Strona 1 z 1

Podlączone kable od akumulatora odwrotnie – nie odpala

PostNapisane: 25 gru 2009, 13:06
przez bartek.bartek
Witam

Mama mazde 6 z 2004 2.0 diesel wszystko było ok dopóki zonie nie padł akumulator podpięła 2 na kablach ale sie pomyliła i podłączyła odwrotnie :) , po założeniu nowego akumulatora auto nie chce zapali po włączeniu zapłonu pojawiła sie kontrolka kluczyka ktory cały czas miga silnik nie chce się kręcić , sprawdziłem bezpieczniki , otworzyć komputer nic się nie spaliło , sprawdziłem puszkę immo to wszystko wizualnie wygląda ze jest ok nie posiadam testera żeby przeczytać błędy , sprawdzałem tez na drogim kluczu co mam jest to samo proszę o pomoc pozd

PostNapisane: 25 gru 2009, 13:19
przez Beny
Poszukaj na forum byl taki temat,i nawet chodziło o M6.
Kolege wtedy uratował jakis bezpiecznik chyba pod maska ale nie pamietam dokładnie.

PostNapisane: 25 gru 2009, 13:21
przez celnikp
sprawdziłeś wszystkie bezpieczniki te na lewym słupku wewnątrz i te pod maską silnika.

PostNapisane: 25 gru 2009, 13:37
przez bartek.bartek
bezpieczniki sprawdziłem natomiast przekazniki nie umie sprawdzic a na lewym słupku pod kierownica są 2 przekaźniki a reszta to bezpieczniki , pod maska bezpieczniki sprawdzilem przekaznikow nie

PostNapisane: 25 gru 2009, 14:51
przez Enduro
wszystkie bezpieczniki powyciagaj i obejrzyj czy nie maja uszkodzen,
zewrzyj klamy, ale bez Baterii!!, aby zresetowac komp-a..

powodz.
E.

PostNapisane: 25 gru 2009, 17:21
przez bartek.bartek
dziekoje za pomoc wszystkim Eduardo zrobie jak piszesz wyciagne wszystkie bespieczniki i sprawdze je . Rozumie ze resetowanie edc polega na zwarciu kabli od bateri. Sprawdzalem tez 2 przekazniki co sa pod nogami kierowcy i wydaje mi sie ze sa uszkodzone. Jutro pomecze temat dziekoje za pomoc pozd

PostNapisane: 25 gru 2009, 20:27
przez bartek.bartek
witam panowie zagladnolem jeszcze raz do komputera za pomoca lupy znalazłem 5 pinow uszkodzonych od strony płytki tam gdzie sa przylutowane , przewalutowalem je jeszcze raz , w programie tolerancja znalazlem schemat tego komputera i sprawdzilem do czego te piny sa wiec
pin 4 i 27 blokada jazdy w stecz wedlog programu muszę sprawdzić bezpiecznik co jest na kolumnie kierownicy .
pin 65,103,104 masa to duzo wyjasnia jak brak sterownia masa
Jak kolegom cos przyjdzie do glowy mile widziane podpowiedzi mysle ze czeka mnie zmiana komputera pozd

PostNapisane: 25 gru 2009, 20:28
przez szadol1
Reset kompa to raczej Minusowa klema do zdjęcia i pedał STOPU

PostNapisane: 25 gru 2009, 21:16
przez Enduro
szadol1 napisał(a):Reset kompa to raczej Minusowa klema do zdjęcia i pedał STOPU

tez!
E

PostNapisane: 26 gru 2009, 00:02
przez Karwoś
Migająca kontrolka kluczyk – brak odczytu lub bledny kod Immobilizera. Troche roboty bedzie z tym – najgorzej to jak się coś spali w elektryce.

PostNapisane: 26 gru 2009, 00:05
przez szadol1
Karwoś napisał(a):Migająca kontrolka kluczyk – brak odczytu lub bledny kod Immobilizera. Troche roboty bedzie z tym – najgorzej to jak się coś spali w elektryce.


Z tego co pisałem kolegą to generalnie wszystko wygląda normalnie aczkolwiek zaczynają różne rzeczy wyłazić prawdopodobnie poszedł strzał i pytanie co położył może to być jedynie błąd komputera ( aczkolwiek jest coś tam popalone ) albo poszukiwanie po kabelkach zabawa na pewno będzie <ganja>

PostNapisane: 26 gru 2009, 09:57
przez realski
to ze sie pali immo wcale nie oznacza blednego kodu :)
jak komp jest sztywny to bedzie identycznie
a nie laska bylo zmienic akumulator za wczasu ? tera masz babo placek
jak ci ujaralo piny przy kostce lub zaraz obok to nie licz na sprawne diody tranzystory sterujace
komp przyja dobrego kopa .. tera kolejna sprawa co z licznikiem i procem ..
a scaner w takim wypadku bedzie pokazywal glupoty niesamowite jesli wogle bedzie i jesli go nie spalisz .
jednym slowiem dosc lipny temat do ogarniecia
ja bym to zrobil w taki sposob na ryzyk fizyk nowy komp + zdjecie immo z niego (wywalenie) podlaczyc
i zobaczyc lecz najpierw przeleciec pinologie na kompie czy all polaczenia sa poprawne
potem czujniki do sprawdzenia po danych a servisowki lub autodaty i dopiero potem podlaczanie czegokolwiek nowego .
sama robocizna za takie zabawy by uruchomic auto bez czesci spokojnie kolo 1500zl . na moje oko

PostNapisane: 26 gru 2009, 11:24
przez Karwoś
U mnie kiedyś elektryk do mojego aku w samochodzie chciał podpiąć drugi żeby sprawdzić czy odpali zdalnie (na oginalnym aku napiecie spadalo do 6V i resetowal centralę i nie odpalał) – i na zlosc źle mu się dotknęło – samochód to Lancer 2004. – poszly iskry jak ze spawarki, gość troche się strapił :) i powiedzial żebym zapalil samochód i sprawdzil czy jakaś kontrolka sie nie swieci, sprawdzil wsystkie swiatla itp – o dziwo wszystko jest do tej pory w porządku. niż się nie zjarało – ale to pewnie szczescie jakby to nie bylo dotknięcie tylko pelne apiecie na pewno coś by wyskoczylo :)

PostNapisane: 26 gru 2009, 14:56
przez bartek.bartek
Wiec sprawa wygląda tak sprawdziłem wszystkie bezpieczniki te pod maska i te pod kierownica sa ok . Według autodata powiniem byc jakis bespiecznik na kolumnie kierownicy ale go nie znalazlem . Wydaje mi sie jak kolega wczesniej pisal sztywny komputer i jedyny ratunek wymiana pozd

PostNapisane: 29 gru 2009, 22:41
przez bartek.bartek
Witam zlokalizowalem komputer taki sam , zeby dopasowac uzywany komputer wystarczy przelutowac zawartosc eprom z orginalnego na uzywany

PostNapisane: 30 gru 2009, 08:51
przez szadol1
bartek.bartek napisał(a):Witam zlokalizowalem komputer taki sam , zeby dopasowac uzywany komputer wystarczy przelutowac zawartosc eprom z orginalnego na uzywany


Jak zrobisz to napisz czy udało się :D