Czujnik zajętości fotela – brzęczyk i kontrolka pasów

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zielak » 19 lis 2008, 08:25

dzieno napisał(a):Czy da się określić co z czym działa. Nie mam kontrolki ani brzęczyka zapiętych pasów na fotelu kierowcy. Na fotelu pasażera też nic nie świeci ani brzęczy. Czy są jakieś warianty z wyposażeniem?


W moim przypadku to samo, brak brzęczyka i kontrolki niezapiętych pasów kierowcy, i nie wydaje mi się żeby to była kwestia wyposażenia. Przynajmniej kontrolka powinna się świecić. Jest to raczej wynik ingerencji w instalację.
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 11:40
Posty: 14
Skąd: Włodawa
Auto: 03' M6 GY 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Enduro » 15 maja 2009, 19:29

czy ktoś tu na forum wie,
co dokładnie piszczy lub brzęczy w okolicy deski, pod kolanami,
kiedy nie zapniemy pasa bezpieczeństwa kierowcy...
na początku powoli impulsywnie, potem coraz szybciej
a na koniec dzwiękiem ciagłym aż do samoczynnego wyłączenia,
przypomina auto podczas jazdy...

chodzi mi o dokładną lokalizacje tego brzęczyka!
pozdr.
E.


EdiT by mckoper
ten sam temat już był pruszany na forum, więc łącze tematy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Felix_M6 » 16 maja 2009, 21:24

Chcesz to wyjąć/odłączyć? W VW brzęczyk jest w zegarach
Pozdro

Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:40
Posty: 68
Skąd: Wołomin
Auto: Mx-5 NBfl Unplugged

Postprzez Enduro » 16 maja 2009, 22:00

Felix_M6 napisał(a):Chcesz to wyjąć/odłączyć? W VW brzęczyk jest w zegarach

nie, chce to tylko przyciszyc!
wylaczyc nie moge, bo mam fotel elektryczny
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kobyll » 17 maja 2009, 10:52

wyposazenie komfortu –> wskaznik info –> urzadzenie P21i –> sa to zegary czyli ta niebieska listwa na srodku

wtyczka C20c40P znajduje sie w konsoli centralonej jak podaje schemat kolor przewodu biało-zielony
i G29 brazowo-pomaranczowy (do masy) polaczenie masy w tunelu
brzeczyk wedlug schematow znajduje za wtyczka C20c40p czyli gdzies w tunelu srodkowym

Obrazek
wtyczka X-10 , zlokalizowana jest w tym miejscu co na rysunku (pewnosci nie mam) . w ktorym pinie znajduje sie 2G (nie wiem gdzie jest to zlacze mozliwie ze jest to zlacze za zegarami, to nie jest X-10)
Obrazek

jak bede mial chwilke czasu zerkne u siebie gdzie jest ten brzeczyk dokladnie...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Enduro » 17 maja 2009, 11:46

kobyll napisał(a):jak bede mial chwilke czasu zerkne u siebie gdzie jest ten brzeczyk dokladnie...

ty byl by komplet...
z podziekowaniem
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez kobyll » 17 maja 2009, 12:46

jednak brzeczyk jest za zegarami albo w nich... ale cos mi nie pasuje bo kostka od zegarow jest w tunelu srodkowym a potem dopiero jest brzeczyk...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lut 2008, 22:01
Posty: 182
Skąd: okolice Radomia
Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM

Postprzez Felix_M6 » 17 maja 2009, 23:53

Tak myslalem ze jest w zegarach. Trzeba zdjąć obudowę i dostaniesz sie do głośniczka. Można go odłączyć albo zakleic i wtedy bedzie ciszej :)
Pozdro

Rafał
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2008, 19:40
Posty: 68
Skąd: Wołomin
Auto: Mx-5 NBfl Unplugged

Postprzez wafel117 » 22 lip 2009, 16:21

Ten piździk jest z tyłu na zegarach załączam zdj.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/1e0 ... 7c7ad.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/58c ... 02221.html

proponuje zalać klejem na gorąco i bedzie cisza <jupi>

btw to ten czarny walec z dziurka :P
Początkujący
 
Od: 22 lip 2009, 16:08
Posty: 8
Skąd: szukaj mnie gdzie chcesz :)
Auto: Mazda 6 GY
2.0 Diesel 2003
121 KM

Postprzez rafusmaximus » 27 kwi 2010, 04:25

Do gniazda, w które wpinamy pasy, pasuje wkład/końcówka od Punto 2 ;) To tak na marginesie jakby ktoś szukał od M6, a nie mógł znaleźć, bo jest ich po prostu mało, a od Punto wiadomo – pełno tego.

tak wiem, pasy są od ich zapinania, ale sorki, nie dam się na to namówić na odcinku 2,7 km, w 20 tys. mieście, gdzie jadę codziennie do pracy i to z prędkością 30/40 km/h (wieczorem lub w nocy), bo więcej mi się nie chce, szczególnie zimą w kurtce puchowej <nie> – inne trasy zawsze w pasach, ale nie ta ;)
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez Maciej Loret » 27 kwi 2010, 09:02

rafusmaximus napisał(a):tak wiem, pasy są od ich zapinania, ale sorki, nie dam się na to namówić na odcinku 2,7 km, w 20 tys. mieście, gdzie jadę codziennie do pracy i to z prędkością 30/40 km/h (wieczorem lub w nocy), bo więcej mi się nie chce, szczególnie zimą w kurtce puchowej <nie> – inne trasy zawsze w pasach, ale nie ta ;)


Problem w tych 10 sekundach straty czasu na zapięcie i odpięcie czy jakaś ideologia?
Oby nie przerodziło się w przejechaniu tych 2,7km po flaszce... W końcu to też większy problem nie jest...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 22:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Lorento » 27 kwi 2010, 10:26

rafusmaximus napisał(a):Do gniazda, w które wpinamy pasy, pasuje wkład/końcówka od Punto 2 ;) To tak na marginesie jakby ktoś szukał od M6, a nie mógł znaleźć, bo jest ich po prostu mało, a od Punto wiadomo – pełno tego.

tak wiem, pasy są od ich zapinania, ale sorki, nie dam się na to namówić na odcinku 2,7 km, w 20 tys. mieście, gdzie jadę codziennie do pracy i to z prędkością 30/40 km/h (wieczorem lub w nocy), bo więcej mi się nie chce, szczególnie zimą w kurtce puchowej <nie> – inne trasy zawsze w pasach, ale nie ta ;)

Jak ci poducha łeb urwie przy tych 40 km/h w razie dzwona ( czego nie życzę) – na zmiane decyzji w sprawie używania pasów będzie nieco za późno ;P
ps. pasy mają sens własnie przy małych prędkościach, przy dużych to juz kwestia szczęścia, jak mówi poeta...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Forumowicz
 
Od: 2 lip 2008, 21:21
Posty: 512 (0/1)
Auto: mazda 6 MZR 2,3

Postprzez adik72 » 9 cze 2010, 22:22

Przeczytałem chyba wszystkie posty i nie znalazłem najprostszego rozwiązania w M6 przed liftem: rozpiąłem wtyczkę pod siedzeniem kierowcy. Uwaga aby się nie pomylić – u mnie są dwie wtyczki: do poduszki w siedzeniu i do gniazda pasów.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 17:46
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda6 GY LF

Postprzez rafusmaximus » 10 cze 2010, 00:15

no dobrze, ale kontrolka na szafie z zegarami dalej się świeci, że nie zapięte? To ja wole juz swój sposób, bez brzęczenia i bez kontrolki...
Forumowicz
 
Od: 8 lis 2009, 09:19
Posty: 415 (0/1)

Postprzez vidi » 10 cze 2010, 14:22

U mnie brzęczy tylko kierowiec pasażer tylko mruga na konsoli.Już nie wiem czy mam prawidłowo.
Japoniec w moim życiu było super....
Amerykan szkoda gadać....
Ameryka z Japonią w jednym? Zobaczymy .....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2010, 17:34
Posty: 47
Skąd: Kraków
Auto: Madzia 6 Sedan manual 2.3 Ameryka 2006 r.

Postprzez Grucha » 10 cze 2010, 14:27

Vidi masz prawidłowo w A-specach tak właśnie jest.

Pozdr
Grucha
 

Postprzez adik72 » 10 cze 2010, 15:41

rafusmaximus: kontrolka też się nie świeci bo w gnieździe pasów jest jeden styk więc albo jest kontrolka i brzęczyk albo nie ma nic.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 17:46
Posty: 10
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda6 GY LF

Postprzez gstroy01 » 11 cze 2010, 15:48

Czy ktoś z kolegów wie, czy da się rozebrać klamrę pasa bezpieczeństwa? Mam na myśli ten plastikowy czarny element, w który wpina się pas. Ostatnio córa za mocno pociągnęła i urwał się jeden kabelek – najpierw czujnik zaczął wariować 'zapięty/ niezapięty'. A teraz jest na stałe zapięty (zielony). A ja musze wiedzieć, czy mała się zapięła, czy ściemnia... Boję się na siłę, żeby tego nie popsuć. Szukałem schematu, ale w serwisówce nie ma nic o rozbieraniu klamry. Inaczej chyba tego kabelka nie przylutuję. Będe wdzięczny za wskazówki.

EDIT(04.06)
Dla potomności. Klamry tylnych pasów bezpieczeństwa są nierozbieralne. Wymienia się cały zespół, tzn. klamrę, kawałek pasa z metalowym zakończeniem, które jest przykręcone do podłogi samochodu i kabelek zakończony wtyczką. Dla utrudnienia są dwa rozmiary wtyczek, więc trzeba dobrze sprawdzić przed kupnem. Całość kosztuje ponad 350 zł w ASO (na giełdzie znacznie taniej). Montaż w zasadzie dość prosty. Temat do zamknięcia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 wrz 2009, 06:55
Posty: 57
Auto: 6 GY MZR-CD A+ '07

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 23 lip 2012, 23:29.
Powód: post pod postem

Postprzez gg6 » 24 cze 2010, 17:28

Żadnego detalu wchodzącego w skład pasów nie kupisz nigdzie poza ASO.
Takie jest rozporządzenie i chodzi o bezpieczeństwo.
Kiedyś jeździłem Vectrą i popsuło mi się zapięcie dla kierowcy.
W ASO był komplet ....a w komplecie cały fotel <glupek2>
Kupiłem na Allegro bo co miałem innego zrobić.
Na giełdzie towar jest lewy i bez atestów, nie życzę mikomu aby komuś coś się stało jeśli pasażer zapięty będzie pasami bez atestu.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2011, 22:36
Posty: 32

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6