kropla wody z klimy do kabiny już nie spadła.


A nie jest tak, że ta woda teraz może do kabiny nie kapie ale ścieka gdzie indziej? Bo ja wolę podkładać szmatę póki co, niż żeby mi coś zgniło od wilgoci i grzyb jakiś wylazł.
Madzia i Misiek to zgrana para.
Forumowicz
 
Od: 27 maja 2007, 16:03
Posty: 237
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 diesel kombi

Postprzez dimark » 26 sie 2008, 15:46

Koledzy, mam identyczny problem, zaczęło kapać delikatnie – dywanik był lekko wilgotny ale teraz tworzą się małe kałuże wody (na bank wody!!!). Spróbowałem jeździć kilka dni bez klimy – nie kapie.Jak tylko włączę klimę od razu się leje. Cieknie na krawędzi kanału powietrza (od strzałki wzdłuż krawędzi do śrubki na jej końcu) . Próbowałem ściągnąć dolna cześć tego kanału powietrza ale nie udało mi się, chyba bez demontażu całego kanału dolotowego się chyba nie da. Zgadza się że za uszczelkę robi jakaś gąbka i jak to odchyliłem wylała się resztka wody i myślałem ze to koniec . Ponadto nie wydaje mi się aby producent celowo stosował tam taką marną gąbkę celem uszczelnienia przed przeciekanie wody.
CZY KTOŚ WIE z czym się łączy ten kanał powietrza bo na pewno cieknie właśnie z niego.
Początkujący
 
Od: 6 sty 2008, 20:48
Posty: 18
Skąd: Chorzów
Auto: M6 MZR-CD 135KM Kombi Top '03

Postprzez Riki » 27 sie 2008, 14:09

No i zajrzałem tam..... porażka :| wiadro wody... filc od tapicerski oderwałem i wisi na suszarce w łazience... wszystko przesiąknięte wodą....
Wykluczam przeciekanie auta w deszczu ponieważ dokładnie widać skąd kapie (miejsce wskazane czerwoną strzałką przez kolegę zooomzooom) i teraz najważniejsze... NIE NAPRAWIAJCIE klimatyzacji takim sposobem jak kolega zooomzooom... z początku wydaje się, że jest OK ale to złudzenie... woda nadal będzie kapać z parownika a Wy uszczelniając obudowę nagrzewnicy nie pozwalacie jej ujść na nogi pasażera tylko... w przewody el? zostaje w dmuchawie? nie wiem... tutaj jej ujście jest "bezpieczne" (w miarę)
Wygląda na to, że cieknie sam parownik lub jego uszczelnienie (wychodzące rurki)
Naprawa w ASO wygląda następująco... demontowana jest cała (dosłownie) deska rodzielcza... naprawa trwa dwa dni i kosztuje w Warszawskim ASO granicach 1500zł (w cenie kpl serwis klimatyzacji – wymiana oleju, czynnika itd.)
Sprawdzają dokładnie parownik i przewody (szczelność) i je uszczelniają (jeśli cieknie to wiadomo, że na pewno tego wymagają..........)

Dodam jeszcze, iż jest to ogólnie znany problem i nie jedna szóstka miewa problemy z nieszczelnym układem klimatyzacji co powoduje wyciek wody na nogi pasażera (czasami z nadmiaru wody także z tyłu..)

Dla ciekawostki zamieszczam zdjęcie obrazujący cały pechowy element...

Obrazek

Pozdrawiam

P.S
zooomzooom w żaden sposób nie piję do Ciebie ;) wręcz odwrotnie.... podziwiam ogrom Twojej pracy :) ale polecam zastosować się do w/w (pewnej) instrukcji naprawy...
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Mateusz L » 29 sie 2008, 22:23

Panowie, gadałem dziś z kumplem (pracownik serwisu Renault) i twierdził, że wyciek w kabinie jest w Renówkach spowodowany zapchaniem węża przy wylocie na zewnątrz. Przez to właśnie woda nie ma gdzie wylecieć i cieknie w kabinie-jest to dość częste...Może w Maździe jest tak samo...
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez fox11 » 29 sie 2008, 23:17

Mateusz L napisał(a):Panowie, gadałem dziś z kumplem (pracownik serwisu Renault) i twierdził, że wyciek w kabinie jest w Renówkach spowodowany zapchaniem węża przy wylocie na zewnątrz. Przez to właśnie woda nie ma gdzie wylecieć i cieknie w kabinie-jest to dość częste...Może w Maździe jest tak samo...


Może tak ale po co w takim razie serwis rozbiera całe podszybie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Postprzez Riki » 29 sie 2008, 23:25

Riki napisał(a):cieknie sam parownik lub jego uszczelnienie (wychodzące rurki)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Mateusz L » 30 sie 2008, 00:26

fox11 napisał(a):Może tak ale po co w takim razie serwis rozbiera całe podszybie ?


Riki napisał(a):Warszawskim ASO granicach 1500zł


Ale może po prostu jest jakaś wada w M6...ech-żądam wznowienie produkcji GD RF,,,
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2007, 14:29
Posty: 567 (0/2)
Skąd: Mazowsze
Auto: Lexus

Postprzez magicadm » 30 sie 2008, 00:31

Mateusz L napisał(a):żądam wznowienie produkcji GD RF,,,

a ja czekam na M6 DITD :)
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2004, 02:28
Posty: 3117 (0/1)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 L8 zbyt słabe by się zepsuć

Postprzez Riki » 30 sie 2008, 09:11

magicadm napisał(a):a ja czekam na M6 DITD



oooo to już możemy składać zamówienia na dwie sztuki <lol>
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pawnik » 30 sie 2008, 09:20

Nieszczelność układu odprowadzania wody z parownika była wadą fabryczną w M6. W którymś biuletynie manuala była opisana procedura naprawy, tak jak opisał to Riki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Grzyby » 30 sie 2008, 09:30

Pawnik napisał(a):W którymś biuletynie manuala była opisana procedura naprawy, tak jak opisał to Riki.

i obejmowała rozbebeszenie całej dechy?
Cholerka, niedobrze ....
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pawnik » 30 sie 2008, 10:04

Grzyby napisał(a):
Pawnik napisał(a):W którymś biuletynie manuala była opisana procedura naprawy, tak jak opisał to Riki.

i obejmowała rozbebeszenie całej dechy?
Cholerka, niedobrze ....

Inaczej się nie da. Parownik zawsze siedzi najgłębiej.. :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Grzyby » 30 sie 2008, 10:09

Pawnik, a nie orientujesz się na czym polega to "uszczelnienie" parownika?
Czy on ma wycieki, czy z rurek odprowadzających cieknie tzn. że się rozszczelnia (tak jak chłodnica cieczy chłodzącej?) ??
Bo nie łapę zupełnie o jakie uszczelnienie chodzi.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Pawnik » 30 sie 2008, 10:21

Grzyby napisał(a):Pawnik, a nie orientujesz się na czym polega to "uszczelnienie" parownika?
Czy on ma wycieki, czy z rurek odprowadzających cieknie tzn. że się rozszczelnia (tak jak chłodnica cieczy chłodzącej?) ??
Bo nie łapę zupełnie o jakie uszczelnienie chodzi.

Niestety dokładnie nie wiem. Kiedyś przeglądałem biuletyny manuala i w którymś był właśnie opisany problem z tym parownikiem i wodą. Była opisana procedura naprawy. Teraz nie mam dostępu do tego. Pewnie Jaksa będzie wiedział co i jak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 21:45
Posty: 580 (0/1)
Auto: Mazda 6 Kombi MZR-CD 136 PS

Postprzez Riki » 30 sie 2008, 20:51

Pawnik napisał(a):Nieszczelność układu odprowadzania wody z parownika była wadą fabryczną w M6


Dokładnie tak... pierwsze egzemplarze przed liftem miały ten problem..


Pawnik napisał(a):Była opisana procedura naprawy. Teraz nie mam dostępu do tego


a szkoda... mimo wszystko nadal kombinuje jak naprawić to samemu (nie lubie sie poddawac – nie chodzi tu nawet o $$) więc Pawnik...... licze na Ciebie ze jednak to znajdziesz :D ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez fox11 » 31 sie 2008, 19:21

Riki napisał(a):Dokładnie tak... pierwsze egzemplarze przed liftem miały ten problem..

A ja mam jeden z ostatnich egzemplarzy przed liftem, chyba ogólnie mazda dała tu ciała, no ale jeśli to wada fabryczna to co na to mazda?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 maja 2008, 10:56
Posty: 74
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 136KM MZR-CD 05r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6

cron