Pękł (zerwany) pasek rozrządu

Postprzez thomass » 7 maja 2009, 14:21

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2008, 19:23
Posty: 265
Skąd: Przeclaw
Auto: MAZDA 626 GW DITD KOMBI 98

Postprzez Riki » 7 maja 2009, 23:30

thomass co jest jasne?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5585 (3/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Jaksa » 7 maja 2009, 23:50

Riki napisał(a):co jest jasne
Tez nie rozumiem <faja> no coz ..... skoro to ma zamykac temat pozostawię to bez komentarza
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7848 (2/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2017 GL 2.2 SKY-D/6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez lobodas » 31 maja 2009, 10:49

mazda premacy 2,0ditd 2002 zerwany pasek rozrządu po 80tys. km – pasek contitech. Po demontażu stwierdziłem po za paskiem uszkodzenie 5 dźwigienek, pokrywa przednia z pompą olejową, koło zębate rozrządu wału korbowego,osłona dolna rozrządu oraz podejrzany jest czujnik położenia wału. Na jakie elementy silnika jeszcze zwrócić szczególną uwagę? Kupiłem już:
– pasek Mazda unitta
– rolki i napinacz NTN
– pompa wody GRAF z uszczelkami
– komplet dźwigienek z ośką z rozbiórki M6 anglik (26tys.mil)
– pokrywę przednią z pompą oleju (używka)
– koło zębate rozrządu na wale korbowym
– uszczelniacze wałka i wału
– uszczelkę pokrywy zaworów
– uszczelki przelewów.
Nie wiem jak sprawdzić czujnik wału korbowego.
Początkujący
 
Od: 17 sie 2008, 20:15
Posty: 4
Auto: 323f 2,0didt

Postprzez bonek_z » 30 paź 2011, 22:10

Koledzy potrzebuje pomocy pekl mi pasek rozrzadu 30kkm od wymiany przyczyna nie dokrecona rolka prowadzaca zostaly uszkodzone dzwigienki zaworowe. W toku npraw zrzucilem glowice ioddalem ja do sprawdzenia czy wszystko jest o.k podobno jest , na tokach bylo widac odznaczenia po uderzenu w zawory ale zadnych uszkodzen. Kupilem dzwigienki , pasek , rolke i napinacz wszystko zamatowane ale nie chce odpaic niby jest ustawione na znakach podczas krecenia zaskakuje na sekunde ale na tym koniec i dalej nie odpala mechank nie ma pojecia co moze byc przyczyna postanowil sprawdzic wtryski ale przed awarja nie bylo zadnch problemow z samochodem . rosze o pomoc juz nie mam sily do tego autka 30kkm pekl mi tlok kupa kasy na naprawe teraz to i autko znow nie jezdzi.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 07:59
Posty: 6
Skąd: Włocławek

PostTen post został usunięty przez bieski 31 paź 2011, 01:40.
Powód: dubel

Postprzez Enduro » 30 paź 2011, 23:28

wg. mnie, mechanik zle zamontowal pasek rorzadu!
pozdr.
Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez bonek_z » 30 paź 2011, 23:29

dzieki za odpowiedz jutro sprawdze
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 07:59
Posty: 6
Skąd: Włocławek

Postprzez bonek_z » 3 lis 2011, 14:15

no witam koledzy wtryski okazaly sie sprawne i dzisiaj byla podpinana pod komputer zadnych bledow nie wykazalo mechanik twierdzi ze przyczyna moze byc pompa . sam juz nie wiem co mam myslec autko nadal nie chce zapalic .
<płacze>
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 07:59
Posty: 6
Skąd: Włocławek

Postprzez bonek_z » 4 lis 2011, 12:55

to nie pompa ani nie scv podlanczalismy wtrysk besposrednio pod pompe a potem pod listwe i pompa bardzo ladnie przebija . o dziwo mazda odpala po oaczeniu czujnika walka rozrzadu . czy to wadliwy czujnik czy cos z walkiem prosze o jakas podpowiedz . ponadto kontrolka od kontroli trakcji pali sie caly czas nawet jak silnik pracuje zapalila sie podczas gdy pekl pasek czy to ma cos wspolnego z tym ze autko nie chce zapalic z podlaczonym czujnikiem . gdy silnik pracuje i podlaczy sie czujnik walka rozrzadu natychmiast gasnie i nie odpala
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 07:59
Posty: 6
Skąd: Włocławek

Postprzez bieski » 4 lis 2011, 13:09

Przecież odpowiedź padła:
Enduro napisał(a):wg. mnie, mechanik zle zamontowal pasek rorzadu!


A jak nie to, to wtedy:

bonek_z napisał(a):wadliwy czujnik


:)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez bonek_z » 4 lis 2011, 13:23

a co moze byc z ta kontrolka dlaczego caly czas sie pali
Początkujący
 
Od: 9 maja 2009, 07:59
Posty: 6
Skąd: Włocławek

Postprzez Enduro » 4 lis 2011, 14:50

Enduro napisał(a):wg. mnie, mechanik zle zamontowal pasek rorzadu!
pozdr.
Enduro

to jest przyczyna, sam nie wierze w uszkodzenie czujnika walka rozrzadu,
no chyba ze jest jakies zwarcie uczkodzenie instalacji elektr.?! <glupek2>
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Turek » 20 sie 2012, 22:32

Witam!

...kupilem Mazde 6 kombi 2003r 121kM 89 kw...miesiac temu...wracajac wczoraj z rodzinnej wycieczki pękl mi pasek rozrzadu autem szkublo...(.dodam ze jecham jakies 130km/h ) <płacze> ...i na tym moja podroz sie skonczyla ...dobrze ze bylem juz blisko domu <płacze> ...jakie moga byc tego konsekwencje przy takiej predkosci.Wedlug naklejki Continental rozrzad byl wymieniony przy 139 tys km...a mam przjechane 187tys jak to mozliwe ze rozlecial sie???...orientuje sie ktos ile to kosztuje?...dodam jeszcze ze czasem zapalala mi sie kontrolka silnika<check engine>+ESP moze miec to cos wspolnego z tym ze pekl ten pasek?z gory dziekuje za odpowiedz


masakra
Początkujący
 
Od: 7 sie 2012, 20:39
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2003r.121kM 89kw

Postprzez rdy » 20 sie 2012, 22:53

Największa konsekwencja to pół albo więcej silnika do wymiany... Ojcu w scenicu tak strzeliło i było trochę wydatków...

Ciekawe ile masz przejechane naprawdę
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 19:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez Turek » 20 sie 2012, 22:55

...tego sie wlasnie nie dowiem...mam telefon do goscia...ale co mu teraz powiem?jabym sie bardziej zastanawial czy caly rozrzad byl wymieniony...auto bylo sprowadzone w 2008 r.
Początkujący
 
Od: 7 sie 2012, 20:39
Posty: 6
Auto: Mazda 6 2003r.121kM 89kw

Postprzez Wojtek » 21 sie 2012, 00:44

Turek napisał(a):.kupilem Mazde 6 kombi 2003r 121kM 89 kw...miesiac temu...w

Turek napisał(a):..mam telefon do goscia...ale co mu teraz powiem?

sprawdz wpisy w ASO (masz prawo wydruku jako wlasciciel auta...) i jezeli byl przebieg zanizony / zmieniony, to niech on pokryje koszty wymiany (lub naprawy silnika)...
stan techniczny sfalszowany

Dopisano Pn, 20 sie 2012, 23:50:

a watek przenosze do dzialu... diesel MZR-CD
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez sq2jul » 21 sie 2012, 01:47

z ciekawości... ile (jeżeli to nie tajemnica) dałeś za auto?

Wysłane z mojego GT-i9001 za pomocą Tapatalk 2
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez szari » 21 sie 2012, 09:20

sq2jul napisał(a):z ciekawości... ile (jeżeli to nie tajemnica) dałeś za auto?

Wysłane z mojego GT-i9001 za pomocą Tapatalk 2

Patrząc na aktualne ceny M6 z 2003 r to znalazł pewnie sprowadzoną, prawie nie używaną, garażowaną, z pełną książką serwisową i użytkowaną przez dziadka który od 5 lat nie żyje za okazyjną cenę 22k PLN ;)

Wpisy w ASO owszem do sprawdzenia dla aut począwszy od 2006 czy 2007r wtedy wprowadzili te książki elektroniczne. O mojej M6 z 06.2005r nic nie mogli powiedzieć. Więc sam ASO omijam z daleka kiedy stwierdzili że rurka dolotowa do IC kosztuje 1999,97 PLN a sam IC 5000 PLN ( wiadomo cieknący olej z IC akcja serwisowa na którą się nie załapałem ).
Ale nie odbiegając od tematu pewnie taniej wyjdzie kupić "nowy" silnik za około 4-5k PLN niż kupować części do tego i starać się z tego coś zrobić.
Dzwonić do sprzedającego... nie widzę powodu jak to mówią "widziały gały co brały" a kupujący zakładając że przebieg mógł być korygowany powinien od razu wymienić rozrząd.

Sq5nxx ;)
Początkujący
 
Od: 21 cze 2012, 10:52
Posty: 7
Auto: Mazda 6

Postprzez bieski » 21 sie 2012, 09:32

Co wy tak z tym przebiegiem i dlaczego od razu stan techniczny sfałszowany.
Wydaje mi się że widziały gały co brały. Od kiedy Mazda ładuje
Turek napisał(a):Continental

do aut.
To nie jest oryginalny rozrząd i powinien być wymieniony zaraz po kupnie.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6