Strona 1 z 2
Kontrolka niskiego poziomu paliwa – czy i gdzie jest?
Napisane:
26 lis 2008, 22:19
przez tomok
Witam!
Mam takie pytanie do Was:
Ostatnio miałem dopiero pierwszy raz niski poziom paliwa w swoim aucie, ale czy przy takim stanie powinna ostrzegać mnie o tym jakaś kontrolka? Czy mam sugerować się jedynie wskaźnikiem poziomu paliwa na desce rozdzielczej?
Napisane:
26 lis 2008, 23:43
przez katoda
Powinna się zaświecić żółta kontrolka umieszczona na tarczy wskaźnika paliwa, przynajmniej u mnie się świeci
Napisane:
27 lis 2008, 09:53
przez tomok
no to widocznie może za dużo było jeszcze tego paliwa, żeby się zaświeciła
albo nie zauważyłem jak się zaświeciła
Napisane:
27 lis 2008, 10:42
przez chmooreck
Nie da się jej przeoczyć
Napisane:
27 lis 2008, 11:01
przez tomok
tylko, że akurat żona mi to zgłaszała, że było mało paliwa i nic się nie zaświeciło, a wiecie jak to kobiety
Napisane:
27 lis 2008, 12:23
przez katoda
O ile mnie pamięć nie myli, to w moim przypadku kontrolka zaczynała się świecić gdy komputer pokładowy pokazywał ca. 70km planowanego przebiegu. Może żona jeszcze nie dojechała do tego poziomu?
Napisane:
27 lis 2008, 18:49
przez tomok
nom, właśnie tak podejrzewam
Napisane:
27 lis 2008, 20:11
przez Globy
Czy jest dodatkowo brzęczyk?
Napisane:
27 lis 2008, 20:20
przez tomok
o właśnie... dobre pytanie, ale pytałem żony jeszcze raz i powtórzyła to samo, że nie świeciła się Jej jeszcze ta pomarańczowa/żółta kontrolka więc musiało być jeszcze wystarczająco dużo paliwa
katoda napisał(a):ca. 70km
a jeśli chodzi o ten dodatkowy sygnał, to nie sądzę, żeby coś takiego występowało
Napisane:
27 lis 2008, 20:28
przez katoda
Globy napisał(a):Czy jest dodatkowo brzęczyk?
Do poziomów do których odważałem się dojechać (40 – 50 km zasięgu) nic się nie odzywało.
Napisane:
27 lis 2008, 20:30
przez Globy
To już dalej nie sprawdzajcie
Tak mi się nasunęło z uwagi na powiadamianie np. o niskim ciśnieniu w oponach sygnałem dźwiękowym. Dzięki za odpowiedź.
Napisane:
1 gru 2008, 13:09
przez scorpix
Z tego co wiem Mazda6 GH ma 64 litry zbiorniczek
u mnie kontrolka rezerwy zapaliła się jak komputer pokładowy pokazał 30km planowanego przebiegu od razu wjechałem na stacje i zatankowałem (do maxa) 50l oleju, także raczej na szacowanym przebiegu opierać się nie mogę bo w baku było jeszcze 14l paliwa
przeciągnij swoje autko aż mu się pić zachce (zatrybi kontrolka) i sprawdź jak sprawa wygląda u ciebie.
dla niewtajemniczonych ta żółta kropka
3 razy już ją widziałem
Napisane:
1 gru 2008, 13:40
przez chmooreck
scorpix napisał(a):... bo w baku było jeszcze 14l paliwa
Trochę mniej... ponoć ON się pieni.
Napisane:
1 gru 2008, 17:27
przez tomok
wielkie dzięki za porady, sprawdzę to jak jest u mnie
Napisane:
3 gru 2008, 17:52
przez guciu
u mnie pali sie przy 100 ale wiem ze klamie bo kiedys zabraklo
Napisane:
9 gru 2008, 09:25
przez zdzich44
Wczoraj miałem okazję przekonać się jak toto działa u mnie. Kontrolka zapaliła się przy remind ~60km, przy 50km komp przestał pokazywać zasięg. Od zapalenia kontrolki przejeździłem jeszcze około 30km po mieście i zatankowałem do odbicia 57.5l.
Napisane:
9 gru 2008, 16:17
przez prezi
Organoleptycznie sprawdzone u mnie: po zapaleniu się kontrolki przejechałem 77km i stop... Wiem że tak sie nie robi ale raz można
Teraz już wiem przynajmniej jaki mam max. dystans do pokonania na rezerwie.
Napisane:
27 lut 2009, 11:56
przez dominik_p
witam
u mnie jest tak samo jak opisuje zona tomoka
kontrolka rezerwy sie nie pali i tyle
nawet przy stanie, ze za 20 km mialem miec juz zero paliwa
ale dzisiaj poszperalem cos o trip computerze
jest tam funkcja o nr 16 lub 18 – odpowiadajaca wlasnie za ta kontrolke
sprawdze dzisiaj u siebie i dam znac czy mam ja on czy off
/sprawdzilem
jest to u mnie parametr 16, i jest on na ON i kontrolka przy tescie sie zapala
sprawa wiec sie rozbija gdzies o blad w ustawienia poziomu od ktorego kontrolka powinna sie zapalac. czy ktos ma jakis pomysl gdzie tego szukac?
Napisane:
27 lut 2009, 23:21
przez mazgh
Witam
W GH dieslu systematycznie zapala się przy zasięgu komputera pokładowego = 60km,chociaż w GY przed f/l i GG activ plusie też tak było.Ja akurat jeżdżę poza miastem więc wskazania mogą być różne w zależności od danych które przerabia komputer aby wyliczyć minimalny zasięg.
Co do powiadomienia dżwiękowego o zapaleniu żółtej kontrolki zbiornika paliwa lub zbiornika spryskiwaczy (tak jak np. w VW passat b6) to tego akurat nie ma.
Co do zasiegu dojeżdżając do Częstochowy zapaliła się lampka rezerwy,rozmowa w aucie dość dobrze się uładała więc zignorowaliśmy najbliższe stacje paliw,przejeżdżając Częstochowę i poganiając do Bydgoszczy tak spokojnie (z nastawionym alarmem prędkości na 160 km/h). Po drodze nie bylo Orlenu więc jakoś się tak zagadaliśmy a przed samym końcem Gierkówki komputer sam ograniczył prędkość do max.120km/h i wtedy konkretnie zaczeliśmy ogladać się za obojętnie jaką stacja po 15 km znowu komp.spowolnił auto ,a do Tuszyna pod Łodzią dojezdżaiśmy już prawie w agonii,ale spokojnie bez wciskania pedału gazu można było jeszcze jechać. Następnie po paru kilometrach auto zgasło wiza wi stacji paliw na przeciwnym dwupasie. Zatankowaliśmy z zakupionego tam awaryjnego kanistra i po dłuższym kreceniu rozrusznikiem (nie az tak tragicznie długim jak np.ford Mk3 Tdci) samochód odpalił bez problemu szybko się odpowietrzył układ zasilania i zadowoleni z takiegu zbiegu okoliczności-bliskości stacji paliw pojechaliśmy dalej.
Więc jak widzicie na rezerwie i dużej prędkości to dość sporo ,lecz nikomu tego nie polecam ,bo nie jest to raczej sytuacja komfortowa.
przepraszam za tak długi tekst,ale chciałem wam to dokładnie przedstawić.
Napisane:
27 lut 2009, 23:26
przez dominik_p
bede jeszcze kontrolowal ilosc paliwa w baku (bo to tez przedstawia ten trip computer) oraz zasieg aby dojechac do stacji z paliwem. moze pokazuje mi ze jest 20 km jeszcze do przejechania a paliwa znacznie wiecej niz by to wynikalo (i dlatego sie nie zapala rezerwa). no ale na to potrzebuje kilku dni bo teraz bak mam pelny