Czujnik zajętości fotela – brzęczyk i kontrolka pasów
Czy orientuje się (albo może sprawdzić) jaki jest algorytm działania 'brzęczyka' pasa bezpieczeństwa przedniego pasażera w nowych M6?
Wydaje mi się, że powinien brzęczeć, jeżeli:
a. siedzenie jest zajęte i
b. samochód porusza się
c. pas jest nie zapięty
I chyba tak w moim samochodzie było...
ale ostatnio brzęczyk nie ostrzega – ew. włącza się na chwilę, gdy samochód podskoczy na wyboju...
Możecie sprawdzić jak to działa w waszych samochodach?
Obawiam się, że czujnik 'obecności' pasażera szwankuje... co powoduje chyba wyłączenie poduszki pow. pasażera...
Dzięki
Seb
Wydaje mi się, że powinien brzęczeć, jeżeli:
a. siedzenie jest zajęte i
b. samochód porusza się
c. pas jest nie zapięty
I chyba tak w moim samochodzie było...
ale ostatnio brzęczyk nie ostrzega – ew. włącza się na chwilę, gdy samochód podskoczy na wyboju...
Możecie sprawdzić jak to działa w waszych samochodach?
Obawiam się, że czujnik 'obecności' pasażera szwankuje... co powoduje chyba wyłączenie poduszki pow. pasażera...
Dzięki
Seb
Ostatnio edytowano 1 gru 2014, 15:29 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 2 razy
Powód: poprawa tematu
Powód: poprawa tematu
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Witam.
U mne jest tak:
-kluczyk w stacyjce/drzwi otwarte-TAK
– ---------"---------- /drzwi zamkniete-NIE
-światla wlaczone/dzwi otwarte-TAK
– ---------"---------/drzwi zamnkniete-NIE
– brak pasow-kontrolka TAK,brzeczyk NIE
Zastanawia mnie wlasnie dlaczego brzeczyk nie dziala kiedy brak pasow...
PS.W ogole brzeczyk staje sie uciazliwy kiedy na postoju chcemy sluchac radia i jednoczesnie miec otwarte drzwi.A to dlatego ze zeby radio dzialalo musi byc wlozony kluczyk,a wtedy dziala w/w "przypominacz"
Jedynym wyjsciem jest "obejscie" w kablach od radia i uniezależnienie go od stacyjki.
U mne jest tak:
-kluczyk w stacyjce/drzwi otwarte-TAK
– ---------"---------- /drzwi zamkniete-NIE
-światla wlaczone/dzwi otwarte-TAK
– ---------"---------/drzwi zamnkniete-NIE
– brak pasow-kontrolka TAK,brzeczyk NIE
Zastanawia mnie wlasnie dlaczego brzeczyk nie dziala kiedy brak pasow...
PS.W ogole brzeczyk staje sie uciazliwy kiedy na postoju chcemy sluchac radia i jednoczesnie miec otwarte drzwi.A to dlatego ze zeby radio dzialalo musi byc wlozony kluczyk,a wtedy dziala w/w "przypominacz"
Jedynym wyjsciem jest "obejscie" w kablach od radia i uniezależnienie go od stacyjki.
A u mnie jest tak (wersja USA)
brzęczy jak otworzę drzwi i mam zapalone światła, w innym wypadku nie brzęczy na postaju
Jak włącze D i przekroczę 20km/h i nie mam pasów (kierowca) zaczyna co 10sek brzeczeć 2 krotnie.
pewnie Europejskie mają całkiem inaczej.
brzęczy jak otworzę drzwi i mam zapalone światła, w innym wypadku nie brzęczy na postaju
Jak włącze D i przekroczę 20km/h i nie mam pasów (kierowca) zaczyna co 10sek brzeczeć 2 krotnie.
pewnie Europejskie mają całkiem inaczej.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Nefar napisał(a):Tansze i prostsze. Kupic od malucha czy poldasa jakis stary pas i uciac zeby miec sama koncowke ktora pakuje sie w gniazdo. Nie denerwuje kontrolka i nie ma piszczyka.
A nie lepiej po prostu zapiac pasu za soba
Oczywiscie polecam jazde w pasach
Pozdrawiam,
Cichy
W mojej brzęczyk od pasów zaczyna piszczeć gdy kierowca nie zapnie pasów i przekroczy prędkość ok. 10-15km/h. Brzęczyk nie reaguje i nigdy nie reagował na niezapięte pasy pasażerów.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Brzęczyk nie reaguje i nigdy nie reagował na niezapięte pasy pasażerów.
Tak samo u mnie.
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
U mnie brzęczyk uaktywnia się po przekroczeniu 20 km/h. reaguje też na obecność pasażera. Zauważyłem, że czujnik jest dość czuły (albo raczej czujny hehe) – wioząc torbę z papierzyskami na fotelu pasażera, przy przejeżdżadniu przez jakiś wybój potrafi "kwiknąc". Jak się stoi z zapalonym silnikiem – nic się nie odzywa.
No właśnie.... dałbym sobie coś uciąć, że w mojej brzęczyk brzęczał, gdy pasażer miał nie zapięty pas i przekroczyło się ok 20km/h... ale ostatnio to przestało działać... albo działa dziwnie bo reaguje tylko jak się na jakimś wyboju podskoczy...
Może ostatnio woziłem za lekkich pasażerów ... ale 60kg pasażer powinien chyba wystarczyć, żeby czujnik się uaktywnił?
Może ktoś bardziej fachowy, wie jaka jest norma 'czułości' czujnika zajętości siedzenia pasażera?
Może ostatnio woziłem za lekkich pasażerów ... ale 60kg pasażer powinien chyba wystarczyć, żeby czujnik się uaktywnił?
Może ktoś bardziej fachowy, wie jaka jest norma 'czułości' czujnika zajętości siedzenia pasażera?
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Bolek napisał(a):reaguje też na obecność pasażera
W wersji po liftingu tak są chyba nawet kontrolki zapiętych pasów na tylnych siedzeniach.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
scichy napisał(a):60kg pasażer powinien chyba wystarczyć, żeby czujnik się uaktywnił?
– u mnie nie trzeba 60 kg żeby piszczało, także możliwe, że coś nie tak z czujnikiem.
Pawko_6 napisał(a):W wersji po liftingu tak są chyba nawet kontrolki zapiętych pasów na tylnych siedzeniach.
no tak, tam też – ludziki się świecą na czerwono pod lusterkiem.
Nefar napisał(a):Tansze i prostsze. Kupic od malucha czy poldasa jakis stary pas i uciac zeby miec sama koncowke ktora pakuje sie w gniazdo. Nie denerwuje kontrolka i nie ma piszczyka.
Tansze i prostsze moze tak,ale czy mądrzejsze?
Nie wiem czemu ale siedzisko pasażera wydaje mi się bardzo obszerne wewnątrz – pod fotelek kierowcy mam zamontowane siłowniki od elektryki – i siedzisko jest dość płaskie. W przypadku pasażera jest jakby wypełnione w środku i idą do tego kable z wolną kostką. Chyba się kiedyś za to zabiorę i to rozkręcę .
Liczy się bezpieczeństwo – a im więcej KM tym bezpieczniej Teraz niestety troche mniej :–(
www.goldwinggl1800.blogspot.com
www.goldwinggl1800.blogspot.com
- Od: 24 lut 2006, 20:01
- Posty: 725
- Skąd: Białystok
- Auto: Lancer 2.0 '04 AT
Uważaj tylko, żebyś sobie poduszek przez przypadek nie odpalił
Słyszałem o przypadku, gdy w ramach testowania ogrzewania fotela, ktoś spiął nie te kable ....
Dobrze jest dokładnie przestudiować Workshop Manual i Traning Manual....
Słyszałem o przypadku, gdy w ramach testowania ogrzewania fotela, ktoś spiął nie te kable ....
Dobrze jest dokładnie przestudiować Workshop Manual i Traning Manual....
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Powinien , kazda szóstka posiada , u mnie brak bo niemiec gdzies to wyłączył , szukałem juz tu i tam – nie wiem gdzie i jak to zrobił ( moze ktos miał ten problem ? )dzieno napisał(a):Czy w mazdzie 6 z 2003 roku powinien być brzęczyk niezapiętych pasów?
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):Powinien , kazda szóstka posiada , u mnie brak bo niemiec gdzies to wyłączył , szukałem juz tu i tam – nie wiem gdzie i jak to zrobił ( moze ktos miał ten problem ? )dzieno napisał(a):Czy w mazdzie 6 z 2003 roku powinien być brzęczyk niezapiętych pasów?
Z ciekawości przejrzałem na szybko schematy z serwisówki, ale nie znalazłem...
Może któryś przekaźnik jest uszkodzony?? Albo bezpiecznik??
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
To wszystko jest ok , zastanawia mnie totalny brak kontrolki na zegarach od pasów moze tutaj jest cos nie halo...... co powoduje wypięcie tej kontrolki ? masz schemat do szostki , mozesz zobaczyć ?Maciej Loret napisał(a):Może któryś przekaźnik jest uszkodzony?? Albo bezpiecznik??
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Jaksa napisał(a):To wszystko jest ok , zastanawia mnie totalny brak kontrolki na zegarach od pasów moze tutaj jest cos nie halo...... co powoduje wypięcie tej kontrolki ? masz schemat do szostki , mozesz zobaczyć ?
Nie, mam tylko to co mamy wszyscy, czyli zwykłą serwisówkę w PDF-ie.
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Jaksa napisał(a):To wszystko jest ok , zastanawia mnie totalny brak kontrolki na zegarach od pasów moze tutaj jest cos nie halo...... co powoduje wypięcie tej kontrolki ? masz schemat do szostki , mozesz zobaczyć ?
Tak z głowy bez patrzenia.... To wskaźniki są podpięte do ECU przez CAN... więc jeżeli tylko sama żaróweczka nie jest spalona, to ciężko tu coś zmieniać/sprawdzać.
Albo jest zmienione na poziomie ECU (odpowiedni soft prez złącze diagnostyczne – nie wiem czy tak się da... ale w sumie czemu nie)
Albo coś jest zwarte na stałe przy 'zatrzasku' od pasa... Najprostsze rozwiązanie
SEb
- Od: 18 mar 2007, 18:12
- Posty: 157
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY/LF
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6