Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Jaksa » 29 kwi 2009, 23:28

krzych napisał(a):Jak to juz chyba ktos kiedys stwierdzil na forum, doktor Jaksa sama obecnoscia swoja leczy
Nie , to nazywa sie złosliwosc przedmiotów martwych <lol> Generalnie fajnie ten diesel pracuje czasami tesknie za klekotem :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez krzych » 29 kwi 2009, 23:53

Jaksa napisał(a):
krzych napisał(a):Jak to juz chyba ktos kiedys stwierdzil na forum, doktor Jaksa sama obecnoscia swoja leczy
Nie , to nazywa sie złosliwosc przedmiotów martwych <lol> Generalnie fajnie ten diesel pracuje czasami tesknie za klekotem :)


Mnie sie tez bardzo podoba dopoki nie klekocze metalicznie, nie dzwoni i nie terkocze :P Zrob jej dobrze? :D
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krzych » 30 kwi 2009, 00:05

Yapa napisał(a): :|
w coś w aucie trzeba zainwestować, by zapomnieć o tych wszystkich odgłosach oraz by było że człowiek zrobił coś dla auta ;)


Ja tam wole inwestowac w "serce" i jego osprzet niz w ozdobki :) (nie stroj zdobi Mazde :P).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Yapa » 30 kwi 2009, 00:08

od badania do badania serce sprawne?sprawne :) więc można walić kasę na używki :) a ze pomiędzy badaniami czasem zakłuje...;)
krzych napisał(a):nie stroj zdobi Mazde

niestrój zdobi mazdę, chyba
chociaż powinieneś mieć to hasło w podpisie :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez krzych » 30 kwi 2009, 00:20

Na razie wszystko jednak przeslania DPF, poki niestroj nie konczy sie palpitacja :P
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Myjk » 30 kwi 2009, 07:41

Mnie też czasem klekocze metalicznie, zwłaszcza jak daję w palnik. Podejrzewam, że wtedy jest tak duże ciśnienie gazów wylotowych, że zawory po prostu stukają z wysiłku. Czasem klekocze przy odpalaniu (zimno, wilgoć) lub na chwilę przy załączaniu sprężarki klimy – kiedy obciążenie silnika się zwiększy. Ale już przestałem na takie pierdoły zwracać uwagę (za radą Jaksy). :]

Ps a jak będziesz za tydzień u mnie, to przejadę się kawałek z Tobą i zerknę na Twoją technikę jazdy. :P
Może się jeszcze wyjaśni to wysokie spalanie. :P
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Jaksa » 30 kwi 2009, 10:10

Myjk napisał(a): Ale już przestałem na takie pierdoły zwracać uwagę

<spoko>
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez maaro11 » 30 kwi 2009, 11:14

Witam koledzy.
Ja mam taki inny problem z klimatyzacja. Kiedy jeżdże bez włączonej klimatyzacji wszystko jest w porządku, natomiast kiedy ją włączę słyszę raz na jakiś czas pisk, czasem jest głośny tak jakby w momencie załączenia kompresora ślizgał sie pasek klinowy ( niedawno założyłem nowy w ASO ) więc to chyba nie jego sprawka. Ten pisk słyszę jakby od strony kierowcy i dobiega on spod maski silnika.
Czy może ktoś u siebie też coś takiego zaobserwował ?? I co to może być ??
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 cze 2008, 11:45
Posty: 8
Skąd: Poznań
Auto: M6 kombi 2.0 diesel 136km 2004

Postprzez krzysiekk38 » 30 kwi 2009, 14:46

Witam,mam pytanko.Moja mazda 6 ma automatyczna klimatyzacje dwustrtefowa.Jak sie zalacza tryb ECO ?.jak wlaczam kimatyzacje to albo automatycznie albo na samo A/C.Nie moge w zaden sposob ustawic trybu pracy ECO.Wiwem ze takowy jest po raz mi sie pokazal na wyswietlaczu.Niestety w mojej instrukcji nic na ten temat nie moge wyczytac(mam tylko ksero oryginalnej i nie jestem pewien czy jest kompletna)Dziekuje za podpowiedzi.Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Grzyby » 30 kwi 2009, 14:57

Jak włączysz AUTO to sama dobierze tryb pracy. W przypadku silnie nagrzanego wnętrza włączy się normalny tryb AC. Jak różnica temperatur będzie niewielka samoczynnie przejdzie na ECO.
Możesz też (poza trybem AUTO) włączyć ECO samy przyciskiem AC. Po prostu naciśnij go 2 razy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez maaro11 » 30 kwi 2009, 15:04

Tryb ECO załączy się automatycznie gdy klima schłodzi do ustawionej temperatury. Chyba że np. temperatura będzie ustawiona na 18 stopni a na zewnątrz bedize z 35 to wtedy nie przełączy się w tryb ECO, bo będzie mocno pracową żeby uzyskać żądaną temperaturkę.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 10 cze 2008, 11:45
Posty: 8
Skąd: Poznań
Auto: M6 kombi 2.0 diesel 136km 2004

Postprzez Yapa » 30 kwi 2009, 15:36

krzysiekk38 napisał(a):Moja mazda 6 ma automatyczna klimatyzacje dwustrtefowa.

o proszę, niektórzy narzekali że nie ma 2-strefowej :)
Ostatnio edytowano 1 maja 2009, 00:12 przez Yapa, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez krzysiekk38 » 30 kwi 2009, 15:36

Wlasnie nie moge poza trybem Auto wlaczyc tryby ECO naciskajac 2 razy na przyciskA/C.Jak nacisne raz to sie zalacza A/C jak nacisne drugi raz to sie wylacza klima.I tak jest zawsze raz naciskam klima sie zalacza drugi raz naciskam klima sie wylacza.Byc moze jest to spowodowane roznica temperatur.Na dworze temp 28 stopni a klima nastawiona na 20 wiec dlatego sie nie przelacza w tryb ECO.Dziekuje za podpowiedzi :)
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2009, 13:03
Posty: 64
Skąd: Bielsko-Biala
Auto: Mazda 6 2,0 MZR-CD 140 KM 2008

Postprzez Jaksa » 30 kwi 2009, 15:39

krzysiekk38 napisał(a):Jak sie zalacza tryb ECO
Powinien się załączyc gdy wyrowna sie temperatura ktorą ustawiłes na wyswietlaczu z temperaturą wnetrza.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez manu » 30 kwi 2009, 21:48

Witam.
Ja niestety też zauważyłem problem z moją klimą. Jak to miało miejsce kilka postów wyżej, wyraźnie czuję podczas jazdy lub postoju jak załącza mi się sprężarka od klimy. Spadają wówczas obroty i jest to dość mocno wyczuwalne. Przejrzawszy forum wnioskuję że klima jest niedobita albo mam tego wszystkiego ponad normę i będzie trzeba odciągnąć. Na pewno się tym zajmę ale nurtuje mnie inna sprawa. Nawet kiedy klima chodzi w normalnym trybie AC (nie ECO) to co 15 sekund wyłącza się sprężarka od klimy (czy jak to się zwie tam) i po kolejnych kilkunastu z powrotem załącza! I tak w nieskończoność! Zwariować idzie. Zaznaczam że ogólnie utrzymuje jakoś ustawioną temperaturę ale ogólnie nieciekawie się to prezentuje. Miał ktoś podobny objaw głupiejącej klimatyzacji?
Pozdrawiam,
manu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez Yapa » 1 maja 2009, 00:01

manu napisał(a):wnioskuję że klima jest niedobita


manu napisał(a):co 15 sekund wyłącza się sprężarka od klimy (czy jak to się zwie tam) i po kolejnych kilkunastu z powrotem załącza

klima jest niedobita. Jak jej nie napełnisz to ją zupełnie dobijesz :P
a tak bez żartów to właśnie mała ilość czynnika może powodować takie anomalia
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez manu » 2 maja 2009, 19:14

Witam.
Muszę sprostować swoją wcześniejszą wypowiedź dotyczącą tego, że co 15 sekund wyłącza i załącza mi się sprężarka od klimy. Dzisiaj się okazało, że to wariują wentylatory od chłodnicy! Powiedzcie mi koledzy, czy to jest normalne, że co chwilę one się włączają i wyłączają, i że ma to miejsce tylko w trybie klimatyzacji? Pewnie przez to czuję ten minimalny spadek obrotów.
Faktem jest że klima była niedobita, bo wykazało że mam tylko 200 czynnika. Uzupełniłem wszystko, ale sytuacja z wentylatorami ciągle się powtarza. Ma ktoś pomysł gdzie tkwi problem?
Z góry dzięki za pomoc.
Pozdrawiam,
manu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez Jaksa » 2 maja 2009, 19:50

manu napisał(a):Ma ktoś pomysł gdzie tkwi problem
Wszystko jest ok , wentylatory zawsze pracuja razem ze sprezarka klimatyzacji .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez manu » 2 maja 2009, 20:05

Jaksa napisał(a): Wszystko jest ok , wentylatory zawsze pracuja razem ze sprezarka klimatyzacji .

to mam rozumieć, że jeśli wentylatory załączają i wyłączają się średnio co 15 sekund to jest to właściwy objaw pracy klimatyzacji no i sprężarki, która jak rozumiem również chodzi kilkanaście sekund po czym się wyłącza i tak na okrągło?
Tylko mnie nie <killer> za te pytania. To moje pierwsze auto z klimatronikiem <glupek2>
Chcę być pewny, że wszystko w tym temacie mam sprawne ;)

Pozdrawiam,
manu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2008, 02:09
Posty: 49
Skąd: wielkopolska
Auto: Mazda 6 CiTD 136 KM. 2004r.

Postprzez Jaksa » 2 maja 2009, 20:15

Tak ..... w kazdej 6 jest tak samo .... nigdy nie mierzyłem co ile czasu sie załącza ale czesto ( prawie jak lodówka w domu <lol> ) wszystko zalezy od temperatury zewnetrznej i zadanej na wyswietlaczu. Generalnie klawisza "auto" uzywam tylko w trasie , przy krotkich odcinkach jazdy na klimie wentylator wnetrza chce mi głowe urwac <lol> usiłuje pełną mocą schłodzac wnetrze ( nie da sie rozmawiac przez telefon ;) ) Pojezdzisz miesiac i sam dojdziesz co i jak.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6