kontrolka silnika(check engine)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piksel » 15 sie 2010, 14:21

arius a gdzie zamawiałeś?
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2009, 00:11
Posty: 30
Skąd: wrocław
Auto: Mazda 6 2006 2.0 benzyna 147 km

Postprzez arius » 15 sie 2010, 19:33

U Jaremki, w sklepie było chyba 10zl różnicy, więc wolałem w serwisie.
Ale przed zakupem najpierw sprawdz miernikiem.
Jakby co, to lokalizacja elektrozaworu od P2009 widać tutaj:
viewtopic.php?f=60&t=77423&p=1771125#p1771125
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 maja 2009, 20:03
Posty: 149
Skąd: Wrocław
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 136KM

Postprzez JerryCold » 17 lis 2010, 23:18

Powiem Wam , że głupieję od tych waszych wypowiedzi.
Ustalcie w końcu czego dotyczy jak widzę często spotykany błąd P2009 ??
Błąd jest jeden, a odpowiedzi tylko w tym jednym temacie kilka :
1.
maxkls napisał(a):P2009 wysokie napiecie w obwodzie solenoidu VSC. VSC- uklad przepustnic 4/8 zaworow ssacych

2.
concir napisał(a):Błąd P2009 "Niskie napięcie w obwodzie IMRC 1 rzędu cylindrów".

3.
lasek88 napisał(a):Błąd P2009 Regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego- sygnał za niski(Bank 1) nieciągły

4.
arius napisał(a):błąd DTC: P2009 "Obwód starowania kołem jezdnym kanałów układu dolotowego? niska wartość". ECU: $7E8
– u mnie program PCMSCAN wyrzuca dokładnie tak samo :|
5.
arius napisał(a):Jest to uszkodzony zawór od pompy próżniowej. Dokładniej elektrozawór kolektora ssącego.

tenże forumowicz w innym poście pisze:
Tytuł: Kontrolki silnika (check engine) i system kontroli trakcji (TCS/DSC)

arius napisał(a):Błąd DTC:P2009
Jest to uszkodzony zawór od pompy próżniowej. Dokładniej elektrozawór kolektora ssącego.
18-741C valve,solenoid KL01-18-741.
ale zdaje mi się że pompa próżniowa jest oznaczona jako VBC. Wypowiedzi w postach dotyczą zaworu pompy próżniowej VBC , a na zamieszczonych zdjęciach wskazuje strzałką na solenoid VSC <oczy>

Jest na forum kilku ludzi którzy "czają temat" więc mogli by (bardzo bym prosił) :) ostateczne rozwiązać ten problem – chociaż pewnie maxkls będzie miał rację – z wypowiadających się ma chyba największą wiedzę i doświadczenie <ok> )
Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie solenoidu czy jest sprawny ?? Sprawdzić oporność , czy nie wiem w tą dziurkę dmuchnąć, w tamtą chuchnąć – jak wyskoczy biały królik to solenoid jest OK <rotfl>
bo kupie nowy zawór i okaże się , że to jednak nie to...

Oprócz błędu P2009 wyrzuca mi też błąd P0342 – obwód czujnika położenia wałka rozrządu, niski sygnał wejściowy. To znaczy że co ??
Przerwa na kablach... uszkodzony czujnik... , a może źle ustawiony rozrząd – sam wymieniałem (to mój 3 rozrząd w życiu, ale 1 w Mazdzie) mogłem coś skopać...
Jak to sprawdzić co dokładnie mu dolega ??
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez JerryCold » 18 lis 2010, 18:39

Jeden błąd skasowany P2009 – przyczyna to w moim przypadku zawór " Intake Shutter Solenoid Valve (half) "
Za to oprócz wspomnianego wyżej błędu P0342 pojawiły się też P0093 – wykryto nieszczelność w układzie paliwowym , oraz P0404 – układ recyrkulacji spalin.
Normalnie ręce mi już opadają przy Mazdzie.
Narzekałem na Fiata , a tu się okazuje że przy Mazdzie to WZÓR NIEZAWODNOŚCI !!
Jak sprawdzić czujnik położenia wałka rozrządu i czujnik ciśnienia paliwa, czy są OK ??
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 14:54
Posty: 98
Skąd: Zamość
Auto: Mazda MPV 2.0 CiTD 136KM 2004r.
KIA CEE'D 1.6 CRDi
TOYOTA YARIS VERSO 1.4 D4D
Simpa Titane II '99r.

Postprzez skorpionica » 26 lip 2011, 22:37

Witam, już pisałam na formu o kontrolce checka, która co jakiś czas mi się zapala. Najpierw okazało się, że urwał się silnik, potem były jeszcze klocki, regeneracja pompy wspomagania kierownicy a kontrolka jak świeciła tak świeci. Czy ktoś mi może powiedzieć co mam dalej robić.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:37
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna

Postprzez maselek » 27 lip 2011, 21:22

skorpionica napisał(a):Czy ktoś mi może powiedzieć co mam dalej robić.


Zacząć od sczytania błędów <głaszcze>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez skorpionica » 2 sie 2011, 09:38

Błedy :
P0704 , P0507, P0000
Dla mnie to czarna magia.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:37
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna

Postprzez Wojtek » 2 sie 2011, 09:55

skorpionica napisał(a):Błedy :
P0704 , P0507, P0000
Dla mnie to czarna magia.


P0704 – Clutch switch input circuit – sprawdz przelacznik pedalu sprzegla
P0507 – Idle air control system RPM higher than expected – masz problem z TPS i/lub przepustnica

wychodzi, ze masz problem z pedalami...

Ps. czy naprawde zapalily sie u ciebie kontrolka silnika i systemu kontroli trakcji?
Ps.2 masz tempomat moze? jezeli tak, to nie ma prawa on dzialac...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez skorpionica » 2 sie 2011, 10:55

Pali się tylko kontrolka silnika i nic więcej.
Tempomat posiadam ale jeszcze nie wypróbowywałam więc nie wiem czy działa.
Przepraszam za pytanie ale co to jest przełącznik pedału sprzęgła?
Czytając wcześniejsze posty dosżłam do wniosku, że może mam zanieczyszczoną przpustnicę ale nie znam się na tle na samochodach aby ją sama wyczyścic.
Zgłosiłam się po pomoc do znajomego elektryka i obiecał, że w tą sobote się tym zajmie.
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:37
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna

Postprzez Wojtek » 2 sie 2011, 11:05

skorpionica napisał(a):Zgłosiłam się po pomoc do znajomego elektryka i obiecał, że w tą sobote się tym zajmie.

...to dobrze... on powinien wiedziec jak to zrobic... ;)

skorpionica napisał(a):Przepraszam za pytanie ale co to jest przełącznik pedału sprzęgła?

nad pedalem jest wlocznik... wciskajac pedal wlacznik sie zalacza i podaje sygnal do komputera o wcisnieciu pedalu... <głaszcze> ... tak z grupsza...

skorpionica napisał(a):może mam zanieczyszczoną przpustnicę ale nie znam się na tle na samochodach aby ją sama wyczyścic.

wyczyscic zawsze mozna ;) , ale u ciebie jest problem... moze w pierwszej kolejnosci posprawdzac przejscia i kostki... no i TPS ;)

jak powiesz to elektrykowi, to powinien sobie poradzic z tym wszystkim... powodzenia...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez skorpionica » 2 sie 2011, 11:12

Dziękuję za informację.
Dam znać jak poszło i mam nadzieję, że wkońcu kontrolka zgaśnie i już się nie zapali.
Zaczynam żałować kupna tego samochodu. :(
Początkujący
 
Od: 28 cze 2011, 20:37
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna

Postprzez Wojtek » 2 sie 2011, 11:14

skorpionica napisał(a):Zaczynam żałować kupna tego samochodu.

moze trafilas tylko na nietypowy egzemplarz... mam nadzieje, ze jak doprowadzisz ja do porzadku, to bedziesz mogla docenic w koncu zalety autka ;)
szerokosci zycze...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez wzorektom » 1 paź 2012, 21:30

Ok szukalem wszedzie i juz zglupialem, wiec pozwolcie ze zapytam – u mnie nie swieca sie kontrolki, nie mam zadnych oznak awarii poza jedna ktora sklonila mnie do podlaczenia komputera – Brak mocy – myslalem ze to turbo ale wyskoczylo to – P2009 Intake Manifold Runner Control Circuit Low Bank 1 domyslam sie ze to P2009 Regulacja nastawnika długości kolektora dolotowego- sygnał za niski rzad 1. Prosze dajcie znac co to i co z tym zrobic. Szukalem cale forum i nic nie znalazlem.

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 wrz 2008, 21:27
Posty: 10
Skąd: Harefield
Auto: Mazda6 2005 2.0 TDI Sport BOSE

Postprzez mateys » 24 lis 2012, 19:27

Witam mam problem ze świecącą się kontrolką silnika. Świeci się ona gdy odpalam samochód i jest jeszcze zimny, gaśnie zaś gdy samochód się nagrzeje i uruchomi go się ponownie. Co jest nie tak ?

EDIT(moderator)-łączę z istniejącym wątkiem
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 20:07
Posty: 9
Auto: mazda 6 2002r 2.0 diesel

Postprzez rdy » 24 lis 2012, 19:34

jedź na odczyt błędów to zobaczysz
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez mateys » 24 lis 2012, 19:38

bardziej mi zależy ma odpowiedzi co może być przyczyną tego
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 20:07
Posty: 9
Auto: mazda 6 2002r 2.0 diesel

Postprzez Janoszka » 24 lis 2012, 19:48

A to jest Diesel czy benzyna z gazem?
Więcej grzechów nie pamiętam, za wszystkie serdecznie żałuję i ... i to chyba wszystko.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 paź 2012, 21:28
Posty: 95 (0/2)
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GH
2.0E A/T
147 KM
--------
było
M6 GY FL 25B
2.0E A/T 147KM
GK6

Postprzez mateys » 24 lis 2012, 19:48

diesel
Początkujący
 
Od: 7 mar 2012, 20:07
Posty: 9
Auto: mazda 6 2002r 2.0 diesel

Postprzez Wojtek » 24 lis 2012, 22:58

mateys napisał(a):bardziej mi zależy ma odpowiedzi co może być przyczyną tego

wszystko, co jest zagrozeniem dla zywotnosci silnika... tak w skrocie ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez dobrzyn22 » 25 lis 2012, 11:43

tak jak piszą koledzy – musisz odcytać kod(y) błędów, które powodują świecenie się kontrolki. Wtedy po kodzie błędu można szukać przyczyny. Polecem to zrobić jak najszybciej ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6