Mazda 6 2.0 diesel 04' – dziwne drgania silnika?

Postprzez Enduro » 22 lut 2009, 14:09

Jaksa napisał(a):
mazda6 napisał(a): zauwazylem ze przy obrotach 1,2 – 1,5 silnik dziwnie drży
zauwazyłem ze sporo szostek ma ten problem ,a po kalibracji (o ile wtryski są jeszcze ok ) zdecydowanie poprawia sie charakterystyka pracy motoru.

a wynika to z tego, że PCM-y dość czesto nie dokonują tej korekty same...jak to było przewidziane przez producenta...
i jest wskazane, aby co jakis czas,
lub w przypadku kopcenia albo nierównej pracy silnika,
podjechać i skalibrowac wtryski, czyli dawkę korekcyjną paliwa...
a i przy takim teście można dowiedzieć się,
czy są one okay!
no a test przelewowy, to też próba zalecana,
ale mnie dokładna i bez mozliwości jakiejkolwiek ingerencji w ustawienie procesów wtryskowaych (korekty!)
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Blaster7 » 23 lut 2009, 14:23

Ja powiem tak Jeżeli to są drgania Stawiam na wtryski.....



Ale jeżeli to jest kiwanie samochodem dość odczuwalne przy puszczeniu gazu i spadku obr do poziomu wolnych obrotów to koło 2M... (takie zakiwanie auta) i trzeba sprawdzićczy już stuka koło na wolnych obrotach przy zimnym silniku....
MOJA MAZDA http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... highlight=
NA PJ http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mazda/6/42933
http://www.ath-hinsberger.de – compleet bodykid
Eibach -30mm

NAPRAWA SKRZYŃ BIEGÓW – SYNCHROCAR Piotr Tarka Żory ul. Fabryczna 1 tel 32 435 90 26
507 144 039 http://www.synchrocar.pl/
ZAPRASZAM NA SERWIS KLIMATYZACJI!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2008, 07:31
Posty: 220 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: Mazda 6 2003 2 CITD, 121KM, GY

Postprzez mazda6 » 24 lut 2009, 23:23

dzieki wszystkim za podpowiedz, czyli beda to wtryski do regulacji bo samochod podczas tych drgan zachowuje sie normalnie tylko czuc drgania pod pedałem gazu wlasnie przy tych obr. 1,2 – 1,5 ( na postoju jak i w jezdzie ) przy innych obrotach auto zachowuje sie normalnie. Jesli chodzi o obr. to na jalowym czyli 1,0 obr, silnik pracuje OK – nie ma zadnych wahań obrotow. A, autko nie kopci. A ostatnio wlalem plyn do czyszczenia wtryskow moze to cos pomoze <jupi> :|
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2007, 09:50
Posty: 103
Skąd: Birmingham
Auto: Mercedes E250

Postprzez m6boy » 31 mar 2009, 19:07

CZy jesli jest problem z wtryskami to bedzie kopcil motor?W mojej Mazdzie wystepuje kopec czarnego dymu przy gwaltownym dodaniu gazu!I mam taki sam problem jak kolega czyli drgania auta przy obrotach od 1200 do 1500 i nie wiem czt to kolo 2M czy wlasnie wtryski!Jesli wtryski to jak a jest cena kupna ! sz?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 18:39
Posty: 29
Skąd: Zambrow/Bristol UK
Auto: Mazda 6 diesel 2004

Postprzez Yapa » 31 mar 2009, 19:26

m6boy napisał(a):wystepuje kopec czarnego dymu przy gwaltownym dodaniu gazu!

niekoniecznie, ale możliwe, po kalibracji wtrysków będziesz wiedział

m6boy napisał(a):drgania auta przy obrotach od 1200 do 1500

obstawiam koło 2M – co nie musi jeszcze oznaczać wymiany, może to początek drgań, nie używaj tego zakresu obrotów, jeśli nie musisz :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez m6boy » 31 mar 2009, 19:43

Postaram sie ale trudno to robic przy jezdzie miejskiej.Te objawy wystepuja od okolo 2 miesiecy i nic poza tym sie nie zmienia!Jesli bylo by to Kolo 2M to wydaje mi sie ze do tej pory odczuwalbym cos wiecej!Nie znam sie za bardzo bo auto mam od 4 miesiecy i moze bylo to juz wczesniej tylko nie zwrasalem uwagi.Poza tym mieszkam w Anglii i moze ktos sie orientuje ile kosztuje to kolo 2 M w UK.Z gory dzieki za odpowiedz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 18:39
Posty: 29
Skąd: Zambrow/Bristol UK
Auto: Mazda 6 diesel 2004

Postprzez waldino » 1 kwi 2009, 09:29

Witam!

Zacznij od kalibracji wtrysków – miałem to samo – lekkie kołysanie przy 1200 rpm . Po kalibracji całkowicie przestało trząść .Nie wspomnę , że silnik pracuje zdecydowanie ciszej ( nawet na "zimno") .

Pozdrawiam
waldino
NAPRAWA ROLETY BAGAŻNIKA – MAZDA , APS TELEWIZJI NOWEJ GENERACJI – N – , TELEWIZJA NA KARTĘ – SERWIS AUDIO VIDEO – Rzeszów ,Ks.Jałowego 28 tel.602755927
Początkujący
 
Od: 11 cze 2008, 09:49
Posty: 12
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 6 GY 2003 2.0 CITD 136km

Postprzez adas » 1 kwi 2009, 12:49

A możecie mi koledzy napisać ile taki koszt kalibracji wtrysków może kosztować i ile trwać ??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2009, 14:16
Posty: 74
Skąd: Wrocław
Auto: M6 '03 136 MZR-GY

Postprzez Yapa » 1 kwi 2009, 14:07

adas napisał(a):A możecie mi koledzy napisać ile taki koszt kalibracji wtrysków może kosztować i ile trwać ??

u jaksy płaciłem 150 zł, u mnie trwało dosłownie parę chwil, ale może trwać dłużej, jeżeli wtryski są w gorszej kondycji
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2007, 16:39
Posty: 527
Skąd: Olsztyn
Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM

Postprzez Ukman » 3 kwi 2009, 16:03

Ja tez stawiam na wtryski mialem identycznie ze bujalo silnikiem przy tych obrotach zalalem forte i dzis chula pieknie na pelnych obroach
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez Kerad » 5 kwi 2009, 10:09

Witam
Ostatnio tez zauważyłem ze przy obrotach 4,5 (przy innych obrotach jest ok) trzęsie delikatnie (na kierownicy czuć) autem, madzie mam już 3 lata i wcześniej było ok, co ot może byc?
pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2007, 20:56
Posty: 46
Skąd: południe
Auto: Mazda 6 2.0 (136 KM) CiTD

Postprzez Ukman » 5 kwi 2009, 23:03

To juz pewno kwestja poduch pod silnikiem czy tam skrzynia
Avatar użytkownika
 
Od: 9 lip 2008, 21:01
Posty: 579
Skąd: Wawa/Northampton
Auto: Mazda 6 Ts2 SL

Postprzez m6boy » 7 maja 2009, 19:27

Mam problem!Jak auto jest zimne czyli rano to wszystko jest ok,hula jak trzeba!Jednak gdy sie rozgrzeje to wtedy zaczyna sie problem!Momentami traci moc i strasznie dymi na czarno!Czy moze byc to wina wtryskow czy moze zawor ERG?O i jeszcze jak sie nagrzeje to troszke nim trzesie przy obr od 1200 do 1500!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2009, 18:39
Posty: 29
Skąd: Zambrow/Bristol UK
Auto: Mazda 6 diesel 2004

Postprzez masztal » 28 gru 2009, 22:09

Witam panowie mam taki problem w mojej mazdzie dosc znacznie drga silnik na wolnych obrotach i nierówno pracuje ( czasami nawet bardzo nierówno) , chodzi tez dosc głosno (przynajmniej tak mi sie wydaje niemam porównania) dzieje sie tak na wolnych obrotach na biegu jałowym,raz mi nawet dziwnie zadymiła z silnika z miejsca kolo ERG ( ale nie czyje spalin w kabinie). Czy ma ktos jakis pomysł co to moze byc dodam ze rozrzad ,olej i wszystkie filtry oraz zawór SCV były wymienione.

Pozdrawiam
masztal
 

Postprzez wojtekzory » 9 cze 2013, 21:00

Witam je rowniez mam problem. Moja mazda zaczyna drzec na cieplym silniku i drgania wystepuja od 1.200 do 1.500 obr/min. Sprzeglo wraz z kolem dwumasowym zostalo wymienione na nowe LUK. Mechanik sprawdzil wtryskiwacze na maszynie i sa ok, jedynie na 4 cylindrze zostaje korekta (4,5). Tak samo zostaje korekta 4,5 po przekreceniu wtryskiwaczy 1,2 na miejsce 3 i4. Poduszki silnika sa ok,zawieszenie ok, rozrzad pilnowany i teoretycznie mozna przejechac jeszcze na nim 70 kkm. Prosze o pomoc co to moze byc. Dodam iz na egr na jego kielichu tez widze sadze.
Początkujący
 
Od: 9 cze 2013, 20:43
Posty: 6
Auto: Mazda 6 MZR CR 2.0 121 Km.

Postprzez Enduro » 9 cze 2013, 22:04

wojtekzory napisał(a): Sprzeglo wraz z kolem dwumasowym zostalo wymienione na nowe LUK.

na ile jestes tego pewien?
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wojtekzory » 10 cze 2013, 08:08

na 100 procent poniewaz bylem przy wymianie. Jakies propozycje ktos ma co to moze byc ?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2013, 20:43
Posty: 6
Auto: Mazda 6 MZR CR 2.0 121 Km.

Postprzez Enduro » 10 cze 2013, 10:25

wojtekzory napisał(a):na 100 procent poniewaz bylem przy wymianie. Jakies propozycje ktos ma co to moze byc ?

jesli przedtem nie drgalo a po wymianie drga, no to albo sama wymiana albo to 2M jest powodem.
jesli przedtem tez drgaloi do tego mocnono i to nowe 2M jest abs okay, to moze byc uszkodzony wal korbowy (pekniety lub wygiety!) <glupek2>
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez wojtekzory » 10 cze 2013, 22:59

dokladnie tak, przed wymiana 2M draglo i po wymianie dalej drzy... jest jeszcze jakas mozliwosc ? Czy mechanik moze sprawdzic wal ? czy tylko rozbiorka ?
Początkujący
 
Od: 9 cze 2013, 20:43
Posty: 6
Auto: Mazda 6 MZR CR 2.0 121 Km.

Postprzez Enduro » 11 cze 2013, 08:30

wojtekzory napisał(a):czy tylko rozbiorka ?
<ok>
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6