Jak wymontować Webasto?
w tym temacie to ja nie panikuje, może mi się nie załączać w automacie- aby działało (jak zaprogramuje, bo z tego zamierzam korzystać), martwie mnie jedynie suma wydatków na zimę... aku, SCV, opony... i pare jeszcze drobnych... i jakby miało dojsc jeszcze webasto to...
dzięki, pozdr
dzięki, pozdr
ja już aku kupiłem opny mam, webasto naprawiłem Odpukać....
tlko mi coś stuka z tyłu ;/
tlko mi coś stuka z tyłu ;/
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
koledzy a gdy słychać lekki szum po włączeniu ręcznym webasto...(w tym czasie wentylator działa)na zegarku pojawia się symbol palnika i czas za chwilę czas znika i jest tylko palnik a po dluższej chwili wszystko się wyłącza.
miał ktoś podobnie?
pozdrawiam
miał ktoś podobnie?
pozdrawiam
nobody is perfect...
- Od: 22 paź 2008, 09:50
- Posty: 21
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CR 136KM
Może nie do końca w temacie ale odnosząc sie do problemu z resetującym zegarem do webasto. Mam ten sam problem i poruszyłem go już wcześniej na innym temacie. Problemem miał być akumulator. Faktycznie okazało się, pomimo braku innych objawów, po sprawdzeniu przez "specjalistów", że już słaby. Nie czekając zatem na większy mróz zainwestowałem w nowy. Niestety nie nastąpiło cudowne naprawienie dogrzewania kabiny. Nadal resetuje się zarówno po włączeniu "płomyczka" jak i po zaprogramowaniu na godzinę. Nawet przy uruchomionym silniku i wyłączonych wszystkich urządzeniach temat się powtarza. Czasem wyłącza się od razu po wciśnięciu płomyka i za chwile zapalają się tzw. "zera" a zdarzy się czasem że działa przez kilka sekund i wtedy następuje to kliknięcie. Słychać, że próbuje się włączyć i jakby dochodziło do jego odcięcia. Dodaję, że na pewno działa jako ogrzewanie silnika, gdyż po jego wyłączeniu słychać jeszcze przez chwilę charakterystyczny odgłos. Przy podłączeniu innego zegara sytuacja się powtórzyła. Skończyły mi się już pomysły. POMOCY. Z góry dziękuję za pomoc
-
elrafik
elrafik napisał(a):Skończyły mi się już pomysły. POMOCY
pozostaje wizyta w najbliższym serwisie firmy Webasto.
Poszukaj w necie gdzie masz najbliżej
Jak masz..... to jest zegarek po lewej stronie kierownicy...
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm
NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
vienek napisał(a):A może mi ktoś podpowie co załącza webasto, bo u mnie mimo temp. rzędu 21 stopni (tyle pokazuje na wyświetlaczu) webasto się załącza. A podobno powinno się załączać przy temp. ok 7 stopni.
U mnie to samo też właśnie się nad tym zastanawiam co jest z tą temperaturą załączenia Webasto – mnie załącza się gdy temperatura na wyświetlaczu jest poniżej 16 stopni.
- Od: 5 lut 2008, 11:10
- Posty: 35
- Skąd: Gostyń
Skwari napisał(a):Witam,
czy ktoś z Was dobierał się do Webasto-chodzi mi o to co trzeba odkręcić/odpiąć...itd aby wyciągnąć cały piec.
pozdrawiam
Skwari
Wczoraj właśnie wyciągałem cały piecyk osobiście i sam, poświęciłem na to 5h z rozebraniem piecyka na części pierwsze i złożeniem później całości.
Wymontowanie piecyka webasto w M6 diesel (z tego co widziałem to webasto w benzynie jest zamontowane pod filtrem powietrza, gdzieś w nadkolu?
Bez kanału lub podnośnika można wymontować tylko wtedy nie wymontujemy wydechu od webasta i zajmie nam to więcej czasu, ja robiłem to z podnośnika warsztatowego, kanał niestety miałem zajęty.
Narzędzia: nasadki są na mały kwadrat 1/4", 7 nasadka, 10 płaska, 10 oczkowa, 10 nasadka krótką i długa, grzechotka mała, przedłużka mała prosta, wkrętak płaski i gwiazdka, 13 do odkręcenia filtra, mors, żabki bardzo mała i średnia, szczypce do opasek (jeżeli nie mamy możemy posłużyć się żabkami), do rozebrania piecyka wystarcza nam wkrętak gwiazdka, płaski i klucze torx.
Przed praca odłączyłem akumulator.
1. Samochód najlepiej żeby był zimny, żeby nie pozalewać płynem chłodniczym niczego to zdjąłem osłonę od silnika i na samym dole spuściłem płyn chłodniczy.
2. Wyjmujemy filtr paliwa skręcony na dwie nakrętki – klucz 13, oraz rozpinamy kostki elektryczne.
3. Wyjmujemy mocowanie filtry paliwa skręcone na 3 nakrętki – klucz 10.
4. Odkręcamy i wyjmujemy wydech od webasto – jedna nakrętka i jedna śruba z tulejką klucz 10, będzie więcej miejsca do manewrów.
5. Wyjmujemy pompkę wody z przewodami wodnymi, przewody są skręcone przy pompce na opaski, a przy bloku silnika i przy piecyku są ściśnięte opaskami zaciskowymi – używamy szczypcy do opasek lub żabek.
6. Odkręcamy pompkę paliwa (jest zamontowana na blaszanej podstawie) na dwa wkręty – klucz 10 i odpinamy ją od kostki elektrycznej i od przewodów paliwowych.
7. Odpinamy jeszcze jeden przewód od wody który idzie z piecyka do nagrzewnicy, należy uważać na plastikowe króćce nagrzewnicy które wychodzą z komory grodziowej.
8. Odkręcamy 4 nakrętki od mocowania piecyka, dwie są pod piecykiem z dołu samochodu są widoczne (grzechotka i 10 krótka nasadkowa), gorzej z tymi na górze piecyka są w głębi podszybia, przyda się długa 10 nasadkowa z dwiema przedłużkami (używałem kluczy na mały kwadrat 1,4") i zwinne palce.
9. Po wykręceniu tych nakrętek odsuwamy piecyk od ściany grodziowej, odpinamy kostkę zasilania i kostkę X14, żeby go wyjąć na zewnątrz musiałem odkręcić jeszcze ta czarną blachę która trzyma go na ścianie grodziowej, bo po 30 minutach obracani go nie mogłem wyciągnąć na zewnątrz, przeszkadzała ta czarna blacha.
10. Cieszymy się że już mamy piecyk na zewnątrz, chyba nic nie pominąłem.
Zdjęć nie robiłem bo to nie jest praca dla tych co nie lubią dłubać w samochodzie, a wyjęcie piecyka nie jest trudne, tylko trzeba się napracować rączkami.
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
iras77 napisał(a):Witam.
Zmierzam wyciągnąć webasto do naprawy (prwadopodobnie uszkodzone łożysko wentylatora – buczy) a ewentualnie przy okazji chciałbym zamienić dogrzewacz silnika na pełne webasto z ogrzewaniem kabiny – podobno można to zrobić niewielkim kosztem. Niestety nie znalazłem nic ciekawego/przydatnego na ten temat. Może ktoś natrafił na opis gdzieś w necie albo sam coś takiego zrobił i mógłby się podzielić?
Dzięki za jakieś porady...
piec można wybebeszyć w 30 minut ale jak masz odpowiednie klucze nasadowe, chodzi o to że piec wisi na 4 szpilkach wystających z grodzi i tu jest problem bo szpilki wystaja ok 3 cm za nakrętki i trzeba klucz nasadowy rurkowy lub coś takiego a ciasno tam niesamowicie, trzeba jeszcze odkręcić obejmę rurki na wylocie spalin i piec w ręku. Schody się zaczną przy wkładaniu pieca z powrotem.
WEBASTO rozbudowa na ogrzewanie postojowe M6 przed liftem i po lifcie 2002 -2007 woj. lubelskie pilot, zegar do wyboru, warunek: sprawny piecyk webasto, info na PW
- Od: 26 wrz 2008, 20:23
- Posty: 81
- Skąd: Chełm
- Auto: M6 i nie tylko
Dla niewprawnego "mechanika" 30 min to za mało. Sam ostatni weekend spędziłem na wyjęciu rozkręceniu i włożeniu piec z powrotem. Niestety wymieniałem palnik (na używany z poprzedniego pieca) i nie rozwiązałem problemu z kopcącym webasto.
ps. najgorzej odkręcić czarną blachę która trzyma piec przy ścianie grodziowej (3 śruby od tylnej strony pieca)...
a tak na marginesie czy podpięcie pod thermotest pokaże co jest nie tak ? – objaw webasto kopci na biało
ps. najgorzej odkręcić czarną blachę która trzyma piec przy ścianie grodziowej (3 śruby od tylnej strony pieca)...
a tak na marginesie czy podpięcie pod thermotest pokaże co jest nie tak ? – objaw webasto kopci na biało
nobody is perfect...
- Od: 22 paź 2008, 09:50
- Posty: 21
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CR 136KM
Właśnie sie zabieram za demontaż webasto z mojej Mazdy 6, kupiłem używkę i widzę że nie do końca jest taka sama (chodzi o węże jakie są do niego dołączone).
Czy ktoś może podpowiedzieć czy piecyk z ogrzewaniem kabiny (bo taki mam oryginalnie) jest taki sam jak taki tylko do ogrzewania silnika, i czy mogę je zamienić?
Najbardziej obawiam się tego, że może sterownik jest różny, bo chyba piecyk to piecyk, a tylko elementy dodatkowe decydują o rozszerzeniu webasto do ogrzewania postojowego.
Jak ktoś może niech szybko doradzi.
EDIT:
Uzupełnienie do poprzedniego postu:
moje auto jest z 2003r. natomiast na naklejce kupionego urządzenia są 3 różne roczniki 2008, 2009, 2010, więc wychodzi na to ze kupiłem dość nowe urządzenie. Trochę różni się płytka sterująca, mam nadzieję, że będzie działać.
Inna sprawa to inne rozstawienie węży gumowych, oczywiście jutro poprzekładam te ze starego piecyka do nowego i wsadzę całe to ustrojstwo z powrotem.
Mnie udało się wyjąć webasto bez demontażu tej czarnej blachy, przez którą piecyk jest przytwierdzony do ściany grodziowej, ale zdemontowałem jeden z węży gumowych, bo strasznie mi przeszkadzał.
Czy ktoś może podpowiedzieć czy piecyk z ogrzewaniem kabiny (bo taki mam oryginalnie) jest taki sam jak taki tylko do ogrzewania silnika, i czy mogę je zamienić?
Najbardziej obawiam się tego, że może sterownik jest różny, bo chyba piecyk to piecyk, a tylko elementy dodatkowe decydują o rozszerzeniu webasto do ogrzewania postojowego.
Jak ktoś może niech szybko doradzi.
EDIT:
Uzupełnienie do poprzedniego postu:
moje auto jest z 2003r. natomiast na naklejce kupionego urządzenia są 3 różne roczniki 2008, 2009, 2010, więc wychodzi na to ze kupiłem dość nowe urządzenie. Trochę różni się płytka sterująca, mam nadzieję, że będzie działać.
Inna sprawa to inne rozstawienie węży gumowych, oczywiście jutro poprzekładam te ze starego piecyka do nowego i wsadzę całe to ustrojstwo z powrotem.
Mnie udało się wyjąć webasto bez demontażu tej czarnej blachy, przez którą piecyk jest przytwierdzony do ściany grodziowej, ale zdemontowałem jeden z węży gumowych, bo strasznie mi przeszkadzał.
Bez Mazdy nie ma jazdy!!!
- Od: 25 lip 2009, 22:40
- Posty: 24
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 143KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6