Światła postojowe-żarówki i montaż diod LED
Pawko_6 napisał(a):Takie do wnętrza powinny być dobre, dużej mocy, rozproszonym i wysoko położonym źródłem światła:
To sa takie jakie Ty masz czy lepsze/gorsze?
I teraqz tak, co ja bym chcial:
1. Stop dodatkowy (patyk? nie wiem co tam siedzi, jeszcze nie rozbieralem)
2. Pozycyjne tyl/przod, wiec te odpadaja, a na poczatku watku linki sa w archiwum
3. Wnetrze, rozumiem ze te co napisales, nadaja sie zarowno do schowka jak i nog pasazera, drzwi, popielniczki, etc (kombi)? Moze inaczej – gdzie sie nie nadaja i co wlozyc zamiast nich?
4. Poniewaz halogeny w mazdzie halogenami nie sa – tzn sa, ale sobie je mozna wsadzic, bo swieca z gory zamiast spod spodu – chetnie bym z nimi cos zrobil... jakies pomysly? (najlepiej naprawil, czyli zrobil z nich prawdziwie pomagajace swiatla we mgle, a nie jakies podswietlanie dziur metr przed samochodem)
5. Swiatlo pod maska – hgw skad wziac kabel+przelacznik otwarcia (ew. mozna zwykly hebel ) – przydaje sie mocno w garazu, ciagle biegam z latarka (diodowa zreszta) zeby sprawdzac plyny i olej, bo u nas w garazu sa tylko jarzeniowki i tylko od strony przejazdu, a ja zawsze maska do sciany staje i inaczej mi ciezko
I chyba tyle Ten sklep na bartyckiej dobra rzecz, bo w sobote otwarty (doradza tam cos wiecej? znaja sie na Mazdzie?)
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
------ napisał(a):4. Poniewaz halogeny w mazdzie halogenami nie sa – tzn sa, ale sobie je mozna wsadzic, bo swieca z gory zamiast spod spodu – chetnie bym z nimi cos zrobil... jakies pomysly?
ja troche z nimi eksperymentowalem ale bez skutku/efektu
i tu przestrzegam kazdego przed np. uzywaniem tam mocniejszych zarowek ..itp. bo uszkodza sie termiczenie odbysniki..
jesli auto jest w benzynie, to mozna halogeny zamontowwac na dole w zderzaku w miejscu kratek bocznych, co w dieslu jest niestety problematyczne ze wzgledu na Intercoller i jego chlodzenie, aczkolwiek tez mozliwe, tak jak ma to fabrycznie MPV!
a w miejsce tych zintegrowanych w przednich lampach mozne np.
zabudowac swiatla dzienne...
do tego dopasowalem u mnie (choc jeszcze ich nie zamontowalem)
zarowki postojowe o mocy 10W z akt. BMW,
ktore b. dobrze pasuja co do srednicy i wraz z odp. kawalkim wypolerowanej rurki aluminiowej i mocowaniami idealnie pasuja optycznie w dziure lampy po halogenie/blendzie...
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 11 lut 2010, 21:33 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):zarowki postojowe o mocy 10W z akt. BMW,
Zastanawialem sie wlasnie nad czyms takim, aczkolwiek w zasadzie te halogeny swieca dokladnie jak drogowe, bo w dol, wiec jedynie je widac, a zero skutku. Byc moze za duzo pradu na to idzie, wiec moze zwykle beda lepsze. Szkoda tylko zegnac sie z doswietlaniem... choc i tak bardzo kiepskim. O wiele lepiej byloby to naprawic :/ (musze obejrzec jak z MPV to zrobili, ale i ta obawiam sie pogorszenia sprawnosci IC i tak w Mazdzie ledwo dostatecznej – tak mowia Ci co podobno sie znaja).
Wlasnie, wiec na temat – a gdyby tam wstawic "drogowe" diody?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Tobo napisał(a):krzych napisał(a):Wlasnie, wiec na temat – a gdyby tam wstawic "drogowe" diody?
A może takie wypaśne linijki świetlne ala audi
Coraz więcej tego na ulicach więc może tak trzeba
Czlowieku-man, ja sie powaznie zapytuje, bo diody to nie "bajer" tylko dluzsze zycie akumulatora biorac pod uwage dodatkowy osprzet w Madzi jaki mam miec (swoja droga rowniez energooszczedny).
Daleko mi do "bajerow", ja nie z Tych
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Wypaśne linijki jak w audi to trochę nie teges... Ale czymś takim zamiast pozycyjnych bym nie wzgardził:
http://www.youtube.com/watch?v=aQ5CGgin ... _embedded#
http://www.youtube.com/watch?v=aQ5CGgin ... _embedded#
- Od: 25 paź 2009, 18:03
- Posty: 90
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM
Tobo napisał(a):Pochwal się, co masz mieć?
A w podpisie masz... Tylko nie wiem czy tam w pelni opisalem... Generalnie lapek z oprogramowaniem specyficznym dla mazdy jak tez multimedialnym i navi. Takie wszystko w jednym.
MasterB napisał(a):Ale czymś takim zamiast pozycyjnych bym nie wzgardził:
Ueeee, to dopiero jak Audi (znaczek) wyglada Ja chce zwykle, najzwyklejsze, uzyteczne, a nie bajeranckie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Enduro napisał(a):krzych napisał(a):Pawko_6 napisał(a):4. Poniewaz halogeny w mazdzie halogenami nie sa – tzn sa, ale sobie je mozna wsadzic, bo swieca z gory zamiast spod spodu – chetnie bym z nimi cos zrobil... jakies pomysly?
ja troche z nimi eksperymentowalem ale bez skutku/efektu
i tu przestrzegam kazdego przed np. uzywaniem tam mocniejszych zarowek ..itp. bo uszkodza sie termiczenie odbysniki..
jesli auto jest w benzynie, to mozna halogeny zamontowwac na dole w zderzaku w miejscu kratek bocznych, co w dieslu jest niestety problematyczne ze wzgledu na Intercoller i jego chlodzenie, aczkolwiek tez mozliwe, tak jak ma to fabrycznie MPV!
a w miejsce tych zintegrowanych w przednich lampach mozne np.
zabudowac swiatla dzienne...
do tego dopasowalem u mnie (choc jeszcze ich nie zamontowalem)
zarowki postojowe o mocy 10W z akt. BMW,
ktore b. dobrze pasuja co do srednicy i wraz z odp. kawalkim wypolerowanej rurki aluminiowej i mocowaniami idealnie pasuja optycznie w dziure lampy po halogenie/blendzie...
pozdr.
E.
Wejde w slow
A mozesz mi powiedziec jakie sa orginalnie żaróweczki w tych przeciwmgielnych zintegrowanych bo ja dotarlem do info ze to H3 o mocy 55W !
Tylko skoro piszesz o zaroweczkach 10W to zbaranialem po co takie kombinacje ? narzekacie ze nie daja za duzo swiatla, a Ty chcesz wkladac jeszcze slabsze zarowki
No chyba ze wychodzisz z zalozenia ze skoro nie daja za duzo swiatla 55W zarowki to mozna wsadzic 10W i bedzie to samo
Pozdrawiam i dzieki !
Tutaj macie moje LEDy
NA zdjeciach widać wszystko, włącznie z typem użytych diod. Pobór prądu wynosi 23mA, świeca znośnie. Wada taka, że trzeba ręcznie polutować. Aha, ja użyłem LEDów o barwie świecenia 3000K, zeby była prawie jak żarówki.
Z lewej LED, z prawej żarówka
Identyczne diody dzisiaj zostaną wykorzystane do tablicy rejestracyjnej i do oświetlenia wnętrza z przodu. Do schowka dałem już 6000K (ale typ diody identyczny).
NA zdjeciach widać wszystko, włącznie z typem użytych diod. Pobór prądu wynosi 23mA, świeca znośnie. Wada taka, że trzeba ręcznie polutować. Aha, ja użyłem LEDów o barwie świecenia 3000K, zeby była prawie jak żarówki.
Z lewej LED, z prawej żarówka
Identyczne diody dzisiaj zostaną wykorzystane do tablicy rejestracyjnej i do oświetlenia wnętrza z przodu. Do schowka dałem już 6000K (ale typ diody identyczny).
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
----- napisał(a):.........jakie sa orginalnie żaróweczki w tych przeciwmgielnych zintegrowanych bo ja dotarlem do info ze to H3 o mocy 55W !Tylko skoro piszesz o zaroweczkach 10W to zbaranialem po co takie kombinacje ? narzekacie ze nie daja za duzo swiatla, a Ty chcesz wkladac jeszcze slabsze zarowki
No chyba ze wychodzisz z zalozenia ze skoro nie daja za duzo swiatla 55W zarowki to mozna wsadzic 10W
i bedzie to samo ?
NIE!!!
jak wspomnialem troche z przednimi lampami eksperymentowalem i przestrzegam przed uzywaniem tam mocniejszych zarowek ..itp. bo uszkodza termiczenie odbysniki..
i jesli nie macie orig, zintegrowanych halogenow w lampach
to w to miejsce mozna np. zabudowac swiatla dzienne...
i do tego celu dopasowalem u mnie (choc ich nie zamontowalem, bo mam ori.halogeny)
zarowki postojowe o mocy 10 W z aktualnego modelu BMW,
ktore b. dobrze pasuja co do srednicy, no i wraz z odp. kawalkim wypolerowanej rurki aluminiowej i dorobionymi mocowaniami idealnie pasuja optycznie w dziure lampy po zaslepce/dummies /blendzie fabrycznie montowanej...
a moj post opisuje wariant zrobienia sobie swiatel "dziennych" o mocy 10 Watt
i zamontowania ich dokladnie w miejsce tych brakujacych halogenow w przednich lampach,
a one z kolei, jak poprawnie zauwazyles absolutnie nie dadza lepszego swiatla,
bo maja prawie 5 razy mniej mocy niz seryjne..
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 11 lut 2010, 21:38 przez Enduro, łącznie edytowano 2 razy
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro, proszę nie przypisywać mi nie moich cytatów. Popraw posty.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Enduro napisał(a):NIE!!!
jak wspomnialem troche z przednimi lampami eksperymentowalem i przestrzegam przed uzywaniem tam mocniejszych zarowek ..itp. bo uszkodza termiczenie odbysniki..
i jesli nie macie orig, zintegrowanych halogenow w lampach
to w to miejsce mozna np. zabudowac swiatla dzienne...
i do tego celu dopasowalem u mnie (choc ich nie zamontowalem, bo mam ori.halogeny)
zarowki postojowe o mocy 10 W z aktualnego modelu BMW,
ktore b. dobrze pasuja co do srednicy, no i wraz z odp. kawalkim wypolerowanej rurki aluminiowej i dorobionymi mocowaniami idealnie pasuja optycznie w dziure lampy po zaslepce/dummies /blendzie fabrycznie montowanej...
a moj post opisuje wariant zrobienia sobie swiatel "dziennych" o mocy 10 Watt
i zamontowania ich dokladnie w miejsce tych brakujacych halogenow w przednich lampach,
a one z kolei, jak poprawnie zauwazyles absolutnie nie dadza lepszego swiatla,
bo maja prawie 5 razy mniej mocy niz seryjne..
pozdr.
E
a potwierdzisz mi ze w przeciwmgielnych swiatlach w lampie siedzi zarowka H3 bo musze kupic a nie chce mi sie grzebac tam
Pawko_6 napisał(a):Enduro, proszę nie przypisywać mi nie moich cytatów. Popraw posty.
sorry, poprawione
palec mi przeskoczył...
pozdr
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tpoaz, pieknie zobrazowane, dzieki . Podaj jeszcze link do sklepu z obudowami/przejsciowkami/oprawkami led->zarowka i bedzie komplet
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
NA zdjeciach widać wszystko, włącznie z typem użytych diod. Pobór prądu wynosi 23mA, świeca znośnie. Wada taka, że trzeba ręcznie polutować. Aha, ja użyłem LEDów o barwie świecenia 3000K, zeby była prawie jak żarówki.
Topaz, widzę, że połączyłeś trzy ogniwa szeregowo. Nie przeszkadza Ci różnica w świeceniu przy zasilaniu w przedziale 12,5-14,5V?
Ostatnio edytowano 16 lut 2010, 12:21 przez Pawko_6, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Tej roznicy prawie nie widac. Fakt, ze przy diodzie jednej i wiekszym pradzie, bedzie mniejszy spadek mocy przy zmianach napiecia zasilanie w tym zakresie. Natomiast tego nie widac patrzac na same diody.
Z wyliczen wynika, ze przy trzech polaczonych szeregowo LEDach i pradzie plynacym 24.3mA przy napieciu 14,2V moc zbiorcza LEDow to 0.24W. Przy spadku napiecia do 12.5V (wylaczony silnik) moc spada do okolo 0.16W. Stanowi to spadek o 33% mocy. Na jasnosci nie jest to mocno zauwazalne.
Przy takiej samej mocy diody pojedynczej, mamy:
14.2V i jeden LED 3.2V – moc wynosi przy rezystorze 150R tyle samo co przy trzech i rezystorze 200R. Plynie prad okolo 75mA. Moc swiecenia dalej wynosi 0.24W. Po obnizeniu napiecia do 12.5V mamy: prad okolo 61mA i moc swiecenia: 0.19W co daje spadek o 21%. Jak widac w tych samych warunkach dioda LED pojedyncza ma spadek mniejszy o 12% niz trzy diody polaczone w szereg.
Jest to bardzo mala roznica.
Natomiast jakie sa zalety polaczenia szeregowego? O ile w ogole sa?
Ano podstawowa zaleta, ze uklad trzech LEDow, szeregowych pobiera mniejszy prad z instalacji. Daje to oszczednosc duzo wieksza niz przy pojedynczej diodzie. Mowiac prosciej, jedna dioda = wiekszy prad i duza strata mocy na rezystorze szeregowym. Trzy diody = trzykrotnie mniejszy prad i na rezystorze szeregowym traci sie znacznie mniej mocy.
W powyzszym przykladzie i jednej diodzie przy 14.2V na rezystorze 150R wydziela sie moc 0.85W. Przy trzech szeregowych diodach i rezystorze 200R mamy tracona moc wynoszaca: 0.11W co stanowi strate mocy osmiokrotnie mniejsza. Nie mowiac juz o wygodzie montazu, gdyz rezystorki moga byc nawet w wersji SMD i obudowie 0805.
Reasumujac:
A) Uklad z jedna dioda
---Zalety:
1. Mniejsza roznica w swieceniu przy fluktuacji napiecia zasilania w zakresie bez i z ladowaniem akumulatora o 12% w stosunku do trzech LEDow.
---Wady:
1. Wiekszy pobor mocy przez obwod
2. Wieksza strata na rezystorze szeregowym
3. Z racji strat trzeba montowac 1W lub lepiej 2W rezystor i nie miesci sie on w oprawce W5W
B) Uklad z trzema szeregowymi diodami
---Zalety:
1. Osmiokrotnie mniejsza moc tracona na rezystorze szeregowym, dzieki czemu mozna sstosowac go w oprawce i nie grzeje sie
2. Mniejszy pobor pradu przez obwod – oszczednosc potrojna w stosunku do diody LED jednej
---Wady:
1. Wieksza roznica w mocy swiecenia przy zmianach napiecia zasilania. Wieksza o 12% w stosunku do diody pojedynczej.
Mam nadzieje, ze te drobne wyliczenia przyblizyly Wam roznice w zasilaniu LEDOw w isntalacji samochodowej
Ogolnie przy rezystorze szeregowym stosowanym jako element ograniczajacy prad LEDow – rozwiazanie z szeregowym laczeniem jest idealne. Trzy diody polaczone szeregowo maja napiecie okolo 9.5V (zaleznie od typu i odcienia bialego). I to jest minimalne napiecie, przy ktorym beda swiecily. Zakladajac, ze w samochodzie napiecie bedzie w zakresie 10..16V (normy) to takie polaczenie ma racje bytu.
uff. Aha, tylko prosze nie pisac, ze przeciez mozna zastosowac przetwornice Pewnie, ze mozna ale to juz zupelnie inna bajka...
Z wyliczen wynika, ze przy trzech polaczonych szeregowo LEDach i pradzie plynacym 24.3mA przy napieciu 14,2V moc zbiorcza LEDow to 0.24W. Przy spadku napiecia do 12.5V (wylaczony silnik) moc spada do okolo 0.16W. Stanowi to spadek o 33% mocy. Na jasnosci nie jest to mocno zauwazalne.
Przy takiej samej mocy diody pojedynczej, mamy:
14.2V i jeden LED 3.2V – moc wynosi przy rezystorze 150R tyle samo co przy trzech i rezystorze 200R. Plynie prad okolo 75mA. Moc swiecenia dalej wynosi 0.24W. Po obnizeniu napiecia do 12.5V mamy: prad okolo 61mA i moc swiecenia: 0.19W co daje spadek o 21%. Jak widac w tych samych warunkach dioda LED pojedyncza ma spadek mniejszy o 12% niz trzy diody polaczone w szereg.
Jest to bardzo mala roznica.
Natomiast jakie sa zalety polaczenia szeregowego? O ile w ogole sa?
Ano podstawowa zaleta, ze uklad trzech LEDow, szeregowych pobiera mniejszy prad z instalacji. Daje to oszczednosc duzo wieksza niz przy pojedynczej diodzie. Mowiac prosciej, jedna dioda = wiekszy prad i duza strata mocy na rezystorze szeregowym. Trzy diody = trzykrotnie mniejszy prad i na rezystorze szeregowym traci sie znacznie mniej mocy.
W powyzszym przykladzie i jednej diodzie przy 14.2V na rezystorze 150R wydziela sie moc 0.85W. Przy trzech szeregowych diodach i rezystorze 200R mamy tracona moc wynoszaca: 0.11W co stanowi strate mocy osmiokrotnie mniejsza. Nie mowiac juz o wygodzie montazu, gdyz rezystorki moga byc nawet w wersji SMD i obudowie 0805.
Reasumujac:
A) Uklad z jedna dioda
---Zalety:
1. Mniejsza roznica w swieceniu przy fluktuacji napiecia zasilania w zakresie bez i z ladowaniem akumulatora o 12% w stosunku do trzech LEDow.
---Wady:
1. Wiekszy pobor mocy przez obwod
2. Wieksza strata na rezystorze szeregowym
3. Z racji strat trzeba montowac 1W lub lepiej 2W rezystor i nie miesci sie on w oprawce W5W
B) Uklad z trzema szeregowymi diodami
---Zalety:
1. Osmiokrotnie mniejsza moc tracona na rezystorze szeregowym, dzieki czemu mozna sstosowac go w oprawce i nie grzeje sie
2. Mniejszy pobor pradu przez obwod – oszczednosc potrojna w stosunku do diody LED jednej
---Wady:
1. Wieksza roznica w mocy swiecenia przy zmianach napiecia zasilania. Wieksza o 12% w stosunku do diody pojedynczej.
Mam nadzieje, ze te drobne wyliczenia przyblizyly Wam roznice w zasilaniu LEDOw w isntalacji samochodowej
Ogolnie przy rezystorze szeregowym stosowanym jako element ograniczajacy prad LEDow – rozwiazanie z szeregowym laczeniem jest idealne. Trzy diody polaczone szeregowo maja napiecie okolo 9.5V (zaleznie od typu i odcienia bialego). I to jest minimalne napiecie, przy ktorym beda swiecily. Zakladajac, ze w samochodzie napiecie bedzie w zakresie 10..16V (normy) to takie polaczenie ma racje bytu.
uff. Aha, tylko prosze nie pisac, ze przeciez mozna zastosowac przetwornice Pewnie, ze mozna ale to juz zupelnie inna bajka...
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Topaz napisał(a):Tej roznicy prawie nie widac. Fakt, ze przy diodzie jednej i wiekszym pradzie, bedzie mniejszy spadek mocy przy zmianach napiecia zasilanie w tym zakresie. Natomiast tego nie widac patrzac na same diody.
Wygląda to miodnie, a i wykonanie całkiem sensowne. Powiedz mi tylko gdzie można kupić obudowę W5W? Czy te obudowy to wybebeszone żarówki? Ile kosztuje taka 1 dioda?
- Od: 16 wrz 2009, 09:30
- Posty: 171
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM
Zastosowalem oprawki z ledow kupionych w sklepie elektronicznym. Koszt oprawki wyniosl 2.5zl a koszt LEDa 3zl. Rezystorow nie licze bo to grosze. Przy ilosciach rzedu 50 szt. mozna zejsc z diodami do 2zl i oprawkami tez. Wyjdzie po 4zl za gotowego LEDa.
Zgadnij kotku, co mam w środku....
- Od: 22 kwi 2006, 20:18
- Posty: 477
- Skąd: Białystok
- Auto: M6 2.3 Sport
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6