Spryskiwacze przedniej szyby – różne problemy.
Witam, chciałem wymienić dyszę spryskiwaczy, ale muszę najpierw zdemontować maskownicę, która jest od wewnętrznej strony maski silnika. Ktoś wie, jak odczepiają się szpilki przytrzymujące maskownicę ?
-
adas_mazda
Ja mysle o tych. Koledzy z MX-5 podobno juz je uzywają. EC01-67-50YA
Są one z Mazdy Tribute. Koszt 42zł komplet
Są one z Mazdy Tribute. Koszt 42zł komplet
Sprzedam zestaw do pielęgnaci lakieru Meguiar's
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
[url]http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=80&t=126720[/url]
Witam wszystkich
Jestem tutaj pierwszy raz,a szkoda bo być może uniknąłbym kosztów związanych z wymianą silnika w mojej maździe.Tu dowiedziałbym się o smoku i potrzebie mycia miski olejowej przy każdej wymianie oleju.Mechanik do którego regularnie jeździłem na wymiany eksploatacyjne nie miał o tym pojęcia i gdy mu o tym powiedziałem to szeroko otwarł gębę ze zdziwienia.
O myciu miski olejowej powiedział mi dopiero gościu,który mi ten silnik wymieniał.Podobno niewielu mechaników to wie bo w Polsce i w Niemczech
zacierają się te silniki w ilościach hurtowych.Ten typ tak ma.Pocieszył mnie jednak że jeżeli będę tego mycia pilnował to i 500kkm można na nim przejeździć.Ale przywiódł mnie tu inny problem.Nie działa pompka spryskiwacza przedniej szyby.Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak ją wymienić?Jeśli to możliwe to prosiłbym o jakieś fotki,bo jestem laikiem i nie wiem czy dam radę.Od razu zastrzegam że przeglądam to forum od dwóch godzin i znalazłem rady dla tylnego spryskiwacza i zatkanych wężyków.Niestety przednich nikt nie poruszył.Autko to MAZDA 6 diesel 2005r.
Jestem tutaj pierwszy raz,a szkoda bo być może uniknąłbym kosztów związanych z wymianą silnika w mojej maździe.Tu dowiedziałbym się o smoku i potrzebie mycia miski olejowej przy każdej wymianie oleju.Mechanik do którego regularnie jeździłem na wymiany eksploatacyjne nie miał o tym pojęcia i gdy mu o tym powiedziałem to szeroko otwarł gębę ze zdziwienia.
O myciu miski olejowej powiedział mi dopiero gościu,który mi ten silnik wymieniał.Podobno niewielu mechaników to wie bo w Polsce i w Niemczech
zacierają się te silniki w ilościach hurtowych.Ten typ tak ma.Pocieszył mnie jednak że jeżeli będę tego mycia pilnował to i 500kkm można na nim przejeździć.Ale przywiódł mnie tu inny problem.Nie działa pompka spryskiwacza przedniej szyby.Czy ktoś mógłby mi powiedzieć jak ją wymienić?Jeśli to możliwe to prosiłbym o jakieś fotki,bo jestem laikiem i nie wiem czy dam radę.Od razu zastrzegam że przeglądam to forum od dwóch godzin i znalazłem rady dla tylnego spryskiwacza i zatkanych wężyków.Niestety przednich nikt nie poruszył.Autko to MAZDA 6 diesel 2005r.
-
Cześó
Cześó napisał(a):Ten typ tak ma.
Nie zgodze sie.
Cześó napisał(a):Tu dowiedziałbym się o smoku i potrzebie mycia miski olejowej przy każdej wymianie oleju
Cos slabo czytales. Trzeba wymienic podkladki pod wstryskami, a nie myc smoka i miske przy kazde wymianie.
ZDejmij nadkole z prawego kola (od pasazera) i zobacz czy ci to wystarczy. Jak nie to trza zderzak sciagnac.
Witam serdecznie
nie widzę aby ktoś komentował tą ofertę poniżej na alegroszu
http://allegro.pl/spryskiwacze-mglowe-oryginal-oe-mazda-cx-5-3-5-6-i5033816785.html
Może warto to sprawdzić ?
a może ktoś już ma takie ?
nie widzę aby ktoś komentował tą ofertę poniżej na alegroszu
http://allegro.pl/spryskiwacze-mglowe-oryginal-oe-mazda-cx-5-3-5-6-i5033816785.html
Może warto to sprawdzić ?
a może ktoś już ma takie ?
- Od: 20 sty 2015, 00:36
- Posty: 1
- Auto: Mazda 6 gg 2.0 141 pb 2002
raq99 napisał(a):Witam serdecznie
nie widzę aby ktoś komentował tą ofertę poniżej na alegroszu
http://allegro.pl/spryskiwacze-mglowe-oryginal-oe-mazda-cx-5-3-5-6-i5033816785.html
Może warto to sprawdzić ?
a może ktoś już ma takie ?
Właśnie nabyłem te dysze do spryskiwaczy, jutro zamontuję to napiszę jak działają.
- Od: 10 sty 2015, 22:27
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY 2.0 Diesel 2004r
121 KM
Spryskiwacze zamontowane, muszę tylko przy okazji przedłużyć wężyki bo są trochę za krótkie i trochę ciągną dysze, ale ogólnie fajnie "sikają". Montaż nie był trudny, najwięcej roboty było z odczepieniem wygłuszenia maski (połamałem jedną zapinkę.
Poniżej krótki filmik.
Poniżej krótki filmik.
- Od: 10 sty 2015, 22:27
- Posty: 16
- Skąd: Warszawa
- Auto: M6 GY 2.0 Diesel 2004r
121 KM
Witam wszystkich po latach nieobecności
Po dwóch popołudniach spędzonych na szukaniu w necie przyczyny postanowiłem zapytać o chorobę mojej "madzi" bo nigdzie nie znalazłem takiego problemu.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem 147 konnej "szóstki GY" z roku 2007.
Problem jaki mi się trafił to nie działające spryskiwacze przedniej szyby ale wycieraczki działają prawidłowo. Oczywiście bezpieczniki i wężyki sprawdziłem. Spryskiwacze tylnej szyby i świateł działają prawidłowo. Zauważyłem, że jak włączam przedni spryskiwacz to nie słychać pompki w zbiorniczku.
Może ktoś już miał taki problem i się podzieli
Chciałbym zaznaczyć jeszcze, że wcześniej spryskiwacze działały od razu po ich włączeniu, a krótko przed ich awarią kilka razy zadziałały w taki sposób jakby były zapowietrzone wężyki i płyn leciał dopiero po chwili.
Zastanawiam się też ile pompek jest podpiętych do zbiorniczka, bo wszędzie piszą, że dwie ale tak jest chyba w wersji przed liftem więc nie wiem. Znalazłem na japancars.ru coś takiego (załącznik) i tu chyba występują 3 pompki.
Zanim coś zacznę rozbierać to wolę zapytać szanownych kolegów gdzie szukać przyczyny. Na razie nie chcę demontować zderzaka, bo robota może pójść na marne.
Pozdrawiam
Po dwóch popołudniach spędzonych na szukaniu w necie przyczyny postanowiłem zapytać o chorobę mojej "madzi" bo nigdzie nie znalazłem takiego problemu.
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem 147 konnej "szóstki GY" z roku 2007.
Problem jaki mi się trafił to nie działające spryskiwacze przedniej szyby ale wycieraczki działają prawidłowo. Oczywiście bezpieczniki i wężyki sprawdziłem. Spryskiwacze tylnej szyby i świateł działają prawidłowo. Zauważyłem, że jak włączam przedni spryskiwacz to nie słychać pompki w zbiorniczku.
Może ktoś już miał taki problem i się podzieli
Chciałbym zaznaczyć jeszcze, że wcześniej spryskiwacze działały od razu po ich włączeniu, a krótko przed ich awarią kilka razy zadziałały w taki sposób jakby były zapowietrzone wężyki i płyn leciał dopiero po chwili.
Zastanawiam się też ile pompek jest podpiętych do zbiorniczka, bo wszędzie piszą, że dwie ale tak jest chyba w wersji przed liftem więc nie wiem. Znalazłem na japancars.ru coś takiego (załącznik) i tu chyba występują 3 pompki.
Zanim coś zacznę rozbierać to wolę zapytać szanownych kolegów gdzie szukać przyczyny. Na razie nie chcę demontować zderzaka, bo robota może pójść na marne.
Pozdrawiam
- Od: 13 maja 2010, 09:00
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96
kurde, niedawno to rozbierałem i na 99%, przód i tył mają osobne pompki. Jeżeli u Ciebie nie słychać działania tej na przód, to pewnie "się skończyła". Wymiana nie jest trudna – jak już demontowałeś zderzak, to max 1 godz roboty.
PS. 3-cia pompka to była chyba opcja i jest używana do spryskiwaczy reflektorów
PS. 3-cia pompka to była chyba opcja i jest używana do spryskiwaczy reflektorów
No właśnie spryskiwacze reflektorów mam i działają prawidłowo. Niestety nie miałem jeszcze czasu na demontaż zderzaka ale się dopatrzyłem ostatnio, że jak zdejmę nadkole i osłonę pod silnikiem to prawdopodobnie od dołu będę miał dostęp ale to się okaże za kilka dni jak to zdemontuję. Jak coś to dam znać
- Od: 13 maja 2010, 09:00
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96
Ogólnie tak. W końcu znalazłem chwilę dla swojego autka – wiecie jak jest, praca albo pogoda nie dopisywała. Dziś odkręciłem koło i nadkole (4śruby) i okazał mi się się cały zbiorniczek wraz z trzema pompkami i czujnikiem poziomu płynu. Na początek odczepiłem wtyczkę od pompki przedniej szyby i podpiąłem żaróweczkę i włączyłem spryski na szybę i żarówka świeci więc prąd dochodzi. Zdemontowałem pompkę i podłączyłem ją bezpośrednio pod akumulator i ku mojemu zdziwieniu zadziałała. Po ponownym zamontowaniu pompki i przeczyszczeniu styków i wtyczki preparatem pomogło Styki były błyszczące, a wtyczka siedziała prawidłowo tzn była zatrzaśnięta więc nie wiem tak naprawdę gdzie był problem.
Zrobiłem kilka fotek:
Zrobiłem kilka fotek:
- Od: 13 maja 2010, 09:00
- Posty: 27
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest Mazda 6 GY 2,0 147KM 2007 a była 626 GE SEDAN 2,0 FS `96
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6