Kontrolka niskiego poziomu paliwa – czy i gdzie jest?
1, 2
Ogólnie też nie mam tendencji jeżdżenia "do końca"
Ale chciałbym wiedzieć w razie co, niech mnie poinformuje jak sie zapomne.
Wcześniej jeździłem autem na gaz, tam nie miałem problemu, jak sie gaz skończył to było zawsze kilkanaście litrów paliwa. A tutaj nie chcę sie kiedyś niemiło zaskoczyć, zwłaszcza na autostradzie
Ale chciałbym wiedzieć w razie co, niech mnie poinformuje jak sie zapomne.
Wcześniej jeździłem autem na gaz, tam nie miałem problemu, jak sie gaz skończył to było zawsze kilkanaście litrów paliwa. A tutaj nie chcę sie kiedyś niemiło zaskoczyć, zwłaszcza na autostradzie
kto nie dmie z nami ten przeciwko nam
- Od: 12 sty 2009, 23:58
- Posty: 17
- Skąd: PL
U mnie (GY) zapala się dokładnie na 6 litrów do końca, komputer najczęściej pokazuje wtedy już 0 km, kilkakrotnie już sprawdzałem i od włączenia się kontrolki można zrobić jeszcze około 60-70km.
Jeżeli wszystko masz pod kontrolą to znaczy że nie jedziesz jeszcze dostatecznie szybko...
- Od: 13 lut 2008, 17:56
- Posty: 42
- Skąd: Jelenia Góra
- Auto: GLA250 4Matic
Witam
Moj przypadek byl taki ze kontrolka zapalila sie przy wskazaniach komputera przy okolo 60km remain. Wiem ze zbiornik ma 64 litry. Jezdzilem jeszcze troche az wskazowka spadla na sam dol a komp pokazywal 18km remain. Zatankowalem paliwo do pierwszego odbicia i weszlo 58 litrow, czyli oznaczaloby to wg mnie ze komp pokazuje cos bledzie, bo w baku bylo jeszcze 6 litrow ON. Boje sie wyjechac do zera i stanac a chcialbym wiedziec na czym stoje. Srednie zuzycie pokazywalo wtedy na 7.4 litra wiec powinienem zrobic jeszcze jakies 70km ale balem sie ze stane w jakims miejscu dalekim od stacji.
Moj przypadek byl taki ze kontrolka zapalila sie przy wskazaniach komputera przy okolo 60km remain. Wiem ze zbiornik ma 64 litry. Jezdzilem jeszcze troche az wskazowka spadla na sam dol a komp pokazywal 18km remain. Zatankowalem paliwo do pierwszego odbicia i weszlo 58 litrow, czyli oznaczaloby to wg mnie ze komp pokazuje cos bledzie, bo w baku bylo jeszcze 6 litrow ON. Boje sie wyjechac do zera i stanac a chcialbym wiedziec na czym stoje. Srednie zuzycie pokazywalo wtedy na 7.4 litra wiec powinienem zrobic jeszcze jakies 70km ale balem sie ze stane w jakims miejscu dalekim od stacji.
kiedys byla mazda mx3 1.8 V6 24
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
pozniej golf IV variant
teraz : http://img193.imageshack.us/img193/9062 ... ekora1.jpg
- Od: 9 maja 2004, 19:43
- Posty: 32
- Skąd: Hobro (Danmark)
- Auto: M6 "09" 2.0 de 140 HP sedan
no wlasnie
ciagle mam ten sam problem
juz dojezdzilem 20 km do konca
ale mam obawy zeby dojechac do zera
ech, chyba wezme kupie jakis pojemnik i do bagaznika wrzuce w koncu z 5 litrow i to sprawdze, bo troche mnie to wnerwia
ciagle mam ten sam problem
juz dojezdzilem 20 km do konca
ale mam obawy zeby dojechac do zera
ech, chyba wezme kupie jakis pojemnik i do bagaznika wrzuce w koncu z 5 litrow i to sprawdze, bo troche mnie to wnerwia
kto nie dmie z nami ten przeciwko nam
- Od: 12 sty 2009, 23:58
- Posty: 17
- Skąd: PL
dominik_p napisał(a):witam
u mnie jest tak samo jak opisuje zona tomoka
kontrolka rezerwy sie nie pali i tyle
nawet przy stanie, ze za 20 km mialem miec juz zero paliwa
ale dzisiaj poszperalem cos o trip computerze
jest tam funkcja o nr 16 lub 18 – odpowiadajaca wlasnie za ta kontrolke
sprawdze dzisiaj u siebie i dam znac czy mam ja on czy off
/sprawdzilem
jest to u mnie parametr 16, i jest on na ON i kontrolka przy tescie sie zapala
sprawa wiec sie rozbija gdzies o blad w ustawienia poziomu od ktorego kontrolka powinna sie zapalac. czy ktos ma jakis pomysl gdzie tego szukac?
Czy poradziłeś sobie z tym problemem, bo u mnie mam dokładnie to samo, wskazuwka paliwa dość nisko, trip pokazuje ok 20km REMAIN, a kontrolka się nie zapala, zrobiłem test zegarów i przy opcji 16 kontrolka rezerwy mruga na przemian z napisem ON, wyęc kontrolka działa.
Zastanawia mnie jedno czy kontrolka jest włączana na podstawie obliczeń trip komputera, czy bierze fizyczny pomiar z pływaka.
- Od: 15 maja 2011, 02:01
- Posty: 99
- Skąd: Sheffield UK
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Sport Nav 2014 + Safety Pack
digital123, czy chociaz przeczytales ten watek?
jeden z kolegow jasno napisal, ze w jego aucie kontrolka zapala sie jak ma juz 0km wg komputera...
a po jej zapaleniu moze jeszcze przejechac okolo 60km...
Ps. wiecej o zbiorniku paliwa znajduje sie w watku o tym tytule
jeden z kolegow jasno napisal, ze w jego aucie kontrolka zapala sie jak ma juz 0km wg komputera...
a po jej zapaleniu moze jeszcze przejechac okolo 60km...
Ps. wiecej o zbiorniku paliwa znajduje sie w watku o tym tytule
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Hmmm, dziwne. Zbiornik ma 64 litry-potwierdzam. Ale u mnie kontrolka rezerwy zapala się przy przebiegu remain w granicach 180-200km!! Tankuję-wchodzi w granicach max 45 litrów. Może coś nie tak z pływakiem?? Jak sądzicie? Sprawdzałem trzy razy i rezerwa zawsze zapala się w okolicach do 2ookm remain (komputer spalania przestawiony o +0,7 litra do przodu).
Może to jakaś specjalna wersja – pustynna
Może to jakaś specjalna wersja – pustynna
- Od: 20 mar 2011, 19:04
- Posty: 88
- Skąd: Warszawa-Wyszków-Ostrołęka-Biała Podlaska
- Auto: Przez 12 lat była Skodzinka
teraz
Mazda 6 2.0 klekot z 2004 roku
też tak mam, tutaj chodzi o to, że jak wjeżdżasz do miasta z trasy, to pokazuje komp, że 180 czy 200 i rezerwa pali ale jak pojedziesz po mieście to te dziesiątki, zauważ szybko odpadają w dół to średnia liczona z "charakteru" ostatniej jazdy i komp szybko nadrabia na mieście.
- Od: 3 wrz 2010, 09:10
- Posty: 10
- Skąd: Kołobrzeg / Koszalin
- Auto: 2003 M6 2.0 MZR-CD SPORT BREAK CiTD 136KM
Grzeggorz i Wojciechbu
zamiast klepac posty, prosze poczytajcie kilka watkow...
prawde napisal Grzyby:
nie mylcie wskazan komputera z zapaleniem sie kontrolki rezerwy...
Polecam watki o zbiorniku paliwa (nieco sie rozjasni), nastepmie o komputerze spalania wraz z jego kalibracja...
do wyszukania podanych tematow polecam szukajke...
zamiast klepac posty, prosze poczytajcie kilka watkow...
prawde napisal Grzyby:
Grzyby napisał(a):digital123 napisał(a):bierze fizyczny pomiar z pływaka.
nie mylcie wskazan komputera z zapaleniem sie kontrolki rezerwy...
Polecam watki o zbiorniku paliwa (nieco sie rozjasni), nastepmie o komputerze spalania wraz z jego kalibracja...
do wyszukania podanych tematow polecam szukajke...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Dzisiaj wkońcu zobaczyłem "komornika" palącego się . Zapalił się gdy komp pokazywał 10mil REMAIN, zrobiłem test zegarów, i wykazało ok 1,5L paliwa.
Dlaczego wkazania rezerwy są tak różne??
Dlaczego wkazania rezerwy są tak różne??
- Od: 15 maja 2011, 02:01
- Posty: 99
- Skąd: Sheffield UK
- Auto: Mazda 6 GJ 2.0 Sport Nav 2014 + Safety Pack
digital123 napisał(a):Dzisiaj wkońcu zobaczyłem "komornika" palącego się . Zapalił się gdy komp pokazywał 10mil REMAIN, zrobiłem test zegarów, i wykazało ok 1,5L paliwa.
Dlaczego wkazania rezerwy są tak różne??
polecam ponizszy watek:
viewtopic.php?f=60&t=104918&start=0&hilit=rezerwa
a tu cytat...
67igor1 napisał(a):W swojej M6 skorygowalem wskazowke wskaznika paliwa, aby kontrolka zapalala sie wczesniej... z 4,5l rezerwy przestawilem na 6l... lubie wiedziec ile jeszcze moge przejechac
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
U mnie z tą rezerwą zmieniło się po tym, jak dobierałem się do sitka nad zbiornikiem paliwa (znajduje sie pod tylnymi siedzeniami).
Szukałem wtedy rozwiązania problemu "krztuszenia" się mojego auta. Sprawdziłem owe sitko i przy jego składaniu o kilka stopni przekręciłem całe ustrojstwo w lewo czy prawo, nie pamiętam dokładnie.
W każdym razie zmieniło sie położenie pływaka i teraz moja rezerwa wynosi dużo mniej niż przed tym zabiegiem.
Kiedyś sie zabiorę znowu za to sitko to przekręcę je na powrót w pierwotne położenie.
A jeśli chodzi o kalibrację, to można coś zaradzić z kalibracją poziomu paliwa?
pzdr
Szukałem wtedy rozwiązania problemu "krztuszenia" się mojego auta. Sprawdziłem owe sitko i przy jego składaniu o kilka stopni przekręciłem całe ustrojstwo w lewo czy prawo, nie pamiętam dokładnie.
W każdym razie zmieniło sie położenie pływaka i teraz moja rezerwa wynosi dużo mniej niż przed tym zabiegiem.
Kiedyś sie zabiorę znowu za to sitko to przekręcę je na powrót w pierwotne położenie.
A jeśli chodzi o kalibrację, to można coś zaradzić z kalibracją poziomu paliwa?
pzdr
Bez Mazdy nie ma jazdy!!!
- Od: 25 lip 2009, 22:40
- Posty: 24
- Skąd: Gdynia
- Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 143KM
kauz napisał(a):A jeśli chodzi o kalibrację, to można coś zaradzić z kalibracją poziomu paliwa?
poszukaj watku o problemach z zegarami (wskazowkami)
Edit:
o tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=129138
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6