Tempomat (Cruise control) – Różne problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez zenon » 7 gru 2009, 11:00

67igor1 napisał(a):(A co nie wiedziales o tym? -10pkt)


no nie wiedziałem ... dodatkowo +12 do niezadowolenia :(

A ta serwisówka to do polifta tez pasuje?
Benzyna ... paliwo idealne.
..................ale...................
....Teraz smakuję diesla....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 09:17
Posty: 85
Auto: M6

Postprzez Wojtek » 7 gru 2009, 11:01

Grzyby To ustrojstwo jest przy podszybiu.... przy pompie hamulcowej
zenon napisał(a):
67igor1 napisał(a):(A co nie wiedziales o tym? -10pkt)


no nie wiedziałem ... dodatkowo +12 do niezadowolenia :(

A ta serwisówka to do polifta tez pasuje?

Nie wiem... zapytaj sie fachowcow...

Update 09.12.09
Sprawa zalatwiona... Powodem byla uplywnosc kabli w wiazce oswietlenia tylu auta (swiatel stop i pozycyjnych), a przy okazji ustawilem sobie pedal hamulcowy :]
A wszystko zbieglo sie z podlaczeniam akumulatora...

Specjalne podziekowania dzialowi 626!!!!
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tthompson » 15 gru 2009, 20:10

Witam wszystkich.
Mam mały problem-Niedziałający tempomat...
Po wciśnięciu na panelu kierownicy przycisku (on/off) na tablicy zapala się kontrolka Cruise Main.

Niestety nic poza tym nie udało się zrobić. Tak jakby nie reagował na pozostałe przyciski.
W związku z tym praca tempomatu jest niemożliwa.

Co mogę zrobić żeby pojeździć na automacie ?
Czy zabiegi odnośnie płytki w kierownicy mają sens?
I jak mniej więcej rozpoznać owe czujniki przy pedałach hamulca i sprzęgła ?

Z góry dziękuję za pomoc.
Tthompson
 

Postprzez Wojtek » 16 gru 2009, 02:05

Witam,
Przeczytajcie to:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
a zwlaszcza pkt 4 i napiszcie czy lampka SET dziala (mruga) i ile razy oczywiscie...
Ps. jak wlaczniki (sprzeglo i hamulec) nie dzialaja poprawnie, to nie wlaczysz tempomatu...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez silence » 16 gru 2009, 19:23

Miałem podobny problem. Mogłem włączyć tempomat z kierownicy ( on/off), ale poza tym nic więcej nie działało. Okazało się, że miałem popsuty czujnik pod pedałem hamulca. Czujnik + wymiana= 90pln
Początkujący
 
Od: 18 mar 2009, 20:33
Posty: 15
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0i 141KM '05

Postprzez Tthompson » 16 gru 2009, 19:32

Witam,
Przeczytałem to i sprawdziłem...na postoju oraz w trakcie jazdy...i NIC.
Mój panel na kierownicy jakby nie reagował na przyciski do ustawiania tempomatu...
Chyba czeka mnie sprawdzenie owej płytki i zmierzenie rezystorów.
Przyjrze się bliżej samemu urządzeniu może jakieś połączenie zawodzi...

Chciałbym sprawdzić jeszcze włączniki sprzęgła i hamulca ale nie wiem do końca jak...
Czy jest dostępna jakaś serwisówka do mazdy 6 w wersji po lifcie z 2006 roku ?
Albo tej przed ? Możliwe, że jest jakaś analogia.

Będę naprawde wdzięczny za pomoc.
Tthompson
 

Postprzez Wojtek » 17 gru 2009, 00:48

Tthompson napisał(a):Po wciśnięciu na panelu kierownicy przycisku (on/off) na tablicy zapala się kontrolka Cruise Main.

Czy wykonales test: po wlaczeniu Cruise Main (wlaczenie zoltej diody) trzymaj 5 sekund przycisk ACC !!
Opisz jak mruga dioda Cruise SET (zielona).

arszenick jak nie wlacza sie tobie Cruise Main:
Nie musisz wyciagac poduszki kierowcy. W komorze silnika na podszybiu na srodku, tuz obok pompy hamulcowej (za blaszana oslona) jest Cruise Aktuator. Jak spojrzysz na zlacze (lewa strona urzadzenia):
1. zmierz rezystancje na stykach I i J; liczac od prawej strony gora (A), prawa dol (B), drugi od prawej gora (C) i tak dalej... a wszystko patrzac na zlaczke od strony kabli... acha mozesz rozlaczyc tzn wyjac ta wtyczke z tempomatu ;)
2. druga osoba wlacza i trzyma przyciski, a ty mierzysz...
3. wartosci rezystorow juz masz podane powyzej ;)

Opisz jak to wyglada po pomiarach...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tthompson » 17 gru 2009, 19:43

Udało mi się dojść do problemu...mam przerwe w obwodzie włącznika hamulca... :|
Prawdopodobnie któryś z kabelków niedomaga...

Mam pytanie:

Gdzie te kabelki wchodzą, żebym mógł ewentualnie je zmierzyć miernikiem ?
Czy one wchodzą bezpośrednio do komputera?

Jak można je bezboleśnie odnaleźć nie wędrując jak to mówią "paluszkiem po kabelku" ?
Trochę tego dużo i ciasno i ...można nawet rozważyć położenie nowych przewodów bokiem.

Tylko muszę zlokalizować odpowiednie piny.
Tthompson
 

Postprzez Tom » 18 lip 2010, 22:40

Witam,
temat może za wiele nie mówi ;) więc napiszę od początku.
W środę (kiedy były upały) pojechałem coś załatwi w centrum – wiadomo korki, stop-gaz itp. Wracając prawie pod domem zobaczyłem że świeci kontrolka silnika więc dojechałem pod dom i maska w górę i dumanie co się stało.
Olej raczej jest bo pamiętam że sprawdzałem w sobotę, więc zgłupiałem ale patrzę i tak dziwnie na dolocie wsadzony był przepływomierz (miałem z nim kłopoty jakieś 2 lata temu, ale od tamtego czasu wszystko ok było). Okazało się że śrubki w tandetnym plastyku się wyrwały, więc znalazłem inne odrobinę grubsze oczywiście przepływomierz przeczyściłem sprayem specjalnym wszystko na odłączonym akumulatorze. Skasowałem błędy domowym sposobem (hamulec wciśnięty przez 1 min), odpalam i kontrolka zgasła. Ale obserwowałem ją jeżdżąc do pracy i wszystko było ok. W piątek wyjeżdżałem w dłuższą trasę i znowu kawałek jechałem przez centrum (gaz-stop itp.) i znowu zaświeciła się kontrolka silnika dojechałem do najbliższej stacji – maska w górę ale przepływomierz na miejscu tak jak ją przykręciłem. Więc kasowanie błędów i w drogę. I wszystko byłoby OK ale na autostradzie chciałem sobie włączyć tempomat i zdziwienie bo nie chciał się włączyć. Dojechałem na miejsce to pomyślałem że sprawdzę bezpieczniki ale niestety nie wiem który to jest od tempomatu więc sobie podarowałem. Dzisiaj kawałek pojechałem po dziurach i sprawdziłem później że tempomat działa, ucieszyłem się ale znowu pojechałem po dziurach i przestał działać :( przejechałem z powrotem kolejne 160 km i znowu podczas dynamicznej jazdy od jednych świateł do drugich zapaliła się kontrolka silnika więc znowu skasowałem błędy odpaliłem i zdziwienie tempomat działa wyłączyłem go sprawdziłem jeszcze raz działa. Samochód trochę postał więc pojechałem do sklepu i po drodze sprawdzam już nie działa.

Czy może ktoś wie co to jest??

Dzięki za pomoc.

PS. Auto to Mazda 6 GG A-spec 3.0 V6 z 2005 r.

PS 2. Nie działa mi także klakson ale wątpię żeby te dwie rzeczy były sprężone ze sobą tempomat z klaksonem. Klakson przestał działać w czwartek i kasowanie błędów nie wpłynęło na niego że cudownie zaczął działać. Szukałem bezpiecznika od niego ale też nie wiem który to jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Wojtek » 18 lip 2010, 23:46

Pytanie 1.
Co ma wspolnego "kontrolka silnika" z tempomatem?
Pytanie 2.
Czy zadales sobie troche trudu, aby odczytac pojawiajace sie bledy komputera?
Kasowanie bledow niestety nie jest recepta na zapalajaca sie kontrolke... check engine
Pytanie 3.
Przeszukales forum o przypadkach "niedzialajacego" tempomatu?
Pytanie 4.
Czytales regulamin?

Jak ktos ma TOBIE pomoc, jezeli nie opisujesz rzeczowo zagadnienia...
Przeczytaj istniejace posty i jak tam nie znajdziesz odpowiedzi zadaj pytanie... konkretne
Pozdrawiam...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tom » 19 lip 2010, 03:43

67igor1 napisał(a):Pytanie 1.
Co ma wspolnego "kontrolka silnika" z tempomatem?
Pytanie 2.
Czy zadales sobie troche trudu, aby odczytac pojawiajace sie bledy komputera?
Kasowanie bledow niestety nie jest recepta na zapalajaca sie kontrolke... check engine
?

przeczytałeś mój opis ze zrozumieniem ... NIE... no to przeczytaj jeszcze raz!!!
usterka z tempomatem zobaczyłem 2 dni po tym jak miałem pierwszy problem z checkiem
nie odczytałem bo miałem ostatnio dużo zajęć i jeszcze na weekend byłem poza domem, a wszytsko działo się w weekend.
67igor1 napisał(a):Pytanie 3.
Przeszukales forum o przypadkach "niedzialajacego" tempomatu?

tak i nie widziałem zależności między poruszonymi tematami a tym moim problemem
67igor1 napisał(a):Pytanie 4.
Czytales regulamin?

nawet bardziej niż sobie wyobrażasz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Wojtek » 19 lip 2010, 15:42

Tom nie wchodze w dyskusje z toba.... bo nie ma o czym...
Chodzilo mi o to, ze chcesz odpowiedzi na nie zadane pytania :P

Co to wedlug ciebie oznacza "tempomat nie dziala"?
Moze nie mozna wlaczyc "czuwania", a moze nie mozna zadac konkretnej predkosci...
W tych dwoch przypadkach tempomat nie dziala... hahaha <faja>
Nie jestes konkretny: nawet nie podales czy mozna go "wlaczyc" na czuwanie...
A co z auto-testem tempomatu? Wiesz o czym pisze?
Takie i inne rzeczy znajduja sie na tym forum... tylko trzeba chciec je znalezc...
Powodzenia <spoko> <faja>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tom » 19 lip 2010, 15:48

67igor1 ok mój błąd nie podałem więcej szczegółów:
Main cruise zalacza sie – żółta dioda swieci. Brak reakcji na przycisk SET.
Testu nie przeprowadziłem bo nie mogę znaleźć przycisku ACC.
Tylko najgorsze jest to iż czasami działa a czasami nie.

A na czym polegała ta uplywnosc kabli w wiazce oswietlenia tylu auta (swiatel stop i pozycyjnych) -która zdiagnozowali u Ciebie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Wojtek » 19 lip 2010, 16:15

Tom sam diagnozowalem i naprawilem... :)
lewa-gora = on / off
prawa-gora = ACC = przyspieszanie (dodanie gazu) lub powrot do zadanej wczesniej predkosci jak musiales nadusic hamulec np :)
lewy-dol = reset
prawy-dol = set (ustaw) lub zwolnij (zmniejsza zadana predkosc tak dlugo jak trzymasz go wcisnietego) :)

Ps Ale zawsze mozesz wlaczyc "Main cruise"... to zrob samo-diagnostyke...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez s4v4g3 » 19 lip 2010, 17:03

67igor1 napisał(a):[b]
prawa-gora = ACC = przyspieszanie (dodanie gazu) lub powrot do zadanej wczesniej predkosci jak musiales nadusic hamulec np :)

Małe sprostowanie – hamulec podczas jazdy na tempomacie = anulowanie tempomatu:D
Dopiero kolejne przyciśniecie "set coast" ustawia na nowo prędkość jaka jest aktulnie.

Res Accel powoduje zwiększanie prędkości przy włączonym tempomacie.
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Wojtek » 19 lip 2010, 17:13

to sprawdz jeszcze raz, bo u mnie zwieksza sie predkosc jak trzymasz ACC (accelerator) :)
A jak przyhamujesz (przy zadanej predkosci) tempomat sie wylaczy ... i zwolnisz, wtedy nadus jeszcze raz ACC i autko powinno wrocic do poprzednio zadanej predkosci samo :] (zielona dioda wlaczy sie)...
Niestety zadko kto o tym wie :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krzych » 19 lip 2010, 17:43

67igor1 napisał(a):A co z auto-testem tempomatu? Wiesz o czym pisze?

A jest?!?! :O Napisz, napisz! :D

IDS pokazuje "ustawiona" predkosc jakby kto pytal. Pewnie inne dane tez.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Wojtek » 19 lip 2010, 17:46

krzych nie przeszukales forum? <głaszcze> jest juz o tym... na przyklad tutaj:
viewtopic.php?f=128&t=70516
...to juz odbiega od tematu postu ... nie robmy tutaj OT
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Tom » 19 lip 2010, 20:51

67igor1 dzieki za pomoc dzisiaj sprawdzę i znalazłem chyba rozwiązanie na nie działający klakson – podpiety jest on pod bezpiecznik razem ze światłem stopu
(tak piszę w wątku viewtopic.php?f=60&t=51273&p=868890&hilit=klakson#p868890) a skoro światła mają wpływ na działanie tempomatu to chyba jest jedno rozwiązanie na to całe zło ;)

ponawiam pytanie do 67igor1 na czym polegała ta uplywnosc kabli w wiazce oswietlenia tylu auta (swiatel stop i pozycyjnych) i jak sobie z nią poradziłeś??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2007, 08:51
Posty: 1826

Postprzez Wojtek » 19 lip 2010, 21:26

Uplywnosc = minimalny przeplyw pradu pomiedzy roznymi kablami... spowodowane moze byc np. zawilgoconymi kablami... To tak jakby izolacja zmniejszyla swoja opornosc :)

Ja w tej wiazce mialem troszke mokro (wilgotno)... osuszenie + dolozona izolacja wystarczyly :)

Jezeli wlozysz w swiatla (stopu i pozycyjnych) zarowke diodowa i bedzie ona zle wykonana ( jakis bubel), to prad z jednego obwodu "poplynie" do drugiego ;P ... i gotowe... wtedy tempomat "mysli", ze masz wcisniety pedal hamulca... i nie pozwoli zalaczyc zadanej predkosci przyciskiem SET...
A moze wlozyles diody :> ?

Gdy nie jedziesz na swiatlach = tempomat dziala :]
a gdy masz je wlaczone = tempomat nie pozwala sie zalaczyc ...
W sumie podobnie jak u ciebie <głaszcze>
I jak jest? :>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6