Strona 1 z 2

Problem z dźwignią hamulca ręcznego

PostNapisane: 14 wrz 2008, 10:03
przez Westhub
Witam,
kurde juz dopiescilem auto w 120%, odmylem wsio, nawoskowalem i sru: zablokowal mi sie guzik odpuszczajacy chamulec reczny, tak ze nie moglem go wcisnac. Probowalem w te i we wte. W pewnym momencie puscil, ale guzik ze sztanga i sprezyna wyskoczyl z dzwigni. W tej chwili przycisk wisi tak ze 2 cm do przodu a sztanga lata w srodku jak po pustym sklepie. Probowalem sam zobaczyc, ale nie ma tam dojscia. Jest jakas metoda na tego gloda?
Generalnie jest tak: wodzik-linka od co idzie od recznego do hamulcow przymocowana jest na jakis nit chyba i nie wiem czy da sie to zciagnac coby wydobyc sama dzwignie z auta. Cala reszta tez chyba jest poniowana, nie wiem...probowalem zciagnac ten gumowy pokrowiec na dzwigni, ale siedzi i nie chce zejsc. Pomozta, Pany!
Wescik

PostNapisane: 14 wrz 2008, 10:06
przez Grzyby
Żeby całkiem zdjąć dźwignię (jest przykręcona) musisz zdemontować "tunel" środkowy (to między fotelami).

PostNapisane: 14 wrz 2008, 10:48
przez Westhub
Grzybuś, no do tych 3 srub doszedlem spokojnie zciagajac pokrywe tunelu. Ale nie wiem jak odpiac wodzik-linke recznego. To nie jest srubka tylko nit chyba, a z tym bedzie problem.

PostNapisane: 14 wrz 2008, 11:15
przez Grzyby
Rzuć okiem na to
Obrazek
Jak pamiętam to nie powinno być problemu z rozpięciem tego

PostNapisane: 14 wrz 2008, 11:54
przez Westhub
Ladne foto: uzupelnie:
Obrazek

Moj problem polega na tym, ze najpierw sie zablokowal a potem wyskoczyl na zolto zaznaczony wodzik z przyciskiem w dzwigni.
Efektem jest to, ze dzwignia daje sie unies ale zapadka nie terkocze i nie blokuje dzwigni w pozycji uniesionej, czyli nie da sie zaciagnac na stale recznego.
Teraz zeby do niego dojsc trzebaby bylo zciagnac gumowy pokrowiec z dzwigni, ale siedzi na amen.
druga sprawa, to jak wydobyc sama dzwignie. Do niej jest przypiety zaznaczony na fioletowo wodzik, nitem (lub czyms podobnym) w miejscu wskazanym kreska 2 ktory trzeba wypiac. No nie wiem jak sobie z tym poradzic.

PostNapisane: 14 wrz 2008, 12:01
przez Westhub
Juz wiem...trzeba uniesc poleczke za recznym i wypiac wodzik na tym trojniku. Grzybus jestes miszczem...dzieki!
Tylko czy dalej poradze dojsc dio tek mechanizmu z zapadka:(

PostNapisane: 14 wrz 2008, 12:30
przez Grzyby
Westhub napisał(a):Juz wiem

:)

Westhub napisał(a):Tylko czy dalej poradze dojsc dio tek mechanizmu z zapadka

myślę że dasz radę :)

PostNapisane: 17 wrz 2008, 22:26
przez Westhub
Dalem rade Pany. Ale dupa zbita. Dzwignia recznego do wymiany.
Wygial sie ten wodzik zaznaczony na zolto i wnich**a nie da sie tego naprawic. Dzwignia znitowana. Popatrzcie Pany na fotki i powiedzcie mi czy w wersji z kiera po lewej jest taka sama?
Musze to cholerstwo wymienic bo bez recznego lipa jezdzic: moze ktos ma cos takiego, albo wie gdzie to mozna kupic uzywane.

]Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z pewnoscia jest takie same w kazdym typie Mazdy 6 od 2002 do 2007r, ale potwierdzcie.

PostNapisane: 22 wrz 2008, 21:38
przez Westhub
Haaalo!
Dorwalem dzisiaj Mazde 6 z 2004 roku 2.0. Ramie recznego w skorce- 20euro...szkoda ze popielata, ale pal licho. wazne ze jest. Ale najwazniejsze! Skorzana kierownica z przyciskami za jerzych 15.
Ciekawe czy sterowanie radiem bedzie dzialac – tak mnie tego brakuje.

Kolo recznego bylo takie pudeleczko czarne do ktorego wchodzi czarna wtyczka. U mnie pudelka nie ma a ta wtyczka lata luzno. Do czego sluzy?

Co jeszcze ciekawego mozna z niej wyciagnac. Ma klimatronic, ale nie wiem czy to jakos mozna przelozyc...

Jeszcze raz dziekuje koledze Grzyby za konstruktywna pomoc!!!

PostNapisane: 22 wrz 2008, 21:56
przez Grzyby
Westhub napisał(a):Popatrzcie Pany na fotki i powiedzcie mi czy w wersji z kiera po lewej jest taka sama?

są inne – popatrz na moją fotę (zaczepu mocujące są "odwrotnie")

Westhub napisał(a):Kolo recznego bylo takie pudeleczko czarne do ktorego wchodzi czarna wtyczka. U mnie pudelka nie ma a ta wtyczka lata luzno. Do czego sluzy?

u mnie jak widać na focie jest – ale od czego to? :)
Westhub napisał(a):Ciekawe czy sterowanie radiem bedzie dzialac

powinno

PostNapisane: 22 wrz 2008, 22:02
przez Westhub
Grzyby napisał(a):
Westhub napisał(a):Popatrzcie Pany na fotki i powiedzcie mi czy w wersji z kiera po lewej jest taka sama?

są inne – popatrz na moją fotę (zaczepu mocujące są "odwrotnie")


Dokladnie, jescze jest napisana literka R na dzwigni. U Ciebie bedzie literka L

Grzyby napisał(a):
Westhub napisał(a):Kolo recznego bylo takie pudeleczko czarne do ktorego wchodzi czarna wtyczka. U mnie pudelka nie ma a ta wtyczka lata luzno. Do czego sluzy?


u mnie jak widać na focie jest – ale od czego to? :)


Moze to tjuning Irmschera...dodaje ze 100słoni <glupek2> :D

Grzyby napisał(a):
Westhub napisał(a):Ciekawe czy sterowanie radiem bedzie dzialac

powinno


Cieszy mnie to niezmiernie, kurza twarz!
Jeszcze jak odblokuje Tripa to bede mial ful wypasa:D

PostNapisane: 23 wrz 2008, 07:58
przez Krzytka
Panowie
mam bardzo ważne pytanie.... czy tą plastykową osłonę tylko się zzsuwa z metalowej dźwigni, i czy ten chromowany guziczek można przekręcić. Mam paskudny odprysk chromu na tym guziczku i chciałbym coś z tym zrobić...np. przkręcić...
Pozdrawiam

PostNapisane: 23 wrz 2008, 10:33
przez Westhub
Guzik sie odkreca w lewo : patrz fotografie, widac dokladnie gwint na koncu wodzika, na ktory nakrecany jest ten chromowany przycisk. Absolutnie nie wduszaj za mocno lub nie wyciagaj jego, bo zepsujesz calkiem dzwignie, tak jak ja to zrobilem. Jak pokrzywisz wodzik, lub wygniesz go i wyskoczy, taka dzwignia nie nadaje sie juz po tym do naprawy

Oslone da sie zciagnac, jest ciezko ale nie ma wogole potrzeby tego robic. Jedynie w przypadku checi lub koniecznosci jej wymiany.

PostNapisane: 23 wrz 2008, 10:48
przez Westhub
Grzyby, popatrz na to, dokladnie taka sama jak moja, a jaka cena:

http://cgi.ebay.de/Lenkrad-Lederlenkrad ... .m20.l1116

Ze tak zapytam: wiecej szczescia niz rozumu w tej kwestii?

PostNapisane: 23 wrz 2008, 14:31
przez Grzyby
Westhub napisał(a):wiecej szczescia niz rozumu w tej kwestii?

na to wygląda :)

PostNapisane: 23 wrz 2008, 15:03
przez Westhub
Porobione!
Kiera pasi jak malowana. Sterowanie radyjkiem dziala. Tempomat niedziala – ale nie spodziewalem sie ze bedzie dzialal, choc np. w Audi A4 B68E zadzialalo.
Reczny siedzi. Te szare wykonczenie nawet niezle pasuje do reszty w czerni.
Jeszcze raz dziekuje.

PostNapisane: 23 wrz 2008, 15:04
przez Grzyby
Westhub napisał(a):Tempomat niedziala

bo Ty chyba nie masz w ogóle tempomatu :)


Westhub napisał(a):Kiera pasi jak malowana. Sterowanie radyjkiem dziala.

no i lux – gratuluję "tuningu" :D

PostNapisane: 23 wrz 2008, 15:14
przez Westhub
Tak sie wlasnie zastanawiam z tym tempomatem...skoro jest instalacja, to moze by sie dalo tempomat podpiac? na 100% gdzies tam przy tej mazdzie na szrociku bedzie lezalo to, co potrzeba. Moze ktos robil to w przedliftowej 6ce? Jak on wogiole jest skonstruowany? Caly gaz jest by wire czy jakis mechanizm wychylowy przy istniejacej przepustnicy jest? Najpierw zaposzukajkuje.

PostNapisane: 23 wrz 2008, 15:16
przez Grzyby
Westhub napisał(a):jakis mechanizm

i to całkiem niemały mechanizm :)
Parę gratów na pewno musiałbyś z tamtej wymontować

PostNapisane: 23 wrz 2008, 15:41
przez Westhub
czyli odpuszczamy! :]